škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG şanzuman

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fatih_buyuk

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
İYİ OKUYUN: Aracın Ingiltere'deki kılavuzunda DSG şanzımanın 30bin milde bir (kabaca  50bin km) kavramanın değiştirilmesi gerektiği yazar. Bedeli de 960  pound + işçiliktir. Ancak Türkiye'de bu belirtilmiyor zira bizim piyasa  otomatik şanzımanlara alışıktır ve onu da sadece geri kaçırmamasıyla  ayırt eder. Bu şanzıman geri kaçırmadığı için otomatik gibi sıfır masraf  şeklinde tanıtılmıştır zira bu rutin bakım masrafı belirtilirse tepki  göreceğı ve ilk el kullanıcısının bu kadar kmyi 2 yıl içinde  yapamayacağı varsayımıyla pazarlanmıştır ve satış anlamında çok başarılı  olunmuştur. Ancak bu kmleri bulan ve daha da önemlisi daha trafikli  şehirlerde kullanılan dsg şanzımanlar değiştirilmeyen kavrama setleri  nedeniyle mekatronik yakmaya başlayınca, iyi niyet garantisi adı altında  bir hile icat edilmiştir. Bu metotla, kavramanın 960 pound olan ücreti  yeni araçlara eklenmiş, işçilik ücreti de iyi niyet karşılığı müşteriden  talep edilmiştir. Yani esesen kandırılırken, size iyilik yapıldığını  düşünmeniz sağlanmıştır.  Özetle günlük hayatımıza uymayan ancak spor kullanım için üretilmiş bu  şanzıman D segmentinde 40bin TLyi geçen onarım masrafları çıkarmaktadır  ve VW grup artık yeni otomobillerinde klasik tork konvertörlü şanzımana  geçmek zorunda kalmıştır. Yani bizim esnaf kafasının meşhur ettiği VW  tükürdüğünü yalamaktadır. Sorun da, 2. Elde sorun yaşamayacağını  varsaydığı için bu markayı tercih etmiş insanların kucağında kalmıştır.  Hülasa, bu saatten sonra kimse 2. El dsgli araç alırken rahat  edemeyecektir. Yeni seriler de sorunsuz olsa dahi korkunç fiyatlara  satıldığından bu markanın ülkemizdeki liderliğinin sonuna gelinmiş  olabilir. Bu vb tepkiler biraz da bu ikiyüzlü pazarlama stratejisinden  kaynaklanmaktadır.




Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Kavrama baskı balata gibi ömürlü bir malzeme, tek sorun doğuş bunu satarken söylemiyor. Bu çok yanlış, millet dsg bozuldu diyor, aslında çalışma mantığı manuel gibi olduğundan ömürlü bir malzeme.

Sizin bahsettiğiniz mil/km verip periyodik olarak değiştirmek de bana saçma geldi. Fren  Balatası veya baskı balata için böyle birşey belirtebiliyorlarmı acaba.

Bahsettiğiniz bilginin kaynağı nedir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Manuelini de, tork konvertörlüsünü de kullanan biri olarak ben gayet memnunum. Satın aldığım kişi baskıyı da mekatroniği de değiştirmiştir, onun rahatlığı diyebilirsiniz. Fakat her güzelin bir kusuru vardır. Ben DSG ile iyi anlaştığımı düşünüyor, huyuna, suyuna gidiyorum. Gayet memnunum, manuel gibi kullanıyorum diyebilirim. Biraz uzun duracaksam daha durmaya 1 metre kala boşa alırım, yokuşta sabit tuttuğum gaz pedalına abanmak yerine spor moduna alırım, ya da daha seri olan manuele alıp bir vites düşürürüm, durduğumda vitesteyse frene iyice basarım. Zaten yokuşlarda frene iyice basılmazsa yokuş desteği (hill holder) devreye girmez vb.;) Kara düzen manuel vitese alışanlara, dikkat gerektiren hassas bir çift kavrama zor gelebilir. Yani çift kavrama/DSG'ye nasıl davranılacağının bilincinde değilse zamanla arızaların çıkması normaldir.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
bu ingiltere klavuzunun ilgili sayfa pdf si veya sayfa görüntüsü varmı



