škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia daki arka camı açınca gelen basınç sesi 2015 model golftede varmış

trio · 53 · 16502

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;520070
:ok::ok:
 Dikkat etmedin mi çok iş açıyordu adamın başına sorma, acayip cins motorlardı yahu :D
Bkz. Tempra motoru (distribütörün yerine dikkat)



Bkz. SLX Motoru (yine distribütörün yerine dikkat)

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;520103
Bkz. Tempra motoru (distribütörün yerine dikkat)



Bkz. SLX Motoru (yine distribütörün yerine dikkat)


Aha gözünün kaymağını yediğimin motorları be :D:D Tempra'nın güzel bi tarafı vardı Alfayla ortak parçaları vardı, aradığın parçayı gir Alfacıya alıp çıkıyordun, tabi tam terside:D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;520277
Aha gözünün kaymağını yediğimin motorları be :D:D Tempra'nın güzel bi tarafı vardı Alfayla ortak parçaları vardı, aradığın parçayı gir Alfacıya alıp çıkıyordun, tabi tam terside:D
Alfa değildi yahu! Bir çok parçanın üzerinde Lancia yazardı.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
2000 ie lerininde bi triger degisimi icin komple motoru indiriyodun ama,
full, zamanın ucak gibi arabasıydı, 2000 lerde epey konforluydu, 4 disk fren, digital klima hangi arabada vardı ki:D


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;520278
Alfa değildi yahu! Bir çok parçanın üzerinde Lancia yazardı.:wnk:

Dur lan çorbamı ettim :D ama yok lan Alfacıya girdiğimi bilirim, kapı kolu mekaniğimi cam otomatiği mi neydi geçmiş zaman şimdi ama bayağı bir change etmiştik parçaları :D

Alıntı yapılan: mustisahin;520283
2000 ie lerininde bi triger degisimi icin komple motoru indiriyodun ama,
full, zamanın ucak gibi arabasıydı, 2000 lerde epey konforluydu, 4 disk fren, digital klima hangi arabada vardı ki:D

Enfes bir arabaydı o :ok: Efsane Fiat Tipo Sedicivalvole'nin motoru vardı. 91'de GTİ avcısı olarak lanse edilmişti :D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;520283
2000 ie lerininde bi triger degisimi icin komple motoru indiriyodun ama,
full, zamanın ucak gibi arabasıydı, 2000 lerde epey konforluydu, 4 disk fren, digital klima hangi arabada vardı ki:D
Alıntı yapılan: FF;520287
Enfes bir arabaydı o :ok: Efsane Fiat Tipo Sedicivalvole'nin motoru vardı. 91'de GTİ avcısı olarak lanse edilmişti :D
Motor bloğu direkt Delta' nın bloğu idi zaten.:wnk:
Alıntı yapılan: FF;520287
Dur lan çorbamı ettim :D ama yok lan Alfacıya girdiğimi bilirim, kapı kolu mekaniğimi cam otomatiği mi neydi geçmiş zaman şimdi ama bayağı bir change etmiştik parçaları :D
Alfa da FIAT' ın laciverti işte be!:adm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı EMİR_EFE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 520
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;519905
Öyle zaten sohbet ediyoruz sinirlenmeye gerek yok isteyen alır isteyen almaz paramla rezil olurum diyenler varsa bize ne dediğim gibi maksat sohbet olsun adam scroccoya 8000 km de 6 litre yağ koymus bunun adı huysa kötü huyluymuş demek ki


O araba stochk değildir illaki oynanmış motordur yoksa olmaz öyle bişey.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: EMİR_EFE;520315
O araba stochk değildir illaki oynanmış motordur yoksa olmaz öyle bişey.

Polo gtı mış adam sattığı arabanın ilanına yazacak kadar sinirlenmiş.

http://forum.sciroccom.com/index.php?topic=6289.0

1: Biride şöyle yazmış üstteki linki tıklayıp okursanız

benimki 5700 kmde 5. yağ değişimi oldu her seferinde 1.2 litre yağ konuldu ..kısmettt.
Böyle arabamı olur araba benzinle mi yağlamı çalışıyor 1000 km de 1 litre yağ

2: Arkadaşlar Polo GTI satan birisi aşağıdaki ilanı vermiş, GTI'daki motorun bizimkilerin motoru ile yazılım hariç aynı olduğunu düşünüyorum, bu yağ problemi sadece GTI a özel midir?

