škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 mpi motoru ne kadar zorlayabiliriz ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Selamun Aleyküm. Herkese iyi forumlar .1.0 mpi motoru 4.5 devirlerin üzerinde gezdirmek ne kadar sağlıklı ? Sürekli devirli kullanmak isteyen birine nasıl tavsiyeleriniz olur ? :) ayrıca 3 bin devir 1.0 motora günlük kullanımda aşırı yük bindirir mi ?


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FabiaYarışMavisi;543022
Selamun Aleyküm. Herkese iyi forumlar .1.0 mpi motoru 4.5 devirlerin üzerinde gezdirmek ne kadar sağlıklı ? Sürekli devirli kullanmak isteyen birine nasıl tavsiyeleriniz olur ? :) ayrıca 3 bin devir 1.0 motora günlük kullanımda aşırı yük bindirir mi ?

Üstat ben rodaj süresi bitiminden sonra 4500 dd/dk üzerine çıkartarak özellikle 3.vitesi açtım. Böylece arabanın sağırlığını almış oldum. 4.vites için de 3500-4000 dd/dk arasında vites geçirmek suretiyle zaman içerisinde aralağı uzatmaya çalışıyorum. Ancak tecrübelerim gösteriyor ki araç 4'ten 5'e daha düşük vites aralığında geçmek istiyor. 1.Vites kalkıştan sonra 2.vitese ve oradan 3'e 2500-3000 dd/dk maximum istiyor. Daha fazla zorlamanın motoru çok yoracağını düşünüyorum. Bu stil ile yakıtı fazla arttırmadan mümkün olan en güzel seyahat deneyimine ulaşmayı hedefliyorum. Şu an 7250km'deyim. 10000km 'den sonra biraz daha zorlamak ve 2.vites ile 4.vitesi daha açmak niyetindeyim ama ne derece yarar ya da zarar getirir hesaplamadım açıkçası.

3.000 dd/dk 'nın araca yük getireceği inancında değilim. Ancak rodaj devrini geçtiğinden açılıncaya kadar biraz fazla sesli olacaktır.


Çevrimdışı mehmetniyazi61

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 578
    • Profili Görüntüle
arkadaşla bende akşamleyin çevre yolundan giderken biraz yüksek devirlerde vtes değiştirerek arabanın tepkilerini ölçtüm, 3. ve 4. vitesde gaza bastıkca motordan aldığım o an tepkleri 5. viteste alamıyorum belkide zamanla 5. vites de 3 ve 4 gibi tepki verr zamanla diye düşünüyorum.
bu konuda tavsiyesi olan varsa yorum yazsın.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543025
Üstat ben rodaj süresi bitiminden sonra 4500 dd/dk üzerine çıkartarak özellikle 3.vitesi açtım. Böylece arabanın sağırlığını almış oldum. 4.vites için de 3500-4000 dd/dk arasında vites geçirmek suretiyle zaman içerisinde aralağı uzatmaya çalışıyorum. Ancak tecrübelerim gösteriyor ki araç 4'ten 5'e daha düşük vites aralığında geçmek istiyor. 1.Vites kalkıştan sonra 2.vitese ve oradan 3'e 2500-3000 dd/dk maximum istiyor. Daha fazla zorlamanın motoru çok yoracağını düşünüyorum. Bu stil ile yakıtı fazla arttırmadan mümkün olan en güzel seyahat deneyimine ulaşmayı hedefliyorum. Şu an 7250km'deyim. 10000km 'den sonra biraz daha zorlamak ve 2.vites ile 4.vitesi daha açmak niyetindeyim ama ne derece yarar ya da zarar getirir hesaplamadım açıkçası.

3.000 dd/dk 'nın araca yük getireceği inancında değilim. Ancak rodaj devrini geçtiğinden açılıncaya kadar biraz fazla sesli olacaktır.


