škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 mpi motoru ne kadar zorlayabiliriz ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543204
Ben dişli oranlarını ya da sıkıştırma oranını değiştirdiğimi iddia etmedim zaten. Ama siz rodaj süresine ya da motor performansını arttırıcı kullanıma inanmıyorsanız o başka tabi...
Açık konuşayım öyle bir şeye hiç inanmıyorum.
Aracı aldığımdan beri 1 yıl oldu yaklaşık ve 4500km' de. Bu 4500km' nin 3500km' si İstanbul şehiriçi geçilmiştir ki İstanbul' da arabayla bir yerden bir yere durarak(!) gidilir. İşin özeti öyle basmaya, hız yapmaya, devirli kullanmaya, vs.' ye imkân olmadı pek ancak gazladığım zaman araç ben sağırım deyip gitmemezlik etmiyor. Ha bir süre geçtiğinde yarım tık iyi gidebilir, bu da hem motorun hırpalanmamasından hem de sürücüsünün araca alışmasından kaynaklanır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Aynen, işte bu... 2005 de 1,2 htp yi sıfır alıp, antalyaya gittim, konya girişinde tam 200 ü gördüm daha 1000 km yi görmemiş arabaya... Siz mutlu olmak için arabayı açtım demek için uğraşmak istiyorsanız, istediğinizi yapabilirsiniz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543206
Açık konuşayım öyle bir şeye hiç inanmıyorum.
Aracı aldığımdan beri 1 yıl oldu yaklaşık ve 4500km' de. Bu 4500km' nin 3500km' si İstanbul şehiriçi geçilmiştir ki İstanbul' da arabayla bir yerden bir yere durarak(!) gidilir. İşin özeti öyle basmaya, hız yapmaya, devirli kullanmaya, vs.' ye imkân olmadı pek ancak gazladığım zaman araç ben sağırım deyip gitmemezlik etmiyor. Ha bir süre geçtiğinde yarım tık iyi gidebilir, bu da hem motorun hırpalanmamasından hem de sürücüsünün araca alışmasından kaynaklanır.

O zaman şöyle örnek vereyim. Üç tane Shimano 27 vites dağ bisikleti ve 10 derece üstü bir rampa düşünün. Bisikletin birini 35 yaşında sağlık problemleri olmayan ve ısınmasını tamamlamış bir bisiklet yarışçısı kullanıyor. Diğerini yine 35 yaşında ısınmaya gerek duymayan ve göbekli ama bayağı kaslı bir adam kullanıyor. Sonuncusunu ise 8 yaşında bir kız çocuğu kullanıyor. Sizce hangisi yarışı önde tamamlar? Sizce üç bisikletin de aynı vites dişlilerine sahip olması bir şey değiştirir mi!

Ya da örneği değiştirelim; hiç ısınmadan bacak açarsanız nasıl bir sıkıntı yaşarsınız? Oysa bacak boyunuz spora başlamadan evvel de aynı idi..

Siz 1.2 tsi ve 1.4Tdi kullanıcısı olduğunuz için sizin araba gitmem demiyor ama bizimki diyor:D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543210
O zaman şöyle örnek vereyim. Üç tane Shimano 27 vites dağ bisikleti ve 10 derece üstü bir rampa düşünün. Bisikletin birini 35 yaşında sağlık problemleri olmayan ve ısınmasını tamamlamış bir bisiklet yarışçısı kullanıyor. Diğerini yine 35 yaşında ısınmaya gerek duymayan ve göbekli ama bayağı kaslı bir adam kullanıyor. Sonuncusunu ise 8 yaşında bir kız çocuğu kullanıyor. Sizce hangisi yarışı önde tamamlar? Sizce üç bisikletin de aynı vites dişlilerine sahip olması bir şey değiştirir mi!...
Aynı şeyden bahsediyoruz işte. 8 yaşındaki çocuk o dişlileri çeviremez tabii ki. Çevirebilmesi için antrenman yapması, kaslarını güçlendirmesi lazım. Motor olarak düşünürsek gücünü arttırması lazım.:wnk: Hiç antrenman yapmazsa tabii ki çeviremeyecektir. Dişli oranları o çcuğun kuvvetine (1.0 motora göre) ayarlanmıştır.:wnk: Sizin aracınızdaki şanzımanı 1.2TSI veya TDI motora taksalar bağırır ama gitmez (dişli oranı misaade ettiği kadar gider) çünkü motor kuvvetlidir, daha büyük dişliyi çevirebilecek kapasitededir.

