škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Eksiltme için 5/30 tam sentetik deniyorum.

kor_ay · 55 · 14967

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;514021
10/60 denenmeli bence de. ama ucunda sekman atma görünüyor...
Dediğim gibi; bundan sonuç alamazsam 10/60'a yöneleceğim. sonuçta o da tam sentetik.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Daha km de birsey degil. Arac ilk calistirmada egzozdan duman atiyor mu? Subap lastikleri de acilmisken kontrol edilmeli.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Eski arabalarımda çokça kullandığım, restore, 444 gibi yağ katkılarını deneyin birde... Ben hep memnun kaldım, en azından pahalı öekanik çözümlerden önce ucuz bir tecrübe edinebilir, belki de sorunu bile çözebilirsiniz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
SEAT forumda bu 1.4 100HP motorlar için VW' nin 500 küsürlü standartlarını karşılayan Motul marka yağın yağ eksiltmeyi kestiğinden bahsediyorlardı. Linkini bulabilirsem burada paylaşırım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;514025
Daha km de birsey degil. Arac ilk calistirmada egzozdan duman atiyor mu? Subap lastikleri de acilmisken kontrol edilmeli.
İlk çalıştırma daki eksozdan duman çıkıyor mu dikkat etmedim açıkçası. Ama ona da bakayım yarin.

Alıntı yapılan: Engin E.;514034
Eski arabalarımda çokça kullandığım, restore, 444 gibi yağ katkılarını deneyin birde... Ben hep memnun kaldım, en azından pahalı öekanik çözümlerden önce ucuz bir tecrübe edinebilir, belki de sorunu bile çözebilirsiniz.
Evet haklisiniz, o seçenekler de denenmeli ama ne ne yazık ki onlardan da sonuç alamadım. Her ne kadar bir motor açılmasının masrafinin yaninda sözü edilmeyecek olsa da, 250 ml.lık bir ürün için, 4 litre kaliteli bir yağ parası verip sonuç alamamak da üzücü. Bende öyle oldu. Biraz olsun azaltsa bile razıydım ancak hiçbir yararını göremedim.

Alıntı yapılan: Uğur Akar;514038
SEAT forumda bu 1.4 100HP motorlar için VW' nin 500 küsürlü standartlarını karşılayan Motul marka yağın yağ eksiltmeyi kestiğinden bahsediyorlardı. Linkini bulabilirsem burada paylaşırım.
O marka yağın adini ben de duydum. Bağlantı paylaşabilirsiniz sevinirim. Sağolun.


Çevrimdışı BuuRa

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Benim aracımda 101 bg special bbz kodlu motora sahip 5w-30 koydurdum son bakımda tam sentetik mobil 1 marka. Fakat öncesinde de şuanda da bir eksiltme yok bence oringleri bi değiştirtin silikon ile orayı onarınca daha verimli olucaktır. Benim ustam o şekilde yaptı yağ kaçağı falan yok maşaallah :)


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BuuRa;514065
Benim aracımda 101 bg special bbz kodlu motora sahip 5w-30 koydurdum son bakımda tam sentetik mobil 1 marka. Fakat öncesinde de şuanda da bir eksiltme yok bence oringleri bi değiştirtin silikon ile orayı onarınca daha verimli olucaktır. Benim ustam o şekilde yaptı yağ kaçağı falan yok maşaallah :)
Siz neden böyle bir uygulama yaptirmistiniz? Eksiltme yoktu derien, bu sözünü ettiğiniz uygulamadan sonra mi kesildi eksiltme, yoksa önlem olarak mi yapılmıştı?



Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;514079
bu tarz bir uygulama deneyebilirsin.

 http://www.hepsiburada.com/liste/abro-duman-onleyici-ve-kesici-katki/productDetails.aspx?productId=otakh2504&categoryId=26005&SKU=OTAKH2504
Yazılanlara bakılırsa son derece iddialı bir ürün. Kullandigimi belirttiğim 444 türü ürünler de benzer iddia ile satış yapıyor ama bunun fiyati, olması gerektiği kadar. Siz kulandınız mı bu ürünü, ve dogrudan satin alabilecegim bir saticida bulabilir miyim? Sağolun.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;514038
SEAT forumda bu 1.4 100HP motorlar için VW' nin 500 küsürlü standartlarını karşılayan Motul marka yağın yağ eksiltmeyi kestiğinden bahsediyorlardı. Linkini bulabilirsem burada paylaşırım.
Alıntı yapılan: kor_ay;514051
O marka yağın adini ben de duydum. Bağlantı paylaşabilirsiniz sevinirim. Sağolun.
Bu linkte tartışılmıştı:
http://www.seatclubturkey.com/satiyorum/56995-motul-motor-yagi.html
Alıntı yapılan: mşah;514079
bu tarz bir uygulama deneyebilirsin.

