škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Otomobil Dünyasından Bazı Bilgiler

Ziyaretçi · 14 · 7394

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Otomobil Dünyasından Bazı Bilgiler

Karl Benz:
Karl Benz yoksul bir aileden geliyordu ama üç tekerlekli motorlu aracını ürettiğinde yaşamındaki en büyük başarıya ilk adımını atmıştı. Aracın en yüksek hızı saatte 13 kilometreydi. Anlatılanlara göre, karısı 100 kilometre uzaktaki annesini görmek için iki oğluyla bu araca binerek yola çıkmış ama benzin almak için yolda durup bir eczaneye uğramak zorunda kalmıştı. Benzin, o günlerde, lamba yakıtının üretiminde ortaya çıkan ve istenmeyen bir yan üründü ve ilaç olarak eczanelerde satılırdı. Daha sonra araç bozulunca bayanın jartiyer lastiğini kullanarak aracı tamir ettiği de anlatılmaktadır.
Şimdi ise hararetle istenen bir ana ürün benzin. Nereden nereye işte.

Mum Işığında Otomobil Sürmek:
İlk otomobil farlarının içinde mum yanıyordu. Lambanın altındaki uzun borunun içindeki yay, mum erdikçe onu yukarı itiyordu. Mumun verdiği ışığın az olması yüzünden, 1903 model De Dion’ daki gibi yağ lambaları kullanılmaya başlandı.

Şimdi standart donanıma xenon veya optikli far konulmadı diye tantana ediyoruz.

Motor:
İlk otomobillerin çoğunda küçük motorlar vardı. De Dion’ un motoru buna tipik bir örnektir. Benzin pompası olmadığından; benzin, depodan yerçekiminin etkisiyle akıyordu. Bu sistem çoğunlukla iş görmekteydi ancak dik bir yokuş çıkılırken, depo aşağıda kaldığından, benzin akışı kesilirdi. Bu durumda yola devam edebilmek için otomobilin yokuşu geri geri tırmanması gerekiyordu.

Marş Kolu:
Sürücü otomobili çalıştırmak için marş kolunu çevirmek zorundaydı. Bu çevirme işlemi küçük bir motorda bile çok zor ve tehlikeliydi. Tekniğin yetersizliğinden dolayı pek çok kişinin kolu kırılmıştı. O dönemde kadın sürücü sayısının çok az olmasının nedenlerinden biri de budur.

Benzin Bidonları:
Benzin pompaların ortaya çıkışından önce, dokuz litrelik teneke bidonlarla satılırdı. Bidon kapakları, demir kapağın dikkatsizlik sonucu kıvılcım çıkarıp patlamaya yol açmaması için pirinçten yapılırdı.kapağın üzerindeki minik kule, bir manivelayla açılırdı. Kurşun bir mühür, rafineriden çıkan benzinin kullanıcıya eksiksiz ulaşmasını garanti ediyordu.

Tamirhaneler:
İlk otomobillerin çoğunun 8000 kilometrede servis alması gerekiyordu. Bu nedenle de ilk tamirhaneler çok iş yapıyordu. Bunların çoğu otomobillerin yanı sıra bisiklet tamiri de yapıyor, radyo akülerini şarj ediyor ve çikolata, sigara gibi şeyler satıyorlardı. Tamirciler farklı modellerdeki otomobiller hakkında bilgi sahibi olmak ve mümkünse parça üretmek zorundaydılar.

İLK OTOMOBİL ŞİRKETLERİ

General Motors-Oldsmobile:
Ransom E. Olds, 1890 yılında babasıyla birlikte buharlı ve benzinli otomobiller yapmaya başlamıştı. 1902’ de ürettiği karoseri kavisli küçük otomobil, gerçek anlamda seri üretime giren ilk otomobil oldu. Otomobillerin içinden geçtiği makine atölyesi vardı.Olda, ortakları daha büyük otomobiller üretmek isteyince, şirket William Durant tarafından satın alındı. Durant 1908’ de Buick ve Oldsmobile’ in Cadillac ve Oakland firmalarını da katarak General Motors şirketini kurdu.

