škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Esp & asr

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: veracocha;465815
A4 octavia'larda göğüste Esp açma - kapatma düğmesi  yoksa araçta ESP yok mudur demektir ?


Kesinlikle öyle  ;)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alperen;450340
:+1: Fabiaların vRS modellerinde bile ESP yok. ASR'idr büyük ihtimal. Sadece makyajsız kasalarda Asr var. Makyajlılarda ise sadece ABS vardır. Oda Amibiente modelinde..


makyajlılarında bazılarında asr mevcut.


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
fabia 1 de esp yok mu ya adamlar ilanlarda sıkıyorlar abs asr esp.. hatta clasic modelerde bile


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
türkiyedeki fabia 1 lerde esp yok,ancak tr de ilk olmak isteyen varsa;vites ve el freninin bulunduğu konsolu sökün ve vitesin hemen önünde bir kablo göreceksiniz 4 pinlimiydi neydi...katalogdan baktığım kadarıyla bu esp sensörünün fişi...buraya esp takıp yazılımsal olarakta aktif ettirip esp sahibi olabilirsiniz diye düşünüyorum(tabi abs beyni bu işe uygunmu değilmi bilmiyorum)...kaça patlar,attığınız taş kurbağaya değermi bilmiyorum sadece varsayımsal olarak söylüyorum biraz araştırma yaparak kesin bir sonuca ulaşabilirim belki...

bir diğer konuda asr bence gayet yeterli virajda arabayı yolda tutmak için....tabi buzlu zemin hariç


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
esp alt yapısını yapmazlar bence. gereksiz masraf olur fabrikaya. sonradan esp imkansız


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: musti22160;465913
türkiyedeki fabia 1 lerde esp yok,ancak tr de ilk olmak isteyen varsa;vites ve el freninin bulunduğu konsolu sökün ve vitesin hemen önünde bir kablo göreceksiniz 4 pinlimiydi neydi...katalogdan baktığım kadarıyla bu esp sensörünün fişi...buraya esp takıp yazılımsal olarakta aktif ettirip esp sahibi olabilirsiniz diye düşünüyorum(tabi abs beyni bu işe uygunmu değilmi bilmiyorum)...kaça patlar,attığınız taş kurbağaya değermi bilmiyorum sadece varsayımsal olarak söylüyorum biraz araştırma yaparak kesin bir sonuca ulaşabilirim belki...

bir diğer konuda asr bence gayet yeterli virajda arabayı yolda tutmak için....tabi buzlu zemin hariç


Bu kadar basit bir iş değil bunun için tekerlerde sensörlere ihtiyacınız var aynı şekilde Ecu nun desteklemesi var kablo hattı var vs derken sonu gelmez :)


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;465916
bu kadar basit bir iş değil bunun için tekerlerde sensörlere ihtiyacınız var aynı şekilde ecu nun desteklemesi var kablo hattı var vs derken sonu gelmez :)
şöyle cevap vereyim esp alt yapisi olmasi imkansiz diye bir şey yoktur çünki esp sistemi abs alt yapisi üzerinden çalişan bir sistemdir..zira asr de böyledir..bu tip sistemler abs nin tekerlerde bağli olan hiz sensörlerinden faydalanir...

Konuyu biraz daha açarsak bizim fabia larda Ebd destekli abs varmiş(araştirma sonucu) buda şu demek oluyo 4 tekerlekteki hiz sensörlerinden ve direksiyon açi sensöründen gelen bilgi harmanlanip aracin savrulmaya mağruz kalip kalmadiği tespit edilir ve buna göre her tekerleğe hizlari birbirine oranlamak yada eşitlemek için fren kuvveti uygulanir...buda bize virajda arabanin savrulmamasi olarak geri döner...esp ninde buna ek olarak gyro(denge yada yerçekimi )sensörü vardirki burada direksiyon kontrolü kaybedilse dahi gyro sayesinde savrulma alginanir ve aracin en optimum düzeyde yolda kalmasi sağlanir...asr yide biraz açiklayayim asr patinaji nasil anlar;çekiş gücü bulunan tekerlekler patinaja düştüğünde (burada iki tekerde ayni hizda dönebilir) 4 tekerleğin sensörlerin gelen hiz bilgileri alinir ve aralarindaki farklar gözetilir bunun sonucu olarakta ön tekerleklerin arkalardan çok daha yavaş döndüğü ve aracin hizinin bu olmadiği tespit edilip ön frenlere fren desteği yapilir..yetmediği durumlarda motora yakit girişi kisitlanabilir.....

Bu bilgiler  internet ortaminda araştirma yaparak,çeşitli animasyon videolari izleyerek teyit edebilirsiniz...