 http://www.hepsiburada.com/liste/abro-duman-onleyici-ve-kesici-katki/productDetails.aspx?productId=otakh2504&categoryId=26005&SKU=OTAKH2504
Alıntı yapılan: kor_ay;514098
Yazılanlara bakılırsa son derece iddialı bir ürün.  Kullandigimi belirttiğim 444 türü ürünler de benzer iddia ile satış  yapıyor ama bunun fiyati, olması gerektiği kadar. Siz kulandınız mı bu  ürünü, ve dogrudan satin alabilecegim bir saticida bulabilir miyim?  Sağolun.
Ben olsam Engine Restorer denerdim. Favorit' te denemiştim ve yağ yakmayı kesmişti.
Buradan alınabilir:
http://www.gittigidiyor.com/arama/?k=restore+motor+onar%C4%B1c%C4%B1
Buradan da alınabilir:
http://www.hepsiburada.com/motor-onarici-400-ml-restore-p-OTFALFA30002-yorumlari

Uygulanması:
1- Yağ ve yağ filtresini mutlaka değiştiriniz.
2- Kullanılacak Restore miktarı kadar yağı eksiksiz koyunuz.
3- Kutuyu en az 10 Dakika kuvvetle çalkalayınız.
4- Çalkalama işlemi biter bitmez kutuyu açarak bekletmeden yeni değişmiş olan motor yağının içine ekleyiniz.
5- Restore ekledikten hemen sonra Motoru 20 Dakika çalıştırınız.(Rölantide veya sürerek)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;514004
Öncelikle ayrıntılı ve bilgilendirici yanitiniz için tesekkur etmek istiyorum. Saydığınız olası durumlar, kullanıma, performansa, yakıt tüketimine ve benzeri alanlara etki eder mi peki? Kullanıcı olarak ayırdına varabilecegimiz bir belirti? Yoksa dediginiz gibi, yalnızca servis ortamında ve elektronik aygıtlar eşliğinde mi anlaşılabilir. Çekişte, yakıt tüketiminde ve elektronik anlamda herhangi bir sorun yok aracimda. Ne gibi durumlara dikkat etmeliyim.
@kor_ay,
Sizdeki yağ yakış anladığım kadarıyla diğer arkadaşların mesajlarına da baktım, alışılmış 101 BG  skoda motorlarının yaktığı yağ miktarının çok çok üstünde.Aslında ne şartlar altında olursa olsun özel amaçlı yada üzerinde modiye işlemi uygulanmış motorlar dışında sıradan motorların yağ yakmaması gerekir. Gördüğüm kadarıyla bu 101 BG motor bir istisna. Ancak sizin durumunuzda bu durumu motor katkı yağları ile halletmek belki bir dereceye göre mümkün ama sonuçta bu durum gittikçe artan oranda ilerleyecektir. Şimdi de yaparlarmı bilemem ama eskiden difransiyeli inleyen araçlarda sesi kessin diye kalın seçilmiş diferansiyel yağına ince çekilmiş talaş katarlardı,Kompresyonu bitmiş araçlara kalın yağ konur ve katkılarla kompresyon yükseltilir yağ yakma gözle görünür olmaktan çıkarılırdı Tabi aracı satana kadar. Sizin şu andaki denemelerinizde bir ölçüde buna benziyor, görünür sıkıntıyı ortadan kaldırmak. Ama sorun neden kaynaklanıyorsa o durum hala devam ediyor.
Bazı ip uçları vereyim. yağ yakmanın yanı sıra rölantide titreme kafa sallama gibi eşlik eden bir durum varsa siboplardan kaynaklanır, Çekişte düşme (Yokuşlarda alışılmışın dışında bayılma) ve gaza yüklendiğinde gri duman atıyorsa (Katalitik Konvertöre rağmen) bu durumda sekmanlardan kaynaklanır. Katalitik konvertörün bu yağ yakma olayını bir miktar absorbe ettiğini unutmayın. Erken dolan susturucuların nedenlerinden biride budur. Aynı zamanda katalik konvertörlerin ömrünü kısaltır. Bu nedenle normal çalışmada gri dumanı göremeyebilirsiniz. Verdiğim krokide dikkat ettiyseniz en az bir pistonda 3 segman vardır 2 adedi yağ segmanı, biri kompresyon sekmanı.Kompresyon sekmanı normalse yapılan cihaz testlerinde o silindirin basıncı normal sınırlar içinde gözükebileceğinden arıza belirlenemez. Ancak Direkt buji boşluklarından yapılacak kompresyon basınç testinde ortaya çıkacak farklılık sorunu ortaya koyar. Örneğin sizin motor 70.000 km de ve bana göre bu motorların sıfırında kompresyon değeri nedir bilemem ama örneğin sallıyorum 15 bar ise en az sizin motorda 14.3-14.6 gibi değerlerde olması lazım ama bir veya bir kaç silindir 10-11 hatta 12 gibi değerler alınıyorsa o silindirlerde bir sıkıntı var demektir ve bu değerler test cihazlarında verilen min. referans değerlerinin üstünde kaldığından asla arıza kodu vermeyecektir. Aslında bu konu oldukça teknik bir konu ve oldukçada detaylı ve bu şartlar altında da az yada çok bir performans düşüşü ve yakıt harcamanızda da az yada çok bir artış yaşayabilirsiniz.
Şunu asla unutmamak gerekir. Motorun yapısı LPG kullanımına uygun değilse yani kısaca özellikle sübap kayıtları ve sübap imalat uygunluğu, segmanlarda bu yakıta uygun değilse sadece LPG' ye uygun yağ kullanmakla aşırı aşınmaların önüne geçilemez. Bunu bir genelleme kabul edin 101 BG olsun ve diğer motorlar bu markanın ilk çıkan ve MPI olarak adlandıran motorunun dışında hiç biri LPG' ye uygun olmadığını oktavya kullanan bir akrabamdan aklımda kalmış.Zaten LPG Kullanımı, kullanım kitaplarında açıkça belirtilmiyorsa tüm LPG uygulamaları eninde sonunda sorunlu olacağı açıktır.
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2015, 12:31:32 Gönderen: psonmez »


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
BBZ kodlu  101 lik fabiam var 10.000 km de  1 litre yağ eksiltiyor . Sanırım bu değer çok normal hatta çok çok iyi .. Aracımda 10-40 mobil 1 kullanıyorum. Ancak benim aklıma takılan konu , 0-30 veya 5-30 yağ kullanırken motor daha rahat hareket ediyordu ,daha seri hareket ediyordu. 10-40 ta biraz hantallaşma oldu . Yağın bu kadar etkili olacağını varsayarsak 10-60 baya etkiler diye düşünüyorum ...


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
:uve:
Alıntı yapılan: psonmez;514126
@kor_ay,
Sizdeki yağ yakış anladığım kadarıyla diğer arkadaşların mesajlarına da baktım, alışılmış 101 BG  skoda motorlarının yaktığı yağ miktarının çok çok üstünde.Aslında ne şartlar altında olursa olsun özel amaçlı yada üzerinde modiye işlemi uygulanmış motorlar dışında sıradan motorların yağ yakmaması gerekir. Gördüğüm kadarıyla bu 101 BG motor bir istisna. Ancak sizin durumunuzda bu durumu motor katkı yağları ile halletmek belki bir dereceye göre mümkün ama sonuçta bu durum gittikçe artan oranda ilerleyecektir. Şimdi de yaparlarmı bilemem ama eskiden difransiyeli inleyen araçlarda sesi kessin diye kalın seçilmiş diferansiyel yağına ince çekilmiş talaş katarlardı,Kompresyonu bitmiş araçlara kalın yağ konur ve katkılarla kompresyon yükseltilir yağ yakma gözle görünür olmaktan çıkarılırdı Tabi aracı satana kadar. Sizin şu andaki denemelerinizde bir ölçüde buna benziyor, görünür sıkıntıyı ortadan kaldırmak. Ama sorun neden kaynaklanıyorsa o durum hala devam ediyor.
Bazı ip uçları vereyim. yağ yakmanın yanı sıra rölantide titreme kafa sallama gibi eşlik eden bir durum varsa siboplardan kaynaklanır, Çekişte düşme (Yokuşlarda alışılmışın dışında bayılma) ve gaza yüklendiğinde gri duman atıyorsa (Katalitik Konvertöre rağmen) bu durumda sekmanlardan kaynaklanır. Katalitik konvertörün bu yağ yakma olayını bir miktar absorbe ettiğini unutmayın. Erken dolan susturucuların nedenlerinden biride budur. Aynı zamanda katalik konvertörlerin ömrünü kısaltır. Bu nedenle normal çalışmada gri dumanı göremeyebilirsiniz. Verdiğim krokide dikkat ettiyseniz en az bir pistonda 3 segman vardır 2 adedi yağ segmanı, biri kompresyon sekmanı.Kompresyon sekmanı normalse yapılan cihaz testlerinde o silindirin basıncı normal sınırlar içinde gözükebileceğinden arıza belirlenemez. Ancak Direkt buji boşluklarından yapılacak kompresyon basınç testinde ortaya çıkacak farklılık sorunu ortaya koyar. Örneğin sizin motor 70.000 km de ve bana göre bu motorların sıfırında kompresyon değeri nedir bilemem ama örneğin sallıyorum 15 bar ise en az sizin motorda 14.3-14.6 gibi değerlerde olması lazım ama bir veya bir kaç silindir 10-11 hatta 12 gibi değerler alınıyorsa o silindirlerde bir sıkıntı var demektir ve bu değerler test cihazlarında verilen min. referans değerlerinin üstünde kaldığından asla arıza kodu vermeyecektir. Aslında bu konu oldukça teknik bir konu ve oldukçada detaylı ve bu şartlar altında da az yada çok bir performans düşüşü ve yakıt harcamanızda da az yada çok bir artış yaşayabilirsiniz.
