škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SET tuşu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644075
:D  Nedense Ataba markası da bana uyduruk geliyor. İsminden olabilir, psikolojik :p Hong Kong.

Einhell marka şarjlı tornavidam var, beğendiğim bir ürün, bundan dolayı de ben Einhelli seviyorum. :) Değerlindemeye alacağız,  Teşekkürler.

200km kadar şehirdışı yolculuktan sonra, akü seviyesi %70 lere geliyor.
Asla %80 görmedim.
Start stop hala devreye giriyor. Bildiğim kadarıyla akü zayıflayınca önce start/stop devre dışı kalıyor.
Bende hala akü zayıf uyarısı gelmedi.
Bence akü gayet yeterli. Değiştirilen akülerin  yarısından fazlası yeterli şarj olamadığı için ve hatta garantisi dolmasa bile uğraşmamak için yenisi ile değiştiriliyor. Daha öncesinde de yazdığım gibi kardeşim herhangi bir arıza vermediği halde "eskidi, belki yolda bırakır" diye 13 senelik çalışan aküyü değiştirmişti. Marşın gecikmesi ile ilgili başka bir şey olabilir. Sıcakken de mi geç çalışıyor?


Alıntı yapılan: ringcep;644082
Sıfır aldığım octavya aküsünü 5 yıl kullanarak aracın üzerinde sattım,hiç sorun yoktu.Yerli akülerin en iyisi bile max 3 yıl..
Marşta vesair sarf ettiği akımı şarj edecek süre ve fazlasında aktif olan bir arabada, aküde bir üretim hatası yoksa akü uzun yıllar dayanmalı. Aşırı sarsıntılı ortamlarda plakaların üzerine sıvanan kurşun alaşım döküleceği için çabuk eskiyebilir. Yeni tip akülerde plakalar zarf şeklinde ayırıcı/seperatörlerde bulunuyor. Bu da alaşım dökülse de zarfta kalıyor.


Alıntı yapılan: mşah;644083
Benim aküde 2013, eğer 4-5 gün aracı kullanmazsam akü %45 kadar düşüyor ve kendi şarj cihazım var düşük amper de şarj yapan 2 günde %85 kadar sabit şarja dolduruyor ama buna rağmen yine zayıflıyor o yüzden neredeyse her hafta şarj ediyorum. iki yıl önce yeni akü aldım ve kendi aküsünden pek farklı olmadı 1 hafta içinde o da zayıfladı ve eski aküsünü taktım yenisi kenarda duruyor [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] arkadaşımızın gibi.  Şarj cihazı olarak bunlarda mantıklı:
https://tr.aliexpress.com/item/New110V-220V-Full-Automatic-Car-Battery-Charger-Intelligent-Pulse-Repair-Battery-Charger-12V-24V-Truck-Motorcycle/32813282199.html?spm=a2g10.10010108.1000013.3.2c89185fj2cGya&pvid=6e68453f-e364-4002-9849-749775c7e04a&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.90158.0&scm-url=1007.13339.90158.0&scm_id=1007.13339.90158.0
https://tr.aliexpress.com/item/Araba-Pil-arj-12-v-6A-Volt-Motosiklet-arj-Tam-Ak-ll-z-Onar-m-Pil/32870345498.html?spm=a2g10.10010108.1000013.1.40fa185ft2NbDx&pvid=5bec047b-6cb4-4835-818a-0a0921f64559&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.90158.0&scm-url=1007.13339.90158.0&scm_id=1007.13339.90158.0
Göstergesi olması daha güzel fakat birincisi switch mode değil dolaysıyla boyut ve ağırlık fazla olabilir.

Black%Dacker BDV090 da güzel bir cihaz fakat 1 Amperle şarj ettiği yazılı, dolaysıyla yeri müsait olanlar hafta sonları çakmaklığa takarak şarjlarını takviye edebilirler.

