škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo bilgi ihtiyacı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar, gecenlerde, superb forumu okurken şöyle bi bilgiye rastladım. Turboyı korumak için, kısa mesafe yoldan sonra 1 dk, uzun mesafe yoldan sonra 5 dk rolantide çalıştırın diyordu. Bu, bizim octavia lar için de geçerli mi?


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
motorlar aynı, turbolar da öyle..

ancak, önerilen şeyler ne kadar doğru ve mantıklı diye bakmak lazım..

bunun için de, öncelikle, hangi bağlamda söylendikleri ve geçerli olduklarına bakmak lazım..

uzun mesafe yolu, 1500-2000 devir bandında ve yağ sıcaklığı 100 derecenin altında tamamladıktan sonra, motoru beş dakika daha çalıştırmakla, ekstradan cebinizi yorarsınız sadece..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Motoru stop etsende turbo yağlaması devam ediyor, belli bir süre sonra kendi duruyor. Sessiz ortamda bunu duymak da mümkün  ;)

Eskidendi o turbo timerlar, beklemeler falan


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Cripton

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
benim turbo bozulmustu...servisteki usta aracin hemen istop edilmemesi ve 30 sn rolantide calismasini onermisti...bana cok sacma geldi...her seferinde 30 sn beklemek cok sikici...kaldiki o zaman start stoplar tam bir turbo dusmani


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
İrfan abi o beklerken duyulan fan ve dpf sesi değil mi ?

Öyle olmasa bile 5dk çok çko uzun bir süre. Bu bekleme işinde yolun uzunluğundan çok kullanım tarzı daha önemli, sürekli sıkıştırarak gittiysen küçük mesafede bile koruman, beklemen lazım. Şehirler arası yolda zaten Allah ın emri.


Çevrimdışı Darken

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Kullanıma bağlı olarak 30sn 1dk civarı bekletmek gerekiyor. Arabayı çok zorladıysanız önce soğutma sürüşü sonra bekleyiş veya bi süre yokuş çıktıysanız 30 saniye bekleyiş diyelim. Yağ sıcaklığına bakabilirsiniz. Örnek olarak 2 dakika park yeri ararken vb rölanti benzeri devirde gittiyseniz 5 saniyede direk stop etseniz de sorun olmayacaktır tahminimce. Sürenin çokta uzamasına gerek yok, fazla sıcaksa araba soğutma amaçlı düşük devirli, birkaç dakika bir yol gitmeniz bekletmekten çok çok daha efektif olacaktır.
« Son Düzenleme: 01 Ağustos 2018, 17:13:47 Gönderen: Darken »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: viperking;641045
İrfan abi o beklerken duyulan fan ve dpf sesi değil mi ?

Öyle olmasa bile 5dk çok çko uzun bir süre. Bu bekleme işinde yolun uzunluğundan çok kullanım tarzı daha önemli, sürekli sıkıştırarak gittiysen küçük mesafede bile koruman, beklemen lazım. Şehirler arası yolda zaten Allah ın emri.

Aracım dizel değil dpf olamaz, fan sesi zaten kolay duyulan bir ses, 3 TSI aracım da benzinli idi. Çok ince bir ses olarak duyulan, turbo için mini bir devir daim pompası var dedi usta. Kaputu açınca stop eder etmez inceden sesi duyuluyor.

Araç kullanım kılavuzunda turbo için stop etmeden bekleyin diye bir ibare görmedim. Karoq kitapçığını da inceledim, o konuda bir uyarı yok.

Eski turbolar içindi o bekleme işi muhtemelen. 9 yıldır TSI motorlu araç kullanıyorum, bu sebepten dolayı bir şey olacak olsa çoktan dağıtmıştım  :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Eski araçların kullanım klavuzunda da yazmıyordu öyle bir ibare. En azından benim hatırladıklarımda.

Belki start-stop nedeniyle turbyou korumak için S&S aktif olduğunda turbo yağlamasını devam ettiren zımbırtı bu dediğini sağlıyordur.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Eski yeni teknoloji farkı ile bazı sorunlar giderilmiş, tedbirler alınmış olabilir. Ben yine de harareti üst 90 derece olan motoru bir dakika kadar da olsa iç fanı tam devirde sıcağa alıp biraz serinleterek durduruyorum. Belki psikolojik ya da alışkanlık diyelim.;)