Şunu asla unutmamak gerekir. Motorun yapısı LPG kullanımına uygun değilse yani kısaca özellikle sübap kayıtları ve sübap imalat uygunluğu, segmanlarda bu yakıta uygun değilse sadece LPG' ye uygun yağ kullanmakla aşırı aşınmaların önüne geçilemez. Bunu bir genelleme kabul edin 101 BG olsun ve diğer motorlar bu markanın ilk çıkan ve MPI olarak adlandıran motorunun dışında hiç biri LPG' ye uygun olmadığını oktavya kullanan bir akrabamdan aklımda kalmış.Zaten LPG Kullanımı, kullanım kitaplarında açıkça belirtilmiyorsa tüm LPG uygulamaları eninde sonunda sorunlu olacağı açıktır.
Sağolun, uğraşıp yazmışsınız. Geniş kapsamli yazınıza LPG ve sorun gösterme ile ilgili olarak yanıt vereyim. Daha önce belirttiğim gibi, Çekişte, yakıtta tüketiminde, rolantide, elektronik anlamda ve aracın geneli olarak baktığımızda hicbir sorun ya da yolunda gitmeyen bir durum izlenimi verecek olay yok araçta. Her açıdan hoşnutum. Eksoz tepkisini ve rengini gozlemlemedim yalnızca. 70 bin km.nin Bu tarz bir eksiltme için çok erken görünmesinden daha acıklısı, 35 bin km.de başlaması ve artarak bu duruma gelmesi. LPG eklenmesi ise bu km.den 10 bin km. Kadar sonrasına denk geliyor. (44 bin km.) Doğrudan LPG ile de bağdaştıramıyorum bu nedenle. (Ancak yag tüketiminin artmasina neden olmuş olabilir sonradan.) Gözüme çarpan, olağan dışı olarak yorumlanabilecek bir durum var yalnızca, ( ki bu durum için de bir kıyaslama yapma ve görüş alma olanağım olmadı.) aracın motorunun olması gerekenden fazla ısınması. Dur - kalklı ve motoru zorlayıcı bir yolculuk yapmamış olsam bile aracı park edip motoru kapattığım zaman, kaputu açıp elimi, hava filtresini de içinde bulunduran plastik kapağa degdigimde, elimi yakacak kadar sıcak olması. Motor blogu ile arasında boşluk olmasi, üstelik kalın bir kapak olmasına karşın bu kapağın üstünde elimi tutamayacak kadar isinmasi, yağın aşırı buharlaşma ile de azalıyor olabileceğini düşündürüyor bana. Her ne kadar yağlama sistemi, kapalı bir sistem olsa da. Ve aracın soğutma düzeneğinde de bir sorun yok. Asla ve asla orta çizgiyi gecmez ve sıvı eksilmesi olmaz.Tabi bu tek basına yeterli bir ölçütse... Bu aşırı sicaklik ile ilgili görüsleriniz nedir?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;514134
BBZ kodlu  101 lik fabiam var 10.000 km de  1 litre yağ eksiltiyor . Sanırım bu değer çok normal hatta çok çok iyi .. Aracımda 10-40 mobil 1 kullanıyorum. Ancak benim aklıma takılan konu , 0-30 veya 5-30 yağ kullanırken motor daha rahat hareket ediyordu ,daha seri hareket ediyordu. 10-40 ta biraz hantallaşma oldu . Yağın bu kadar etkili olacağını varsayarsak 10-60 baya etkiler diye düşünüyorum ...
Sizin aracınız yağ eksiltmiyor bile denilebilir. Böyle sürmesi dileğiyle :) yağ inceliği konusuna gelince, yaz ayları için 10/40 değerdeki yağın, 0/30 ya da 5/30 a göre ciddi oranda fark oluşturacağını sanmıyorum. Ancak şu var ki, 10/40 yağlar yari sentetik yağlardır. 0/30 ve 5/30 yağlar ise tam sentetik yağlardır. Yağlama verimliliği bakımından tam sentetik yağlar, yari sentetik yağlara gore belirgin bicimde ustun olduklarindan, kullanımda ayirdina varılabilir bu durum. 10/60 yağ ise yine tam sentetik olduğundan, yaz aylarında olumsuz etki yapacağını düşünmüyorum. Elbette teknik açıdan daha ayrintili aydınlatacak arkadaşlarımız olacaktır.


