škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TDI PD80- Chip Tuning

dgn · 86 · 28845

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Arabama chip tuning yapılmadan önce çok araştırdım.Maalesef bu motorla ilgili derli toplu bir bilgi yok..Bende internet üzerinden gerekli bilgi alamadığımdan hep ertelemiştim bu olayı..Sağolsun Doğukan abi sayesinde gerekli bilgilere ve bu işi yapan insanlara ulaştım.Kafamdaki soru işaretlerini giderdim ve arabama yazılımı yüklettim..Öncelikle genel olarak bahsedersem arabanın beyni sökülmüyor.OBD soketi diye geçiyor sanırım o vasıtayla yazılım yükleniyor.Yani herhangi bir sökme takma yok..3 haftadır yazılımlı geziyorum, hemen konu açmak istemedim, arabayı çözüp öyle konu açayım dedim farklılıkları daha rahat anlatmak için.

1.4 tdı kullanıcısının klasik sorunudur dönüşlerde arabanın 2. viteste gazı yememesi.Yazılım ile bu olay çözüldü.Artan tork sayesinde alt devirler epeyi canlandı.Araba daha canlı alt devirlerde.Keza 5.viteste 100km altı hızlarda rampaya yakalanınca vites küçültme olayı da sık sık yaşanır.Alt devirlerin güçlenmesi ile o sorunda artık yok.Yani kısaca alt devirler epeyi canlandı.Tahmini olarak 100-110hp arası bir güç ve 240-250nm arası bir tork elde edildi.Daha dynoya çıkmadım yakın zamanda çıkınca daha net bir bilgiye sahip olcaz.Yine aracın stock halinde üst devirlerde 4300-4500gibi motor sağır oluyodu.Kötü bir histi sanki araba kesiciye girmiş gibi.Şimdi o durumda yok.Araç gücü azalsa bile devir çeviriyor...Arabayı sürerken aldığınız keyf ise bambaşka.Artan tork insanı epeyi bir mutlu ediyor.:)Yakıt olarak hala deneme-ölçme safhasındayım, ölçüm bitsin daha net bilgilerle aydınlatacağım burayı.

En yakın zamanda bir hızlanma videosu da çekeceğim, daha doğrusu çektimde çok küfürlü hoş olmamış.:D Denediğim araçları yazarsam şimdilik bir fikir sahibi olursunuz sanırım.

1.4 dizel yazılımlı(sanırım soft değildi epeyi duman vardı çünkü) C3'ü rahatça geçiyor.Özellikle hız arttıkça.
1.6 benzinli 2009 focusu 160a kadar geçiyorum sonra focus geçiyor.
1.5 dcı 90lık edc clio ilede kafa burun gidiyorum.

Kafanıza takılan bir şey olursa yazın cevaplıyalım.Geleceği aydınlatsın konumuz:D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Depo ölçümü de bitsin bakalım sonuç ne olacak. Erhan'da mı yaptırdınız? Kaça mal oldu? (bunu özelden de yazabilirsin)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Güle güle kullan:) memnun olmana sevindim. Yakıt ölcümünü depodan ölçme öneririm yazılım sonrası yb doğru ölcmesine dair çok yazan var.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;494851
Depo ölçümü de bitsin bakalım sonuç ne olacak. Erhan'da mı yaptırdınız? Kaça mal oldu? (bunu özelden de yazabilirsin)

 
Erhan abi yapti evet abi, ozelden atiyorum fiyati.

Alıntı yapılan: Akif Hoca;494852
Güle güle kullan:) memnun olmana sevindim. Yakıt ölcümünü depodan ölçme öneririm yazılım sonrası yb doğru ölcmesine dair çok yazan var.


Tesekkurler :) Depo olcumu abi dedigin gibi. Parca mazot almak huyum degil :D


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;494853
Erhan abi yapti evet abi, ozelden atiyorum fiyati.



Tesekkurler :) Depo olcumu abi dedigin gibi. Parca mazot almak huyum degil :D
Fiyati bana atar misin?


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;494854
Fiyati bana atar misin?


gönderdim abi.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
faydalı bir paylaşım olmuş.

