škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vites topuzu soyulması

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;653763
VAG grubunun geri dönüşlere çok kulak astığını sanmıyorum. Şu forumu okusalar yeter. Üretim bandında değişiklik yapmak yerine arızalanan parçaları değiştirme yoluna gidiyorlar.
2010 passattaki arka sağ amortisorden kasislerde gelen lap lap diye ses, 2016 superbte vardı, 2019 superbte de var, 2018 leonda da var.
2016 superbteki cam fıskiyelerinin cama dağılmaması sorunu servis aksiyonu ile çözülmüştü ama aynı sorun 2019 superbde de var.
Superblerdeki sunrooftan gelen ses 2015'ten beri giderilmedi.
Kuru kavrama DSG 2009'da üretildi. 2017 de güncelleninceye kadar çevremde DSG kullanıpta kavrama yada mekatronik sorunu yaşamayan olmadı.
Çok çabuk bozulan sol ön cam açma tuş takımı VAG grubunun tüm araçlarında halen kullanılıyor. 2016 superbte 2 yılda bozulmuştu.
Daha önce hiç bir araçta yaşamadığım ilk defa 2016 superb ile hayatımıza giren her kasiste viraj çubuğu lastiklerinin gacur gucur ses yapması 3000km deki 2019 superbde de mevcut. Araçtan inerken bile kağnı gibi ses geliyor.
 Bahsettiğiniz havalandırma çıkışı kırıldığında değiştiriyorlar ama yıllardır üretilen ve hatta makyajlanan bir araçta dizayn veya malzeme değişikliğine gidilmedi.
Yanlış anlaşılmasın lütfen, size muhalefet etmek için yazmıyorum. :o

Yeni veya eski, bir çok üretici artık müşteri geri dönüşlerini umursamıyor.
Yaşadığım olayı paylaşayım; çok ünlü otomaobil japon markası 12 yıl boyunca aşırı yağ tüketen dizel motoru üretti ve sattı. Bu motoru ilk sattığı yıllarda daha olay patladı, ancak ısrarla üretmeye ve satmaya devam etti. Bir çok kişi hukuki yollar ile aracını iade etti parasını aldı veya yenisi ile değiştirdi. Ancak bu olay basına asla sızdırılmadı, ayrıca davalı kişilere veri gizliliği evrakı imzalatıldı.
Bunun gibi çok farklı olaylar vardır nicesi.....
Yeni neslin ürünleri artık tüketim ürünüdür, dayanıklı ürünler yok artık esilerdeki gibi. Eskiler çabuk aşınacak ki yenisi satılsın. Üreticiler bir nevi o formulü uyguluyor.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: **SEMİH**;653754
Bu konuda anlamadığım nokta şu; direksiyondaki deriyle elimiz daha fazla temas halinde ama vites topuzundaki deri aşınıyor. Öyle böyle de değil 6 aya kalmadan gidiyor. Ben de değişim yaptırmıştım ama 6 ay sonra aynı oldu. İçimden ee garanti bitince ne olcak deyip tekrar dönüş yapmadım. Öylece kullanıyorum. Kısaca aşırı kalitesiz deriden yapmışlar ve şikayet edilen şeyin revizyon geçirmesi gerekirken belki de daha basit olanını takıp günü kurtarıyorlar.


Çoğu kişi istemsiz bir şekilde vites topuzunu tırnaklarıyla yıpratıyor aslında. Direksiyondaki el kavraması ile arada fark var.

Alıntı yapılan: Levcho;653765
Yanlış anlaşılmasın lütfen, size muhalefet etmek için yazmıyorum. :o

Yeni veya eski, bir çok üretici artık müşteri geri dönüşlerini umursamıyor.
Yaşadığım olayı paylaşayım; çok ünlü otomaobil japon markası 12 yıl boyunca aşırı yağ tüketen dizel motoru üretti ve sattı. Bu motoru ilk sattığı yıllarda daha olay patladı, ancak ısrarla üretmeye ve satmaya devam etti. Bir çok kişi hukuki yollar ile aracını iade etti parasını aldı veya yenisi ile değiştirdi. Ancak bu olay basına asla sızdırılmadı, ayrıca davalı kişilere veri gizliliği evrakı imzalatıldı.
Bunun gibi çok farklı olaylar vardır nicesi.....
Yeni neslin ürünleri artık tüketim ürünüdür, dayanıklı ürünler yok artık esilerdeki gibi. Eskiler çabuk aşınacak ki yenisi satılsın. Üreticiler bir nevi o formulü uyguluyor.


