škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

3-5 saniyelik duruşlarsa start-stop

izmir · 57 · 20233

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Ss in akuye zararlı olduğunu hiç duymadım. Araştırmak gerekiyor


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı bulentcandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;490857
750 TL ne aküsüymüş bu? jel akü mü?

Sanırım Renault servisinde StopStart aküsü için 750tl denilmiş, mşah böyle bir bilgi verdi.
 
 200-250tl arasına satılıyor diye biliyorum. Yine de beni kabaca yaptığım hesaba göre pek bir tasarrufu yok gibi. Ben daha ziyade Avrupa gibi ülkelerdeki vergilendirme sistemi sayesinde ve oradaki akü fiyatlarının daha makul olması nedeniyle tasarruf sağladığını düşünüyorum.
 
 Bir de özellikle şehir içinde zararlı gazların salınımını düşürüyor.
 
 Faydalı bir sistem diye düşünüyorum.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
valla akşam bakıcam aküye. kaç ampermiş. şimdilik baktığım kadarıyla bocsh 105 amper 495 TL
benim dizelde heralde 105 amper takmamışlardır diye düşünüyorum. 70 amperi de 355 demişler.
demek ki daha uyguna alınabilir.
servisler adamı gözünün yaşına bakmıyor vallahi. uzak durmak lazım aslında ama elimiz mahkum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;490857
750 TL ne aküsüymüş bu? jel akü mü?

lityum akü kullanılıyormuş, sanırım sık şarj deşarj olduğu için o aküyü tercih ediyorlar ama bayağı tuzlu
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2014, 23:11:44 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
SS in kısa süreli beklemelerde devreye girmemesi için frene sadece aracı durduracak kadar hafif basmak yeterli. Kavramanın tam ayrılması için frene tam basmak gerekiyor. Peki bu durumda hafif basmakla şanzımanın yarım debriyajda beklemesi uzun vadede  baskı balatayı bitirmez mi?


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
zararlı tabi araç kavramada ve surekli gitmek istiyo oyle olunca. illaki baskı balatanın omrune olumsuz etki eder


Çevrimdışı hyzaar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Bu start stop iki gündür bende şöyle bi sıkıntı var
araç sabah çalışır durumda ve klima 6. kademede çalışırken p konumunda frene basmadan
3.kademeye aldım ve stop etti tekrar 4.kademeye aldın çalıştı bir kaç defa denedim aynısını yaptı
bugün ise arka cam rezidansını kapattım stop etti tekrar çalıştı
daha sonra hiç bir şey çalıştırmadım araç bir kaç defa kendi kendine stop etti çalıştı
böyle bi sıkıntı yaşayan oldumu valla A5 kasamı özler oldum iyi günler


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hyzaar;493054
Bu start stop iki gündür bende şöyle bi sıkıntı var
araç sabah çalışır durumda ve klima 6. kademede çalışırken p konumunda frene basmadan
3.kademeye aldım ve stop etti tekrar 4.kademeye aldın çalıştı bir kaç defa denedim aynısını yaptı
bugün ise arka cam rezidansını kapattım stop etti tekrar çalıştı
daha sonra hiç bir şey çalıştırmadım araç bir kaç defa kendi kendine stop etti çalıştı
böyle bi sıkıntı yaşayan oldumu valla A5 kasamı özler oldum iyi günler


Sıkıntı değil bu p konumunda start-stop direk devreye girer ancak elektrik ihtiyacı olan şeyler varsa stop etmez burda anlaşılmayacak bişey yok. Arka cam rezistansını kapatmışsınız elektirik ihtiyacı olan bişey kalmamış stop etmiş yada klimanın seviyesini düşürmüşsünüz aynı şekilde yine stop etmiş çok karmaşık bir sistem değil


Çevrimdışı hyzaar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;493057
Sıkıntı değil bu p konumunda start-stop direk devreye girer ancak elektrik ihtiyacı olan şeyler varsa stop etmez burda anlaşılmayacak bişey yok. Arka cam rezistansını kapatmışsınız elektirik ihtiyacı olan bişey kalmamış stop etmiş yada klimanın seviyesini düşürmüşsünüz aynı şekilde yine stop etmiş çok karmaşık bir sistem değil
ama her zaman yapmıyor her seferinde aynısı olsa haklısın


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
http://ankk-vagcom.com/category/codages_vagcom/skoda/skoda_octavia3_5e/

arkadaşlar burdaki linkte 2. araç logosu start stopun kodlama ile nasıl devre dışı bırakılacağını anlatmış. ben denemedim. denemeyi de düşünmüyorum ama isteyen olabilir. link için de MaÇaHeL e teşekkürler. o başka bir başlığa yollamış.

kodları da yazayım bari:
[19 - CAN Gateway] -> [Adaptation - 10] -> [Long Coding Assistant] -> "Start / stop voltage limit"  (dropdown-yani aşağı açılan bölümden)

voltajı 12 olarak değiştirmek gerekiyormuş.

kendi riskinde denemek isteyen denesin.

selamlar.


Çevrimdışı ndmrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Merhaba. Octavia Kullanım Klavuzuna göre:

*(Sayfa 120)
Soğuk motor çalıştıktan sonra kısa süreli olarak çalışma sesleri duyulabilir. Bu
durum normal bir tepkidir ve bu yüzden sakıncası yoktur.

Ön kızdırma sırasında hiç bir büyük kapasiteli elektrikli tüketici devreye sokulmamalıdır - aksi halde araç aküsüne gereksiz yere yüklenir.


Uzun süreli motor yüklemesinden sonraki sürüş sonunda motoru hemen durdurmamalı, aksine yaklaşık 1 dakika daha rölantide çalışmasını sağlamalısınız. Böylelikle durmuş olan motordaki ısı birikimi önlenir.

*
(Sayfa 129)
Rölantiyi azaltın: Motor kapalıyken, örn. trafikte beklerken, yakıt tasarrufu 30 - 40 saniye sonra motorun yeniden çalıştırılması için gerekli yakıt tüketiminden daha fazladır.

Kısa mesafelerden kaçınılması: 4 km'den daha az kısa mesafeli sürüşlerde motor çalışma sıcaklığına ulaşamaz. Motor çalışma sıcaklığına ulaşmadığı sürece yakıt tüketimi çalışma sıcaklığındaki motordan daha yüksektir.