Siz istediğiniz kadar motor açma işlemi yapın, motor her viteste 3000d/d' de dişli oranı müsaade ettiği kadar gider. Diyelim 3. viteste 3000d/d' de 80km/s ile gidebilir. Motor açma işlemiyle 3. viteste 2500d/d' de 80km/s ile gitmesi imkânsızdır eğer ki dişli oranları veya tekerlek ebadında bir değişiklik yapılmamışsa.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543214
Siz istediğiniz kadar motor açma işlemi yapın, motor her viteste 3000d/d' de dişli oranı müsaade ettiği kadar gider. Diyelim 3. viteste 3000d/d' de 80km/s ile gidebilir. Motor açma işlemiyle 3. viteste 2500d/d' de 80km/s ile gitmesi imkânsızdır eğer ki dişli oranları veya tekerlek ebadında bir değişiklik yapılmamışsa.:wnk:

Hocam bilginize ve inançlarınıza saygım sonsuz. Yalnız ben imkansız olmadığında kendi tecrübemle sabitledim. Kayınpederime ait Fiat Doblo Family 2004 yılında sıfır alınmış ve Mercedeste Tekniker olan kayıbiraderim tarafından açılmıştır. Ben daha önce Fiat Linea kullandım Emotion 2008 model 2012'de aldığımda 50bindeydi. Onun 13 jantlı 7 kişilik aracı benimkine fark attığı için sattım. Bilgileri aşağıdaki gibidir;

2004 Doblo / 2008 Linea
1.3 MJet / 1.3 MJet
180/1750 / 200/1750
1370 Kg / 1185 Kg
70 Bg / 90 Bg
0/100 13,8sn / 0/100 14sn
max 150km/h / max 170km/h

Tabi ki insanın sürüş dinamikleri değişiyor ve aracın kullanımına alışmak da doğrudur. Ancak bayır yukarı çıkamayan aracın şimdi daha iyi tepki vermesi  sadece benim devirli kullanmam ile alakalı değil bence.

Genel olarak araç üreticileri de rodaj süresince aracı zorlamamayı, ani frenden kaçınmayı ve mümkün olduğunca her viteste değişken sürüş uygulamayı öneriyor. Bu bir rodaj süresinin varlığını izah eder sanırım.

FABIA III Kullanma Kılavuzu
"Devir saatinin kırmızı bölgesinin başlangıcı rodaj süresi dolmuş ve işletim sıcaklığındaki
bir motorun müsaade edilen maksimum motor devir sayısını gösterir."

Not: Debriyaj değiştirmemiştim çünkü o kilometrede beklenen bir şey değildir. Tekerler de süper sayılmazdı..
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2015, 16:57:16 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543222
...Kayınpederime ait Fiat Doblo Family 2004 yılında sıfır alınmış ve Mercedeste Tekniker olan kayıbiraderim tarafından açılmıştır. Ben daha önce Fiat Linea kullandım Emotion 2008 model 2012'de aldığımda 50bindeydi...
Ben size hep sıfır kilometredeki otomobilden ve motordan bahsettim. Kulllanılmış araçları karşılaştırarak motor açmanın motora artı güç kattığını kanıtlamak zor, bana göre imkânsız. Sizin aracınız 75HP fabrikanın verdiği veriye göre. Motoru sağlıklı bir şekilde açtık diyelim. Ne kadar üzerine koyabilir ki? Hadi fabrikası tolerans koymuş olsun, bana göre çıksın çıksın 76 bilemediniz 77HP çıkar ki hiç de zannetmiyorum.
Kaldı ki fabrika verisi olarak Doblo ile Linea arasında hatırı sayılır bir 20HP fark var. Doblo beni geçti diyorsanız da işin içine şanzıman ve diferansiyel dişli oranları giriyor. Doblo genelde yük taşıyacağı için oranlar kısa seçilmiş ise (tahminen konuşuyorum), Linea' da ise ekonomi düşünülerek daha uzun oranlar seçildiyse, kısa mesafede Doblo' nun arayı açması muhtemeldir. Ancak daha uzun bir mesafede ise Linea' nın Doblo' yu yakalayıp geçmesi kuvvetle muhtemeldir.
Bu dediklerimi Araçların sağlıklı ve sıfır olduğunu düşünerek yazdım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı drivetome