Bu bilgiler işiğindada fabia araç parça kataloglarini incelerseniz göreceksinizki tam da dediğim noktaya esp sensörü bağlaniyor...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Makyajlı makyajsız farketmez, 1.4 101 HP olan tüm donanım modellerinde ABS,ASR,MSR,EBD ve EDL standart olarak vardır. ASR çekiş kontrol(ABS'e bağlı çalışır ve yaptığı sadece traksiyona düşen tekere aynı ABS gibi frenleme yaparak traksiyondan kurtarmaya çalışır)60 km hızda olması lazımdı devreden otomatik çıkar. MSR motor tork kontrol. EBD fren destek. EDL ise elektronik diferansiyel kilididir, bu özellik Felicia'nın enjeksiyonlu modellerinde dahi bulunur.ESP Türkiye'ye gelmeyen 2.0 115 HP'lik modelinde var.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
ESP, ABS ve TCS gibi sistemleri altyapı olarak kullanır, doğrudur.Ama bu tüm diğer sistemleri tek bir merkezde çeşitli sensörlerden aldığı bilgiyi harmanlayarak yapar.Bu sebeple açılımı da Elektronik Stabilite Programıdır. Ancak tüm sistemler benim aracımda var demek ki esp de var demek doğru değildir.Bunların OEM tarafından (Genellikle Bosch tur) paketlenip birbirleri ile uyumlu çalışmalarını sağlayacak  yazılımları yazılıp satışa sunulurlar. ESP olan araçta diğer tüm saydığınız sistemlerin eğer programlaması yapıldıysa bulunması muhtemeldir. Ama parça parça olan sistemlerin olması ESP olması anlamına gelmez. Yani altyapı vardır ama bunları ahenk içinde yönetecek bir sistem veya yazılım yoktur.

EBD ise Elektronik Fren Gücü Dağılımı sistemidir. ABS nin geliştirilmişidir. Bunun virajda savrulmayla ilgisi yoktur. Aracın ağırlık merkezinin yerinin frenleme için çok önemlidir bu sebeple EBD aracın yük durumuna ve ağırlık merkezinin yerine göre ön-arka fren yüzdesini değiştirerek optimum frenleme yapılmasını sağlar.

Mesela Lastik basınç kontrol sistemi de ABS sensörleri verisini kullanarak çalışır.Her şeyin atası ABS işte yav. Teknoloji çok ilerledi.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
FF ve amraam a TEŞEKKÜRLER BİLGİYİ DAHADA GENİŞLETEREK DAHA ANLAŞILIR HALE GETİRMİŞLER...  

DEMEKKİ KESTİRİP ATMAKLA OLMUYOMUŞŞ...

BİRDE Bİ FORUMDA GÖRDÜĞÜM Bİ KONU VARDI GALİBA OPEL MARKA BİR ARACA ÜST PAKETTE OLUP ALT PAKETTE OLMAYAN ESP ENTEGRASYONU YAPIYORDU ELEMANIN BİRİSİ..ABS BEYNİNİ VE ESP SENSÖRÜNÜ TAKIP KODLAMASINI YAPIYORDU..BULURSAM PAYLAŞIRIM ;)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;466072
Makyajlı makyajsız farketmez, 1.4 101 HP olan tüm donanım modellerinde ABS,ASR,MSR,EBD ve EDL standart olarak vardır. ASR çekiş kontrol(ABS'e bağlı çalışır ve yaptığı sadece traksiyona düşen tekere aynı ABS gibi frenleme yaparak traksiyondan kurtarmaya çalışır)60 km hızda olması lazımdı devreden otomatik çıkar. MSR motor tork kontrol. EBD fren destek. EDL ise elektronik diferansiyel kilididir, bu özellik Felicia'nın enjeksiyonlu modellerinde dahi bulunur.ESP Türkiye'ye gelmeyen 2.0 115 HP'lik modelinde var.


asr olmasa da bizim feliciada edl vardı. tek teker patinaja düşünce devreye girer fren yapmaya çalışırdı. virajda gazlama sonucu önden kayma durumlarında da devreye girerdi.ama normal patinaj sırasında (2tekerin pati çektiği durumlarda) hiçbirşey yapamaz bi sigara yakar mutluluklar dilerdi :D


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: musti22160;466106
FF ve amraam a TEŞEKKÜRLER BİLGİYİ DAHADA GENİŞLETEREK DAHA ANLAŞILIR HALE GETİRMİŞLER...  

DEMEKKİ KESTİRİP ATMAKLA OLMUYOMUŞŞ...

BİRDE Bİ FORUMDA GÖRDÜĞÜM Bİ KONU VARDI GALİBA OPEL MARKA BİR ARACA ÜST PAKETTE OLUP ALT PAKETTE OLMAYAN ESP ENTEGRASYONU YAPIYORDU ELEMANIN BİRİSİ..ABS BEYNİNİ VE ESP SENSÖRÜNÜ TAKIP KODLAMASINI YAPIYORDU..BULURSAM PAYLAŞIRIM ;)


Evet onu bende hatırlıyorum. ABS beyini değişirse ve araca tanıtılıp, programı yüklenebilirse sensörde eklenerek proje hayata geçirilebilir.Tabi buna ABS fren modülünün de müsait olması lazım.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Biraz araştırma sonucu öğrendiğime göre..avrupada dahi esp sadece vrs versiyonunda opsiyonel olarak sunulmuş...

ama fabia da kullanılan iki çeşit abs beyni var bosh 5.7 ve bosh 8.0 bu sistemlerin ikiside esp desteğine sahip aynı zamanda bu abs sistemleri polo 9n, ıbıza 6l, gibi araçlardada kullanılıyo ..

alt yapı hazır olduğuna göre tek eksik sensör ve yazılımın araca kodlanması olur...ve tabi birde bunları yapacak bir babayiğit :)

umarım esp hakkındaki sorular cevabını bulmuştur...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Tam mevzuyu cozduk derken bi polemik de ben atayim ortaya. Esp dugmesine hat nereden gelecek? Dugmenin isleyisi nasil olacak :D