Bugün (geçen hafta) stepne tadilatı yaptım.
Bagajdaki
195/60/16 ebatlı orjinal istepne ve orjinal strafor bölmeler gitti, 115/70/16 ebatlı mini istepne ve ev yapımı polistiren bölmeler geldi.
Aracı ilk aldığımdan beri aklımda olan bu değişikliği yapmaktaki amacım, bagaja hacim kazandırmaktan çok, derinliğini arttırıp, (2 adet) katlanır bisikletlerimizi daha rahat taşıyabilmekti.
Sonuç olarak, bagaj tabanını 8 cm kadar aşağıya indirip, yaklaşık, 60 litre kadar hacim elde ettim (330 litre civarındaki orjinal istepneli hacım, mini istepne ile, 390 litreye ulaştı). Stepne değişimiyle, 10kg kadar yük azalması da oldu.
Şimdi, geleyim detaylara..
Aracın
resimdeki gibi olan orjinal istepne ve taklavatı, bagaj yüksekliğinden 16 cm kadar çalmaktaydı (Stepne 19.5 cm iken, bölmelerin 16 cm olması ile ilgili detaylar,
şu resimden daha iyi anlaşılabilir. ).
Öncelikle, internette değişik sitelerde satılan, AJS ürünü mini istepneyi, Artvin Ticaret firmasının Mecidiyeköy mağazasından satın aldım. Firmanın
internet üzerinden de satışı var, ancak, gidip, danışıp, konuşarak alayım dedim.
Sonrasında, ilk denememde, bagaj tabanını tümüyle sıfırlayıp, yeni aldığım mini istepneyi halı tabanın üstünde taşımaya çalıştım. (Eski) Strafor bölmelerde mevcut eşyalarım ve yeni istepne, bagajda ciddi bir görüntü kalabalığı yaratınca, bundan vazgeçtim.
Briskoda.net sitesinde yer alan esaslı
bölme düzeneğininin bir benzerini, ahşap malzeme kullanarak yapma lüksüm yoktu, zira zamanım yoktu.
Bu nedenle, kendi çözümüm için seçtiğim malzeme, orjinallere benzer, yüksek yoğunluklu strafor/polistiren oldu.
Bu malzemeleri nereden alayım diye düşünürken, ofis bahçesinin bir köşesinde bulduğum çıkma malzemeler, güzel bir sürprizle işe koyulmamı sağladılar.
Briskoda.net örneğindekine benzer komple bir kafes/iskelet kurmak yerine, üretmesi/ayarlaması/kurcalaması daha kolay olan, minimal bir taşıma sistemi oluşturmaya çalıştım.
Halı kaplı sunta tabanın, dört parça polistiren mesnet ile taşınabileceğini düşündüm. Bunlardan ikisini U şeklinde yaparak, hem taşıma güçlerini, hem de eşya yerleştirme işlevlerini arttırmaya çalıştım (Bkz. aşağıdaki resimler). Kullanım testinde, tekerlek jantının göbeğinde boşluk ortaya çıkınca, oraya da yuvarlak bir parça ile beşinci mesnedi koydum.
Parça birleştirme işlerini, sıcak silikon ile yaptım (fazla sıcak olmaması lazım, köpük malzemeyi eritebiliyor).
İlk denememde, taşıyıcı mesnet parçaları bagaja çift taraflı bant ile tutturdum. Verim alamayınca, yapıştırma hamurunu denedim, sonuç güzel oldu.
Sonrasında, kullanmaya başladığımda, iki tesbitim oldu.
Bunlardan birincisi, giden orjinal strafor bölmeler ile birlikte, arka akstan gelen yol sesindeki artıştı.
İkincisi ise, kırmızı bagaj zemini üzerindeki mavi polistirenlerin yarattığı görsel ambiyans zenginliğinin yarattığı ızdıraptı.
Birinci konu için, elimde mevcut olan bir yoga matını keserek, kırmızı alanları kapladım. Yol sesini azaltma ve üzerlerindeki eşyaların sabit durması konularında biraz faydası oldu.
İkincisi için de, polistiren taşıyıcıları, siyah renkli tamir bantı ile kapladım. Hem sağlamlıkları arttı, hem de görsel ızdırabım bir tık azaldı.
Sistemin geçici kabulden, kesin kabule geçmiş halini, aşağıdaki resimlerden görebilirsiniz.
Halı zeminin seviyesini de aşağıdaki resimden görebilirsiniz. Orjinal seviyeye göre olan azalmayı, sağ taraftaki tekerlek kulesine, düşey yapıştırdığım 8 cm boyundaki tamir bantı ile göstermeye çalıştım.
Buraya kadar sabırla okuyan herkese selam ederim