škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Varta Akü

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Merhaba, dün aracın aküsünü kontrol ettim kutup eksi başında19 ve altında 15 yazısı var sanırım bu üretim tarihi 2015-19. Hafta demek oluyor bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim

1. öncelikle bu akünün ömrü ne kadar yani benim araç ve akü 2015 model sanki orjinal aküye benziyor,
2. DSG mekatronik arızalarının genel olarak zayıf aküden kaynaklandığını duydum eğer öyleyse akünün bitmesini beklemeden değiştirmek mantıklı olur sanıyorum
3.Akünün durumunu araç bilgisayarından görebiliyormuyuz bu konularda bilgisi olanlar yardımcı olsun lütfen..

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
bu yazının linkini atarmısınız merak ettim


Çevrimdışı malioner06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Benim aracım 2013 model TDİ DSG. Daha geçen hafta 2. akü değişimi gerçekleşti. 2. değişim yaklaşık 3,4 yıl sonra gerçekleşti. Akü bittiği için değiştirdim. Ben arabayı 2. el aldım. Öncesinde akü akmasından ötürü akü değiştirilmiş. Ancak bizim arabalar hem start/stoplu ve hem de fren enerjisi geri kazanım sistemi olduğu için normal aküler (FB veya EFB) bize uyum sağlamıyor tam olarak. Ömrü çabuk bitiyor. Benden önce araca EFB tipindeki Varta akü takılmış. Bizim araçlara AGM akü takılmalı.

Ben Mutlu 70A AGM taktırıdım (690T TL). Hem yerli hemde daha uzun gittiğini düşündüğüm için. Varta'yı bilerek tercih etmedi. O da 750 TL idi. Zaten piyasada AGM özelliğinde 2 adet iyi akü var Mutu ve Varta.

Şimdi start stop daha sık devreye giriyor. Marşı çok daha kolay alıyor. Yani "gıy gıy" diye uzun uzun çalmıyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Eğer her gün marş basılan bir arabaysa akü kolay kolay sıkıntı çıkarmaz, yatan araba daha hızlı akü yiyor.

En güzeli akü gerilimini ölçmek  ;)

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41653

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=10614


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Tespiti yapan arkadaş sanırım akü de satıyor ya da akücüyle ortak! Benim akü 7 senelikti değiştirdiğimde. Çok seyrek kullanımdan dolayı fazla akım tutmuyordu, arada bir garajda şarja takıyordum. Şarj işini daha seyrek yaparım diye, yaşına göre her ihtimale karşı değiştirmek istedim. Fakat yeni akü ile de benzer bitme sorunlarıyla karşılaştım ve değiştirdiğime pişman oldum. Ülkemizde ne din adamları birbirleriyle anlaşır, ne doktorlar birbirleriyle anlaşır ne de ustalar! Her biri ayrı telden çalar. Bazı doktorlar çekap diye bir şeyi kesinlikle kabul etmezler. Hasta olmadan doktora gitmeyin derler. Nasıl ki sizi çeviren trafik polisi istese muhakkak bir hata bulabileceği gibi (mesela stepnenin havası uygun değil!), doktorlar da muhakkak bir eksiklik bulabilir, bunu öğrenmek sizi daha çok hasta eder mantığı!

O sebeple akünüz marj yapmayacak hale gelinceye kadar ya da elektronik sistemde beklenmedik, abuk-subuk sorunlar gözlemleyene kadar gidebilirsiniz.
Şunları yapabilirsiniz;
-Günlük/haftalık sürüş süreniz yetersizse (çünkü her marşta sarf ettiği akımı fazlasıyla geri şarj edecek kadar en az 30-40 dakika motorun çalışıyor olması gerekiyor) 3-4 haftada bir şarj takviyesi yapılmalı.
-Arada bir akünüzün gücünü ve voltajını ölçtürebilirsiniz. Voltajı kendiniz de kutup başlarından bir multimetre/avometre ile ölçebilir, 12,40 volt üzerinde olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haluk Çakmakcı;648716
Merhaba, dün aracın aküsünü kontrol ettim kutup eksi başında19 ve altında 15 yazısı var sanırım bu üretim tarihi 2015-19. Hafta demek oluyor bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim

1. öncelikle bu akünün ömrü ne kadar yani benim araç ve akü 2015 model sanki orjinal aküye benziyor,
2. DSG mekatronik arızalarının genel olarak zayıf aküden kaynaklandığını duydum eğer öyleyse akünün bitmesini beklemeden değiştirmek mantıklı olur sanıyorum
3.Akünün durumunu araç bilgisayarından görebiliyormuyuz bu konularda bilgisi olanlar yardımcı olsun lütfen..
 G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 @HALUK Bey; İlginç bir alıntı/bilgi aktarmışsınız. Teşekkürler
Ancak bu ustanın bazı kelimeleri çok garibime gitti doğrusu. Tabii sizinle alakalı bir durum yok, yorumluyorum sadece. Voltaj düşünce "otomatikman yanan"  elektronik kart ben hayatımda hiç görmedim. Mekatronik ve dişli yağı ile ilgili her hangi bir değişimden de hiç kimse bahsetmiyor Türkiye'de, ilk defa TR yorumu okudum şu anda. Yabancı forumlarda gördüm yağ değişim konusunu, hatta 7 ileri dsg'deki yağın değişimi de var internette, ancak TR'de bu konuyu hiç kimse yorumlamıyor.
Sorularınıza gelince;
1. Akünün ömrü; Ürün kalitesine, tipine ve kullanım sıklığına göre 4-8 yıl arası değişebiliyor. Yeni nesil akülerin kullanım ömrü 8 yılı rahat bulabiliyor, tabii kullanım şartlarına uygun kullanılırsa, şarj/deşarj döngüsü ve üründe fabrikasyon hata yoksa.
2. ilk defa duyuyorum sizden bu durumu.
3. Akünün durumunu, kontak kapalıyken SET tuşuna basılı tutarsanız, Sırayla->saat-> akü dürümü geliyor. Akü durumu yazısı çıkınca SET tuşunu bırakın.
« Son Düzenleme: 11 Nisan 2019, 12:20:16 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Öncelikle teşekkürler alıntı yazının linkini bilmiyorum passatı olan ve kavrama yaptıran Bi arkadaşım attı bana ona sorup size bilgi vereceğim..

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Günaydın, dün akşam aracı hiç çalıştırmadan araç bilgisayarından akünün durumunu kontrol ettim ve yüzer 50 yazıyordu, sizce bu şekilde akünün durumu nedir? Ne kadar daha idare eder beni yolda falan bırakır mı acaba?

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haluk Çakmakcı;648753
Günaydın, dün akşam aracı hiç çalıştırmadan araç bilgisayarından akünün durumunu kontrol ettim ve yüzer 50 yazıyordu, sizce bu şekilde akünün durumu nedir? Ne kadar daha idare eder beni yolda falan bırakır mı acaba?

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu durumda çalışır. Yolda kalmama garantisini kimse veremez :)
Ben %40 görmüştüm bir kaç defa, araç yine marş aldı.

Ben de dün akşam ölçüm yaptım. Benim araç da %50 gösteriyordu ve ölçüm cihazı voltaj 11.9 gösterdi. Tavan lambasını kapatınca 12v oldu. Kontağı açınca bir anlık 11 volta düştü, 2 saniye içinde 11.8 oldu. Marşa basmadım.
Bu hafta sonu şarj edeceğim ben de benim aküyü.
En son 20 gün önce 100km yol yapmıştım. O zamandır çalıştırmadım hiç.


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Levent bey aküyü nasıl şarj edeceksiniz bilgi verirmisiniz lütfen?

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haluk Çakmakcı;648755
Levent bey aküyü nasıl şarj edeceksiniz bilgi verirmisiniz lütfen?
3-4 ay önce akü şarj cihazı satın almıştım ve kış aylarında 2 defa kullanmıştırm. Ayni şekilde bu hafta sonu kapalı garajımda şarj edeceğim.
Aldığım cihaz "Black Decker BDV090".


Zamanınız varsa bu konuyu biraz okuyun. Akü durumu, şarj/deşarj ile ilgili çok fazla yorum ve tecrübe paylaşıldı.
http://skodaturkey.com/showthread.php?t=41429
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2019, 12:10:49 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Eyvallah teşekkürler

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi