škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI 105 bg A5

lrfan · 44 · 17458

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: psonmez;221053
Skoda Combi' nin  4 ayrı donanım seviyesinde tam 42 adet farklı motor seçeneği var. Buna SuperB dahil değil.  1.6 MPI motor 2010 yılından itibaren artık kullanılmıyor. Çünkü hava kirliliği standartlarını karşılamıyor. 1.2 ve 1.4 düz motorlar (Fabia 74 BG) Benzinli motorlar ilk önce Hindistan' da ve Bulgaristan Sofya taksilerinde denendi şimdi turbo olarak 2 yıldır piyasada.
Eczacı bir arkadaşımda 2011 1.4 Turbo 122 BG  VW Passat' ında var ancak hiç memnun değil. Adeta benzinciyle ortak oldum diyor. Konu ettiğim kişi Toyota Corolla' dan Passat' a geçti ve benzin sarfiyatı olarak bu araçla mukayese ediyor. 122 BG olmasına rağmen bu motorun yokuşlarda canlı olmadığını söylüyor ve bu kasaya hafif geldiği düşüncesinde.
Elbette gerçektende böyleyse ve arkadaşın aracında bir sıkıntı yoksa, 1.2 lt 3 Sld. bir motor ne sonuç verir kestiremiyorum.
Türkiye' ye neden getirtilmediğini gerçekten merak ediyorum.
http://www.skoda.de/index.php?e=348-9-5-2-4
Linkteki fiyatlara Almanyada yürürlükteki MwSt.(KDV) dahil fiyatlar. Türkiye ye ithalatta MwSt. fiyatlara dahil değildir.

1.2 TSI Jetta'nın çekişi (ağırlık ~1200kg) beğeniliyor. VW forumunda 1.2 TSI Jetta için kötü diyen görmedim. Aracın ara hızlanmaları, yokuş performansı falan herkesi tatmin etmiş. Yakıt ve vergi avantajı da cabası.

Arkadaşınızın Passat'ındaki durum belki ağırlıkla alakalı çünkü 1.5 ton var yanılmıyorsam. Bir İzmit yolculuğunda diğer aracımız 1.4 TSI passat'tı, otoban ortalaması 7'ye yakındı, tabi genelde basarak. 1.6 atmosferik motor gibi yakıyor o kasada TSI motor. Bir de şu söyleniyor, torka aldanıp TSI'da biraz basanlar çok yakma şikayetlerinde bulunuyor, aslında alt devir makinaları ama performanslı kullanımda da az yakmıyor.


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;221065
1.2 TSI Jetta'nın çekişi (ağırlık ~1200kg) beğeniliyor. VW forumunda 1.2 TSI Jetta için kötü diyen görmedim.

vw forumlarında fanatiklik vahşi boyutlarda oluyor genelde :hanz:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: a_tansel;221073
vw forumlarında fanatiklik vahşi boyutlarda oluyor genelde :hanz:


Fiat forumunda da denk geldim ben çekişi iyi diyene:)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Mutlaka fanatiklik vardır ama forumlarda daha çok performans manyakları oluyor :D

Beğenmeyen, gitmiyor diyen genelde çok çıkıyor. 1.2 hakkında genel intiba olumlu.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Geçen hafta sonu bi tane combi gördüm ama motoruna dikkat etmedim isterseniz getiriyorlar ama büyük ihtimal 1.4 tsı geliyodur..


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Octiyi bilmemde babamın arkadaşı bir aksilik çıkmazsa 2,0 TDI 170hp superb combi alıyor.Trdeki 2.combi olacak heralde:)


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
@turker,
Ben 1.2' 70 HP gibi 3 silindir biliyordum Fabiadan alışkalıkla. Zaten kötü de demedim. Sadece Passat için tüm söylediklerim....
Volkswagen Passat 1.4 TSI Comfortline ağırlığı TAM 1.451 kg.

Motorun anlaşılan turbo tarafı sadece kasayı taşıyor.:o
Bizim Eczacının biraz evvel harcama rakkamlarını sordum. Parasal olarakta litre olarakta bilmiyor. Zaten bu olaylara teğettir ama söylediği şu. Şehir içinde depoyu doldurduğumda 450 km zor zar yapıyorum. Toyota ile 650-700 km' yi her zaman yapıyordum dedi. Diğer taraftan Passatın deposuna baktım 70 lt. yani şöylede diyebiliriz Tam bir depo demek +1 kişi üste bunu da taşıyor pasat. Bir varsayım mı bilmiyorum, 3-5 yıl önce Hyundai' de çalışan bir mak. müh. servis müdürü arkadaşım depo kapasitelerinin şehir içinde ortalama 500 km yapacak şekilde seçilir demişti.
Bildiğim kadarıyla Turbo motorlara LPG' de takılamıyormuş , biraz evvelde TV' den duydum Benzine yine giydirmişler. Kaçacak tarafımızda kalmadı.
"aslında alt devir makinaları ama performanslı kullanımda da az yakmıyor."
dediğinize göre turboyu devreye sokmayacak şekilde düşük devirlerde kullanmak gerekiyor, anlamı çıkarttım. Bu durum bu motorun özelliklerine baktığımda max. tork 1500 d/dk' da, 122 güç içinse 5000 d/dk deniyor. yani bu aracı yokuşa sürersen düşük vites ve devirde çık, düz yolda basarsan TPO ile ortak olursun diyor. Anladığım şehir içinde turboyu devre dışı bırakmak lazım ama ben bu güne kadar turbo konusunu, "araç ilk çalışmadan ortalama 3000 devire kadar kompresör tam güç devrededir. 3000-3500 devir aralığında ise kompresör ile turbo birlikte çalışır. 3500 devirden sonra kompresör çalışmaz, Turbo devreye girer ve yakıt sarfiyatını düşürür" olarak biliyordum. Şimdi tam bir çelişkiyede düştüm.
Alıntı yapılan: turker;221065
1.2 TSI Jetta'nın çekişi (ağırlık ~1200kg) beğeniliyor. VW forumunda 1.2 TSI Jetta için kötü diyen görmedim. Aracın ara hızlanmaları, yokuş performansı falan herkesi tatmin etmiş. Yakıt ve vergi avantajı da cabası.

Arkadaşınızın Passat'ındaki durum belki ağırlıkla alakalı çünkü 1.5 ton var yanılmıyorsam. Bir İzmit yolculuğunda diğer aracımız 1.4 TSI passat'tı, otoban ortalaması 7'ye yakındı, tabi genelde basarak. 1.6 atmosferik motor gibi yakıyor o kasada TSI motor. Bir de şu söyleniyor, torka aldanıp TSI'da biraz basanlar çok yakma şikayetlerinde bulunuyor, aslında alt devir makinaları ama performanslı kullanımda da az yakmıyor.


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
@kadir_,
Malesef tamamı 1.4 TSI olarak getirtiyorlar, yada 1.6 Dizel. TSI olarak çok düşündüm ama malesef LPG takılamıyor. Halbuki 1.6 MPI' lar bu yönden çok iyiydi. Stepne kısmına LPG deposu konuluyordu ve stepne bagajın sol tarafına dikine tespiti yapılıyordu fazla yerde işgal etmiyordu dikkat bile çekmiyordu.
Alıntı yapılan: kadir_;221096
Geçen hafta sonu bi tane combi gördüm ama motoruna dikkat etmedim isterseniz getiriyorlar ama büyük ihtimal 1.4 tsı geliyodur..


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: psonmez;221098
@turker,
Ben 1.2' 70 HP gibi 3 silindir biliyordum Fabiadan alışkalıkla. Zaten kötü de demedim. Sadece Passat için tüm söylediklerim....
Volkswagen Passat 1.4 TSI Comfortline ağırlığı TAM 1.451 kg.

Motorun anlaşılan turbo tarafı sadece kasayı taşıyor.:o
Bizim Eczacının biraz evvel harcama rakkamlarını sordum. Parasal olarakta litre olarakta bilmiyor. Zaten bu olaylara teğettir ama söylediği şu. Şehir içinde depoyu doldurduğumda 450 km zor zar yapıyorum. Toyota ile 650-700 km' yi her zaman yapıyordum dedi. Diğer taraftan Passatın deposuna baktım 70 lt. yani şöylede diyebiliriz Tam bir depo demek +1 kişi üste bunu da taşıyor pasat. Bir varsayım mı bilmiyorum, 3-5 yıl önce Hyundai' de çalışan bir mak. müh. servis müdürü arkadaşım depo kapasitelerinin şehir içinde ortalama 500 km yapacak şekilde seçilir demişti.
Bildiğim kadarıyla Turbo motorlara LPG' de takılamıyormuş , biraz evvelde TV' den duydum Benzine yine giydirmişler. Kaçacak tarafımızda kalmadı.
"aslında alt devir makinaları ama performanslı kullanımda da az yakmıyor."
dediğinize göre turboyu devreye sokmayacak şekilde düşük devirlerde kullanmak gerekiyor, anlamı çıkarttım. Bu durum bu motorun özelliklerine baktığımda max. tork 1500 d/dk' da, 122 güç içinse 5000 d/dk deniyor. yani bu aracı yokuşa sürersen düşük vites ve devirde çık, düz yolda basarsan TPO ile ortak olursun diyor. Anladığım şehir içinde turboyu devre dışı bırakmak lazım ama ben bu güne kadar turbo konusunu, "araç ilk çalışmadan ortalama 3000 devire kadar kompresör tam güç devrededir. 3000-3500 devir aralığında ise kompresör ile turbo birlikte çalışır. 3500 devirden sonra kompresör çalışmaz, Turbo devreye girer ve yakıt sarfiyatını düşürür" olarak biliyordum. Şimdi tam bir çelişkiyede düştüm.


