TeşekkürBelki şehir içi performans filan iyi olabilir ama Renault maalesef hep bir adım geriden geliyor bu sınıf araçlarında. Fiyatı ucuz diyede satıyor (tabi ne kadar ucuzsa :S )
1.5 dci motordan 65 hp üretip satıyorlar, hyundaide 110 hp , kia da 110 hp sunuyorlar.
1.4 8v eski motoru hala satıyorlar, ki bu motorun temeli çok eskilere dayanı (1990lı yıllara).
1.5 DCI'yi direkt olarak Hyundai grubu ile kıyaslarken Renault'a haksızlık yapmayın bence.
Bizim 1.4 TDI'lar anca 80 hp işte. Üstelik 80-85 hp'lik Clio'ların ağırlığı 950 kg ile sınırlı kaldığı için güç/ağırlık oranı 110'luk ERA ile rekabet edecek seviyede oluyor. (bizden zaten üstün) Bu yüzden kıytırık 65'lik DCI bile ciddi bir kullanışlılık sunabiliyor.
Kaldı ki bir de tüketim konusu var. Bu konuda Symbol zaten rakipsiz. Güncel Symbol alt devirleri dolu mu dolu 85'lik 1.5 DCI motor ile performans konusunda başarılı olduğu kadar, ekonomi alanında da bu sınıftaki en uç noktayı temsil ediyor sanırım.:ok:
Ha bir de 1.4 8V var;
O da dolu alt devirleri ve arka arkaya 2 dalga halinde gelen tork eğrisiyle:D takdire şayan bir makinedir. Güvenilirliği de ayrı bir konu.
Hala alınır bir makine.
Asıl konu Symbol'ün motor seçenekleri arasından kaldırılan 97'lik 1.4 16 V motor bence. Keşke yeni Symbol'de de aynı motorun kullanımına devam edilseydi.