Yeni nesil ürünlerde kalite yok değil var, ancak fiyatı kalbur üstü olanlarda. Yeni C200'ün içine oturunca insan paranın konuştuğunu anlıyor. :)


Çevrimdışı Serdar06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;653767
Çoğu kişi istemsiz bir şekilde vites topuzunu tırnaklarıyla yıpratıyor aslında. Direksiyondaki el kavraması ile arada fark var.



Yeni nesil ürünlerde kalite yok değil var, ancak fiyatı kalbur üstü olanlarda. Yeni C200'ün içine oturunca insan paranın konuştuğunu anlıyor. :)

Hocam şirket aracı olarak egea kullaniyorum araç şu an 130bin km de sıfırfan beri bende ne vites topuzunda nede direksiyonunda en ufak deformasyon yok octaviam da sifirdan beri bende ve henuz 30bin km de vites topuzu soyuldu bu olay bilinçli bilinçsizce yapılan şeylerden kaynaklanmiyor bence


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Serdar06;653818
Hocam şirket aracı olarak egea kullaniyorum araç şu an 130bin km de sıfırfan beri bende ne vites topuzunda nede direksiyonunda en ufak deformasyon yok octaviam da sifirdan beri bende ve henuz 30bin km de vites topuzu soyuldu bu olay bilinçli bilinçsizce yapılan şeylerden kaynaklanmiyor bence


Malzeme dayanıklı olunca kaliteli oluyor diye bir durum yok yalnız. Fiat'ın her türlüsüne bindim. Kaliteli malzemeden araç üretmediklerini iyi biliyorum. Eşeğe biner gibi binilsin diye araç üretiyorlar. Çalıştığım şirketteki araçlar Linea. O kadar hor kullanılıyor ki gerçekten ben de iyi dayanıyor diyorum. Ancak bu kaliteli olduğu anlamına gelmez. Hatalı üretim yoktur demiyorum, sonuçta hataları bir sonraki sürümlerde düzeltme yaptıklarını hepimiz biliyoruz. Tercih edilen materyalde problem olabilir. Tekrar söylüyorum, Linea veya Egea fark etmez; eşeğe biner gibi binsin diye Türk halkına dayatılan bir araçtır. NCAP'ten 4 yıldızı ekstra donanımlı paketiyle anca alabilen aracın kalitesini, 5 yıldızı en alt donanım paketiyle alan araçla da kıyaslamak bana mantıklı gelmiyor.


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kiralık 2019 Superb kullandım 40 bindeydi km'si. DSG'li aracın vites topuzu soyulmuştu. Otomatik bir aracın vites koluyla kaç kere, ne için oynarsın da soyulur diye düşündüm. Ya milletin eli hep orada, eski alışkanlık manuelden ya da gerçekten topuzun kaplaması tırt


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;653824
Kiralık 2019 Superb kullandım 40 bindeydi km'si. DSG'li aracın vites topuzu soyulmuştu. Otomatik bir aracın vites koluyla kaç kere, ne için oynarsın da soyulur diye düşündüm. Ya milletin eli hep orada, eski alışkanlık manuelden ya da gerçekten topuzun kaplaması tırt

Olay oyle değil, gerçekten tırt. Ben aracı 2017de sadece 16km iken aldım. 4-5 binde vites topuzunun ordan elime tırtıklar geliyordu. zamanla atacak belli, tırnagımla biraz oynadım iyice takılıyordu. 6-7 binde aküyle alakalı sıkıntılar için gittiğimde garantiden onuda değiştiler. Bu arada araç otomatik :)
Manuelde elim vitesteydi hep; ama otomatikte hiç oyle değil.
Özellikle elimi viteste tutmutorum viteste yoksa gereksiz yere ister istemez müdahale ediyorum vitese. :D