škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vw fsi motorlari sorunlu mu?..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=6549

VW FSI MOTORLARI SORUNLU MU?..

Uzun bir süredir VW’nin başta Golf olmak üzere tüm FSI motorlarındaki sorunlar tartışılıyor. Ahmet Çelik yazdı.

VW FSI MOTORLARI SORUNLU MU?..





Bir süredir ciddi internet sitelerinin forumlarında VW’nin özellikle Golf modellerindeki FSI motorlar tartışılıyor. Depo kapağında yazılı olduğu iddia edilen 95/98 oktan benzin kullanın ibaresi, birçok tüketiciyi mağdur etmiş. Düşük oktan benzin kullanılmasıyla bir süre sonra ortalığın FSI motor mezarlığına döneceği bile iddia ediliyor. Benzin aldıktan sonra oktan arttırıcı özel maddeler de kulandığını söyleyşenlerin sayısı hiç de az değil. Özellikle çekiş güacünün düştüğü, avansın, motor sesinin artığı şikayetlerin başında geliyor. Vwturk.com sitesindeki forumlarla uzun uzun tartışılan bu konu hakkında özellikle Golf kullanıcılarından bana da şikayet geldi. Örneğin o forumda yazılan şikayetlerin en etkileyicisi : “

Depo kapağınızın üzerinde 98 büyük puntolarla yazmıyor mu Üzerinde Premium Super Plus Unleaded yazmıyor mu? google'a Premimum Super Plus Unleaded yazıp aratırsanız, üreticinin hangi yakıtı minimum olarak önerdiğini göreceksiniz. Bazı FSI'larda durum değişikse bilemem, benim şimdiye kadar araştırıp gördüğüm tüm araçlar böyle. Düşük oktanda bahsettiğiniz regülasyonda haklısınız. FSI'ın çok gelişmiş bir ECU'su ve her silindiri kontrol eden bir avans regülatörü var. Vuruntu sensörleri erken ya da geç patlamayı tespit ettiğinde hemen yakıt hava ve ateşleme dengesini ayarlıyor ve vuruntuyu kesiyor. Bu ayarlama sonrasında da motor gücünüzden yiyorsunuz. 95 oktan yakıt ile makinanızdan aldığınız performans, yakıt ekonomisi, dolayısıyla yanma verimliliği ayrıca titreşimsiz çalışma ve motor gürültüsü gibi değerler asla aynı olmaz olamaz. Bu konuda çok ders çalıştım 2 yıldan uzun süredir. Özetle şunu da izah etmek gerek, esasen boşuna bir şeyi savunuyor görülebilirim, zira artık Türkiye'de Avrupa'da bulunan Super Plus Premium 98 yok. Shell'de 100 oktan vardı. Rekabet kuruluna şikayetler ve talep doğrultusunda kaldırdılar. Hepimiz 95 veya 97'ye mahkumuz. İstediğinizi seçin kullanın. Bana sorarsanız napıyorum diye, bildiğim çok iyi 2 markanın oktan artırıcılarından aldım evimde bagajımda oktan artırıcılarımı saklıyorum her depoya katıyorm ve shell 97 kullanıyorum. Petrol ofisi ve BP'de oldukça iyi verimlilik verdi denediğimde. Bana karşı gelin ya da gelmeyin diye söylemiyorum, sadece bir deneyin, öneriyorum size. 1.6 FSI Aracınızı 97 oktan ile fulleyip kaliteli bir oktan artırıcı doldurun 30 km yol aldıktan sonra aracınızı denemeye başlayın, söz ettiğim şeyi yaşayarak görün.”


Efsane otomobil Golf’ün bence en iyi motorlarından biri olduğuna inandığım FSI hakkında bu tür şikayetlerin olmasını ben de yadırgadım. Ancak kullanıcıların bu tür ciddi şikayetlerinin olması da gerçekten düşündürücü. Vwturk.com’un forumuna VW yetkilileri açıklayıcı bir yanıt göndermemişler ama belki bu yazıma bin yanıt gönderirler. VW ve özellikle de Golf kullanıcılarının dikkatine.


Haber Tarihi: 28.05.2009
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
bizde merakla gelişmeleri bekliyoruz.tam yoluna otursun problemler giderilsin ondan sonra bizde fsı motor almayı düşünürüz.yani ben öyle yaparım.zaman gösterecek bizde ona göre hareket edecegiz inşallah sorun olmaz ve tutar.gerçi ben şu anda aracıma sürekli 97 oktan koyuyorum ses azaldı çekiş biraz arttı ben memnunum ve 95 oktan kullanmayı düşünmüyorum bile
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


octaviaman

  • Ziyaretçi
malesef fsi motorlar diğerlerine göre biraz daha sıkıntılı ,yetkili ve özel servislere de sorabilirsiniz.