GTI larda ilk 2.000 km civarında ilk bakım koymuşlar, bizim bir tanıdık da sıfır aldığı arabaya yağ ekletti bu bakımda. Araç şu an 5.000 km anca olmuştur 2. kez yağ eklendi.
Scirocco'da yağ eksiltme sıkıntısı yaşıyor musunuz?

Ek olarak benim aracımda da artık standart yazılım yok, benimki de GTI gibi yağ eksiltir mi?


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-polo-gti-tsi-83357866/detay

Adam sattığı arabanın ilanında da şu açıkmalayı yapmış demekki canına tak demiş...

8 AY ÖNCE VW POLO GTI TSI MODEL BİR ARAÇ ALDIM ARABAM YAĞ YAKTIĞI İÇİN BİR SÜRÜ PROBLEM YAŞADIM ARACIMI SATIYORUM VE BU ARAÇTAN ALMAK İSTEYEN ARKADAŞLARA TAVSİYE ETMİYORUM. ARABAM ŞUANDA 8300 KMDE 1 DEFA KENDİM 1.7 LİTRE YAĞ EKLEDİM VE TOPLAMDA 5 SEFER YAĞ EKLENDİ ARAÇ 8300 KM DE 6 LİTRE YAĞ YAKTI BU PROBLEMLERİ BİLİN DİYE SÖYLÜYORUM VE ALACAKSINIZ BUNLARI DEĞERLENDİRİP ALIN DERİM

3: Selam arkadaşlar.. Aracımı alalı 1 ay oldu olmadı yağ yakma sorunu ile karşılaştım..

şuan 2000km'de aracım ve 4lt yağ yaktı toplamda. 2 gün önce servise bıraktım motoru incelemeye aldılar dün ö.sonra başlamışlar işe ve bir şey bulamamışlar yarın bende gidip bakacağım durum nedir ne değildir..

Yurtdışında da bu tür sorunların olduğunu duydum. Ve geçenlerde de bir GTI'ın komple motoru değişmiş ülkemizde.

Servis motor değişimine gitmeyiz diyor bakalım durum ne olacak..

4: Polo gti yağ yakma sorunu
Yağ yakmaya cozum bulundu dıye serviste parca değiştirdiler ancak bugun yaklasık 3000 km oldu yağ eklenelı gene ısık yandı. Benim gibi yapılan ıslemın ise yaramadıgı baska araclar varmı ?

5: TSI Yag Yakma Sorunu
40500km'de ki '09 Scirocco (160'lik) aracim bu sabah yag seviye uyarisi verdi... servis bakimlari duzenli yapilmakta 15bin kmde bir, arac stock, zorlama yapmadan da kullaniyorum. yaklasik 10bin km once bakimi yapilan aracimin yag eksiltmesi normal midir? tsi kullanicilarinda benzer sikayetleri var mi, ya da sebep / cozum onerisi olan?

Servisle konustum pek tatmin edici bir bilgi vermedi. Araciniz turbolu oldugundan 10bin kmde yarim litre yag eksiltmesi normaldir, servise gelin ekleyelim bir sıkıntı olmaz dediler..

6: Buda standart polo normal motor.

Volkswagen Aracım Yağ Yakıyor!
çiğdem G. | 09 Ekim 2013 16:53
Bundan 3 ay önce Maslak Uzay Oto'dan Ç**** G. adına Volkswagen polo 1.4 binek araç satın aldım 54.000 TL'ye. Yalnız aracım daha 1,500 KM'de ve yağ yakıyor. Bugün servisi arıyorum araç niye yağ yakar bu modellerde olur diyorlar. Yetmiyormuş gibi ben buna dünya para verdim üstüne 3 bin liraya kasko yaptım garantisi var ve benden 56 milyon yağ dolum ücreti aldılar. Ben her 2 ayda bir yağ mı takviyesi mi yapacağım.

