škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

20000 bakımı, motor freni ve arka cam püskürteci

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rundll

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar

 Bir süredir kafamı kurcalayan 3 soru için tek başlık açtım. Sorularım şu şekilde;

1- Aracın 20000 bakımı yaklaşıyor. Dışarıya yaptırmayı düşünüyorum. Forumda yağlar üzerine araştırma yaptım ve Mobil-1 ESP Formula'da karar kıldım. Sıra nereye götüreceğime geldi. Ankara'da önerebileceğiniz nereler olabilir?

2- Araba sürerken yavaşlamalarda doğrudan frene basmak yerine yerine vites küçülterek yavaşlamayı tercih ediyorum. Direk frene basmaktan daha külfetli olsa da artık bende alışkanlık olmuş durumda :rolleyes:  Bu durum uzun vadede araca zarar verebilir mi merak ediyorum?

3- Arka camı silmek istediğimde püskürtece su çok geç gidiyor ve silecek 1 tur susuz çalışıyor. İlk çalışma zamanını geciktirmek mümkün mü? Bir de arka taraftaki püskürteç öndeki gibi suyu dağınık atmıyor, tek bir çizgi halinde atıyor. Böyle olmasına anlam veremedim. Öndekiler gibi olsa ne olurdu sanki. Acaba normalde öyle de benimkinde mi bir sıkıntı var?

Araç 1.2 TSI 2011 model


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
2. Manuel arabalarımda böyle kullanırdım, aslında önerilen de odur, daha kontrollü yavaşlama için
 
3. Durum normal, çizgi halde atar. Çok sık kullanmadığın için borudaki su kuruyor-çekiliyor, o yüzden geç su püskürtüyor.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
2)Manuel vitesli araçlarda motor freni kullanmak , yani vites küçülterek yavaşlamak zararlı değil, aksine fren balatalarının ömrünü uzatan bir davranış. Ancak , aracın hızına göre doğru şekilde vites küçültmek ve debriyajı doğru kullanmak önemli , aksi taktirde zararlı olabilir.

3)Arka silecek bugüne kadar kullandığım hemen her araçta benimde istediğim gibi çalışmadı. Dediğiniz gibi hem su geç ve az geliyor , hemde silecek doğru düzgün silmiyor camı malesef.

1)Ben aracınızın bakımını yetkili servise yaptırmanızı öneririm , daha sağlıklı olacağına inanıyorum.


Çevrimdışı cenk emre

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Vites küçülterek yavaşlamak en doğrusu ama yanlışlıkla yüksek hızda 5 ten 2 veya 3 e alırsanız araca ciddi zarar verirsiniz.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cenk emre;440211
Vites küçülterek yavaşlamak en doğrusu ama yanlışlıkla yüksek hızda 5 ten 2 veya 3 e alırsanız araca ciddi zarar verirsiniz.

Zaten belirli bir hıza düşmeden daha küçük vitese geçemiyorsunuz. Çoğu şanzımanda bir tür koruma sistemi var bunu engelleyen.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rundll;436801

1- Aracın 20000 bakımı yaklaşıyor. Dışarıya yaptırmayı düşünüyorum. Forumda yağlar üzerine araştırma yaptım ve Mobil-1 ESP Formula'da karar kıldım. Sıra nereye götüreceğime geldi. Ankara'da önerebileceğiniz nereler olabilir?
 
2- Araba sürerken yavaşlamalarda doğrudan frene basmak yerine yerine vites küçülterek yavaşlamayı tercih ediyorum. Direk frene basmaktan daha külfetli olsa da artık bende alışkanlık olmuş durumda :rolleyes: Bu durum uzun vadede araca zarar verebilir mi merak ediyorum?
 
3- Arka camı silmek istediğimde püskürtece su çok geç gidiyor ve silecek 1 tur susuz çalışıyor. İlk çalışma zamanını geciktirmek mümkün mü? Bir de arka taraftaki püskürteç öndeki gibi suyu dağınık atmıyor, tek bir çizgi halinde atıyor. Böyle olmasına anlam veremedim. Öndekiler gibi olsa ne olurdu sanki. Acaba normalde öyle de benimkinde mi bir sıkıntı var?
 