Hocam 3. ve 5. vitesi de açın.Onlarda sağır kalmasın.Alınırlar sonra:)


Mizahı bir kenara bırakıp rodaj konusuna gelirsek..Yeni nesil araçlarda eskisi gibi rodaj yok demeyeceğim var tabi ki.Ama bunu vites vites ayırmak saçma.Motor ve yağ sıcaklığı ideal sıcaklığa geldikten sonra tavsiyem her viteste devir çevirmeniz ve her viteste motor freni yapmanız yeterli.Çok abartmaya da gerek yok.Sonuçta gündelik arabalar bunlar. 1.0 motorun eti de bududa belli.


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;543037
Hocam 3. ve 5. vitesi de açın.Onlarda sağır kalmasın.Alınırlar sonra:)


:D:D:D

Tabi TDI 1.4 motorun tepkisine ulaşması imkansız ama viteslerin devir aralığını açmayıp sağır bırakınca 1.0 motor aracın tabi ki tepkileri daha da düşecektir.


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543025
Üstat ben rodaj süresi bitiminden sonra 4500 dd/dk üzerine çıkartarak özellikle 3.vitesi açtım. Böylece arabanın sağırlığını almış oldum. 4.vites için de 3500-4000 dd/dk arasında vites geçirmek suretiyle zaman içerisinde aralağı uzatmaya çalışıyorum. Ancak tecrübelerim gösteriyor ki araç 4'ten 5'e daha düşük vites aralığında geçmek istiyor. 1.Vites kalkıştan sonra 2.vitese ve oradan 3'e 2500-3000 dd/dk maximum istiyor. Daha fazla zorlamanın motoru çok yoracağını düşünüyorum. Bu stil ile yakıtı fazla arttırmadan mümkün olan en güzel seyahat deneyimine ulaşmayı hedefliyorum. Şu an 7250km'deyim. 10000km 'den sonra biraz daha zorlamak ve 2.vites ile 4.vitesi daha açmak niyetindeyim ama ne derece yarar ya da zarar getirir hesaplamadım açıkçası.

3.000 dd/dk 'nın araca yük getireceği inancında değilim. Ancak rodaj devrini geçtiğinden açılıncaya kadar biraz fazla sesli olacaktır.


Hocam 3 viteste arabanın tepkisi gerçekten çok iyi 4 ten 5 geçişte de hemen geçmek istiyor ama bunu takmayıp basarsanız bu vitesim tepkisi de güzel ancak 5.vitese geçince arabanın tepkileri bir anda değişiyor çünkü 5.vites ekonomiklik amaçlanarak ayarlanmış sert sürmek istediğinizde 3.viteste ve 4 te çok yüklenirseniz vites değişim önerisini 4500 devirlere kadar göstermiyor.ben geçen 160 yaptım 5000 e yaklaştı devir bu şekilde sürekli kullanmak arabanın canına okumak olur bence :) ama ani hızlanmalar istediğinizde 3000-4500 arası basmak güzel olur kanaatindeyim onun dışında 2500 ve altında kullanıyorum hızımı alınca


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Motor açma konusu, vitese özel değildir, motor karakteristiği her viteste aynıdır, motorun performansını en net 3. Vites gösterir.1.0 3 silindir motoru  en az yarım saat kullanmadan zorlamayın ,rodaj, eskiden olan birşeydi,  artık motorlar alıştırılmış olarak banttan çıkar, zorlamaktan, yıpratmaktan başka birşey olmaz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı sariyeron

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Konuyu çok bilmemekle birlikte bende rodajın vitese değil motorun devrine göre yapılabileceğini düşünüyorum.


