škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vosvogen, Käfer, Beetle, Tospağa, Kaplumbağa

Ziyaretçi · 24 · 18146

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Artık adını her nasıl teleffuz ediyorsanız.
 
Volkswagen Beetle




Volkswagen Bettle
1938-2003
İngilizce bir şeyin çok sağlam olduğunu anlatmak için "bulletproof - mermi geçirmez" de denir. Bu güvenilir ve dayanıklı Kaplumbağa'yı anlatmak için şirinliğine tezat bir şekilde "mermi geçirmez" den daha iyi bir tanım olamaz.
Hafif vites geçişleri, uzun yolda sürekli yüksek devirde çalışabilen motoru ve kolay manevra edilebilirliliği ile zamanının kullanımı son derece kolay bir otomobil kaplumbağa. Hikâyesi ise şöyle:
1933 yılında Hitler, Ferdinand Porsche ile bir halk arabası; "halkın arabası" "Volks-Wagen" üzerinde konuşmak üzere buluşur. Hitler Temel bir otomobil ister; iki yetişkin ve üç çocuğu saatte 100 kilometre hızla bir noktadan diğerine götürebilecek ve bir Alman'ın 8 aylık maaşı ile alabileceği bir araç.
Ferdinad Porsche'nin elinde bu istekleri yerine getirebilecek bir araç için ön çalışma vardı ve maddi olarak ona üçüncü imparatorluk destek olacaktı.
Daimler-Benz tarafından üretilen ilk prototipler 1935 gibi belirmeye başladı. Yuvarlak hatlara ve arkaya takılmış hava soğutmalı dört silindirli motora sahipti ilk çıkan prototipler. Savaş başladıktan sonra ancak birkaç adet üretilebildi. İlk üretilen kaplumbağalar savaşta kullanılmak üzere tasarlandı. Bunların 52000i "Kübelwagen" (arazi taşıdı), "Schwimmwagen" (amfibi taşıt) olarak üretildi. Otomobil olabildiğince basit üretilmişti, böylece mekanik sorun yaşama ihtimali de azalmıştı. Hava soğutmalı motorlar özellikle Kuzey Afrika sıcaklarında dayanıklılığını gösterdi. Yenilikçi süspansiyon sisteminde, sarmal yay veya makas yerine kullanılan burulma çubukları savaşta kullanılan kaplumbağaların başarılarını arttırmıştır.
Savaş yıllarında Kaplumbağanın az miktarda yol versiyonu seçkin Naziler için üretildi. Bu modellerden bazıları benzin sıkıntısı nedeniyle odun ile çalışan motorlara sahipti ve "Holzbrenner" diye adlandırılıyordu.
Kaplumbağanın bir başka versiyonu da toplam 699 adet üretilen "Kommandeurwagen" diye adlandırılan, dört tekerden çekişli arazi versiyonu idi. Hava bombardımanlarında ağır hasar gören fabrika üretimi durdurmak zorunda bıraktı.
Seneler geçtikçe üretimde arttı. Öyle ki 1954 yılında bir milyonuncu otomobil banttan indi. Çağdaşları ile kıyaslandığında hem ekonomisi, hem de performansı üstün kalıyordu. Motorlar hiç tereddüt etmeden çalışıyordu. Bakımı ve kullanımı ekonomikti. Birçok insan kullanmasını da oldukça zevkli buluyordu. Amerika Birleşik Devletlerinde en çok satan yabancı otomobil olmayı başarmıştı. Kaplumbağanın 1960 ve 1970lerdeki başarılı reklâmları ve aracın dayanıklı ve güvenilir olması, Ford Model T'nin rekorunu 1972de 15 milyondan çok satılmış otomobil olarak kırdı. 1992 yılında bu rakam 21 milyona ulaştı.
Dünyada bu kadar çok satılan bir otomobilin tasarımının da özgün olması, her milletin otomobile bir isim takmasını da beraberinde getirdi.
Bazı takma isimler şöyle;
Türkiye'de "kaplumbağa, tosbağa, vosvos"
Almanya ve A.B.D.de "böcek"
Romanya'da "kurbağa"
Brezilya'da "Fusca"
Danimarka'da "baloncuk"
Belçika ve Fransa'da "uğurböceği"
Polonya'da "kambur"
Yunanistan'da "kabuklu böcek"
Meksika'da "Vocho"
Bulgaristan ve Bolivya'da "kaplumbağa"
Guatamala'da "hamamböceği"
Bu takma isimler, kullanılanların yarısından da azdır.
1971-1979 yılları arasında üretilen kaplumbağalara "Super Beetle" deniliyor. MacPerson ön amortisörleri, daha iyi dönüş çapı, dolgulu ön konsolu ve eğimli ön camı ile donatılmıştı. Varyasyonlarından bazıları da Karmann Ghia, VW181 ve Country Buggy'dir.
Daha modern tasarımlar ve özellikle Avrupa'da üretilen "süper mini"ler ve ekonomik Japon otomobilleri nedeniyle 1970 ortalarına doğru, Kaplumbağa'nın satışları düşmeye başlar. WV düşen satış rakamlarını 1974 yılına kadar Type 3, Type 4 ve K70 gibi modeller ile arttırmaya çalışır. Satışları tekrar arttırmak için su soğutmalı önden motorlu bir model üretmekten başka çare kalmaz ve selefinden her yönü ile farklı Golf'ün üretimine başlanır 1974 yılında.
1978 yılına kadar Alman fabrikalarındaki kaplumbağa üretimi, üretimin Meksika ve Brezilya'ya kaydırılmasına kadar devam eder. Meksika'da 2004 model olarak 3000 adet satıldıktan sonra üretimi tamamen durur.
Enteresan bir hikâye ise Kaplumbağa'nın tasarımın Çekoslovak Tatra otomobilinden alıntı olmasıdır. Tarta o yıllarda dava açmış ancak Almanya Çekoslovakya'yı işgal edince dava askıya alınmıştır. 1961 yılında Savaştan sonra açılan davada, Volkswagen Tatra'ya 3.000.000 Alman Markı ödemek durumunda kalmış bu da firmanın yeni model geliştirmesi için gerekli olan finansmanı kaybetmesine ve Kaplumbağa modelini daha uzun süre üretmesine neden olmuştur.
Bir başka enteresan hikâye ise savaştan sonra İngiliz Binbaşı Ivan Hirst'in kontrolünde olan bölgede bulunan fabrika içinde, hava saldırısından kalan patlamamış bombayı oradan aldırtmasıdır. Bombanın patlaması, yerine konulması çok zor olan ekipmanı da yok edecekti. Hirst daha sonra İngiliz ordusunu 20,000 adet kaplumbağa alması konusunda ikna etmiştir. O bomba patlasaydı, Ferdinad Porsche'nin "kaplumbağa"dan yola çıkarak ürettiği, günümüzün efsane spor otomobili Porsche 911 beklide hiçbir zaman olmayacaktı.
Can Şaher
 