Mercedes:
Avusturya-Macaristan devletinin Nice konsolosu olan Emile Jellineck, aynı zamanda Daimler otomobillerinin bayisiydi. Daimler’ in ortağı Maybach’ ı ve Daimler’ in oğlu Paul’ ü pek çok yeni bir otomobil markası üretme konusunda ikna etti. Bu aracın yanları ahşap yerine presli metalden yapılırken radyatörü eskisinin yarısı kadar suya gerek duymaktaydı. Frenleri de içten dışa doğru açılan tipteydi. Bu otomobil adını, Emile Jellineck’ in kızı Mercedes’ ten almıştır. Avusturya-Daimler ortak üretimi bir başka otomobile de Emile Jellineck’ in ikinci kızı Maja’ nın adı verilmişti ama bu isim daha sonra teknik müdür Ferdinand Porche’ nin adıyla değiştirilmiştir.

FIAT:
İtalyan Otomotiv endüstrisi, diğer Avrupa ülkelerinden sonra başlamıştır. Çok sayıdaki küçük firma, önemli bir varlık gösteremeden çalışırken, bir grup insan toplanıp Fabrica Itaiana Automobili Torino’ yu yani kısaca FIAT’ ı kurdular. Yolcuların sürücünün karşısında oturduğu dört kişilik bir otomobil ürettiler.

Renault:
Louis Renault, okulda umut vermeyen bir öğrenci olmasına karşın, Fransa’ daki evinin bahçesinde bulunan bir kulübede kendini motorlar konusunda geliştirmeye başlamıştı. Renault, tekerlekleri döndürmek için zincir yerine şaft mili kullanan ilk kişidir.

CITROEN 2CV


Citroen, Pierre Boulanger’ den; bir çiftçinin eşi ve domuzuna ek olarak bir sepet yumurtayı, sürülmüş tarlada giderken bile kırmadan taşıyabileceği bir otomobil üretmesini istemişti. Sonuçta ortaya altında dört tekerleği olan, bir şemsiyeye benzetebilecek olan Citroen 2CV çıktı. Andre Citroen, iş yaşamına dişli üretimiyle başlamıştı ve en başarılı ürünü ters V şeklinde ürettiği dişlilerdi. Bu işaret, otomobillerin önüne yerleştiği amblemi haline gelmiş ve varlığını bugüne kadar sürdürmüştür.

Not-1 : Sabah Gazetesi' nin verdiği Otomobiller isimli kitapçıktan alıntı ve derleme yapılmıştır.

Not-2 : İtalik olan yazılar tarafımdan yapılan eklentilerdir.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
SERİ ÜRETİM

Ransom E. Olds’ un, otomobillerinin üretiminde bir montaj hattı kuran ilk üretici olduğu düşünülmektedir. Onu bu yöntemi uygulamaya iten olay, atölyesinin yanıp kül olmasıydı. Hızlı bir şekilde otomobil üretmek için çalışması gerektiğinde, aracı bir hat üzerinde yürütme fikri aklına gelmişti. Olds o sıralarda bu yeniliğin otomotiv endüstrisinde devrim yaratacağı ve fiyatları çalışan sıradan insanların da otomobil satın alabileceği düzeye indirecek şekilde büyük bir gelişme olduğunun farkında değildi.
Henry Ford, çocukluk günlerinden itibaren mekanik mantığına hakim biri olarak nitelendirilmekteydi. Her zaman bir otomobil yapmayı hayâl etmiş, buharlı makine eğitmeni olduğu için de yapacağı otomobili ilk başta buharla çalıştırmayı düşünmüştü. İngiltere’ den gelen dergilerde içten yanmalı motorlar hakkında verilen bilgileri okuduktan sonra geleceğin nerede olduğunu anladı. Ford, Chicago’ da bir fuarı ziyaret ederken Daimler motorlarını gördü ve eve dönüp atık malzemelerden kendi motorunu üretti. İşte bu Ford dünyasının başlangıcıydı.ford’ un T Model için uyguladığı üretim hattı ilk olmasa da, yaptığı ayrıntılı araştırmaların sonucu olarak en iyisiydi. Her aşamanın zamanlaması yapılmıştı ve ayrıntılı bir planlama yapılarak hiç zaman kaybı olmadan işin ilerlemesi garantilenmişti. Otomobilin karoseri üst katta üretildikten sonra, alt katta üretilmiş olan şasenin üzerine indiriliyordu. Ford, işçilerinin ücretini iki kattan fazla arttırmıştı ve birim maliyetleri düşmeyi sürdürüyordu. Böylece Ford’ un işçileri de kendi ürettikleri otomobillerden satın alabiliyordu. 1928 yılına kadar 15 milyon adet Ford T Model üretilmişti.
T Model, belki de Ford’ un en başarılı otomobilidir. Binek otomobilinin yanı sıra, otobüs ya da traktör biçiminde de üretilmiştir. “Siyah olduğu sürece otomobilinizin rengini seçmekte özgürsünüz” şeklindeki ünlü cümle, siyah boyanın diğer renklerden daha çabuk kuruması ve üretim hattının hızını arttırması nedeniyle söylenmiştir.

1920’ LER
1920’ li yıllar otomobillerin ve en yüksek hızı saatte 160 kilometre olan büyük motorlu spor otomobillerin ortaya çıktığı bir zaman dilimiydi.FIAT bu yeni hızlı otomobilleri test etmek için fabrikasının çatısına kenarları setli bir pist inşa etmişti.

Otomobil süren bir kadın önceleri çok ender görülen bir manzaraydı. Otomobilcilik dergileri kadınların evde oturması gerektiğini söyleyen erkek mektuplarıyla doluydu.

Bugatti’ nin atları çok sevdiği, hatta fabrikasında ahırları olduğu ve bu nedenle ürettiği otomobillerde radyatörün ön tarafının at nalı şeklinde olduğu söylenmektedir.

Dusenburg’ lu iki kardeş olan Fred ve August başarılı yarış otomobilleri ürettikten sonra hızlı binek otomobiller ürettiler. Otomobillerinde , motor yağının değişme zamanının geldiğini ve akünün doldurulması gerektiğini bildiren göstergeler gibi birçok yeni özellik vardı.
Aha da gene sensör.

Antonie de la Cadillac, 1701 yılında Detroit kentini bir kürk ticaret merkezi olarak kurmuş olan Fransız subayıdır. Ailesinin 11. yüzyıldan beri sahip olduğu bir hanedan arması vardı ve bu arma bir Amerikan otomobilinde günümüze kadar kullanılan tek otantik armadır.

Jeep ilk olarak ABD hükümetinin bir ihalesi için üretilmiştir. Hükümet otomobil üreticilerinden; zor koşullarda çalışabilen, sağlam, güvenilir ve aynı zamanda arızaları kolayca giderilebilen bir otomobil yapmalarını istemişti. İhaleyi Willys kazansı ama Ford da böyle bir araç üretmişti. Aslında jeep adı, Ford’ un tasarımı için kullandığı ve Genel Maksat anlamına gelen İngilizce sözcüklerin (General Purpose)  baş harfleri olan GP’ nin okunuşundan gelmektedir.

İlk itfaiye arabaları atlıydı ve sigorta şirketlerine aitti. Yalnızca şirketin sigorta ettiği evlerdeki yangınları söndürmeye giderlerdi.

1894 Paris-Rounen yarışında bitiş çizgisini ilk geçen yarışçı Albert De Dion’ du ama sürdüğü araç bir otomobil değil de yolcu vagonu çeken buharlı bir traktör olduğu için diskalifiye olmuştu. Ortalama hızı saatte 18 kilometreydi.

1903 yılında İrlanda’ da sekiz etaplı bir yarış düzenlendi. Yarışçılardan birisi başlama çizgisinde kalkış yapmakta güçlük çekiyordu. Hakem “başla!başla!” diye bağırırken, sürücünün Fransız olduğu belirtildi. Yarışçı, birisinin “allez!” demesiyle fırladı.


BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?


ABD’ nin, bir kıyıdan diğer kıyıya kadar aşılması 1903 yılında bir Winton otomobiliyle gerçekleştirilmiştir. Bu yolculuk 65 gün sürmüş, bu sürenin 20 günü otomobilin tamiri için harcanmıştı.


En az kullanılan, dünya rekoru kırmış otomobil Golden Arrow’ dur. Bu otomobil 1929’ da Daytona’ ya getirilene kadar hiç kullanılmamıştı. Henry Seagrave, bu araçla bir deneme turu atmış, sonra da saatte 372,46 kilometre hiza ulaşarak yeni bir dünya kara hız rekoru kırmıştı. Otomobilin kullanıldığı toplam uzunluk 32 kilometredir.
İrfan’ ın kulakları çınlasın. Arabasını daha temiz kullananlar da olmuş demek ki.

Otomobil derneği, 1905’ te sürücüleri “hız tuzakları”nda bekleyen polislere karşı uyaracak gözcüler sağlamak için kurulmuştur. Yeni çıkan yasalar nedeniyle ertesi yıl bu uygulamayı sona erdirmek zorunda kalmışlardır ama şu sözlerle bu yasayı aşmışlardır: gözcü sizi selamlamazsa, ona bunun nedenini sorun. Size ilerideki yolun biraz bozuk olduğunu ve hızınızı azaltmanız gerektiğini söyleyecektir.


ABD’ nin bu konuda liderliği aldığı 1906 yılından önce, en fazla otomobil üreten ülke Fransa’ ydı. Fransa 1913 yılına kadar en fazla otomobil ihraç eden ülke olmayı sürdürdü.


Otomobilin başlangıç döneminde pek çok kimse motoru, elle çevrilen bir marş kolu aracılığıyla çalıştırmanın çok güç ve tehlikeli olduğunu gördü. Elektrikli marş motorunun standart özellik olarak bulunduğu ilk otomobil, 1912 model Cadillac’ tır.

Not-1 : Sabah Gazetesi' nin verdiği Otomobiller isimli kitapçıktan alıntı ve derleme yapılmıştır.

Not-2 : İtalik olan yazılar tarafımdan yapılan eklentilerdir.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Keyifle okudum.Teşekkürler..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Sıkılmadan okudum bende, gerçekten çok güzel bilgiler.


Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle
çok güzel aslında ferrari ile lambonunda keyifli bir hikayesi var ama tam bilmediğimden yazmadım eğer varsa o kitapta hikayesi paylaşmanız güzel olur bu paylaşımlarınız içinde teşekkürler



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: teyo58;1452
çok güzel aslında ferrari ile lambonunda keyifli bir hikayesi var ama tam bilmediğimden yazmadım eğer varsa o kitapta hikayesi paylaşmanız güzel olur bu paylaşımlarınız içinde teşekkürler
Hikâyeyi biliyorum da orada yazmıyordu. Başka yerden bulursam paylaşırım tabii ki.;)


Çevrimdışı 9336

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 371
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;581

Not-1 : Sabah Gazetesi' nin verdiği Otomobiller isimli kitapçıktan alıntı ve derleme yapılmıştır.

Not-2 : İtalik olan yazılar tarafımdan yapılan eklentilerdir.

Not-3: Çok güzel bir derleme olmuş. Emeklerine sağlık.:ok:


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63

Çevrimdışı 9336

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 371
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;582

Otomobil derneği, 1905’ te sürücüleri “hız tuzakları”nda bekleyen polislere karşı uyaracak gözcüler sağlamak için kurulmuştur. Yeni çıkan yasalar nedeniyle ertesi yıl bu uygulamayı sona erdirmek zorunda kalmışlardır ama şu sözlerle bu yasayı aşmışlardır: gözcü sizi selamlamazsa, ona bunun nedenini sorun. Size ilerideki yolun biraz bozuk olduğunu ve hızınızı azaltmanız gerektiğini söyleyecektir.
:D:D:D


Çevrimdışı beytullah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2662
    • Profili Görüntüle
uğur abi eline sağlık...:ok:
" ALLAHIM GÖNLÜMDE OLANI HAKKIMDA HAYIRLI EYLE, HAKKIMDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜ RAZI EYLE..."[SIGPIC][SIGPIC]


Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Şimdi standart donanıma xenon veya optikli far konulmadı diye tantana ediyoruz.


Bence en can alıcı bölümü burasıydı:D:D:D
20V Turbo
Laurin&Klement..



Çevrimdışı mihalgazi

  • Site Güvenliği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1556
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 9336;1598
Not-3: Çok güzel bir derleme olmuş. Emeklerine sağlık.:ok:
Not-4: uğuruum sen o yıllarda ne işle meşguldün...:D


SKODATURKEY ailesi bir AYRICALIKTIR


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mihalgazi;5212
Not-4: uğuruum sen o yıllarda ne işle meşguldün...:D
Sokakta misket oynuyodum.:D