Not: Konu SET tuşundan akü olayına evrildi, yöneticiler tarafından yeni bir başlıkla teknik servis kısmına alınabilir.;)
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2018, 20:46:26 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Black&Decker aynısı bende vardı ama beğenmedim çünkü aküyü şarj etmek için tamamen bitmeye yakın olması gerekiyor yoksa şarj yapmıyor zaten amacı o ama ben kullanamadım ve şarj olunca cihazdan tuhaf sesler geliyor o yüzden bende arkadaşa verdim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;644087
Bence akü gayet yeterli. Değiştirilen akülerin  yarısından fazlası yeterli şarj olamadığı için ve hatta garantisi dolmasa bile uğraşmamak için yenisi ile değiştiriliyor. Daha öncesinde de yazdığım gibi kardeşim herhangi bir arıza vermediği halde "eskidi, belki yolda bırakır" diye 13 senelik çalışan aküyü değiştirmişti. Marşın gecikmesi ile ilgili başka bir şey olabilir. Sıcakken de mi geç çalışıyor?


Not: Konu SET tuşundan akü olayına evrildi, yöneticiler tarafından yeni bir başlıkla teknik servis kısmına alınabilir.;)
Ben de işin doğrusu uzun süredir tereddütteyim.
Akü çok kötü değil, ancak geç çalışma olayı da kafama takılıyor.
Genelde uzun süre aracı çalıştırılmadan beklemede kalınca geç çalışıyor.
Motor sıcakken olmuyor bu olay.
Ancak, bir çok defa, geç çalışmayı ile beraber tavan lambasının dalgalandığını da görmekteyim, bundan dolayı aküde zayıflama var düşüncesindeyim hep.
Motorun karakteri de zaten bir garip, soğukken resmen sallıyor arabayı.
Mazottan olabilir düşüncesindeyim, en son yakıtı başka benzinlikten aldım. Sonraki çalıştırmalarda izleyeceğim.
Yorumlarınız için Teşekkürler :)



Not : Evet ya, konu dağıldı, konu sahibine de ayıp oldu. Aklıma geldi de yazmaya atladım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
İlk marşta ışıkların dalgalanabilir, çünkü marş anından bir kaç yüz amper akım çekilme durumu oluşuyor. Akü üzerindeki 420 (EN), 540 (EN) değerleri de bu anlık sağlayabileceği akımı göstermektedir. Tabi ki en iyi olduğu zamanlarda, zamanla gücünü kaybetmesi normaldir.

Akünüzü ya benzer özellikteki bir arkadaşınızın aküsü ile değiştirerek ya da elektrikçi/akücüde emanet bir akü bulup şarj ettirerek kullanmanızı öneririm. Voltajı ölçme durumu varsa ve 12.40 voltun altındaysa normal şarjdan önce redresör şarjı/sülfatlaşmayı giderici 16.10 volt 1/20 amper akıma maruz bırakmak gerekiyor.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
2017 Mayis sonu cikisli Superb Style aracimda da sadece saat cikiyor...
Aku konusu belki bir ust pakette mumkun...!!!
Engin Tunçay


Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
https://i.hizliresim.com/P13Bob.jpg

Benim akü durumu göstergesi çıkıyor fakat --- şeklinde beliriyor. Videolara baktığımda genelde tüm araçların %70 seviyesinde olduğunu gördüm. Soğukken çalışmada ara sıra fazla marş yaptığı oluyor. Normal marş süresinin max 3 katı kadarıyla.
Öğrenmek istediğim acaba gerçekten akü bitmek üzereyken -- şeklinde mi gözüküyor yoksa fonksiyon desteklemediğinden mi?
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2018, 17:27:30 Gönderen: Tazmanic »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tazmanic;644193
https://i.hizliresim.com/P13Bob.jpg

Benim akü durumu göstergesi çıkıyor fakat --- şeklinde beliriyor. Videolara baktığımda genelde tüm araçların %70 seviyesinde olduğunu gördüm. Soğukken çalışmada ara sıra fazla marş yaptığı oluyor. Normal marş süresinin max 3 katı kadarıyla.
Öğrenmek istediğim acaba gerçekten akü bitmek üzereyken -- şeklinde mi gözüküyor yoksa fonksiyon desteklemediğinden mi?


Kapılar ve müzik sistemi kapalı olmalı. Kontak kapalı olmalı, anahtar takılı.


Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644198
Kapılar ve müzik sistemi kapalı olmalı. Kontak kapalı olmalı, anahtar takılı.


Kapılar kapalı, müzik sistemi kapalı halde yapmıştım. Anahtarsız çalıştırma mevcut aracımda. Araç çalışmazken setlediğimde bu şekilde çıkıyor. Aracı çalıştırıp setlediğimde ise akü durumu sekmesi gelmiyor.