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;514140
:uve:Sağolun, uğraşıp yazmışsınız. Geniş kapsamli yazınıza LPG ve sorun gösterme ile ilgili olarak yanıt vereyim. Daha önce belirttiğim gibi, Çekişte, yakıtta tüketiminde, rolantide, elektronik anlamda ve aracın geneli olarak baktığımızda hicbir sorun ya da yolunda gitmeyen bir durum izlenimi verecek olay yok araçta. Her açıdan hoşnutum. Eksoz tepkisini ve rengini gozlemlemedim yalnızca. 70 bin km.nin Bu tarz bir eksiltme için çok erken görünmesinden daha acıklısı, 35 bin km.de başlaması ve artarak bu duruma gelmesi. LPG eklenmesi ise bu km.den 10 bin km. Kadar sonrasına denk geliyor. (44 bin km.) Doğrudan LPG ile de bağdaştıramıyorum bu nedenle. (Ancak yag tüketiminin artmasina neden olmuş olabilir sonradan.) Gözüme çarpan, olağan dışı olarak yorumlanabilecek bir durum var yalnızca, ( ki bu durum için de bir kıyaslama yapma ve görüş alma olanağım olmadı.) aracın motorunun olması gerekenden fazla ısınması. Dur - kalklı ve motoru zorlayıcı bir yolculuk yapmamış olsam bile aracı park edip motoru kapattığım zaman, kaputu açıp elimi, hava filtresini de içinde bulunduran plastik kapağa degdigimde, elimi yakacak kadar sıcak olması. Motor blogu ile arasında boşluk olmasi, üstelik kalın bir kapak olmasına karşın bu kapağın üstünde elimi tutamayacak kadar isinmasi, yağın aşırı buharlaşma ile de azalıyor olabileceğini düşündürüyor bana. Her ne kadar yağlama sistemi, kapalı bir sistem olsa da. Ve aracın soğutma düzeneğinde de bir sorun yok. Asla ve asla orta çizgiyi gecmez ve sıvı eksilmesi olmaz.Tabi bu tek basına yeterli bir ölçütse... Bu aşırı sicaklik ile ilgili görüsleriniz nedir?
@kor_ay,
Kaloriferi açtığınızda elinizi yakacak kadar sıcak hava üflüyor mu? Şimdi hatırladım. Fabiaların üstünde mangal kadar bir bakalit kapakla kaplı ve içinde hava filtresi olması lazım. Bunu çıkartıp hava filtresine bakın bir kaset içinde olabilir. Yağlı mı? Motor çalışırken yağ dökülen kapağı açın, su buharı çıkıyor mu? gaza yüklendiğinizde yağ bukarı varmı? Bir kağıt havluyu direkt elinize gelmeyecek şekilde tutun 1 dk. kadar yağ etrafında hare şeklinde bir nem izi var mı? Dikkat, eliniz yakabilirsiniz tedbir alın. Bu bana konu ettiğim arkadaşın galiba 2000 modeli octavyasındaki olayı hatırlattı. Satmadan önce son dönemlerde kaloriferin aşırı sıcağından şikayet ederdi sonunda gerçi aracı 350.000 km den fazlaydı,tam teferruatını hatırlamıyorum yarım motor yaptırdı sekman atılmıştı hatırladığım ve bir süre kullanıp sattı.
Zaten LPG' yi sizin için yazmadım. genel bir bilgi olsun diye yazdım. Benim pasattada MPI motor var 100.000 den fazla yaptım bu motorla ve 240.000 geçtim.Görünürde bir sıkıntım yok ama bagajı epey daraltıyor belki stepnenin olduğu yere simit depoya dönebilirim.
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2015, 15:34:54 Gönderen: psonmez »