škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2013 Yeni Fluence 1.5 dCİ İzlenimler

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı GökhanBa

  • Fluence 1.5 dCI
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar.Forumu kurulduğu günden beri takip etmeme rağmen çok fazla yazma şansım olmuyordu.Daha önceleri pek çok marka araç kullandım en son da kendime ait Octavia A5 FL var idi.Yeni çalışmaya başladığım işyerim özel kullanıma da izin verilen aracı tahsis edince Octi yi sattım.Ve şirketin tahsis etmiş olduğu 2013 Fluence 1.5 dCİ aracı kullanmaya başladım.Araç donanım olarak boşline diye tabir ettiğimiz baz model 85 Bg olan modelden ve beyaz renk.Önce yakıt tüketiminden bahsedelim.Arkadaşları aracı alalı 700 km oldu.Ev iş arası 25 km yarı otoyol yarı şehir içi Ankarayı bilenler için şöyle anlatayım İvedik Org sanayi-aydınlıkevler arası günlük gidip geliyorum.Aracı maksimum dikkatle kullanmama rağmen 7 litre altına hiç düşmedi.Bunu yeni olmasına bağlıyorum ve zamanla düşmesini umuyorum.Bu arada yakıtı da Shell den alıyorum
Performans olarak ise tam bir facia.Alt devirlerde araba resmen bitik.Birazcık rampa da resmen bayılıyor ve hemen 1. vites istiyor.Doğrusu bu aracı binbir çeşit ticari kaygı ile 85 beygir olarak çıkaran mühendise de firmaya da yazıklar olsun.Koca araç dışarıdan heybetli görünüyor ancak performans sıfır.
Eski şirket aracı Jetta 1.6 tdi trendline dsg ile aynı yolda ortalamam 5.5 litre idi ve araç çok çok daha performanslı idi.Yani o yüzden asla Jetta ya da octi ile karşılaştırma yapıpta bu araçlara haksızlık etmeyeceğim.

Donanıma gelince;evet boş line dedik ama bu araç bomboşline.Çünkü aracın ön konsolunda teyip ve havalandırma ızgaralarının olduğu yerde maliyeti maksimum 1 usd olacak digital saati bile çalmışlar.Bunu anlamak gerçekten çok güç.
Yine aracın kapıları bagaj ve kaputunda kaporta ayarı diye bir şey yok.Tamamen baştan savma bir üretim olmuş.Aynı şekilde çamurluk içi davlumbazlar da baştan savma bir şekilde montaj edilmiş.Tamam reno 2.eli güçlü işletme maliyeti çok çok ucuz bir araç ama 40 küsür binlik bir araçta bu kadar baştan savma olamaz bence.
Benim bundan yıllar önce 1999 model megan 1 aracım vardı ve gaz verdiğiniz zaman motor yerleşiminden ve fabrikasyon dandik motor kulakları montajı yüzünden gaza bastıkça vites kolu sallanırdı.14 yıl geçmesine rağmen Reno bu sarsıntıyı azaltmış ancak tamamen yok edememiş.Bu durum Reno Ar-ge sinin ne iş yaptığı sorusunu akıllara getiriyor.

Söylediklerimde kesinlikle marka fanatikliği vs. yapmak istemedim.Birebir nihai tüketici olarak objektif yorumlarımı yazdım.Bu aracı almadan önce mutlaka test sürüşü yapsınlar diyorum.

Sonuç olarak;benim için tüm bunlar çok bir sorun olmayıp bedava sirke baldan tatlıdır diyip aracı kullanıyorum.
Yakında bu araçla Ankara-İstanbul-Ankara yapacağım.Uzun yol tecrübe ve gözlemlerimi de buraya aktaracağım.

Herkese keyifli ve emniyetli sürüşler diliyorum.