škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;527724
1. ve 2. vitesin dişlileri kalın diğerlerininki ince mi oluyor yani?:hmm::blm:

Temel fizik kuralları gereği duran cisimler hareket etmek hareket edenler de durmak istemezler. Bu sebeple araç en büyük motor kuvvetini yerinden kalkmak için harcar. Dolayısıyla şanzıman içerisinde en büyük kuvvetle hareket etmesi gereken dişliler kalkış ve yük dişlileridir.

Aracın şanzımanını incelemedim ancak genel olarak vites dişli grubu yapısı grup mili denilen kalınca bir silindir üzerinde dizili işlenmiş dişli çemberleri şeklinde olup yük vitesleri (1-2. vites dişli grubu) daha kalındır. Şimdiki grup milleri genelde çift sıra ve kendi sıkıştırma oranları ile hareket ediyorlar. Çıkış dişlisi olarak 1.ve 2.vites dişlileri küçük-büyük, 3.vites dişlileri neredeyse eşit, 4. ve 5.vites dişlileri ise büyük-küçük şeklinde sıralanıyor. Bu sebeple eski şanzımanların grupları gibi belirgin kalınlıklar oluşmuyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Manuelin de sökülmüşünü inceledim, DSG' ninkini de. Hiç birinde de kalın dişli-ince dişli gibi bir ayrım yoktu. Ha oranları birbirinden farklıdır orası ayrıdır. Yeni araçta senkromeçlerin alışma evresinde vites geçişlerinde hafif zorlanma normaldir. Tam durmaya yakın 1. vitese geçmemesi de motor devriyle tekerlek devirlerinin o an için denk gelememesi nedeniyledir. Zaten yüksek devir çeviren spor otomobillerin şanzımanlarının 1. ve 2. viteslerinde çift senkromeç kullanılması bundandır.

Alıntı yapılan: enoktakenokta;527761
Bu zamana kadar kullandığım tüm manuel vites araçlarda iyice yavaşlamadan 1. vitese almaya çalıştığımda diğer viteslere göre görece daha zor olduğunu söyleyebilirim.
Hatta bu zorlanmayı hissetmemek için minicik bir aragaz verirsen 1. vitese daha kolay geçtiğini fark edersin.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı suleyman90

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Benzer bir olay bende de vardı dsg de ilk zamanlar 1-2 2-1 arası geçerken sanki şanzıman vuruyor vitesi seçemiyor gibiydi.Şimdi araç 4000 km  ye geldi gayet akıcı hiç bir problem yok muhtemelen şanzımanın ilk olarak dişlileri kavrama ve alışma devresi olduğundan dolayı sertlik illaki olur ama onun dışında düz vites fabia hiç kullanmadım fakat vitesleri de biraz kemikli olabilir.

Örnek olarak sattığım leon fr ın vitesleri çok kemikliydi 6 ileriydi.Bazı marka model araçların düz vitesleri kemikli olabiliyor ama hayatımda kullandığım en iyi manuel vites toyota corollaydı tık tık harika o kadar güzel ayarlanmış ki manuel arabadan o gün çok keyif almıştım :)


Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Bende set gibi yerlerde 2 den 1 e geçerken vitesin 1 geçmesi için beklediğinin farkındayım ama zaten geçtiği anda hızımız 1. vites hızında oluyor, yani 1. vites kalkış vitesidir araç hafif hızlıysa 2 ile devam edilebilir. ki ben araç yürüme hızından fazla hızdaysa ve dik yokuş yoksa hep iki ile devam ederim(gaza az basarak)


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Aracım henüz 400 km'de otomatik vites. 1.2 tsi rapid spaceback.
Calıstırdıktan sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken her defasında bir takılma sesi geliyor aynı zamanda ayağım gazdayken hissediyorum bu tıkırtıyı. Bu problem bazı arkadaşlarda olmuş ancak o konuya ulaşamadım bu konuya yazmak durumundaydım. Bu yüzden hortlattım konuyu bağışlayın :)


Çevrimdışı -CND-

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;611730
Aracım henüz 400 km'de otomatik vites. 1.2 tsi rapid spaceback.
Calıstırdıktan sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken her defasında bir takılma sesi geliyor aynı zamanda ayağım gazdayken hissediyorum bu tıkırtıyı. Bu problem bazı arkadaşlarda olmuş ancak o konuya ulaşamadım bu konuya yazmak durumundaydım. Bu yüzden hortlattım konuyu bağışlayın :)


Fabia özelinde konuşuyorum muhtemelen sizin aracınız için de aynıdır. 40 km/s sınırına gelince abs etkinleşiyor. Hız göstergesinden takip edin, her seferinde ilk marş sonrası bir defa 40 km de bu ses geliyorsa sorun yok.

Ancak gelen ses her 1-2 veya 2-1 işleminde yineleniyorsa o zaman km nizi de göz önüne alarak servise gözükmekte fayda var.


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;611730
Aracım henüz 400 km'de otomatik vites. 1.2 tsi rapid spaceback.
Calıstırdıktan sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken her defasında bir takılma sesi geliyor aynı zamanda ayağım gazdayken hissediyorum bu tıkırtıyı. Bu problem bazı arkadaşlarda olmuş ancak o konuya ulaşamadım bu konuya yazmak durumundaydım. Bu yüzden hortlattım konuyu bağışlayın :)

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32043 buradan bakabilirsiniz


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
son iki üç bin kilometrede bende de aynı problem var bu ara. araç 12000 km oldu. sadece 1'den 2'ye geçerken değil, gaza basınca değişirken vites ses çok bariz bir şekilde duyuluyor. üstelik, dsg'yi zorlamayacak şekilde dikkat ederek kullanmama rağmen.

bakalım, 15000 bakımı yakın.