škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid Spor Yay (XT Springs)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı JrSlim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selam,

Aracım 2016 Rapid Spaceback çok yüksek duruyor, spor yay taktırmayı düşünüyorum. Baya araştırdım Vogtland için karar kılmıştım ancak stok kalmamış :( (Xtreme Tuning)

Diğer markalara bakıyorum, Eibach, ST, H&R gibi ancak 1300TL bandında ürünler.

Xtreme Tuning ile görüştüm. XT Springs markalı ürünleri Avrupa'da (Hollanda) ürettirdiklerini kalite konusunda hiçbir sıkıntı yaşanmayacağını, ömür boyu garantili olduğunu ilettiler. Çok da ısrarcı bir tutumları yoktu açıkçası illa bunu al der gibi, o yüzden kaliteli olabileceğini düşünüyorum. Elindeki malı satmaya çalışan esnaf tutumuna eğreti oluyorum :D

Aramızda bu ürünü kullanan var mı? Ve ya Rapid marka aracına yay takan var mı?


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9584]JrSlim[/MENTION] lastik ebatıda küçük olunca gereksiz yükseklik oluyor.
Takınca foto paylaşırmısınız.


Çevrimdışı JrSlim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;647595
[MENTION=9584]JrSlim[/MENTION] lastik ebatıda küçük olunca gereksiz yükseklik oluyor.
Takınca foto paylaşırmısınız.


Evet hocam aynen öyle, lastik ve çamurluk arasına kolum, bacağım hepsi girer :)

Ürünü aldım haftasonu taktırmayı planlıyorum, kesin paylaşırım yorumlarımı ve fotoğrafları :ok:


Çevrimdışı JrSlim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Yaylar takıldı :)

İlk izlenim olarak aracın resmen eksik yanı tamamlanmış oldu diyebilirim:ok:

Aracın direksiyon tepkileri iyileşti ve viraj salınımı ortadan kalktı sürüş çok keyifli bir hale geldi. Rapid malum yüksek ve konfor odaklı bir araç. Bu işlemden sonra tam istediğim gibi oldu. Ben konfordan çok fazla ödün vermekten çekiniyordum ancak tam kıvamında oldu asla bir sekme falan yok :)

300 km civarı yol yaptım. Toplamda Ön 2,5cm Arka 3,5cm düştü. Yükseklik ideal oldu.

Düşünenlere şiddetle tavsiye ederim. :gut:









Bu da bonus olsun :)




Çevrimdışı MikhaylJab

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
    • https://farming-mods.com/
Araçlardaki yay ve amortisör sistemi aracın yol tutuşunu arttırmak ve yoldaki titreşimi hissettirmemek için tasarlanmıştır. Araç ile yer arasındaki tüm iletişimi süspansiyon sistemi sağlar. Bu yüzden doğru yay ve amortisör kullanılması son derece önemlidir. Binek otomobillerde helezon yaylar kullanılır, yük taşıma gibi işlemlerde kullanılan büyük çaplı araçlarda ise makas yay sisemi kullanılır. Tır otobüs ve benzeri türdeki araçlarda ise havalı süspansiyonlar kullanılmaktadır. Bu yüzden de otobüs veya tırlar durduklarında yani süspansiyonun içindeki havayı atması gerektiklerinde  fıss  diye bir ses gelir. Araçlardaki yayların asıl amacı yoldan gelen titreşimi azaltmak amortisörün amacı ise yayların salınımı ayarlamaktır.


Günümüzde yay ve amortisör sisteminin tam olarak ne işe yaradığından habersiz olan birtakım tuningçi ve tuning tutkunları, araçlarını alçatmak için yayın bir bölümünü kestiriyorlar ve aracı indirmiş oluyorlar. Şekildeki süspansiyon sisteminden inceler olursak eğer. Kıvrımlı demirin bir bölümünü kestiğimizde amortisöre yük biner ve araç frenleme esnasında kendisini öne atma, çukurdan geçerken birden küt diye bir çarpma sesi gelmesi  yay ın maksimum sıkıştığı noktada , Yol tutuşunda düşüklük savrulma eğilimi gibi çeşitli sorunlar ortaya çıkabilir.

