škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia'mın cins lastiği ile ilgili bir sorunum var.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Fabia'mda 215-45-R16 84H Dunlop lastikler mevcut.
 
 Şimdi bu ölçüler o kadar uyuz ki, kışlık lastik bulmaya imkan yok. Bu ölçülere özel üretilmiş lastikler yaklaşık 450 TL'den satılırken. Sadece yanak kalınlığı biraz fazla olan 215-55-R16 lastiklerin kışlıkları 200 TL'ye rahatlıkla bulunuyor.
 
 Şimdi ben 215-45-R16 yerine 215-55-R16 ya da farklı bir ölçü takabilir miyim? Çünkü lastik ve çamurluk arasında yeterli boşluk var gibi duruyor.
 
 Bu ölçülere sahip olupta kışlık lastik alan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
215 45 16 yerine 205 50 16 veya 195 55 16 kullanabilirsiniz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;598908
215 45 16 yerine 205 50 16 veya 195 55 16 kullanabilirsiniz.

Teşekkürler Engin hocam. Aklımda bulunsun.


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Alıntı yapılan: SAHLVCV;598904
Arkadaşlar Fabia'mda 215-45-R16 84H Dunlop lastikler mevcut.
 
 Şimdi bu ölçüler o kadar uyuz ki, kışlık lastik bulmaya imkan yok. Bu ölçülere özel üretilmiş lastikler yaklaşık 450 TL'den satılırken. Sadece yanak kalınlığı biraz fazla olan 215-55-R16 lastiklerin kışlıkları 200 TL'ye rahatlıkla bulunuyor.
 
 Şimdi ben 215-45-R16 yerine 215-55-R16 ya da farklı bir ölçü takabilir miyim? Çünkü lastik ve çamurluk arasında yeterli boşluk var gibi duruyor.
 
 Bu ölçülere sahip olupta kışlık lastik alan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

Neler hissettiğinizi gayet iyi anlıyorum :)

Kışlık pabuçlar için : ikinci el 15" saç jant + Fabia 2 jant kapağı  + 195 / 55 / 15 Lastik kullanıyorum.  (fark -0.8%)
Lastik 4 kış sezonu, araç 2 kış sezonu geçirdi.

%3'lük limitten çıkmadığı için Kasko'nun Allah korusun tekerlek kaynaklı kazada prüz çıkarma gibi bir riskide elimine etmeye çalıştık.

Dahası ucuza gelmişti.

Alternatif olarak;
185/60R15 fark -0.8%
195/60R15 fark +2.5%

16'lık alternatif
195/50R16    +0.4%
185/55R16    +1.7%
« Son Düzenleme: 29 Kasım 2016, 16:25:49 Gönderen: r.a.i.f. »


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11806]r.a.i.f.[/MENTION] kardeş benim orjinal lastikler 185/60/15 Nexen lastikler. Kışlık lastiklerim icin ise 185/65/15 aldım, Altur Servisi aradım bir sorun olmayacağını belirtti ama bu yüzde hesaplamaları kafamı karıştırıyor. Ben daha konforlu olsun sesi ve cukurlardaki performansi daha iyi olsun diye aldim ama bilemedim. Varmi bir yorumun?


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Bu arada internetteki hesaplama araçlarinda bu farklilik %2.99 cikiyor:)


Çevrimdışı A.L.P.E.R

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
Aradaki fark
%6.688442992689381

olmaz   takarsın olur ama zararlı olur uzun vadede süspansiyonları yıpratır parça değişmeyle çözemezsin  motoru aşırı yorar, çok yaktırır

Aradaki fiyat farkıyla jant lastik değişimi en iyi çözüm ama pahalı alırken 16 jant almamak gerekli.


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar aracima bu akşam nankang 205/50r16 kislik taktirdim. ama maalesef lastikle ilgili yorum yazmak nasip olmadi.

lastikcide acayip yoğunluk vardi. arabayi birakip 4 saat sonra aldim. eve geldigimde arka camurluktan darbe aldigini farkettim.

su anda inanilmaz sinirliyim. istanbulda en az arac yogunlugu olan yerde yasiyorum diye sevinirken bile aracim hasar aliyor.

yarin adamlara gidecegim ama alacagim cevabi da cok iyi biliyorum.

Allah yapipta gizleyenin belasini versin.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: A.L.P.E.R;598967
Aradaki fark
%6.688442992689381

olmaz   takarsın olur ama zararlı olur uzun vadede süspansiyonları yıpratır parça değişmeyle çözemezsin  motoru aşırı yorar, çok yaktırır

Aradaki fiyat farkıyla jant lastik değişimi en iyi çözüm ama pahalı alırken 16 jant almamak gerekli.


Kardeş mesajı bana istinaden mi yazdın?. %6.688 lik farkı nasıl buldun?. İnternet sitelerindeki hesaplamalar %2.99 diyor. 16 jant olayını da anlamdım ben jant degıstırmıyorum 15 jant sabıt sadece taban yüzdesi 60 değil 65 oluyor. Bana itafen değilse yukarıdakı mesajları kaçırdım özür dilerim şimdiden.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
en güzeli 185 60 15 orjinali boyutunda 4 lastik alıp kara janta takıp kapakla araca uygulamak. hem yazın geldiğinde 5 bijon sök tak yaparsınız olur biter. hem ucuza gelir hem yanlış ölçü alıp ne sürtme riski yaşarsınız ne de km sayacının sapma sorununu...

ekleme: bu arada sizin aracınıza uygun 215 45 16r petlas snowmaster 200 tl civarı...


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Alıntı yapılan: jackalcarlos_18;598964
[MENTION=11806]r.a.i.f.[/MENTION] Varmi bir yorumun?

Türkiyede kafası basan yetkili araç servisi sayısı, bir elin parkmaklarını geçebileceğini hatta olmadığını savunuyorum, o yüzden servisteki vatandaşların sözüne itimatta şahsımın problemi var.

Aşağıdaki savımı destekleyecek hali hazırda, şu an ulaşabileceğim bir döküman sunamıyorum,

Ancak tekerlek çapını tolera edilebilir sınırların dışına çıkardığınızda, kalibre edilmiş değerler için sıkıntı oluşturabilme riski doğuyor. %100 sorun olur diye bir savım yok.

Yanak kalınlığını arttırdığınız için tekerlek çapı büyüyor, daha dolgun teker lakurtunuzu azaltacaktır ancak bu konfor noktasında en iyi iyileşmenin tek yolu araç sınıfını (süspansiyon sistemini değiştirmek) değiştirmek.

Aracınız içendeki bilimum kontrol sistemleri geri besleme olarak tekerlek hızı ve pozisyonunu ele alır. Tekerlek capının değişmesi, hız ve kat ettiği mesafede farklılık gösterir. Ölçüm değerleri farklılaşacağından kontrol sistemlerin yanlış çalışabilmeside söz konusu olmaktadır.

Ben sadece araçların, kontrol sistemleri ile ilgili kısmında fikir sahibiyim, mekanik yönden bir tecrübem ve bilgim yok.

Kolay gelsin


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11806]r.a.i.f.[/MENTION] Söylediklerinde haklılık payın var. Benim aldigim lastiklerle orjinaller arasında %2.976 bir fark var. Yani 100km göstergem aslında 102.97 km hızı yansıtacak. Fakat araçlarda gps verilerine ve gerçek hiz degerlerine göre 3-4km fark olustugu icin benim gosterge bildigin asil hizimi gosterecek. Yani örnekle otobanda 133km degil 130sabitlemem gerekiyor radara girmemek icin. Ama bu esp çekiş kontrol ve abs için bir sorun oluşturmuyor çünkü 4 lastik aynı deviri çeviriyor. Yeni lastiklere göre bir kalibrasyon falan da yok (oldugunu söyleyenler var ama cok arastirdim, servislere de sordum yok diyorlar) hani bu lastiklerle o %2.976 lik farki tolere edecek yeni bir programlama yapsinlar diye. Deneyip görecez tabiki kislik oldugu icin zaten hizla viraj almakmis, hiz yapmakmis zaten cok mumkun degil hava ve yol sartlarinda. Nexenin sacma lastiginden cok daha iyi olacagindan eminim ama bakalim performansini anca deneyerek anlayacam. Bilgiler icin cok tesekkur ederim.


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Alıntı yapılan: jackalcarlos_18;599087
[MENTION=11806]r.a.i.f.[/MENTION] Ama bu esp çekiş kontrol ve abs için bir sorun oluşturmuyor çünkü 4 lastik aynı deviri çeviriyor.Yeni lastiklere göre bir kalibrasyon falan da yok (oldugunu söyleyenler var ama cok arastirdim, servislere de sordum yok diyorlar)

4'nüde aynı güç ve devirde çevirse kontrol olmaz :)

Linki yok ama ssp numarasını yanlış hatırlamıyorsam 374 nolu döküman olacak. Çalışma ve sensör  mantığı ile ilgili sana fayda sağlayabilir. Netten araştırırsan bulabilirsin.

Yeni ölçü lastikler için kalibrasyon diye bir olay yok. Hardcoded valuelerin belirli range içersinde kalması sağlanması son kullanıcıda.
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2016, 12:52:19 Gönderen: r.a.i.f. »


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
dipnot : genel olarak cevap verdim, fabia III'de özellikle tcs'de aktif mi pasif mi sensörlerin olduğunu bilmiyorum. Bakmak lazım.
Dediğim gibi sadece risk taşıyabilir...Olmaz diye bir şey yok.

Güle güle kullanın. Allah hata kaza bela vermesin


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Tesekkur ederim aciklamalarin için. %2.97 risk limit sinirlari icerisinde kalacagi icin sorun olacagini dusunmuyorum. Umarim herkes icin kazasiz belasiz surusler olur.