škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tofaş Dizel

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
Türkiye'de 1985 yılında hükümet yakıta ödenen dövizden tasarruf etmek  adına ticari taksileri dizelleştirmek için çeşitli kararlar aldı. O  yıllarda yurt dışından motor ithalatı yapılamıyordu ve devlet  dizelleştirme adına bazı firmalara motor ithal etme yetkisi verdi.  Türkiye'ye ithal edilen motor markaları şunlardı ve adetleri şu  şekildeydi:

1)Isuzu - 4091 adet
2)Audi - yaklaşık 1000 adet
3)Citroen - yaklaşık 400 adet
4)NSA - yaklaşık 400 adet
Yerli üretim:
1)BMC - Leyland

Motorların  1985 peşin fiyatları 1.500.000 TL civarındaydı. Bu yıllarda yeni bir  şahinin fiyatı 2.200.000 TL civarındaydı. Motorun ne kadar büyük para  olduğunu varın siz düşünün.

Taksiciler bu dizel motorlara direk  hücum ettiysede sonuç tam bir hüsran oldu. Motorların marş motoru gibi  donanımlar hariç 180 kg civarında gezinen kuru ağırlıkları araçların ön  takımı için ciddi problem oldu. Ayrıca ithalatçı firmalar 2 yıl içinde  motora ait 54 parçayı yerli üreteceklerine dair taahhütname vermişlerdi  ancak gerçekleştiremediler, bunun neticesinde yukarıda yazdığım düşük  toplam ithalat adetleri ve yedek parça ithalatı zorlukları nedeniyle  motorlar takıldığı araçları ve araç sahiplerini perişan etti.  Kilometrede 29 kuruş benzin yerine 12 kuruş motorin yakacağım diye yola  çıkan taksici karaborsadan fahiş fiyatlarla bulunan (hatta karaborsada  bile parça bulamadığı için ekmek teknesi günlerce yatan) yedek parçaya  ve tamirciye çalışır oldu.

İşin balonu çok kısa sürede patladı ve  bugün bile dizel motor hakkındaki dedikoduların başlamasını sağladı.  1986 yılının şubat ayında Renault 9 modelinin dizel versiyonunu  çıkardıysada, ve başlarda güzel satış rakamları elde ettiysede, araç  sonradan dizel motor takılan araçların kötü şöhretine yenik düştü.

1985  yılının başında yaşanan dizel furyasında ve kısa süre sonrasında dizel  pazarına hiç bakmayan, bugün bile nedenini bilmediğim şekilde dizelin  kötü şöhretinin doruğa ulaştığı yıllarda (dizeller takılalı 2 - 3 yıl  olmuş ve parça sıkıntısı tavan yapmış ve millet dizel motorları söküp  benziliye geçerken) Tofaş 1988 yılı mayıs ayından 1989 yılı sonuna kadar  Şahin ve Kartal'ın dizel motorlu versiyonlarını üretmiştir.

Bugün  hemen hiç kimsenin bilgi sahibi olmadığı olan kişilerinse nerdeyse  bildiklerini unuttuğu bu araçlara ait reklam ve teknik veri bilgileriyle  fiyat tablolarını aşağıya ekliyorum. Şimdiden aaa diyenleri duyar  gibiyim.
Kaynak: fiatlineatr.com


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler. İsuzu Dedimi Dizel Motorun Kralı Akla Gelir. Nede Olsa Uzakdoğu Teknolojisi ;)


Çevrimdışı SekoLive

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 567
    • Profili Görüntüle
arkadaşımın babasında kartal var sanrım modeli 89 dizel motor. ilk onda duymustum :) enteresan gelmişti.


efe_38

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
dizel motor benzibliye göre çok agırdır:D Bu araçların hemen hemen hepsinde sorunlar cıktıgın duymustum. Babam zamanında üniversite okurken taksiçilik yapmış ordan biliyorum.
Bir sevda bizimkisi.....


Çevrimdışı MadeN

  • Virüs Yemiş Masum Köylü
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
arka aktarmada sıkıntılı olabilir belki..


Çevrimdışı takara34

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;310461
Teşekkürler. İsuzu Dedimi Dizel Motorun Kralı Akla Gelir. Nede Olsa Uzakdoğu Teknolojisi ;)

kesinlikle katılıyorum sana. :+1::+1::+1:

isuzu dizelin ansiklopedisidir.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
İsuzu Kamyonetlerine Milyon Km Garantisi Veriyordu :)


Çevrimdışı Mert

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1147
    • Profili Görüntüle
Yalovada,bizim köyde var hala. Şahin taksi,Isuzu motoru var.