škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 mpi motoru ne kadar zorlayabiliriz ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;543114
1.0 mpi araçla uzun yol yapan yok daha sanirim şehirlerarası söyle otobanda 2000 - 3000 km mesela bagaj dolu araçta da 4 kişi tatile gidilse falan yol tepkileri nasıldır.

Üstat ben aracımla bu yaz bagaj dolu şekilde 2 yetişkin ve iki çocuk Konya-Nevşehir-Kayseri ve Konya-Manisa-İzmir-Konya yaptım. Ayrıca Nevşehirde defalarca Avanos-Ürgüp-Göreme vs., İzmir içinde de defalarca Foça-Kuşadası-Çeşme yaptım. Araç hafta içi yatıyor ama şu an neredeyse 7500km'de.

1- Lastik havalarını hiç kontrol etmedim sanırım tüm yazı 29 hava ile geçirdim:)

2- Aracı rodaj süresi olan 1500km sonrasına kadar hiç zorlamadım. Toplamda hep 6l yakıt ortalaması elde ettim. Kullanırken 2000-2500 dd/dk gördüğünde hemen vitesi geçirdim. 1500km'den sonra ise çok dik yokuşları 1-2.vitesi devir yükselterek gittim. Sürekli gözüm vites uyarısında kullandım yani.

3- 3000km gördükten sonra ise yolda 3.vitesi 4500-5000 dd/dk'ya kadar zorladım. İtiraf edeyim motor sesi çok az aldığından bilinçsiz olarak ta zorladığım anlar oldu.

4- 4.vites de yeterli tepkiye sahip oldu sayılır. Ancak aracın vites devir aralığı beklentisi düşük. 4.viteste sonra çoğu kez kısa sürede 5.vitese geçmeyi istiyor. Ancak ben uyarısına kulak asmıyorum:)

4- 5.vites tepkilerim kendimce yeterince hızlandı ancak bazı arkadaşların bahsettiği gibi değil. Çünkü benim araba 100km/sa sürat görmesi anından itibaren 3000 dd/dk 'ya ulaşıyor ve 160km sürate kadar genel olarak 3500 dd/dk. 160km den sonrasını görmeyi ise henüz başaramadım.

Bu tip zorlama sebebim yokuş yukarı hızını almış çıkarken veya normal süratle şehir için dar bir yoldan giderken önüne bir kamyon düştüğü veya yavaşladığında 4.vites hiç tepki vermiyordu ve 3.vitese düşmek zorunda kalıyordun. 3.vites te yeterli tepkiyi vermeyince (ki en başta o şekildeydi) aracınla trafikte milletin insafına kalıyordun. Sanırım bu 3.vitesin toplamama problemini ilk ve tek yaşayan ben değilim. Yanlış hatırlamıyorsam eski forum konularında da mevcut bu tip konuşmalar.

Motorun açılması olayına gelince; bilinçsiz şekilde yeni motoru alışma devresini beklemeden zorlayarak kullanan arkadaşlar ileride daha kısa motor ömrüne sahip olacaklardır. Sağır bırakanlar ise düşmeyen yakıt değerleri ve yokuş yukarı problemler yaşayabilirler. Motorun rodaj süresini kısaca hatırlamak istersek ilk aylarda forumda herkesin ortak yazdığı "motordan metalik bir zırıltı geliyor servise gittim normal dediler" vs. yazılarını tekrar okuyabiliriz.

Biz 1.0 motor arabayı kendi isteğimizle aldık. Beklediğimizi verebilmesi için sağlıklı bir motoru olması lazım. Bu sebeple forum konularında bu tür tavsiyelerin de bulunması gerekir diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2015, 08:59:52 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Aynen 4. Viteste tepki diye bişey yok ya çok ölü çook. Onun yerine 5. Viteste gazlıyorum dah iyi gidiyo 4 e alınca araba bayılıyo ama 80 le giderken 4. Vitese alırsak tekrar o zaman tepkisi daha iyi ama 60 lı hızlarda 4. Vites olmasa daha iyi olur :D. 1.0 arabayı 170 e kadar zorladım ver gazı ben giderim diyodu yani yüksek hızlarda 5. Vites çok iyi ama dediğim gibi 4. Vites 1.0 motorda bi işe yaramıyo eğer yarasın istiyosan 5 e atmayı umursamadan 4 . Viteste basmaya devam edeceksin. Bence 4. Vites hız aralığı 70-90 5. Vites gaz aralığı ise 60-180. Böyle saçma bi durum :D
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2015, 11:21:16 Gönderen: FabiaYarışMavisi »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FabiaYarışMavisi;543143
Aynen 4. Viteste tepki diye bişey yok ya çok ölü çook. Onun yerine 5. Viteste gazlıyorum dah iyi gidiyo...
O zaman araçta problem var demektir. Hiç bir araç aynı kanum ve devirde, 5. viteste 4. vitese göre daha iyi gidemez zira 5. vitesin oranı 4. vitesin oranına göre daha da uzundur. FIAT Uno son sürati olan 170km/s' ye 4. viteste ulaşabiliyor mesela. 5. vites oranını o kadar uzun yapmışlar ki torku yetmiyor devri yükseltebilmeye.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Zaten 60 km hızdq 4 daha iyi gidiyo tabi ama 4. Vites 55 numara gitse 5. Vites 50 numara gidiyo o yüzden tercih 5 ten yana oluyo