Çevrimdışı as8366

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
yukarıda 30 k mil de değişeceğine dair araç kullanım kitapçığında ifade veya ibareyi rastlamadık veya bulamadık sizin bu ibareye rastladığınız bilgiyi ilave etmenizi talep ederiz  ayrıca AB içersinde verilen garanti AB ülkesi harici olan ülkemizde uygulanması mümkün değildir ülkemizdeki garanti koşulların Ticaret Bakanlığının koymuş olduğu kurallar çerçevesinde uygulanmaktadır veya 4077 sayılı Tüketiciyi koruma kanunu içinde tüketici korunmaktadır doğuş aracın satılmasını müteakip araca ait bakımlarının süreleri içinde yetkili servislerinini yapılması şartı ile aracın ekonomik ömrünün beş yıl olduğu varsayımından hareket ederek iyi niyet garantisi içersinde %70 i doğuş kalan %30 u  araç sahibinin üzerinde kalmak üzerinde arızaları tamir yönüne gitmektedir. satış tarihi itibari ile beş yaşı geçen araçlar  garanti uygulaması dışında bırakmıştır araçlarını yetkili serviste bakım yapan araç sahipleri oluşan arızaları üstlenmeyen doğuşun bu hareketinden mağduriyet yaşamaktadırlar ilk el araç sahipleri arıza sorunu yaşamamak amaçlı olarak model yaşı beşi geçmiş araçlarını elden çıkartmaları dır ilaveten garanti süresi biten aracı ikinci el olarak satın alan araç sahipleri satın aldıkları güvenilir ekspertiz firmalarından ekspertize tabi tutmalarıdır neticede iki yaşı aşan distribütör garantisi biten ikinci ele düşmüş olan  araçlar alıcıları için sonradan çıkması muhtemel arızaları için ilave maliyet riski olmasıdır bu riskleri gözönünden bulundurmalıdırlar


Çevrimdışı fatih_buyuk

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: as8366;653579
yukarıda 30 k mil de değişeceğine dair araç kullanım kitapçığında ifade veya ibareyi rastlamadık veya bulamadık sizin bu ibareye rastladığınız bilgiyi ilave etmenizi talep ederiz  ayrıca AB içersinde verilen garanti AB ülkesi harici olan ülkemizde uygulanması mümkün değildir ülkemizdeki garanti koşulların Ticaret Bakanlığının koymuş olduğu kurallar çerçevesinde uygulanmaktadır veya 4077 sayılı Tüketiciyi koruma kanunu içinde tüketici korunmaktadır doğuş aracın satılmasını müteakip araca ait bakımlarının süreleri içinde yetkili servislerinini yapılması şartı ile aracın ekonomik ömrünün beş yıl olduğu varsayımından hareket ederek iyi niyet garantisi içersinde %70 i doğuş kalan %30 u  araç sahibinin üzerinde kalmak üzerinde arızaları tamir yönüne gitmektedir. satış tarihi itibari ile beş yaşı geçen araçlar  garanti uygulaması dışında bırakmıştır araçlarını yetkili serviste bakım yapan araç sahipleri oluşan arızaları üstlenmeyen doğuşun bu hareketinden mağduriyet yaşamaktadırlar ilk el araç sahipleri arıza sorunu yaşamamak amaçlı olarak model yaşı beşi geçmiş araçlarını elden çıkartmaları dır ilaveten garanti süresi biten aracı ikinci el olarak satın alan araç sahipleri satın aldıkları güvenilir ekspertiz firmalarından ekspertize tabi tutmalarıdır neticede iki yaşı aşan distribütör garantisi biten ikinci ele düşmüş olan  araçlar alıcıları için sonradan çıkması muhtemel arızaları için ilave maliyet riski olmasıdır bu riskleri gözönünden bulundurmalıdırlar
merhaba,
madem bu parcanın ömrü beş yıl neden önlem alınmıyor şanzumanın ömrü nasıl beş yıl olur oda ayrı konu yetkili servis demişsiniz sanayide servisin yaptığı bakımın aynıasını 350-400 tl ye yaptırabiliyoruz yetkili servis aynı bakıma 1000 tl den aşağı fiyat çekmiyor beş yıl 60 ay yapar aradaki fark 600 tl yılda 10.000 km yaoarsak yılda bir bakıma girecez demektir 3,000 bin tl kafadan yapılan bakıma beş yılda fazladan ödüyoruz yemişim iyi niyet garantisini dsg pişmanlıktır wolkswogenciler zengin oldu sanatideki ustaların kendileri diyor wolkswogen grup araçlar olmasa aç kalacaz


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fatih_buyuk;653586
merhaba,
madem bu parcanın ömrü beş yıl neden önlem alınmıyor şanzumanın ömrü nasıl beş yıl olur oda ayrı konu yetkili servis demişsiniz sanayide servisin yaptığı bakımın aynıasını 350-400 tl ye yaptırabiliyoruz yetkili servis aynı bakıma 1000 tl den aşağı fiyat çekmiyor beş yıl 60 ay yapar aradaki fark 600 tl yılda 10.000 km yaoarsak yılda bir bakıma girecez demektir 3,000 bin tl kafadan yapılan bakıma beş yılda fazladan ödüyoruz yemişim iyi niyet garantisini dsg pişmanlıktır wolkswogenciler zengin oldu sanatideki ustaların kendileri diyor wolkswogen grup araçlar olmasa aç kalacaz
Bu başlığın amacını ve son yanıtınızın amacını anlaYAmamakla birlikte, şu hususları bilmeniz gereklidir. İYİ OKUYUN-sizin deyişinizle. :)
Bu platform bir forumdur ve VAG ve ya Doğuş grubu sahipliğinde değildir. Burda aynı sizin gibi kullanıcılar bilgi paylaşır, konu tartışır. Ancak hiç kimse bu foruma gelip, serzeniz niteliğinde yazı yazmaz, somut ve kesin bir bilgi açıklamadan her hangi bir şey yazmadığınız takdirde, sizi hiç kimse umursamaz. Dua edin ki bu forumda size yanıt yazıldı, sizi anlamaya çalıştık.
VAG grubu babamızın oğlu değil, kimse burda VAG'ı savunmyor, ancak somut teknik veya istatistiki bilgi olmadan körü körü bir şeyi karalamak, ahlak yönünden ve insan ilişkileri açısından doğru bir yaklaşım değildir.
Eğer farkıdanlık yaratmak istiyorsanız, VAG grubunu dava ediniz ve her kez sizi desteklesin. Sanayideki ustaların ne dediği ile hiç kimse ilgilenmez.
Siz siz olun, bu konuya DSG arıza oran istatistiklerini eklemeden, DSG pişmanlıktır yazmayınız lütfen.
Servis yaklaşımına gelince; Başka bir arkadaş yukarıda açıklamış. Ticaret bakanlığının kanunları var, bu kanunların dışında bir uygulama olduğunu düşünüyorsanız, firmayi dava ediniz biz de sizi alkışlayalım.
Ve de, Ticaret bakanlığı kanunlarında bir eksiklik olduğunu düşünüyorsanız, gidin ve suç duyurusunda bulunun, kanunları düzenleme yaptırın.

Allah daha beterinden korusun. Bakınız japon markası D4D yağ yakma sorunsalı.

Esen kalın. ;)


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fatih_buyuk;653310
İYİ OKUYUN: Aracın Ingiltere'deki kılavuzunda DSG şanzımanın 30bin milde bir (kabaca  50bin km) kavramanın değiştirilmesi gerektiği yazar.  

Özetle günlük hayatımıza uymayan ancak spor kullanım için üretilmiş bu  şanzıman D segmentinde 40bin TLyi geçen onarım masrafları çıkarmaktadır  ve VW grup artık yeni otomobillerinde klasik tork konvertörlü şanzımana  geçmek zorunda kalmıştır. Yani bizim esnaf kafasının meşhur ettiği VW  tükürdüğünü yalamaktadır. Sorun da, 2. Elde sorun yaşamayacağını  varsaydığı için bu markayı tercih etmiş insanların kucağında kalmıştır.  


Baştan söyleyeyim, VW fanatiği değilim. Ben bir tüketiciyim, üreticiyi haklı bulmuyorum. Zaten DSG'den başı yananlardan da biriyim, neyse.

Öncelikle siz şu yukarıda alıntıladığım kısımdakilere cevap verin. Klavuzun neresinde yazıyor, bize gösterin.

İkincisi; NASA'nın uzayda kullanmak için tasarladığı bir çok malzeme, bugün günlük hayatta hatta tıp alanında dahi kullanılan ürünlerin gelişiminde kullanıldı. Spor araçlar için üretilmiş bir şanzıman tipinin, günlük hayata uydurulamayacağına dair kanun mu var? Formula 1 araçlarının gelişimiyle, binek otomobillerin gelişimi paraleldir. F1 için teknoloji geliştirilip, zamanla binek araçlara entegre edilir.

VW'nin tork konvertörlü şanzımana geçtiği yok. 6,7 ve 8 ileri çift kavramalı şanzıman devam ediyor. 10 ileri şanzıman ise VW tarafından şu an rafa kaldırıldı.

Siz sanıyor musunuz ki Mercedes, BMW, Peugeot, Toyota alanlar şanzıman sıkıntısı çekmiyor. Hepsinde sıkıntı çıkıyor. Daha 2 gün önce yeni Citroen C5 Aircross'u denedim. EAT8 yani 8 ileri tam otomatik tork konvertörlü şanzıman. Vites geçişleri hissedilmesi bi yana tepkisi de yavaştı. Sorunsuz gözükebilir, bakım gerektirmiyor denebilir. Ta ki bir müşteri servisin kapısına gelene kadar...


Çevrimdışı as8366

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
ülkemizde ithalatçı distribütörün sattığı  her araç için tüm parçaları dahil olmak üzere aracın tamamı 2 yıl süreyle garanti kapsamındadır. yurt dışında ise beş yıllık dsg garantisi için aşağıda yer açıklamaya göre garanti verilmektedir
DSG Gearbox Warranty
----------------------------
This DSG Gearbox warranty (“the DSG Warranty”) provides 5 year/150,000km (whichever comes first) coverage from the Warranty Commencementdate* for DSG defects** within the original DSG Gearbox of Qualifying Vehicles***.

Subject to the terms of this warranty, Volkswagen New Zealand (European Motor Distributors Limited) will, through an authorised Volkswagen Dealer, rectify by repair or replacement, any DSG defects in any Qualifying Vehicle, that have occurred during the relevant warranty period.

Bu DSG Şanzıman garantisi (“DSG Garantisi”), DSG kusurları için Garanti Başlangıç ​​* belgesinden *, Orijinal DSG Nitelikli Araçlar *** 'ın ** içinde yer alan 5 yıl / 150.000 km (hangisi önce gelirse) kapsamı sağlar.

Bu garantinin koşullarına bağlı olarak, Volkswagen Yeni Zelanda (Avrupa Motor Distribütörleri Limited Şirketi), yetkili bir Volkswagen Yetkili Satıcısı vasıtasıyla, ilgili garanti süresi içinde meydana gelen herhangi bir Kalifiye Araçta meydana gelen herhangi bir DSG kusurunu tamir veya değiştirme ile giderecektir.
yukarıda metin yazılı şartlara göre Doğuş iyi niyet garantisi altında hizmet vermektedir  öte taraftan yetkili servis özel servis ayrımına girersek yetkili servisi fiyatları tartışma yapılmaksızın  özel servise göre çok yüksektir  serbest piyasa koşulları ücret politikası ve bir çok etmen etki edebilir gönül ister diki özel ve yetkili servislerin hizmet ücretleri aynı olsun olacağını sanmıyorum


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Tartışılması gereken meselelerden biri; yetkili servise gitmediği halde, bir müşteride ücretsiz veya sadece işçilik ücretiyle, iyi niyet garantisi kapsamına alınan mekatronik kaynaklı arızaların giderilmesi, diğer müşteriye ise bütün masrafların yansıtılması konusu. Doğuş grubunu sıkıntısı, ilgisizliği ve müşteri ayrımı yapması.

Ben aracın mekatroniğine zarar verecek eylemleri gerçekleştirmemişsem, o ünitelere dışarıda el sürdürmemişsem, DSG ile alakalı parçalar arıza verdiğinde garanti kapsamı dışında tutuluyorsa; yurtdışındaki mevzuat burada geçmiyor demektir. Bu da Doğuş'tan ziyade VW'in tutumu ile alakalı. Bulunduğu ülkede farklı, satış yaptığı ülkede farklı politikalar gösteriyorlar. Üstelik bunun en büyük kabahatlisi de devletimiz. Gücünü, VW'e değil, vatandaşına doğrultan yapı mevcut olduğu sürece, bu zihniyet de değişmediği için DSG kötülenmeye devam edecek. DSG'si garanti kapsamına alınan müşteriler, mağduriyetleri giderilse, hiçbir platformda DSG bu denli olumsuz yorum almaz. Çünkü maliyet yansıtılmadıkça müşteri çok umursamayacaktır.

Yetkili servis, özel servisin ücretinin iki katını talep ettiği sürece elimden geldiğince işini iyi yapan özel servisleri tercih edeceğim. Aynı malzeme, aynı işçilik, aynı sonuç. İyi niyet garantisi diye müşteriye dayatılan bir uygulamaya niye mahkum olayım? Yetkili serviste, 3 kere kavrama değiştirenleri de görüyoruz, 2 defa mekatronik değiştirenleri de...


