škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tümseklerde gelen gıcırtı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hantug

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Aynı ses bende de mevcut 2 aydır. Frene basmazsan sıkıntı yok fakat tümseğe çukura ayağın frende girersen önden gacırgucur sesler geliyor. Serviste bir problem yok dedi başından savdı. Tümseklerden geçerken ayağımı frenden çekiyorum artık :)


Çevrimdışı Serdar06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
2016 1.2 tsi aracım var aynı sorun bendede mevcut ankarada ikamet ediyorum servise bu konuyla ilgili gidip sonuç alabilen var mı


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Golf'te tipik sıkıntım idi, 6 ayda bir sprey sıkarak gıcırtısız hale getiriyordum. Tek çare o. Eskidiğinden değil kir-toz-çamur yüzünden oluyor. Zira 1 yıllık iken, daha 7 bin km'de bile geliyordu.

Şimdiki Karoq ne yapacak göreceğiz seneye  :)


Çevrimdışı ankfatih

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
bnce fren disklerin ile balatalar ile alakalı.aracın frene basılı iken arka koltuğa biri oturursa aynı sesi yapıyor.frene daha sert basarken oturulursa ses gelmiyor. aracım 2017 octavia bnce bir sorun deil araç dandik.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
her aracın süspansiyon siatemi olatforma ve sınıfına göre uygulanır konfor aportif vşraj alını frenleme esnasında araç iççne yansıyan enerji ve daha bşrcok sey ve tüm bu hesaplamalarda işin tıkandığı nokta teknolojık gelişim değişdir tüm firmaların d ve e ve suv segmentinde bu sesler hemen hemen oluşmaz iken c sınıfında ve b sınıfında duyulur. bizim anortisörler sackh marka orjınali iyi değil bilstein al rahatla yada viraj demşrş yada tabla yada z rot orjinalinden çok daha kaliteli ürünler var. bu biraz maliyet meselesi. sorun 1. viraj denge kolu lastikleri. ömrü 2 yıl. kendisi komple 800 civarı yan sanayı 400 sadece lastıjlerı en kalitelisi 50 tl. arac en dip esnemede buraya yüklenir ön arka değil aşağı yukarı esneme de sea gelir. sorun 2 tabla ve genelde arka fişek. fişek ayrı da satılır ama press makinesi ile takıldığı için komple almak daha sağlıklıdır. metale değen yuvarlak şekilli göbeği metal vida girişlidir. hava koşulları ve tuzlu ve ilaçlı su ve YAĞLAMA yapı ve özelliğini kaybeder ömrü genelde 2 3 yıl. kendisi gecen yıl 600 tl oem olarak tam yarı fiyat. orjinali yerine lemforder tavsiye ederim orjinalinde 6 ayda gelen ses lemforder ile 2 yıldır hiç gelmedi. ses öne ve aşağı en dip esneme de ve durma esnasında ve tümsek geçerken gırrç gırrç şekilde gelir.sorun 3 amortisör. orjinali sack marka ortanın üstü. boge yada bilstein daha iyi özellikle bilstein b4 araçtan konfor kaybetmeden yükseltilecek bir ürün orjınalinin fiyatı ile benzer. araç aşağı yukarı esneme de eaneme hemen kesilmez esnemeye devam eder. bizimkiler gazlu dır gaz özelliğini kaybedince ani durdurma özelliği azalır ani çukurlarda yay tekeri aşağıya şiddetli iterken amortisör tekeri yeteri kadar yavaş indiremediği için araç küt diye düşer ayrıca aşağı yukarı esnemelerde araç sağ ve sol gövdede hissedilir gırçlama sesi duyulur. ayrıca viraj dönüşlerinde araç fazlasıyla ters yöne yatar ve sık esp çalıştırır. sorun 4 amortisör takozu. araç kasis yada çukur dan geçerken araç gövdede hissesilir takırtı sesi gelir . bizdeki takozlar rulmanlıdır. takribi set olarak tanesi 300 tl. yan sanayı sakın kullanmayın. araç dururken tam sağ tam sol yaparken 2 ses duyarsınız. ses köşelerden takırtı olarak gelirse takoz gırçlama olarak gelirse arka fişek sıkıntısıdır. sorun 5 rotil. genelde ucuzdur çoğu sefer tabla şle birlikte gelir. tekerde sağ sol alanda boşluk yapar çok çukurtulu yolda direksiyonda ve tekerde boşluk oluşturur teker dik düzlemden sağa ve sola yatar ani durma ve kalkışlarda direksiyona da yansıyan tak diye oturma sesi duyulur bazen bu yatıştan ötürü araç sağ sol çekme yapar. sorun 6 z rot . denge kolunu süspansiyona bağlar araç özellikle viraj sağ sol dönüşlerde fazla yatma dönüşlerde tümsekten geçerken gıcırtı ve boşluk oluşturur parça olarak ucuzdur. alt takımda dsğişimi ilk yapılacak olan parcadır belki de


rot ve rot başı genelde 3. yıl itibari ile kontrolü sağlıklı sürüş için arıza vermse bile 100000 ve 3 yıldan sonra dsğişimi uygundur.


yaylar kim ne derse desin kullandılça ömürleri kısalsa da  ömürlük parçalardır çok ellemeyin.


bunlar bizşm arabanın temel aorun ve çözümleri ama bana kalırsa en büyük aorun süspansiyonun gövedeye bağlandığı yerdeki izolaayonun çok az olması ve iç gövdeye bu bağlantı yerinin yakın olması bu hem yol sesini hem de teker seaini çok almamıza yol açıyor

bıraz uzun oldu ama yol gösterdiyse ne mutlu


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Yusuf Bey Merhaba,
Bunu Ankara'da nerede yaptırabilirim. Yani amörtisör veya diğerlerinden hangisi daha uygun?