O 2. vitesteki bire atma sıkıntısını doğru söylemissin. Kullandığım diğer dizellerde bu kadar olmuyor.

Benim de kafamda var chip tuning , ama önce km den dolayı sağlam bir carbon clean gerekir sanırım.

sizde km kaçtı?


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;494862
faydalı bir paylaşım olmuş.

O 2. vitesteki bire atma sıkıntısını doğru söylemissin. Kullandığım diğer dizellerde bu kadar olmuyor.

Benim de kafamda var chip tuning , ama önce km den dolayı sağlam bir carbon clean gerekir sanırım.

sizde km kaçtı?


68bin kmde yaptırdım ben, aracın ilk sahibiyim zaten her şeyini biliyorum.Hocam bu arada 2.viteste rampanın başında 1300 devirde gaza oturuyorum eskiden zır zır titreyen araba şimdi hemen toparlayıp çıkıyor.Ciddi bir tork patlaması var.Rampada bile fark ediliyor.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alt devirlerdeki toparlamayı yolcu koltuğunda bile rahatlıkla idrak ettim:)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
80 bg ken de kullanmış yazılımdan sonra da kullanmış hatta yazılımın her safhasına dahil olmuş biri olarak denilenlerin eksiğinin olmadığını hatta fazlasının olduğunu söyleyebilirim. Duman olayından bahsetmemiş Doğan araçta sıfır duman var. Turboyu ne kadar zorlar ne kadar stop etmeden önce beklemeliyiz diye sorduğumuzda asla günlük kullanımı etkileyecek bir değişiklik olmadığını ve stock bir araca nasıl davranılıyorsa o şekilde davranmaya devam edileceğini söyledi Erhan abi. Kısacası remap candır yapın yaptırın :)


Çevrimdışı gokcenonce

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Bir yıldır yazılımla kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim size rampada çok yüklenmeyin arkadaşlar illaki bir müddet sonra turbodan ufak minik sesler duymaya baslayacaksınız cunku..onun haricinde altınızda vrs yavrusu var gibi hissayat verdiği doğrudur..bu arada gözlemlerim biraz da şu yönde ışıklarda kalkışta tam tork değerinden az aşağıda 3.300 civarı vites değişimi önemli yoksa sanzımana uzun vadede zararı var onun haricinde 4/4lük:) kazasız sürüşler dilerim hayırlı olsun:)


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;494867
80 bg ken de kullanmış yazılımdan sonra da kullanmış hatta yazılımın her safhasına dahil olmuş biri olarak denilenlerin eksiğinin olmadığını hatta fazlasının olduğunu söyleyebilirim. Duman olayından bahsetmemiş Doğan araçta sıfır duman var. Turboyu ne kadar zorlar ne kadar stop etmeden önce beklemeliyiz diye sorduğumuzda asla günlük kullanımı etkileyecek bir değişiklik olmadığını ve stock bir araca nasıl davranılıyorsa o şekilde davranmaya devam edileceğini söyledi Erhan abi. Kısacası remap candır yapın yaptırın :)


Evet bunlari yazmayi unutmusum duman sifir:)

Alıntı yapılan: gokcenonce;494873
Bir yıldır yazılımla kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim size rampada çok yüklenmeyin arkadaşlar illaki bir müddet sonra turbodan ufak minik sesler duymaya baslayacaksınız cunku..onun haricinde altınızda vrs yavrusu var gibi hissayat verdiği doğrudur..bu arada gözlemlerim biraz da şu yönde ışıklarda kalkışta tam tork değerinden az aşağıda 3.300 civarı vites değişimi önemli yoksa sanzımana uzun vadede zararı var onun haricinde 4/4lük:) kazasız sürüşler dilerim hayırlı olsun:)


Tesekkurler bakalim uzun vadede akla kara belli olur :)


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Doğan takipteyim büyük ihtimalle yaza girerken bende yazılım yaptıracam :)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;494915
Doğan takipteyim büyük ihtimalle yaza girerken bende yazılım yaptıracam :)


İyisin tabi Ömer gardaşım turbonuzlan mutluluklar diliyorum size :)


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;494933
İyisin tabi Ömer gardaşım turbonuzlan mutluluklar diliyorum size :)
Turbo var huzur var hacı :)