Çevrimdışı beytullah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2662
    • Profili Görüntüle
düzce serviste satan eleman bile tavsiye etmiyodu...
" ALLAHIM GÖNLÜMDE OLANI HAKKIMDA HAYIRLI EYLE, HAKKIMDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜ RAZI EYLE..."[SIGPIC][SIGPIC]


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
FSi sorunlu bi motor tipi olsa aynı motora turbo supercharge takıp satmazlardı.


Çevrimdışı emrtkn

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
    • http://www.etaelektromarket.com.tr
Servisteki ustalarda bana FSI motoru hiç önermemişlerdi ..
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mxengine;15388
FSi sorunlu bi motor tipi olsa aynı motora turbo supercharge takıp satmazlardı.


sadece onu koymakla iş bitmiyor ki. yazılımı, iç basıncı, çapı, stroğu, enjektörü falan hep farklı olmalı aşırı beslemeli bir motorun. problem atmosferik FSI.

kullanmadan ne desem boş ama yakıt basıncı aşırı aşırı, aykırı yüksek bir atmosferik motor. direkt püskürtmeli diye hatırlıyorum.

hava emişide bi garip, enteresan bi geometriyle hava-yakıtı bujiye yaklaştırıp patlatıyor bu vesile ile hacim başına beygir artıyor, az yakıyor vs.... vs..... teknoloji yüksek eyvallah, çok mükemmel bişey bencede. Fuel Stratified Injection açılımı zaten, çok katmanlı yakıt enjeksiyonu gibi bi anlam, anlamak bile güç.

ama bütün bunlar oktan karmaşasına mukabil çekişten düşme, LPG takılmasını imkansız kılma, takılsa bile bi araba parasına mâl olma gibi şeyler...
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2009, 23:46:56 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı uğur

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
vw direkt enjeksiyon sistemi fsi ı yaklaşık 97 den beri kullanıyor.hatta almanya da falan 2001 model golf 4 1.6 fsi bulmanız mümkün.o motorlar 110 hp gücünde şuanda kullanılan 1.6 fsi 115 hp ve yazılım ve bazı iyileştirmelerle bu sonuç alınmış.eeğer büyük bir problem olsa üretime devam edilmez yada bu sorun şimdiye kadar giderilirdi...hem vw in kullandığı tfsi tsi motor seçenekleride aynı şekilde fsi teknolojisine yani direkt püskürtmeye dayalı...bence en büyük sorun yakıtla beraber ülkemizde usta diye geçinen kişilerden kaynaklanıyor.ayrıca bizim halkımızın bir bölümüde aracını nasıl kullancağını bilmiyor...100 bin km gelmiş ama motoru ölmüş bir sürü dizel dolaşıyor üstelik şirket aracıda değil...aynı araçlar yurt dışında 300 bin 500 bin km videoları ile dolaşıyor.sistemler çok hassas olduğu için bir an öncede yakıt için bir çare bulunmalı...eski sistem motora sahip olan araçlarda yakıtın nelere yol açtığı görülürken böyle sistemlerde çok daha öenmli....


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
benim octide mpi 102 hp motor var.no problem.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle
fsı çok verimli olsa tsı ları hemen piyasaya sürmezlerdi...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
FSI motor Avrupa'da "ölü doğum" olarak kabul edilmişti


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
FSI=Alt-orta devirleri ölü motorlar :)
Bizim 101'ler 1.6 FSI toparlayana kadar uzuyor yanından :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;21370
FSI=Alt-orta devirleri ölü motorlar :)
Bizim 101'ler 1.6 FSI toparlayana kadar uzuyor yanından :)

 
Pek doğru değil.:)
 
 
Motor her devirde mükemmel bir tork kaynağı. 101'lik ile kıyaslaması şanzıman oranı ve ağırlıkla ilgili. Diğer 1.6'larla kıyaslamak için tork grafiğini incelemek yeterli.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
VW' nin hala neden 102' lik motoru kullandığı aşikar.Gerçi günümüz şartlarına göre gücü biraz az ama sonuçta çok sağlam ve kendini kanıtlamış bi motor ;) Bundan 2-3 yıl önce fabişi 0 golf V' le takas edicektik.Bayideki adama dedim ki ben FSI motor istiyorum o da demiştiki siz bilirsiniz ama 102' lik motor daha sağlam dedi.Sonra bizim fabişe piyasanın çok altında para verince vazgeçmiştik.İyikide vazgeçmişiz yoksa FSI sorununu yaşayanlardan olacaktım bende.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...