Fabrika hatası ise geri alın aracınızı araştırın nedir bu böyle. Alırken bir dert servisi bir dert gerçekten pişmanım ve ilk işim tüketici haklarına başvurmak aracımdan soğudum sayemizde ekmek yiyorsunuz ama kıymet değer veren yok. Paramın iadesini ve bu sorunun kökten çözülmesini istiyorum.


Bir arkadaş şu yorumu yazmış çok anlamam anlayanlar yorumlayabilirse sevinirim

Manifolddan port enjeksiyonlu t-jet'lere bile fiat fabrikasyon/oem oil catch-can koymuşken direkt enjeksiyon turbo motorlara VW neden hala karter havalandırmaya eklediği checkvalf ile çözüm bulmaya çalışır anlamıyorum...



2000 km de 4 litre yağ eksiltme arkadaşlar o kadarda değil buda mı arabanın motor karakteristiği şuna ne zaman sorun diyecekler şaçmalık artık normal demek kimse kusura bakmasında değil wv ferrari olsa çekilmez.

Daha fazla örneğe gerek yok google a polo yağ yakma passat yağ yakma jetta yağ yakma leon yağ yakma vs. vs. işte wv gurubu araçların adının arkasına yağ yakma yazın onlarca yüzlerce örnek çıkar.

Almanlar hala eski motor teknolojilerini kullanıyorlar galiba güncel araçlarında da?
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2015, 18:18:34 Gönderen: trio »


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Yaklaşık 30 yıl önce dağ başında R/L şantiyelerimizde kullandığımız Jenaratörlerimizin depolarına 5 litre benzine 1 lt. W20-50 motor yağı katarak kullanırdık. Demekki devir aynı devir, değişen bişi yok.
Yazılan rakkamlar KORKUNÇ. Bu  demektirki benzinden tassarruf ediyoruz, tasarruf ettiğimizi yağa ödüyoruz. Bu işin bir tarafı, VW grubu araçla dünya yada Avrupa turuna çıktığınızı düşünün. Bagajda 4 lt. yağ taşıyacaksınız. Ve kazara dalgaya düştünüz yada yağ müşürünüzde arızalandı. Ne yapcaz şimdi, Danimarka'da motor mu yaptıracaz?
Kim ne derse desin, böyle motorlar kusurlu motorlardır. Kullanım kitabına isterse muğlak ifadelerle "belirli km'de bir miktar yağ yakması normaldir" yazsın. Ben Sanayi ve Ticaret Bakanı olsam, böyle kusurlu araçlar Kapıkule' den içeriye giremez. Alınan araçlar yüksek devirli zengin veletlerinin oyuncağı spor araçlar yada yarış araçları değil ki halkın günlük kullanımına sunulan özel yada ticari araçlar.
İşin gerçeği aslında sorunlar benzinden tasarruf amacıyla inceltilen sibop sapları ve yağ kaçağını önleyen sibop lastiklerinde.
Ne kaaa küçük hacimli motor ve elektronik devre, o kaaaa çok sorun. Neden VW' nin 1.6 MPI ve 1.9 TDi motorlarda sorun yok? Uygun ve zamamnında yapılan bakımlarla 400.000 km' yi devirenler var.Oturup bi düşünmek lazım. Hiç bir zaman ilk çıkan bir modeli almamak gerekir. 1-2 sene geçsin, sorunları çözülsün.

@trio,
Oil Catch-Can Tankı: Bu biçim tankları kullanma nedeni çok hızlı giden, duran, dönen araçlarda  daha iyi ve hızlı yağlama yapabilmek içindir. Örneğin yüksek ivmeli araçlarda yağ  karterin arka duvarına yapışır. Spor araçlarda bunu engellemek için kuru  karter yağlama kullanılır. Yani yağ kartere inmek yerine bu tanka gider  ve buradan tekrar motorun üst kısmına doğru pompalanır.
Eğer yorumda kast edilen bu ise.....


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Dikkat ederseniz yağ yakanların hepsi çift şarjlılar. 1400cc motora hem kompresör hem turbo takarlarsa olacağı bu. Yüksek basınçtan pistonlar kaputu delip çıkmasın diye çalışma toleransları çok fazla sanırım. Budurumda 20W50 yağ koymak gerek.
@trio kardeş (telefondan ismini göremiyorum kusura bakma) buna kimse sorun değil demedi. Yüksek performans düşük hacimdeki motoar yağ eksiltir de senin yukarıda yazdıklarının araçları içmiş yağı ki bununla ilgili hem Toyota' da hem de VW' de bir çok emsal dava var ve kazanan tuketiciler olup hepsinin (dava açıp da kazananların tabii ki) aracına garanti kapsamında sandık motor geldi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Ben motordan çok ta iyi anlamam bilenler yazdıkça anlamaya çalışıyorum yani küçük hacimli Motorda fazla güç var sanırım neden ısrarla 1.4 yada 1.2 motor üretiyorlar ki 1.6 üretseler sanırım mpi motorlarda sorun yok mesela fabianın 1.0 mpi motoru nasıl anlayamıyorum 1.0 turboda yok ama sanki yağ eksiltmezmiş gibi geldi fabialarda ve rapidlerde 1.6 mpi motor olsa daha iyi değil mi yakıtı düşüreceğim diye yağ eksilteceğine hem hacimli motor daha az yakar gibi geliyor bana küçük ve turbolu motor iyide şehirdışına giderken ne olacak fsi motorlarda başarılıydı galiba? yani teknik olarak sorun nerde motor bilgisi güçlü arkadaşlar biraz yorumlasa bizde bilgilensek? Bir yerlerde bir hata varda nerde bu wv mühendisleri bu sorunu çözemiyorlar mı çözmüyorlar mı? Mpi motorları kullanan skodalarda sorun yok galiba

Kendi bildiğim arabadan örnek vereyim ladanın kalina modeli 1.4 16 v 90 hp motora sahip atmosferik yağ eksiltmiyor gayet az yakıyor yani sürekli yeni bir şey yapacağız diye insanları deneme tahtası yapıpta hatalarınıda kabul etmemelerini anlayamıyorum 1.5 8 V lada samara ile 180 km hıza ulaşabiliyordum ve yeni kasa ford fiestaya bu süratte sellektör atabiliyordum ki karbratörlü samara 2. viteste 120 km hıza ulaşabiliyor rahatlıkla, çok markalı arabayı şaşırttım bu arabalarla  yani dünyayı yeniden yeniden keşfetmeye gerek var mı yeni teknoloji çıkardık satalım işte fsi yaptık mpi yaptık tsi yaptık vs. vs. yaparsın başarılı bir motor satarsın arabanı...



Lada dan örnek veriyorum çünkü yıllardır hor görülmüş bir markanın motorları bile eksiltmiyor.

Şu araçlar Türkiye ye gelse keşke AutoVaz Vesta da seri üretime geçti Taksici bir tanıdık var samara ile 1milyon km yapmış vegası 690.000 km deydi.





Lada Kalina NFR


« Son Düzenleme: 26 Haziran 2015, 21:50:55 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Yukarıda da yazdım ya zaten, sıkıntı 1.4 çift şarjlı motorlarda. 1.2TSI' da turbo var ve yağ eksiltme gibi bir şeye denk gelmedim ben. Bundan başka FSI, MPI motorlarda da yok. Gene yukarıda yazdığım gibi çalışma tolerans boşlukları fazla sanırım 1.4 TSI 160-170HP motorlarda.
Bu arada her konvansiyonel motor yağ eksiltir. Ha 1.000km' de 10gr eksiltir gene eksiltir zira segmanlar silindir cidarlarındaki yağ %100 sıyrılamaz.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;520348
...

Bu arada Kalina' da eski kasa Fiesta havası yok mu sizce de?:blm::hmm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Kalinanın dizaynırı volvonun dizaynırı ile aynı diye biliyorum arka stoplarda biraz esinti var son dönemde bütün arabalar birbirine benziyor zaten keşke bizimde şöyle bir milli markamız olsaydı beğenilmeyen horgörülen marka bile nerelere geldi
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2015, 22:24:58 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;520356
Kalinanın dizaynırı volvonun dizaynırı ile aynı diye biliyorum arka stoplarda biraz esinti var...
Stop olarak falan değil de genel kasa itibariyle epey benzettim ben. Arkadaki sabit kelebek cam gibi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!