Çevrimdışı sontur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar. Bende 2015 Octavia 1.2 dsg araç var. Yaklaşık 1 ay önce vites kolu mekanizması değişti ve 75.000 km bakımı yapıldı. Arka balatalar da değişti. 1 hafta sonra el freninin dik yokuşlarda tutmadığını farkedince tekrar servise gittim. Frenlerin ayarının iyi olduğunu fakat alt takımdan ses geldiğini söylediler ve yağladılar. Ses kesildi.

Ardından arabadan değişik sesler gelmeye başlayınca tekrar servise gittim. Beraber tecrübeye ciktik usta ile. Sıkıntı yok dedi. Ama ses giderek artmaya başladı.

Direksiyonu düşük hızda hafif sol yaptığımda tık diye bir ses çıkıyor. Ama sağ yaptigimda ses yok. Araç tümseğe geldiğinde ses yapmıyor ama çukura girdiğinde şakır şukur ses yapıyor. Bir de dikkat ettim 2 teker birden aynı anda çukura girince ses yok ama tek teker girince ses yapıyor. Aracın sağ tarafından alttan geliyor gibime geldi. Araci durdugu yerde ön sag taraftan yere bastirip yaylandiriyorum tak tuk ses yapiyor ama ön sol taraftan bastırınca ses çıkmıyor. Sizce neden olabilir bu ses? Video da çektim orda da ses yapıyor ama anlasilcak mi bakalim?



https://youtu.be/BKzGanFaBcA


Çevrimdışı sontur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Bu da bu sabah cektigim video. Burada alt takimdan gelen ses daha iyi anlaşılıyor sanırsam...

https://youtu.be/A0nND_F9O0w


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
arac duruyorken yaylandırma ile gelen ses  amrtisör, takoz ve yatak tır. hareket halinde iken yaylanm da ise sebepleri üste yazdım


Çevrimdışı sontur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;643643
arac duruyorken yaylandırma ile gelen ses  amrtisör, takoz ve yatak tır. hareket halinde iken yaylanm da ise sebepleri üste yazdım


Haklisiniz. Servise goturdum araci. Denge mili dağılmış dediler. On duzen ayari ile birlikte maliyeti 1.600 tl dediler


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun! Umarım tespit doğrudur diyeceğim çünkü değilse sonraki adımda ne olacağı belli değil. Nedense bu ustalara hiç güvenim yok! Ücretsiz olsa bile, bir seferde tespit edememek bir sürü zaman kaybı:confused:


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sontur;643648
Haklisiniz. Servise goturdum araci. Denge mili dağılmış dediler. On duzen ayari ile birlikte maliyeti 1.600 tl dediler


Denge mili nasil dagilir? Buna dair aciklamalari ne oldu


Çevrimdışı sontur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;643655
Denge mili nasil dagilir? Buna dair aciklamalari ne oldu


Belki bugun aksam cikacak araba. Alirken detayli bir sekilde sorucam. Nasil olsa cikan parcalari da gosterecekler. Onlarin uzerinde bana anlatir heralde. Hatta foto ceker paylasirim.
Heralde bozuk yollardan olmustur. Alt takim oldugu icin iyi niyet garantisi de olmuyor dediler.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
denge mili dağılmaz kim uydurmuş onu ya 4 vida 2 tane kauçuk var üzerinde sök tak 4 vida değiş kaucuk değiştir 250 tutar maksimum o da 200 ü işçilik kolu direk değiştirmeye çalışmıslar ben olsam yaptırmam 1mt lik çubuk eğilse bile çekiçle düzelir bence aracınızı sanayiye götürün
« Son Düzenleme: 01 Kasım 2018, 09:15:33 Gönderen: dryusufbal »


Çevrimdışı sontur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;643664
denge mili dağılmaz kim uydurmuş onu ya 4 vida 2 tane kauçuk var üzerinde sök tak 4 vida değiş kaucuk değiştir 250 tutar maksimum o da 200 ü işçilik kolu direk değiştirmeye çalışmıslar ben olsam yaptırmam 1mt lik çubuk eğilse bile çekiçle düzelir bence aracınızı sanayiye götürün


Aynen dediginiz gibi. Denge milinin 2 kelepcesinden biri kırılmış ve yerinden kopmuş. Internette 6 tl arti kdv ye satilan parca icin koca mili değiştirmişler. Neymis bu kelepce tek satilmiyormus. Ekte de resimlerini koydum. Ben bu sekilde oldugunu bilseydim kalsin yapmayin derdim. 1.500 tl fatura cikardilar.

https://photos.app.goo.gl/iE4tQwMhAMTjU8NS6