Alıntı : http://otomobil.ntvmsnbc.com/inceleme-k-vwbeetle.asp


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;433
Okunuş =  Folksvaagın...   :ok:
Meal : halk arabası


Çevrimdışı Yunus İBİŞ

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 968
    • Profili Görüntüle
yazık olmuş tatraya :(
"Biz Türk\'üz!Tarihimize ve en yakın mazimize bakarak Türk\'üz der ve bundan haklı bir iftihar duyarız."

^^^^^^^^^^^|___
|...:SAGOCUYUZ::....| |;\\___.
|_..._.....__===|=_=__=...,]|
(@)***(@)**(@)**(@)(@)


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bu arabanın tadını, kullanmayan bilemez, ''N'olcak, tosbaa işte'' der, geçer.Nefis arabaydı kendisi.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
ben kullandım dehset bısı delı bı sekılde yan verıyor cok zevklı helekı pedalları cok enteresan ama kullanıslı


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;433
Okunuş = Folksvaagın... :ok:

: dass Ağuto (bu da okunuş:kiki: ama reklam okunuşu)
 
 
=============================
 
 
İlginç bir bilgi daha: Hepsinde var mı bilmiyorum; ama benim gördüğüm Kaplumbağa'ların direksiyonunda "kale", "su" ve "köpek" figürü çizili idi.
 
İşi bilen bir hocam bunun, "Kale gibi sağlam, köpek gibi sadık, su gibi akar" anlamında olduğunu söylemişti.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı toGah

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 423
    • Profili Görüntüle
    • http://www.togah.com
wos wos vardı arkadaşımda 2005 model. yeşil renk 1.6 :) çok güzel kaçıodu alet


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
VW 1303 Big'ler 1600cc boxer motora sahip, ışıklarda 1.viteste kaybetmişliğim var. ben patınajla uğraşırken çarrrrrr dedi yürüdü.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;431
Artık adını her nasıl teleffuz ediyorsanız.
 
Volkswagen Beetle
Hava soğutmalı motorlar özellikle Kuzey Afrika sıcaklarında dayanıklılığını gösterdi.

 
Bu arada bu bana mantıklı gelmedi. Hava soğutmalı motor sıcakta avantajlı olmak bir yana; direkt olarak dezavantajlıdır. Ha; soğukta avantajlı olduğu belirtiliyor, ayrı.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
anlatılmak istenen hava soğutmalı olmasına karşın sıcak hava ile de kendini soğutma dayanıklılığını göstermiş olması galiba.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
İyi de, kendini hava ile nasıl soğutacak "sıcak" hava ile ? Rampa aşağı cut off ile inecek ki serinlesin...
 
Kaldı ki, bırakalım K.Afrika'yı; bizim 60 küsür tosbağanın yazın uzun yolda 100-150 km'de bir durup dinlenmesi gerektiğini anlatır babam. Askeri araç daha yavaş, daha sert şartlarda hareket etmek zorunda. Soğutması daha da sıkıntıya girecektir.
 
Bence hata var.:hh:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
motor ille buz gibi hava ile soğuyacak diye bir şey yok, biz kıbrıstayken hava soğutmalı VW lerle gezerdik, gidiyorlardıda sorunsuz 35-40 derecelere rağmen.

sonuçta motorun 90 derecede çalıştığını kabul edersek rüzgarlanarak motora verilen sıcak hava yeterli olacaktır düşüncesindeyim. insan yaşayan yer sonuçta hava 75 derece olacak hali yok. max olacağı 42-43 derece. motor sıcaklığından 50 derece aşağıda.

su soğutmalı motorda gezen soğutma suyu el yıkanacak sıcaklıkta gezmiyor ya sonuçta...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Sürekli, sabit makul hızlı hareket halindeyken olabilir; ama ben gene de düşük süratte sıkıntı olacağını düşünüyorum. Aha da bizim Vosvas biraz tırmansın, hemen istirahat istiyormuş.:hanz:
 
=======================================

 
Gene de senin belirttiğin gibi "hava soğutmalı olmasına rağmen" anlamında yazıldıysa, kabul.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
İstanbul trafiğinde dur-kalklarda hararet yapmayan nadir makinedir Tospağa' nın makinesi.:wnk: