škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hyundai i30 Geyik Testi Faciası

Ziyaretçi · 45 · 13961

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Örnek vereyim bendeki Doblo'da direksiyon düz hidrolik, Ani direksiyon hareketlerinde direksiyon taş gibi oluyor. Bu açıdan güvenlik sıfır! En baz fabia'da bile Electro-hidrolik direksiyon mevcut ve böyle hareketlerde direksiyon şişmiyor.

Ama i30 gibi sınıfında liderliğe oynayan bir model için böyle bir hata olmaz sanırım. Ben hâlâ bu testin gerçekliğine inanmıyorum. Daha önce ortaya çıkan "ADAC"'ın yanlı test iddialarından sonra..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle

fabialife

  • Ziyaretçi
paranın dini imanı yok, her türlü ib....yaparlar.
hele almanların testine hayatta inanmam.
15 senedir arabanın farını stopunu değiştirip yeni kasa diye itelediler sonra da her yıl yılın arabası seçtiler.
ADAC'ın sabıkalarını saymıyorum zaten.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Yahu bu test pilotu adi uzerinde standart bi kullanicadan daha ust duzel pilotaja sahip. Direksiyon agirlassa bile az bisey de olsa asilsa doner. Ayrica altini ciziyorum ic mekan cekimine bakin direksiyon ariza isigi yanmiyor olay aninda. Tamamen karalamak icin yapilmis. Yigidi oldur hakkini ver arkadas yalan dolan is yapma. Bak yine sinirlendim adama :D


fabialife

  • Ziyaretçi
http://www.youtube.com/watch?v=uUaC8sW4sAg&feature=youtu.be

buyrun size gerçek test cihazlarıyla el değmeden bilgisayar tarafından yapılan çatal boynuzlu ren geyiği testi.:ok:


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
İş yerinde olduğumdan videoyu izleyemiyorum. Akşam eve geçince merakla izleyeceğim.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Az önce videoyu izledim ve net bir şey söylemek zor gibi. Aklıma gelen ilk şey, İ30' da bulunan '' Araç Stabilite Yönetim Programı '' denilen VSM sistemi. Bu sistem, bu tarz kontra hareketlerde devreye girerek, sürücünün direksiyonu yanlış yöne çevirmesini zorlaştırıyor. Bir nevi, direksiyonu, araç stabilitesini kaybettiğinde ( videoda olduğu gibi ) yanlış yöne çevirmenize müsaade etmiyor. Bu sistem anlık olarak hata vermiş olabilir, devir sensörlerinde anlık bir problem olmuş olabilir. Videoda ki problemin kronik olmadığını düşünüyorum. Hatta aracı test etmek isteyen buyursun gelsin memnuniyetle teste çıkartırım. Hatta kendimde deneyeceğim bakalım aynı şeyi yapacak mı ? Yarın izinliyim, cuma günü aynı şeyi deneyip sizlere bilgi vereceğim.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: crash;468766
...aracı test etmek isteyen buyursun gelsin memnuniyetle teste çıkartırım...

"Adres ver gelelim reyiz" diyesim geldi birden.:D
Şaka bir yana etkin servis elemanlarından bilgi alıp paylaşabilirsen çok makbule geçer.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
konunun takipçisiyim çünkü kış gibi ceed alabilirim...


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;468024
bu olayın esp ile alakası yok acil durumlarda her arabada yapılabilecek bir hareket.
senin arabada da pekala yapılır fizik kurallarına uygun yaparsan takla falan atmaz. fizik kurallarını zorlarsan ferrari bile takla atar veya savrulur.
 
olay; genel adıyla eps i30 daki adıyla esc yani elektro hidrolik direksiyon pompasının bir arızadan dolayı devre dışı kalması sonucu direksiyon aşırı sertleştiği için manevra yapamadım düz gitmek zorunda kaldım diyor.
bir arabada esp ya vardır ya yoktur adam gibisi, kadın gibisi olmaz esp nin.
esp ünitesi üreten firma dünyada sayılıdır, dünyadaki tüm markalar bu ürünleri araçlarına montajlar.
esp üniteleri binlerce testten geçer ve onaylandıktan sonra kullanılmaya başlar.
elektronik alettir arıza yapar o ayrı arızanın da araç markası ile bir alakası yoktur
 
ama konu esp yani electronic stabilite proğramı değil, eps genel adıyla electro hidrolik direksiyon pompası.
ikisinin harf benzerliği dışında uzaktan yakından alakası yok.

arkadaşların söylediği gibi muhtemelen kötü amaçlı bir test.. ama aklıma ilk gelen şey.. eğer i30 larda bu olay varsa.. bu olayın saçma sapan düşünceyle alınmış bir önlem olabileceğini söylemeye çalışıyorum.. yazılımsal olabilir mesala.. ESP hatası demiyorum.. ama başkaları bunu ESP ile önlemeye çalışırken Hyundai böyle saçma birşeyde düşünmüş olabilr belki.. nasılki hızlanınca araçlarımızda direksiyon sertleşiyor.. benzer bir önlem almaya çalışmış olabilrler.. bu yazdıklarımda anlaşılmayan şey nedir... Özellikle de bir ihtimal anlamında olabilir belki diyorum.. kesin bir hüküm vermiyorum ki ben.. nerden bileyim nedir.. sen direksiyon diyorsan direksiyon olsun..


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: zaferhan;468784
arkadaşların söylediği gibi muhtemelen kötü amaçlı bir test.. ama aklıma ilk gelen şey.. eğer i30 larda bu olay varsa.. bu olayın saçma sapan düşünceyle alınmış bir önlem olabileceğini söylemeye çalışıyorum.. yazılımsal olabilir mesala.. ESP hatası demiyorum.. ama başkaları bunu ESP ile önlemeye çalışırken Hyundai böyle saçma birşeyde düşünmüş olabilr belki.. nasılki hızlanınca araçlarımızda direksiyon sertleşiyor.. benzer bir önlem almaya çalışmış olabilrler.. bu yazdıklarımda anlaşılmayan şey nedir... Özellikle de bir ihtimal anlamında olabilir belki diyorum.. kesin bir hüküm vermiyorum ki ben.. nerden bileyim nedir.. sen direksiyon diyorsan direksiyon olsun..


sevgili kardeşim "sen direksiyon diyorsan direksiyon olsun" diyorsun; direksiyon diyen ben değilim test yaptım diyen geyikler.
adam diyor ki; ben araca geyik testi yaptım ( yani önüne bir engel çıktı varsayılıp ani olarak direksiyon kırarak kurtulma testi) o esnada arabanın elektro servo direksiyon sistemi  arıza yaptı ve direksiyon sertleşti çizgime dönemedim.
bu sözüm ona testte tartışılan konu bu.
böyle bir şey yok zaten, hyundaiden de ilk ve tek şikayet bu sözüm ona test.

gerçek test dediğin öyle yapılmaz.
bu tür yapılan testte fikir sahibi olabilirsin, yorum yapabilirsin ama hüküm veremezsin. hüküm verebilmen için testin benim eklediğim videodaki gibi olması lazım.
bağlarsın araca ölçüm yapacak bütün cihazları, manevra esnasında tekerlere, direksiyona ne kadar yük binmiş, esp sistemi nasıl bir tepki vermiş, araç kaç derece açıyla manevra yapmış ve çizgisine nasıl dönmüş vs. bütün veriler incelenir ve değerlendirilir.
bu test yapılırken ani olarak direksiyon kırıldığında doğal olarak genel ismi ESP olan sistem devreye girer ve fizik kurallarını aşmadıysanız size rağmen arabayı çizgisine döndürür.
geyik testi denilen testte aslında söz konusu olacak olan arabanın bütün güvenlik sistemlerini hakimiyeti altında çalıştıran ve asli görevi aracı çizgisinde tutmaya çalışmak olan genel adı ESP hyundaidaki adı ESC olan sistemdir.
bu testte devreye girecek olan sistem ESP dir.
elektro servo direksiyon sistemi aracı çalıştırdığınız andan stop ettiğiniz ana kadar devrede olan bir sitemdir, amacı direksiyonu kolay çevrilebilir kılmak ve aracın hızına göre direksiyonu sertliğini ayarlamaktır.
aşağıdaki gerçek teste aynı manevra yapılıyor ve dikkat ederseniz ilk direksiyon hareketi sert şekilde yapılıyor ve aracın toparlanıp çizgisine dönme manevrası ve süresi ilkinden daha kısa.