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FabiaYarışMavisi;543150
Zaten 60 km hızdq 4 daha iyi gidiyo tabi ama 4. Vites 55 numara gitse 5. Vites 50 numara gidiyo o yüzden tercih 5 ten yana oluyo
Bu dediğinizden hiç bir şey anlayamadım maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı drivetome

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
6500 devirde kesiciye giriyor:mad:
Tam 6500 değil biraz daha düşük


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drivetome;543161
6500 devirde kesiciye giriyor:mad:
Tam 6500 değil biraz daha düşük
Azamî devir 6200 olarak belirtilmiş:
http://www.skoda.com.tr/models/yeni-fabia/teknik-bilgiler
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543148
O zaman araçta problem var demektir. Hiç bir araç aynı kanum ve devirde, 5. viteste 4. vitese göre daha iyi gidemez zira 5. vitesin oranı 4. vitesin oranına göre daha da uzundur. FIAT Uno son sürati olan 170km/s' ye 4. viteste ulaşabiliyor mesela. 5. vites oranını o kadar uzun yapmışlar ki torku yetmiyor devri yükseltebilmeye.

Evet 5.vites oranı çok uzundu en başta. Ama ben 4.vitesi zorladıkça yüksek deviri de görmeye başladı. 160km'ye dayandığımda artık 4000 dd/dk üzerine geliyor. Eskisi gibi 2500 devirde vites değiştirmiyorum yavaş yavaş kullanım benim istediğim yönde değişiyor diyebiliriz. Belki 10.000 sonrası daha farklı deneyim olacak. Ancak bir arkadaşın dediği gibi 1.0mpi motorun eti budu ne:D
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2015, 13:22:18 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Atmosferik motor olduğu için sıkıştırmak kısa Zaman'da bir sıkıntıya yol açmaz ama ilerisi için çok yüklenmemek gerekli


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543168
Evet 5.vites oranı çok uzundu en başta...
Sizin alıştırmanızla kısaldı mı yani şimdi 5. vites oranı?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543185
Sizin alıştırmanızla kısaldı mı yani şimdi 5. vites oranı?


Ya bu benim hüsnü kuruntum da olabilir. Neticede kendime pay çıkartıyorum:D
Belki herkesin aracında aynı gelişmeler yaşanıyordur. Ancak ilk başlarda arabanın gidişi ve ahlakı daha farklıydı.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543188
Ya bu benim hüsnü kuruntum da olabilir. Neticede kendime pay çıkartıyorum:D
Belki herkesin aracında aynı gelişmeler yaşanıyordur. Ancak ilk başlarda arabanın gidişi ve ahlakı daha farklıydı.
Siz arabaya daha çok alıştınız ve nerede ne zaman ne kadar gaza basacağınızı artık otomatik yapabildiğiniz için arabayı daha akıcı kullanabiliyorsunuz. Mesele budur. Yoksa vites oranı denilen şey hareket veren dişli ile hareketi alan dişlinin birbirlerine göre dönme oranıdır ki sabittir, dişli değişikliğine gitmeden değişmez. Bisiklet gibi düşünün ne yaparsanız yapın o arka tekerlek göbeğindeki dişlilerin oranları değişmez, siz o dişli takımını komple başka oranlılarla değiştirmediğiniz sürece.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Uğur Abi'nin yaptığı açıklamalar üstüne söyleyecek pek birşey yok. Sabit bir verinin değiştirilmesinden bahsediliyor ki bu mümkün değil. Kavram karmaşası söz konusu sanırım. Araç artık daha iyi tepki veriyor olabilir, bu başka birşeydir. Nitekim 400 kilometrede kullanmaya başladığım, 1300 kilometrede teslim ettiğim Insignia'da tam da bu durum vardı. Başlangıçta araç daha nazlıydı hızlanma konusunda, daha sonra daha istekli hale geldi. İlaveten; araçlarda en yüksek vitesin diğer viteslerden daha iyi tepki vermesi de olası değil, zaten son vites hızlanmadan ziyade minimum tüketim içindir. Maksimum hız denemelerinde de son vitesten ziyade bir alt viteste zorlanır araç.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;543199
...araçlarda en yüksek vitesin diğer viteslerden daha iyi tepki vermesi de olası değil...
Hangi vitesten bahsedersek behsedelim, onun bir üstündeki viteste her zaman alta göre motorun çekişi daha az hissedilecektir. Rölantide giderken gaza basıldığında 1. viteste mi daha iyi gider araç yoksa 2. viteste mi?:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Ben dişli oranlarını ya da sıkıştırma oranını değiştirdiğimi iddia etmedim zaten. Ama siz rodaj süresine ya da motor performansını arttırıcı kullanıma inanmıyorsanız o başka tabi...