Ekonomik olarak araç alçaltmak istiyorsanız eğer en iyisi spor süspansiyon sistemi kullanmaktır. Spor yaylar sert ve kısa olurlar. Sert oluşlarından dolayı çok yaylanmaz ve amortisör sıkışmaz. Amortisör ayarları da ona göre olduğundan bir sorun teşkil etmez ancak şuda bir gerçektirki spor süspansiyon sistemi kullanılan araçların amortisörlerinin patlama olasılığı daha yüksektir. Sadece spor yay takmak ta amortisör ile uyuşmaz. Yine sorun yaşarsınız. En sağlıklısı komple süspansiyon sistemini değiştirmektir. Ayrıca spor yaylar, araca tanınan değerden daha büyük cant modifiyesi yapılırken de kullanılır. Normalde araç yaylanırken tekerlek ile araç arasında boşluk düşünülmüştür. Siz o boşluğu lastik ile doldurduğunuzda spor süspansiyon sistemi kullanmanız gerekir. Böylece araba çok yaylanıp tekerlek sürtme yapmaz. Ancak spor yay takılan bir araç hiçbir zaman normal zamanı kadar konfor vermez. Yoldaki takırtılar alışana kadar sizi bir süre rahatsız eder, yoldaki çukurları hissedersiniz...


Çevrimdışı hunter

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 384
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MikhaylJab;651185
Araçlardaki yay ve amortisör sistemi aracın yol tutuşunu arttırmak ve yoldaki titreşimi hissettirmemek için tasarlanmıştır. Araç ile yer arasındaki tüm iletişimi süspansiyon sistemi sağlar. Bu yüzden doğru yay ve amortisör kullanılması son derece önemlidir. Binek otomobillerde helezon yaylar kullanılır, yük taşıma gibi işlemlerde kullanılan büyük çaplı araçlarda ise makas yay sisemi kullanılır. Tır otobüs ve benzeri türdeki araçlarda ise havalı süspansiyonlar kullanılmaktadır. Bu yüzden de otobüs veya tırlar durduklarında yani süspansiyonun içindeki havayı atması gerektiklerinde  fıss  diye bir ses gelir. Araçlardaki yayların asıl amacı yoldan gelen titreşimi azaltmak amortisörün amacı ise yayların salınımı ayarlamaktır.


Günümüzde yay ve amortisör sisteminin tam olarak ne işe yaradığından habersiz olan birtakım tuningçi ve tuning tutkunları, araçlarını alçatmak için yayın bir bölümünü kestiriyorlar ve aracı indirmiş oluyorlar. Şekildeki süspansiyon sisteminden inceler olursak eğer. Kıvrımlı demirin bir bölümünü kestiğimizde amortisöre yük biner ve araç frenleme esnasında kendisini öne atma, çukurdan geçerken birden küt diye bir çarpma sesi gelmesi  yay ın maksimum sıkıştığı noktada , Yol tutuşunda düşüklük savrulma eğilimi gibi çeşitli sorunlar ortaya çıkabilir.

Ekonomik olarak araç alçaltmak istiyorsanız eğer en iyisi spor süspansiyon sistemi kullanmaktır. Spor yaylar sert ve kısa olurlar. Sert oluşlarından dolayı çok yaylanmaz ve amortisör sıkışmaz. Amortisör ayarları da ona göre olduğundan bir sorun teşkil etmez ancak şuda bir gerçektirki spor süspansiyon sistemi kullanılan araçların amortisörlerinin patlama olasılığı daha yüksektir. Sadece spor yay takmak ta amortisör ile uyuşmaz. Yine sorun yaşarsınız. En sağlıklısı komple süspansiyon sistemini değiştirmektir. Ayrıca spor yaylar, araca tanınan değerden daha büyük cant modifiyesi yapılırken de kullanılır. Normalde araç yaylanırken tekerlek ile araç arasında boşluk düşünülmüştür. Siz o boşluğu lastik ile doldurduğunuzda spor süspansiyon sistemi kullanmanız gerekir. Böylece araba çok yaylanıp tekerlek sürtme yapmaz. Ancak spor yay takılan bir araç hiçbir zaman normal zamanı kadar konfor vermez. Yoldaki takırtılar alışana kadar sizi bir süre rahatsız eder, yoldaki çukurları hissedersiniz...



Doğru olmakla beraber, motor sporlarına süspansiyon sistemleri üreten ciddi firmalar var. Bilstein, Eibach, H&R vb. Bu firmalar ciddi ArGe ile sokak kullanımına uygun yay, amortisör vb üretiyorlar. Ben en son Eibach dan yay aldigimda aynı model araç için 3 farklı seçenek vardı. Ön ve arka akslarin Max yük miktarına göre kataloktan seçip aldım. Diyeceğim şu ki, bubtur ciddi firmaların ürettiği  ve araciniza uygun olan yayı alirsaniz problem yasamazsiniz