Aracım prestij paket. Yapabilenler yardımcı olursa sevinirim teşekkürler :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tazmanic;644204
Kapılar kapalı, müzik sistemi kapalı halde yapmıştım. Anahtarsız çalıştırma mevcut aracımda. Araç çalışmazken setlediğimde bu şekilde çıkıyor. Aracı çalıştırıp setlediğimde ise akü durumu sekmesi gelmiyor.
Aracım prestij paket. Yapabilenler yardımcı olursa sevinirim teşekkürler :)
Bir gariplik var, evet. Benim araçta da anahtarsız giriş ve çalıştırma var. Kapıları açıp araca oturuyorum. Kapıyı çekiyorum ve kontağı açmadan Set tuşuna basıyorum. Anahtar cebimde.
Geç marş alma sorunu benim araçta da var. Mazotu nerden alıyorsunuz? Uzun süre sabit benzinciden BP aldim. Son olarak Total aldım, bugün yarın test edeceğim bakalım soğuk start nasıl çalışacak.
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2018, 07:24:19 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;644210
Bir gariplik var, evet. Benim araçta da anahtarsız giriş ve çalıştırma var. Kapıları açıp araca oturuyorum. Kapıyı çekiyorum ve kontağı açmadan Set tuşuna basıyorum. Anahtar cebimde.
Geç marş alma sorunu benim araçta da var. Mazotu nerden alıyorsunuz? Uzun süre sabit benzinciden BP aldim. Son olarak Total aldım, bugün yarın test edeceğim bakalım soğuk start nasıl çalışacak.


Abi yakıtı shell'den alıyorum. Ve yaklaşık 5 yıldır aynı yerden alırım yakıttan olmadığına eminim. Zaten kullanıcıların birçok bölümü geç marş konusunda müzdarip. Geç marş için optimal karışım ayarlayamadığını yada ısıtma bujilerinin iyi bir ortam ayarlayamadığını düşünüyorum vag grubu araçlarda. En azından 1.6tdi 120ps araçlarda böyle..


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Marş yapmadan önce kontağı kapatıp tekrar açın belki işe yarar.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tazmanic;644204
Kapılar kapalı, müzik sistemi kapalı halde yapmıştım. Anahtarsız çalıştırma mevcut aracımda. Araç çalışmazken setlediğimde bu şekilde çıkıyor. Aracı çalıştırıp setlediğimde ise akü durumu sekmesi gelmiyor.

Aracım prestij paket. Yapabilenler yardımcı olursa sevinirim teşekkürler :)



Benimde araçta 2016 tdi prestige paket. Arkadaşların tarif ettiği şekilde araç çalışmazken de denedim, araç çalışırkende denedim.Ancak akü ile ilgili hiç bir menü görünmüyor. Saat ayarı ve Servis sekmeleri var sadece.


Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
https://www.youtube.com/watch?v=FYuMwXfaNl4

Bu şekilde akü durumuna girebiliyorum. Demekki benim fonksiyon çalışıyor ve akünün durumu vahim gözüküyor sanırım. Kontak açıpta denedim o zamanda akü durumu sekmesi gelmedi. Aracı biraz kullanıp denediğimdede aynı sonucu aldım. Eğer akü biterse sizleri haberdar ederim :) Bende artık einhell sarj aletini almayı düşünüyorum.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tazmanic;644256
https://www.youtube.com/watch?v=FYuMwXfaNl4

Bu şekilde akü durumuna girebiliyorum. Demekki benim fonksiyon çalışıyor ve akünün durumu vahim gözüküyor sanırım. Kontak açıpta denedim o zamanda akü durumu sekmesi gelmedi. Aracı biraz kullanıp denediğimdede aynı sonucu aldım. Eğer akü biterse sizleri haberdar ederim :) Bende artık einhell sarj aletini almayı düşünüyorum.


Başka bir madur.
http://skodaturkey.com/showthread.php?t=41429


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Fren enerjisi geri kazanımıyla akünüz şarj oluyorsa zaten o sisteme sahip araçlarda %80’in üzerinde dolmuyor ki araç yolda onu %100 yapabilsin.