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543165
Azamî devir 6200 olarak belirtilmiş:
http://www.skoda.com.tr/models/yeni-fabia/teknik-bilgiler


Maksimum güç olan 75 beygiri 6200 devirde sağlar olarak belirtilmiş


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543210
O zaman şöyle örnek vereyim. Üç tane Shimano 27 vites dağ bisikleti ve 10 derece üstü bir rampa düşünün. Bisikletin birini 35 yaşında sağlık problemleri olmayan ve ısınmasını tamamlamış bir bisiklet yarışçısı kullanıyor. Diğerini yine 35 yaşında ısınmaya gerek duymayan ve göbekli ama bayağı kaslı bir adam kullanıyor. Sonuncusunu ise 8 yaşında bir kız çocuğu kullanıyor. Sizce hangisi yarışı önde tamamlar? Sizce üç bisikletin de aynı vites dişlilerine sahip olması bir şey değiştirir mi!

Ya da örneği değiştirelim; hiç ısınmadan bacak açarsanız nasıl bir sıkıntı yaşarsınız? Oysa bacak boyunuz spora başlamadan evvel de aynı idi..

Siz 1.2 tsi ve 1.4Tdi kullanıcısı olduğunuz için sizin araba gitmem demiyor ama bizimki diyor:D
bu örnek, marşa yeni basılmış arabayı zorlama konusuna girer...yani en az yarım saattir çalışıyor olan motoru zorlarsanız birşey olmaz.

Alıntı yapılan: Alcanzar;543222
Hocam bilginize ve inançlarınıza saygım sonsuz. Yalnız ben imkansız olmadığında kendi tecrübemle sabitledim. Kayınpederime ait Fiat Doblo Family 2004 yılında sıfır alınmış ve Mercedeste Tekniker olan kayıbiraderim tarafından açılmıştır. Ben daha önce Fiat Linea kullandım Emotion 2008 model 2012'de aldığımda 50bindeydi. Onun 13 jantlı 7 kişilik aracı benimkine fark attığı için sattım. Bilgileri aşağıdaki gibidir;

2004 Doblo / 2008 Linea
1.3 MJet / 1.3 MJet
180/1750 / 200/1750
1370 Kg / 1185 Kg
70 Bg / 90 Bg
0/100 13,8sn / 0/100 14sn
max 150km/h / max 170km/h

Tabi ki insanın sürüş dinamikleri değişiyor ve aracın kullanımına alışmak da doğrudur. Ancak bayır yukarı çıkamayan aracın şimdi daha iyi tepki vermesi  sadece benim devirli kullanmam ile alakalı değil bence.

Genel olarak araç üreticileri de rodaj süresince aracı zorlamamayı, ani frenden kaçınmayı ve mümkün olduğunca her viteste değişken sürüş uygulamayı öneriyor. Bu bir rodaj süresinin varlığını izah eder sanırım.

FABIA III Kullanma Kılavuzu
"Devir saatinin kırmızı bölgesinin başlangıcı rodaj süresi dolmuş ve işletim sıcaklığındaki
bir motorun müsaade edilen maksimum motor devir sayısını gösterir."

Not: Debriyaj değiştirmemiştim çünkü o kilometrede beklenen bir şey değildir. Tekerler de süper sayılmazdı..

Lineayı boşa satmışsınız, motorlarının aynı olması, herşeylerinin aynı olması anlamına gelmiyor, doblonun şanzıman ve son dişli oranları, onun ticari olması nedeniyle lineadan çok farklıdır, yokuş, yük ve son hız değerleri de bu yüzden değişik.tüm ticarilerde böyle.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Bende kendimden bi örnek vereyim 2011 de ailem ve bir arkadaş 1 hafta arayla citroen c5 1.6 ehdi modelinden aldılar (sıfır) 2 sene sonra arkadaşın arabasına bindiğimizde o arabanın motorunun  bizimkinden iyi gittiğine hemfikirdik . O derece hissi farklıydı .bizim c5 de sadece otomatik viteste nadir spora alınarak kullanıldı.  Bu durum hakkında yorumlarınızı bekliyorum


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;543326
Lineayı boşa satmışsınız, motorlarının aynı olması, herşeylerinin aynı olması anlamına gelmiyor, doblonun şanzıman ve son dişli oranları, onun ticari olması nedeniyle lineadan çok farklıdır, yokuş, yük ve son hız değerleri de bu yüzden değişik.tüm ticarilerde böyle.


