škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tama EV Kıs Kıs Gülüyor!

Ziyaretçi · 1 · 2591

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Tama EV Kıs Kıs Gülüyor!


 İnsanoğlunun yakıt sorunsalı, mobilitenin keyfine varması ama bunun  pahalı bir hareket olduğunu kavramasına kadar uzanıyor! Neredeyse  otomobillerin tarihiyle eşzamanlı gelişen yakıt problemleri o dönemlerde  daha çok “beşele getirmek” kaygısıyla deneysel amaçlı olsa daelektrik  akımı tekerlekleri döndürmeyi başarmıştı. Bugün hibrid teknolojiler seri  üretim hale gelmekle birlikte bu noktaya kadar geçilen yollar pek de  kaymak asfalt değildi. Zaten kendisi de başlı başına yeni bir kavram  olan elektriği henüz icat edilmiş ‘şeytan icadı’ otomobillerde kullanma  fikri, yıl olarak kesin bilinmemekle birlikte ilk olarak 1832-1839  arasında filizlendi. Şaka gibi ama İskoç mucit (belki de İskoçların  cimrilik şöhreti buradan geliyordur!) Robert Anderson, bir aracı ilk kez  elektrikle hareket ettirmeyi başardı. Belki buna tam olarak otomobil  demek mümkün değildi ama o zaman daha gelişmişi de bulunmuyordu! 1835  yılında da Hollanda’nın Groningen kentinden Profesör Stratingh,  “otomobil tanımına uyacak bir şey” icat etti ve asistanı Christopher  Becker’e imal ettirdi. Ama bu araç da seri olarak üretilmedi ve verim  elde edilemedi. Seri üretilen ilk elektrikli araçlar, 1842 yılında  Amerika’da Amerikalı Thomas Davenport ve yine bir İskoç, Robert Davidson  tarafından üretime alındı.
Her iki mucit de otomobillerinde şarj edilemeyen pillerden  yararlanıyorlardı. Fransız Gaston Plante, 1865 yılında daha uzun ömürlü  bir pil geliştirdi. 1800’lü yıllar biterken İngiltere ve Fransa  elektrikli otomobilleri destekleme kararı alan ilk ülkeler oldular.
New York’ta ilk elektrikli taksi!
1897 yılında Philadelphialı Electric Carriage and Wagon Company,  elektrikli araçları taksi yaparak ticarileştirmeyi başardı. 1899 yılında  gelişmekte olanmotorsporlarına elektrikli otomobil kavramı da girmeyi
denedi. Camille Jenatzy’nın ürettiği Belçika yapımı La Jamais Contente  isimli araç, 110 km/s hıza ulaşarak dünya rekorunu elde etmeyi başardı.  Ancak bütün bu gelişmeler yaşanırken benzinli motor hızlı mesafe
kat ediyor ve diğer alternatiflerle zaman kaybetmenin gereksiz olduğunu  düşündürüyordu. Yine de 1916 yılında hala otomobillerde elektrik ve  benzinin birlikte kullanılabileceğini savunan Wood’s gibi bir  hayalperest çıkabiliyordu. Ama söylediğimiz gibi gerek yoktu bu beyhude  çabalara!.. Bu arada ampulün mucidi Thomas Edison da elektriğin  otomobillerde kullanımıyla yakından ilgilenmişti.1910’larda -elektrik  henüz gözden düşmeden- bazı üretimlere fikirleriyle ışık tuttu. Ama  çaresiz zavallı elektrik, ‘yüksek üretim maliyetleri’ nedeniyle benzin  karşısında yenilgiye uğradı veakaryakıt şirketlerinin dünyanın  gidişatını vesavaşları bile etkileyen politikalarıyla 1960’lara kadar  unutuldu.
 
 
 Ve TamaEV geliyor!
Ne var ki, teknoloji dünyasında neredeyse hiç bir icadı olmasa da  geliştirme konusunda müthiş olan Japonlar bu fırsatı da kaçırmadı ve  dünyanın aktif olarak kullanılan ilk elektrikli otomobilini ürettiler.  Onlarınki biraz da mecburiyet olmuştu, zira savaştan ağır yenilgiyle  çıkan üke kendine alternatif çıkışlar arıyordu. 1947’de Tachikawa  Aircraft Company, Tama EV adlı elektrikli otomobilleri üretmeye başladı.  1966’da Nissan ile birleşene kadar güçlü bir Japon otomobil markası  olarak yaşayan Prince’in amblemini taşıyan Tama EV, bu anlaşmayla  Nissan’ın da geçmişinde yerini aldı. Prince markasının seçilmesi Japon  imparatoru Hirohita’ya duyulan saygıydı. Japonya’da taksi olarak  kullanılan, az miktarda pikap olarak da üretilen bu elektrikli  otomobillerde hammadde yokluğundan kromaj bile sunulamıyordu. Otomobil,  basitti, iş görüyordu. Dış yapısındaki yalınlık kabinine de  yansıyordu. Tama EV, dünyada benzinin egemenliği karşısında yaşama şansı  bulamadı. Gelgelelim, dünya fosil yakıtları cömertçe harcayıp gelecek  için endişelenmeye başlayınca modern teknolojiylerle elektrik yeniden  keşfedildi! Bugün elektrikli otomobillerin dünya yollarında dolaşmaya  başladığı dünyada Tama EV de Nissan müzesindeki onurlu köşesinde  gelişmeleri sessizce takip edip kıs kıs gülüyor!..
 

Alıntı : http://i-motoring.com/tama-ev-kis-kis-guluyor