škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Favoritlerde hararet sorununa kesin çözüm yokmu ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ozantavsan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Merhaba , henüz skoda araç sahibi değilim.Nasipse bu salı 93 model skoda favorit GLx görmeye gidiyorum.Anlaşırsam sorun yoksa alıp döneceğim.

İnternette bir çok sorundan bahsedildiğini okudum , halen okuyorum.Bu araçlar üretildikleri ülkenin iklimi olan 25 dereceye göre üretildiğine göre bizim ülkemizde ısı nedeniyle yazın sorun yapabiliyor sanırım.Termostat değişim , fanı içe çekilen anahtarla çalıştırma , fan müşiri , hararet müşiri vesaire değişimi öneriliyor.

 Biz bu araçların radyatör veya fanını başka bir araca ait radyatör veya fan ile değiştirsek.Tabiki araca uyacak montaj sorunu olmayacak şekilde.Örneğin tofaş grubu araçlara ait veya başka araçlara.Kökten çözüm üretmek için bizim ülkemize uymayan unsurlarını elden geçirsek nasıl olur acaba ? bu konuda fikri olanlar varsa yorumlarımızı yazalım.bu mümkünse nasıl yapmalı ?

      Birde aracı aldığımda termostatın kaç derecelik olduğunu nasıl anlarım ve derece değeri kaçlıkla değiştirilmeli.Termostata bağlı diğer parçların fan ve hararet müşiri kaç derecelik olmalı.Benim bakacağım araçta lpg var.Ben hiçbir aracıma lpg monte ettirmedim.Lpg'li olması motora külfet sanırım.Ama yakıt tasarrufu açısından fark edermi bilemiyorum.
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2010, 19:24:24 Gönderen: ozantavsan »


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
tamamen şehir efsanesi.araçlarına bakmayan adamlar bi sorun oldumu pat diye nete düşüp hararet sorunu diye konu açıyor.ama hiç aracın suyuna bakmıyor.lan bu arabanın radyatörde delik varmı şudur budur hiç teferruata girmiyor.ben favomu 2007 de aldım.baktım kaçak var yaptırdım.hiç sorun yaşamadım.2008de kaza yaptım radyatör değişti.şimdi hareret göstergesine bile bakmıyorum.


mertcankar

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: demir_01;89627
tamamen şehir efsanesi.araçlarına bakmayan adamlar bi sorun oldumu pat diye nete düşüp hararet sorunu diye konu açıyor.ama hiç aracın suyuna bakmıyor.lan bu arabanın radyatörde delik varmı şudur budur hiç teferruata girmiyor.ben favomu 2007 de aldım.baktım kaçak var yaptırdım.hiç sorun yaşamadım.2008de kaza yaptım radyatör değişti.şimdi hareret göstergesine bile bakmıyorum.

+1

bende aracımı alalı 1.5 ay oldu ve hiç hararet sorunu yaşamadım fan zamanında devreye girip zamanında kapanıyor.. aldığımda benzinliydi lpg taktırdım sorun yok ;)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Olay net.

Motor ısınır, termostat ayıkır, radyatörden geçerek su devir daim olur ve motoru soğutur. Cadillac CTS-V den tutun Favorite kadar mantık aynıdır. Bu aslında motorun hararete bayıldığından falan değil.

Soğutma sistemi elemanları kusursuz orjinal parçalarla yenilenip termostat ayarı düzgün yapılırsa harareti hiç bir su-soğutmalı motor kolay kolay yapmaz basit normal kullanım şartlarımız altında.


Çevrimdışı ozantavsan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Hepinize teşekkürler.Zaten titiz bir kişiyim.Sadece binici değilim .Aracı kullandığım gibi en ufak sorununu bekletmem hallederim ,elimdende gelir.Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ozantavsan;89611
...bu araçların radyatör veya fanını başka bir araca ait radyatör veya fan ile değiştirsek.Tabiki araca uyacak montaj sorunu olmayacak şekilde.Örneğin tofaş grubu araçlara ait veya başka araçlara.Kökten çözüm üretmek için bizim ülkemize uymayan unsurlarını elden geçirsek nasıl olur acaba ?...
Diyelim ki Mercedes S600 V12 radyatörü taktınız ve termostatınız da arızalı. Hararet yapacaktır. Soğutma sisteminin herhangi bir yerinde sıkıntı varsa hararet yapacaktır, kaçışı yoktur. Ha 10 dakika sonra yapmaz da yarım saat sonra yapar. Diyelim ki soğutma sisteminde herhangi bir sıkıntı yok, bu sefer de motorun ideal çalışma ısısına gelmesi epey uzun sürecek ve bu sürede açık kalacak olan jikle fazladan ve gereksiz yere yakıt tüketmenize neden olacaktır.
Alıntı yapılan: ozantavsan;89611
...Termostata bağlı diğer parçların fan ve hararet müşiri kaç derecelik olmalı...
Favorit' in orijinal termostat değeri 88°C; fan müşiri 92-87°C' dir.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
93 yılında sıfır acenta çıkışlı Favorit LX alındı, tam 12 yıl kullandım bir kere bile hararetle ilgili ne sorun ne problem yaşattı. Soğutma sistemi üzerinde de en ufak bir değişim ihtiyacı bile hissetmedim, tamamen fabrikadan çıktığı gibi kullandım. 2003 ya da 2004'dü sanırım satılmasına az bir zaman kala sadece termostatını değiştirdim eskimeden dolayı o kadar, o da 10 yılı aşkın sürede gayet normal. Üstelik benim gibi devirli kullanan birinin altında çalıştı o motor. Bakımını aksatmayın, takip edin arabayı yeter, hiçbir şey olmaz. Favorit'ler bugün benim diyen ne arabaları cebinden çıkartır, taş gibi cefakar arabadır.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Ben 1 kere sorun yaşadım araç cok yüklüydü dik bir bayır cıkmıstım hararet yaptı.
termostat'ı değiştirip aracı baktırdım birdaha hiçbi sorunum olmadı.93den beri babama zorluk cıkartmadı, 2007den beri bende şehir içinde sıcak havalarda trafikte bile olduğumda ısı hep sabitti. Çok Şükür....
aracada hiç lpg taktırmadım tamamiyle orjinal...
-------------------------------------------------


Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
daha öncede birçok kere söledim favolarda hararet die bişe yok bilmem nasıl yapılar harareti
 
bakın adana sıcağında 3 yıldır favo kullanıyorum üstelik kaput içinede izolasyon yaptım
 
tamamen suyum btmesine rağmen haraet yapmadım ve devirlide kullanan biriyim 3 te 120 yeterli heralde :d
ama daha görmedim hararet problemini
radyatör peteği normalse suyunuzda sızmıyosa devirdayimde de problem yoksa müjürü değiştirin derecesi yüksek olabilir
 
haa fanınızda otomatik olarak devreye giriyomu


mertcankar

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mertcankar;93830
3.vites ve 120?? mümkün olamaz :D 136 mı seninki?

 
walla çoook yaptım diyebilirim 6 bini görünce istemesede yapıo
 
135 lx fotoları az önce koydum arabam bölümüne


mertcankar

  • Ziyaretçi
motoru yerinden fırlatırsın yaw yapma etme :D ya benim favonun yürüründe sorunlar var galiba 110la gitmeye korkuyorum acayip titriyo tekerlekler yerinden çıkacak gibi.. youtube'da videolara bakıyorum adam 160la sessiz kaymak gibi gidiyo :S


Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
yok ya motor taş gibi maşallah elimden geldiğince bakıyorum sağına soluna yeterki sorunsuz olsun


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: alwaysloser;93803
...tamamen suyum btmesine rağmen haraet yapmadım...
O zaman hararet göstergesi bozuk.:rm:
Alıntı yapılan: mertcankar;93841
...benim favonun yürüründe sorunlar var galiba 110la gitmeye korkuyorum acayip titriyo tekerlekler yerinden çıkacak gibi...
Ön ve arka süspansiyonun titizlikle elden geçirilip rot ayarı ve balans yapılmalı.:wnk:


mertcankar

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;93945

Ön ve arka süspansiyonun titizlikle elden geçirilip rot ayarı ve balans yapılmalı.:wnk:

uğur hocam peki bu bana kaça patlar? (elden geçirmek dediğin tamir&ayar mı yoksa değişecek parça olabilir mi?)
bide favoritle sarsıntısız kaç bastınız en son?