http://www.youtube.com/watch?v=uUaC8sW4sAg&feature=youtu.be

elektro servo direksiyon sistemi uzun yıllardır skodalarda da kullanılır ve en güvenli gelişmiş sistemdir.
hıza duyarlıdır araç hızlandıkça güvenlik açısından direksiyon sertleşir. İ30 da kullanılan sistem ise şu anda dünyada en gelişmiş sistemdir ve direksiyonda 3 adet mod vardır kabaca bunlar şehir içi kullanımı için yumuşak, normal kullanım için orta ve spor kullanım için sert.
direksiyon hangi modda olursa olsun araç hızlandıkça direksiyon gerektiği kadar sertleşir.
gelelim bu teste; adam direksiyonda arıza oldu diyor ama ekranda kesinlikle yanması gereken arıza lambası yanmıyor. böyle bir arızanın olabilme olasılığı varmıdır derseniz derseniz tabi ki tüm arabalarda çok çok düşük olmakla birlikte vardur neticede elektronik sistemlerdir.
direksiyon sistemi kolay kolay arıza yapan bir sistem değildir. ben 1976 dan beri araba kullanırım bu şekilde bir arıza görmedim ve duymadım.
ileriki zamanlarda kullanıma bağlı olarak direksiyon pompasında, dişlilerinde, keçesinde vs. aşınmadan dolayı arıza olabilir ama iflas ettiğini ben hiç bir markada görmedim.
direksiyon bu şakası olmaz bu nedenle çok ince elenip sık dokunan bir parçadır.
kaldı ki geyik testi denilen şey günlük hayatta hepimizin her an karşılaşabileceğimiz ve yapabileceğimiz bir manevradır.
ben bu arabayı 2 yıldır kullanıyorum, Türkiyede ne kadar forumu ve facebook  grubu varsa üyeyim, yabancı bütün forumları da takip eden arkadaşlar var aramızda bu tür bir şikayet hiş duyulmadı.
dolayısı ile yapılış ve görüntüsü itibari ile bu test denilen şey bana art niyetli geliyor.
ha sert bir manevra yaptı bu derece sert bir manevrada %99 esp devreye girer manevra esnasında şöföre rağmen esp sistemi aracı kurtarmak için devreye grip aracı düzeltmiş olabilir ve direksiyondaki geyik bunu farketmediyse veya bilmiyorsa orası ayrı.
senin diğer soruna gelirsek; tüm arabalarda olduğu gibi direksiyon sisteminde bir koruma veya buna benzer amaçla yazılımsal  da olsa bir ilave yok. zaten olması da mümkün değil.
yine tüm araçlarda olduğu gibi araç bir tehlike ile karşılaşırsa aracın zati korumaları yani abs dev esp ye kadar ne varsa ve hangisi gerekiyorsa o devreye girer.

yazı biraz uzun oldu konu da önceden biraz bulandığı için genel anlamda biraz açıklayıcı olsun diye yazdım. kendi üstünüze alınmayın.
sevgilerle.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;468816

ha sert bir manevra yaptı bu derece sert bir manevrada %99 esp devreye girer manevra esnasında şöföre rağmen esp sistemi aracı kurtarmak için devreye grip aracı düzeltmiş olabilir ve direksiyondaki geyik bunu farketmediyse veya bilmiyorsa orası ayrı.


Belki yanlış anlaşılma olmuştur.. İ30 u kötülemek gibi bir derdim asla yok.. hatta Alfa giulietta en çok benzettiğim araç olduğundan gönlümde ayrı yeri vardır..

Yukarıda ki cümlede galiba benim anlattığım şeyi tarif etmişsiniz..ESP ninde sınırları vardır.. aşırı hızda keskin bir dönüş esnasında bilinçli yapılabilecek bir önlem olabilir ihtimali gelmişti aklıma..


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;468770
"Adres ver gelelim reyiz" diyesim geldi birden.:D
Şaka bir yana etkin servis elemanlarından bilgi alıp paylaşabilirsen çok makbule geçer.


Uğur abi biliyorsun ki Hyundai' da satış danışmanıyım, servisdeki arkadaşlarla konuyu tartışıp sorunun ne olduğunu bulmaya çalışacağım. Sizlerlede tabi ki bu bilgileri paylaşacağım :)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: zaferhan;468842
Belki yanlış anlaşılma olmuştur.. İ30 u kötülemek gibi bir derdim asla yok.. hatta Alfa giulietta en çok benzettiğim araç olduğundan gönlümde ayrı yeri vardır..

Yukarıda ki cümlede galiba benim anlattığım şeyi tarif etmişsiniz..ESP ninde sınırları vardır.. aşırı hızda keskin bir dönüş esnasında bilinçli yapılabilecek bir önlem olabilir ihtimali gelmişti aklıma..


zafer yanlış anlaşılma yok senin kötülemek gibi bir niyetin olmadığını başından beri biliyorum.
aslında ne anlatmak istediğini son mesajında daha net anladığım içinde biraz daha açıklayıcı yazıp senin kopyaladığın örneği vermiştim.
zaten tek akla yatkın sebep bence o olabilir ancak testi yapan geyik direksiyon diyor.