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Bu motor açma işini oldum olası anlamadım gitti :D neyini açıyoruz onuda anlamıyorum :) . Şidmi yorumlara bakarak 4. Vites 5 ten iyi demişsiniz ben ise tam tersini düşünüyorum arabanın gaz tepkisini 5. Viteste yüksek buluyorum 4. Vites çok ölü 3 çok canlı 5. Viteste de 60 dan sonra bastın mı gidiyor hatta 5. Vitesteyken şehir içinde 40 la gittiğimde oluyo o derece rahatsız etmiyor. Ama ben arabayı atak kullanmayı çok seviyorum özellikle 3 bin devirden sora arabaya acıyorum motordan gelen ses 3 binden sonra duyuluyo benim arabada ilk başlarda 2.5 te duyuluyodu ama şimdi 3. Bini geçince korkutuyo sesi. kilometresi 3400 de . ayrıca otobanda bu arabayı 150 den aşağı düşürmediğim yolculuklar yaptım onlardan sonra arabanın değiştiğini hissettim açıkçası. Zaten yakıttanda belli benim 6 ya yükselttim en sonunda uzun süreli kullanımı :D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mehmetniyazi61;543031
...3. ve 4. vitesde gaza bastıkca motordan aldığım o an tepkleri 5. viteste alamıyorum belkide zamanla 5. vites de 3 ve 4 gibi tepki verr zamanla diye düşünüyorum...
Bu mümkün değil zira 4. ve 5. vitesin oranları 3. vitese göre daha uzundur ve 3. vitesteki tepkiyi 4. ve 5. viteste de alabilmek için motorun torkunun artırılması gerekir. Mevcut tork 4. ve 5. viteste aracı rahatça hareket ettirebilecek kadar değil. Zaman her şeyin ilacı olabilir ancak bu işin değil.:)

Şimdi 1.0MPI motorun verilerine baktım da azami torku 95Nm ki Favorit' in de 98Nm idi.:) Ancak önemli nokta bu torku 3500 ilâ 4300d/d aralığında sabit olarak veriyor olması. Kağıt üzerinde bakıldığında gayet başarılı görünüyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mehmetniyazi61

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 578
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FabiaYarışMavisi;543078
Bu motor açma işini oldum olası anlamadım gitti :D neyini açıyoruz onuda anlamıyorum :) . Şidmi yorumlara bakarak 4. Vites 5 ten iyi demişsiniz ben ise tam tersini düşünüyorum arabanın gaz tepkisini 5. Viteste yüksek buluyorum 4. Vites çok ölü 3 çok canlı 5. Viteste de 60 dan sonra bastın mı gidiyor hatta 5. Vitesteyken şehir içinde 40 la gittiğimde oluyo o derece rahatsız etmiyor. Ama ben arabayı atak kullanmayı çok seviyorum özellikle 3 bin devirden sora arabaya acıyorum motordan gelen ses 3 binden sonra duyuluyo benim arabada ilk başlarda 2.5 te duyuluyodu ama şimdi 3. Bini geçince korkutuyo sesi. kilometresi 3400 de . ayrıca otobanda bu arabayı 150 den aşağı düşürmediğim yolculuklar yaptım onlardan sonra arabanın değiştiğini hissettim açıkçası. Zaten yakıttanda belli benim 6 ya yükselttim en sonunda uzun süreli kullanımı :D

3. vitesle aldığınız tepkiyi 5. vitesle de aynı sürede alıyorsanız şanslısınız, bende öyle değil malesef 5. vitesle aniden hızlanamıyor benim fabiş..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mehmetniyazi61;543101
3. vitesle aldığınız tepkiyi 5. vitesle de aynı sürede alıyorsanız şanslısınız, bende öyle değil malesef 5. vitesle aniden hızlanamıyor benim fabiş..
Bu zaten mümkün değil ki. Yukarıda da açıkladım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
1.0 mpi araçla uzun yol yapan yok daha sanirim şehirlerarası söyle otobanda 2000 - 3000 km mesela bagaj dolu araçta da 4 kişi tatile gidilse falan yol tepkileri nasıldır.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;543114
1.0 mpi araçla uzun yol yapan yok daha sanirim şehirlerarası söyle otobanda 2000 - 3000 km mesela bagaj dolu araçta da 4 kişi tatile gidilse falan yol tepkileri nasıldır.


Sürekli 3k-4k devir çevirmek gerekir zannediyorum zira kendi 1.4 85 bg aracımla bile otobandaki dik yokuşlar korkulu rüyam


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
O torku sürekli sabit almaya çalışırsak araba pert yakıt tavan ....