Bildiğim kadarıyla turbo marşa basıldığı andan itibaren çok yavaşta olsa dönmeye başlar yani belirli bir devir yoktur turbo pallerinin dönmeye başlaması için ama pallerin hızı devirle doğru orantılıdır o konuda haklısınız.
Ayrıca kompressör ve yakıt tüketimini düşürme kısmını da anlayamadım tam olarak.
Yine bildiğim kadarıyla turbonun görevi; gaza basılıp güce ihtiyaç duyulduğunda karışım yakıt yönünden zenginleşir ve bununla beraber yanma odasına yakıtla beraber daha fazla soğuk hava turbo yardımıyla gönderilir ki kısa sürede daha güçlü patlamalar gerçekleşsin böylelikle istenen güç elde edilmiş olur.
Atmosferik motorda turbo gibi aşırı besleme olmadığından gaza basıldığında karışım yakıt olarak zenginleştirilir ancak hava için ekstra emme yapılamaz bu da turboya göre daha az güç demektir.
Yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
1.4 TSI 122'lik olan çift şarjlı değil diye biliyorum, yanlışsa düzeltin. Sadece turbo var diye biliyorum kompresör yok.

Turboyu devreye sokmak yakıtı artırmaması lazım ama turbo devirlendikçe motor tat & tork vermeye başlıyor, bundan hoşlanan sürücü gaza daha fazla yükleniyor vs... Hiç kullanmadım ama TSI'ların en uygun kullanımı herhalde 2000 devri fazla geçmeden (ki o devirde turbo yeterince basınç sağlıyordur) ideal tork bandında hafif gazla gitmek...

Passat'ta çok yakıyor olabilir, gerçi bu forumda bir şehir dışı passat 1.4 TSI paylaşımı vardı, 5 litre ortalama ile ankara-eskişehir diye hatırlıyorum. Bulabilirsem linkini ekleyim.

Bir de şu var, mesela 1.2 atmosferik Fabia şehir içinde 7 küsür litre yakıyor. Ben lpg'nin de verdiği rahatlıkla motor sesini de duyarak kullandığımda 9-10 litreyi görüyordum şehir içi. İstersem şehir içi 6.5 litre ile de kullanabiliyordum. Kullanıma göre değişebiliyor.

Passat'çılardan bilgi almak lazım ;)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;221065
1.2 TSI Jetta'nın çekişi (ağırlık ~1200kg) beğeniliyor. VW forumunda 1.2 TSI Jetta için kötü diyen görmedim. Aracın ara hızlanmaları, yokuş performansı falan herkesi tatmin etmiş. Yakıt ve vergi avantajı da cabası.
 
Arkadaşınızın Passat'ındaki durum belki ağırlıkla alakalı çünkü 1.5 ton var yanılmıyorsam. Bir İzmit yolculuğunda diğer aracımız 1.4 TSI passat'tı, otoban ortalaması 7'ye yakındı, tabi genelde basarak. 1.6 atmosferik motor gibi yakıyor o kasada TSI motor. Bir de şu söyleniyor, torka aldanıp TSI'da biraz basanlar çok yakma şikayetlerinde bulunuyor, aslında alt devir makinaları ama performanslı kullanımda da az yakmıyor.
turkerciğim jetta nasıl 1200 kg oluyor benim octi de ruhsatta 1405 kg yazıyor ne iş anlamadım?
 
Alıntı yapılan: a_tansel;221073
vw forumlarında fanatiklik vahşi boyutlarda oluyor genelde :hanz:
marka hastalığı heryerde vardır bu taraflardada var aynısı normaldir,insanın kanına işlemeyegörsün.:++:
 
Alıntı yapılan: kadir_;221096
Geçen hafta sonu bi tane combi gördüm ama motoruna dikkat etmedim isterseniz getiriyorlar ama büyük ihtimal 1.4 tsı geliyodur..
1.4 tsi passat alan arkadaşım var yeni aldı 2010 10bin  km de.55 milyara aldı 8-8,5 lt yakıyor dedi ama spor sürüşü sevdiğini söyledi zaten ortaca vitra seramiğin sahibi,olsun oa koymaz zaten ama ben akşam 11 km lik yoldan geldim 7.1 lt yaktı dedim inanmadılar bende gösterdim,olamaz hcm yanlışlık var bu pc yanlış ölçüm yapıyor dediler.:++::++:bende bu son zamlar beni gaz pedalına basma konusunda uzmanlaştırdılar dedim.Biz nasıl oluyor senden sürüş dersi alalım dediler.benim elime bu 1.4 tsi geçsin 5,8lt yi geçirmem dedim.Ama benim vitra seramik sorumlusu değilim dedim.:rock1:
 
Alıntı yapılan: turker;179444
1.2 doluline isterük :)
vallahi bu ne iştir anlamadım benim octi 115 ps 1 ile 2.viteste kağı gibi bu 1.2 tsi 105 nasıl yerinden kalkıyor anlamıyorum:hhh::bnn:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: fenomen;221209
turkerciğim jetta nasıl 1200 kg oluyor benim octi de ruhsatta 1405 kg yazıyor ne iş anlamadım?
 

vallahi bu ne iştir anlamadım benim octi 115 ps 1 ile 2.viteste kağı gibi bu 1.2 tsi 105 nasıl yerinden kalkıyor anlamıyorum:hhh::bnn:

Hacım Jetta'yı hafifletmişler. Bi defa motordan baya bir tasarruf edilmiş :D Malum 1200 cc. Hatta motorun hafiflemesi ön-arka ağırlık dağılımını da daha ideale getirmiş, yol tutuşa artı olarak yansımış. Bir de malzemeden tasarruf etmişler :D kaput amortisörü yokmuş artık mesela, bu şekilde tasarrufa gidilen baya malzeme varmış. İç malzeme kalitesini hiç bir eski VW'ci beğenmiyor. Bütün bu kısıntıların amacı VW'nin dünyada 1 numara olma isteğinin bir sonucuymuş. Maliyeti düşürüp daha ucuza satmak yani. Amerika'da yeni nesil Jetta eskisinden ucuzmuş. Ama burada Doğuş o ucuzlamayı da cukka yapmış. Karına kar katmış. Nasılsa TR'de VW gidiyor hesabı, köstürmece yani...

Diğer soruya gelince, ben işi çözdüm. Yüksek HP alt devirlere negatif yansıyor. Üst devirde daha iyi gidiyor tabi. Bir de şu var, 102'lik A5 MPI da sizin önceki collection'dan zor kalkıyor merak etmeyin. Aynı motor&şanzıman ama araba ağır...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: psonmez;221098
..."araç ilk çalışmadan ortalama 3000 devire kadar kompresör tam güç devrededir. 3000-3500 devir aralığında ise kompresör ile turbo birlikte çalışır. 3500 devirden sonra kompresör çalışmaz, Turbo devreye girer ve yakıt sarfiyatını düşürür"...

Alıntı yapılan: turker;221175
1.4 TSI 122'lik olan çift şarjlı değil diye biliyorum, yanlışsa düzeltin. Sadece turbo var diye biliyorum kompresör yok...
Aynen öyle Türkerim. 140-160-180 HP olanlar çift şarjörlü.:wnk:


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Sabahtan beri bu konuyu araştırıyorum. Onlarca sayfa arasında resmen boğuldum. Çok enteresan bilgilere ulaştım.
Eğer forum kirliliği olarak kabul etmezseniz, 2-3 mesajda paylaşmak isterim.
Bu arada tesadüfen rasladığım bir bilgiyi aktarayım. Özellikle TSI motorlara LPG uygulaması hk. dün itibariyle son gelişmelerin yer aldığı bir başka forumdaki linki veriyorum. Yasakmıdır bilmiyorum açıkçası yoruldum araştırmaktan alıntı çok uzun sürecekti.....
http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/mpage_8/key_/tm.htm


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;221213
hacım Jetta'yı hafifletmişler. Bi defa motordan baya bir tasarruf edilmiş :D Malum 1200 cc. Hatta motorun hafiflemesi ön-arka ağırlık dağılımını da daha ideale getirmiş, yol tutuşa artı olarak yansımış. Bir de malzemeden tasarruf etmişler :D kaput amortisörü yokmuş artık mesela, bu şekilde tasarrufa gidilen baya malzeme varmış. İç malzeme kalitesini hiç bir eski VW'ci beğenmiyor. Bütün bu kısıntıların amacı VW'nin dünyada 1 numara olma isteğinin bir sonucuymuş. Maliyeti düşürüp daha ucuza satmak yani. Amerika'da yeni nesil Jetta eskisinden ucuzmuş. Ama burada Doğuş o ucuzlamayı da cukka yapmış. Karına kar katmış. Nasılsa TR'de VW gidiyor hesabı, köstürmece yani...
 
Diğer soruya gelince, ben işi çözdüm. Yüksek HP alt devirlere negatif yansıyor. Üst devirde daha iyi gidiyor tabi. Bir de şu var, 102'lik A5 MPI da sizin önceki collection'dan zor kalkıyor merak etmeyin. Aynı motor&şanzıman ama araba ağır...
eyvallah turker bey teşekkürler bilgiler için ama ben hacıya:bnn: :++:gitmedim aklında bulunsun...
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