škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TSI ve 1.6 TDI bitiyor yerine 1.5 TSİ VE TDİ Motorlar Geliyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı salihank

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Volkswagen, 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlarının yerine 1.5 lt’lik turbo destekli, benzinli ve dizel motorlar sunacak.

Detroit Otomobil Fuarı’nda açıklamalarda bulunan VW CEO’su Herbert Diess, 2017 yılında makyajlı Golf ile birlikte yeni motorları sunmayı planladıklarını duyurdu. Yeni motorların daha verimli olacağı belirtilirken bunların ilk etapta küçük ve kompakt sınıf modellerde kullanılması planlanıyor.

Yeni motorlarda yeni turboyla beraber daha önce olduğu gibi yakıt tasarrufu için tasarlanan ve dört silindiriin ikisini iptal edebilen Aktif Silindir Yönetimi(ACT) sistemi de sunulacak.


1.5 TSİ VW yeni özellikleri:

Yeni motorun tüketim ve emisyon verilerini paylaşmayan Volkswagen, 1,5 lt’lik TSI motoru, yerini alacağı 1,4 lt’lik üniteye göre yüzde 10 daha verimli olduğunu belirtiyor.Bütün detaylarının Viyana Motor Sempozyumu’nda açıklanacağı motorun, 128 HP ve 147 HP’lik iki versiyonu sunulacak.

1,5 lt’lik yeni TSI motorun maksimum torku 1300 d/dk’da veriyor olması da büyük bir başarı. EA211 kodlu yeni motor, normalde dizel motorlarda kullanılan ve ilk kez benzinli motorlarda Porsche’nin sunduğu Değişken Geometrili Turbo(VTG) sistemine sahip. Motorun sıkıştırma oranı ise 12.5:1 olarak açıklanıyor. Ayrıca gerekli görmediği sürece dört silindirin ikisini kapatan ACT sistemine de sunulacak.



Bu demek oluyor ki Skoda modellerin de motor değişikliği gözüküyor arkadaşlar sizler neler düşünüyorsunuz bu konu hakkında ?
« Son Düzenleme: 09 Haziran 2016, 18:29:02 Gönderen: salihank »


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Valla ben ilk etapta pek iyi gözle bakamıyorum. Vag grup yenilikçi olarak piyasaya be sunduysa ilk serilerde hep problem yaşadı (tsi motor, dsg şanzıman) sonralarda revize ederek durumu toparladı. Bu yeni turbo sistemli motorlarda da ben ilk zamanlarda olası bir problem ihtimali beklemiyorum dersem yalan olur. Bekleyip görelim


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
1.500 cc direk renoyu çağrıştırıyor. motor hacmini küçültmenin üreticiye ne gibi bir tasarrufu oluyor acaba? bence emisyon skandalı ile lekelenen 1.6tdi yı güya değiştirdik yepyeni motorla dürüstüz ayağına yapıyorlar. Bu arada opelin 1,6 cdti 136 bg ile 400km uzun yol yaklaşık 300km kadar da şehiriçi yaptım hiç de öyle abartıldığı gibi değil. Sakin kullanımda 4,1LT uzun yol yakalanabiliyor. Şehiriçi de bizimkilerle aynı 6-7lt civarı yaktım ben.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
DSG dizelin maksimum torkunu görmek lazım...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;579452
DSG dizelin maksimum torkunu görmek lazım...


249Nm' de bırakırlar.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;579482
249Nm' de bırakırlar.:wnk:

Artmaz düşer diyorsun yani abi:D
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;579485
Artmaz düşer diyorsun yani abi:D


Acık pay bırakırlar tabii.:D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Tamer06

  • Çılgın Detaycı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 841
    • Profili Görüntüle
Ben güzel sonuçlar bekliyorum, çünkü eski sattığımız 1.16d 'den pay biçersek; 2014 model 1.16d 1.6 motor 116bg 250nm tork 4 silindirliydi. Mart ayında aldığımız 2016 model olanı ise 1.5 motor 116bg 270 nm tork 3 silindir. Yeni motor hem daha sessiz, hemde daha küçük. Hızlanma ve yakıt tüketimi de hemen hemen aynı gibi (araç daha 1.000 km olduğu için çok bir şey söylemem doğru olmaz.) Eğer otomotiv üreticileri yavaş yavaş 1.5 motora geçiyorsa bence bir bildikleri vardır. ;)
« Son Düzenleme: 10 Haziran 2016, 14:31:05 Gönderen: Tamer06 »


Çevrimdışı OctiCan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Makyajla beraber octavia için 1.0 Tsi da eklenecek seçenekler arasina

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı cagatayozkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 256
    • Profili Görüntüle
şahsi görüşüm motor çıksın 3 sene sonra alırız mantığı
çünkü ne zaman yeni bir motor çıksa ne zaman şanzıman değişse problemleride beraberinde getiriyor .
üzerinden en az 3 sene geçiyor hata payı azalıyor