Araç 1.2 TSI 2011 model
1- yetkili servis için AND, özel için rutin bakımın kolay olması nedeniyle eli yüzü düzgün herhangi bir yer olabilir..
2- doğru bir kullanım sergiliyorsunuz, aynı şekilde kullanıyorum, 55000 de ön balatalar, 95000 de tüm balatalar ve disk, kampana değişti (sadece kendim istediğimden..) , pek de aşınmış değildi, değiştiren usta tebrik etti ve ilk değişim olduğuna inanmadı...
3- VAG com programından bu tür ayarlar değiştirilebiliyor, bileni bulmanız lazım, en kolayı kaput altundaki hortumlara birer çek valf ilave etmeniz olabilir, böylece su geri kaçmaz ve devamlı hazır olarak bekler...
arka fıskiye fabia 1 de de noktasal püskürtüyor, tasarımı böyle sanırım...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı KRKMZ

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 476
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;440227
1- yetkili servis için AND, özel için rutin bakımın kolay olması nedeniyle eli yüzü düzgün herhangi bir yer olabilir..
2- doğru bir kullanım sergiliyorsunuz, aynı şekilde kullanıyorum, 55000 de ön balatalar, 95000 de tüm balatalar ve disk, kampana değişti (sadece kendim istediğimden..) , pek de aşınmış değildi, değiştiren usta tebrik etti ve ilk değişim olduğuna inanmadı...
3- VAG com programından bu tür ayarlar değiştirilebiliyor, bileni bulmanız lazım, en kolayı kaput altundaki hortumlara birer çek valf ilave etmeniz olabilir, böylece su geri kaçmaz ve devamlı hazır olarak bekler...
arka fıskiye fabia 1 de de noktasal püskürtüyor, tasarımı böyle sanırım...


AND ile EFE arasındaki fark konusunda bilginiz var mı? Hangisi daha iyidir, ustalık, anlayış ve güleryüz, bakım kalitesi, geridönüşlerdeki olumluluk vs?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kucless;440224
Zaten belirli bir hıza düşmeden daha küçük vitese geçemiyorsunuz. Çoğu şanzımanda bir tür koruma sistemi var bunu engelleyen.
Geri vites hariç her dişlide senkromeç var zaten.:wnk:


Çevrimdışı Clausius

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 144
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;440256
Geri vites hariç her dişlide senkromeç var zaten.:wnk:


peki çoğu araçta durmadan hızlıca geri vitese takarken bir takırtı olur. bu senkromecten degil mi ?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Clausius;440345
peki çoğu araçta durmadan hızlıca geri vitese takarken bir takırtı olur. bu senkromecten degil mi ?
Geri viteste senkromeç olmadığı için tam durmadan geri vitese takmaya çalışırsanız karşılıklı gelen dişlilerin hızları birbirine eşit olana kadar o gacırtıyı maalesef yapar.:wnk:



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;440346
Geri viteste senkromeç olmadığı için tam durmadan geri vitese takmaya çalışırsanız karşılıklı gelen dişlilerin hızları birbirine eşit olana kadar o gacırtıyı maalesef yapar.:wnk:


Peki dururken debriyaja tam basılı konumda geri vitese takınca garç diye gelen ses neden olur?Bende genelde oluyor.Çift debriyaj yapınca sorun olmuyor çözemedim gitti :D


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
bence vites düşürerek yavaşlamak çok sağlıklı değil..ayrıca uğraşmak gerekir..diyelim 200 m ilerde ışık var..hızım 100 iken..boşa alıp..hafiften de firene dokunurum..diğer türlü debriyaja bas vites..vs..debriyaj balatasına zarar verir..ayrıca şanjımana yüklenme..devir yükselir vs..

arka fıskıye için ucuna süzgeç gibi bişey yapıştırsanız su bölünür gibi sanki..misal deliğin tam ucuna çizgi gibi birşey yapıştırsanız su ikiye bölünür..saçma bi yöntem ama işe yarar gibi geldi bi an..