Dediğim gibi görüşlere saygım var. Ayrıca doğrudur kısa mesafe veya yokuş koşudan bahsetmiştim. Uzun mesafede tabiki Linea farkı kapatabilir. Ancak torku daha düşük ticari aracın benden daha çabuk hızlanması asabımı bozdu. Ben de Mitsubishi Lancer (köpekbalığı) ile takas ettim.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543377
Dediğim gibi görüşlere saygım var. Ayrıca doğrudur kısa mesafe veya yokuş koşudan bahsetmiştim. Uzun mesafede tabiki Linea farkı kapatabilir. Ancak torku daha düşük ticari aracın benden daha çabuk hızlanması asabımı bozdu. Ben de Mitsubishi Lancer (köpekbalığı) ile takas ettim.

Fabia I 1.2HTP' nin de 0-50km/s hızlanması Fabia I vRS' ten daha iyi idi.:wnk: Bu mantıkla yaklaşırsak vRS kötü bir hızlanmaya sahip denilmesi gerekir ki hiç de değil.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543401
Fabia I 1.2HTP' nin de 0-50km/s hızlanması Fabia I vRS' ten daha iyi idi.:wnk: Bu mantıkla yaklaşırsak vRS kötü bir hızlanmaya sahip denilmesi gerekir ki hiç de değil.


Sürmediğim araç konusunda yorum yapmam çok abes olur.

Ancak Fabia I vRS ten kastınız 1.9TDI 310 NM - 1900dd ve 130HP araç ise bahsettiğiniz iyi hızlanması olan Fabia I 1.2HTP fabrika verilerine göre 112 NM - 3000dd ve 64HP! 1.9 TDI RS ağırlığı 1245kg ve Fabia I HTP 1060kg. Benim verdiğim örnekte ise iki motor aynı ve ağırlık olarak benim arabam daha fazla idi.

Bu durumda siz demiş oluyorsunuz ki "aracın motoru ne olursa olsun dişli oranına göre kalkış yapar ve başka etkenlerin bununla hiç bir alakası yoktur. Ayrıca ne kadar güçlü motor olursa olsun vites oranı neye ayarlanmış ise o hızı geçemez" Doğru mu anladım?



Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543741
...Bu durumda siz demiş oluyorsunuz ki "aracın motoru ne olursa olsun dişli oranına göre kalkış yapar ve başka etkenlerin bununla hiç bir alakası yoktur....
Motorun gücü tabii ki çok önemli ancak dişli oranları da bir o kadar önemlidir. Dişli oranları iyi ayarlanmış Favorit, Mitsubishi Starion Turbo ile kalkıyordu. Tabii son sürati 120km/s oluyordu orası ayrı.
Alıntı yapılan: Alcanzar;543741
ne kadar güçlü motor olursa olsun vites oranı neye ayarlanmış ise o hızı geçemez" Doğru mu anladım?
Evet. Yazılımla motor gücü arttırılsa da belirttiğiniz değer dişli oranları değişmediği müddetçe aynı kalır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543755
Motorun gücü tabii ki çok önemli ancak dişli oranları da bir o kadar önemlidir. Dişli oranları iyi ayarlanmış Favorit, Mitsubishi Starion Turbo ile kalkıyordu. Tabii son sürati 120km/s oluyordu orası ayrı.

Evet. Yazılımla motor gücü arttırılsa da belirttiğiniz değer dişli oranları değişmediği müddetçe aynı kalır.


Üstat 1.9tdi 310nm ye normalde 130bg üretebilmek için en iyi 3000dd/dk da ulaşmalıdır. Ancak turbo marifeti ile 1900dd/dk da ulaşıyor. Doğal olarak bu turbonun mucidi aracın son süratini değil hızlanma süresini düşürmek üzere bunu yapıyor. Ukalalık etmek istemem ama vRS dediğiniz aracın 0-100 sürati görmesi 9,6sn iken 1.2Htp'nin süresi 16sn dir...

Dişli oranları tabi ki son sürate ulaşma oranını etkiler ama iyi ayarlanmış dişli 1.0mpi arabayı 1.2tsi yapmaz!