Çevrimdışı as8366

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
01.01.2007 Tarihinde yüyürlüğe giren 2005/4 Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği, otomobil distribütörlüğü ve yetkili servis anlaşmaları alanında yeni hukuki çerçeveyi oluşturmaktadır. Satış sonrası faaliyetlerine ilişkin önemli hükümlerde içermekte olan bu yeni uygulamanın aacı satış sonrası servis işlemlerinde daha fazla rekabet yaratmak ve bunu otomobil yedek parça tedarik piyasasına yansıtmaktır. Yasa böylelikle otomobil sahiplerinin otomobillerini istedikleri tamircide ve rekabete tabi fiyatlarla bakım ve tamir hakkını korumayı amaçlamaktadır.

Soru: Peki ama bu durumda garantiler ne olacak?

Cevap: Temel ilkeye göre kim zarar verirse zararı o tazmin eder. Bu bir ürün veya hizmet için bir genel sorumluluk ilkesidir. Satıcı veya imalatçı bir aracın müşteriye satıldığı an o araçta mevcut olan kusurlardan sorumludurlar. Bir bağımsız servis iyi yapmadığı bir işten ve satış sonrası hizmetleri kapsamında kullanılan yedek parçalardan sorumludur.

Soru: Bagımsız sevislerin aracın normal garanti dönemi içersinde bakım yapma ve tamir etme hakları varmıdır?

Cevap: Araç üreticilerinin, yasalara aykırı olarak, araç sahibinin garanti haklarının verilmesini bakım ve tamir işlerininin sadece kendi yetkili servisleri tarafından yapılması veya sadece araç üreticisinin markasını taşıyan yedek parçalar kullanma şartına bağlama hakkına sahip değillerdir. Dolayısı ile araç sahipleri diledikleri bağımsız servislerde bu işlemlerini yaptırma hakkına sahiptirler.

Soru: Tüketici aracını bağımsız bir servise bırakırsa garanti hakkını kaybetme tehlikesi ile karşılaşılabilirmi?

Cevap: 2005/4 Grup muafiyeti tebliği aracın noral bir bakımını veya tamirini bağımsız bir servise yaptırdığı için tüketicinin araç üreticisine karşı garanti hakkını kaybetmeyeceğini belirtmektedir. Örneğin ; aracın yağının bağımsız bir serviste değiştiilmesi nedeniyle araç üreticisi genel olarak garantiyi reddedemez. Bozuk role veya otomatik kapı camı değişimi buna öenek olabilir. Buna karşın, zarar bağımsız servisin bozuk parça kullanması veya ihmalkar çalışmasından kaynaklanıyor ise, durumun sorumlusu bağımsız servistir ve işi yapan kişinin ürüne ilişkin yasal sorumluluları üstlenmesi gerekir.

Soru: Bir araç üreticisinin yasal garanti yükümlülüklerini veya diğer garanti haklarını sadece kendi yetkili servis ağında kendisinin tedarik ettiği yedek parçaları kullanarak bakım ve tamir koşuluna bağlama hakkı varmıdır?

Cevap: Araç üreticileri verecekeri garantileri, verilen servis hizmetlerinin sadece kendi yetkili servisleri tarafından verilmiş olması veya sadece kendi yedek parçaları ile yapılmış olmasına bağlayamazlar. Aksi takdirde, araç sahiplerinin araçlarını istedikleri servislerde tamir ettirme özgürlüklerini zedelemiş olurlar.


Çevrimdışı smhtncr86

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: as8366;653601
01.01.2007 Tarihinde yüyürlüğe giren 2005/4 Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği, otomobil distribütörlüğü ve yetkili servis anlaşmaları alanında yeni hukuki çerçeveyi oluşturmaktadır. Satış sonrası faaliyetlerine ilişkin önemli hükümlerde içermekte olan bu yeni uygulamanın aacı satış sonrası servis işlemlerinde daha fazla rekabet yaratmak ve bunu otomobil yedek parça tedarik piyasasına yansıtmaktır. Yasa böylelikle otomobil sahiplerinin otomobillerini istedikleri tamircide ve rekabete tabi fiyatlarla bakım ve tamir hakkını korumayı amaçlamaktadır.

Soru: Peki ama bu durumda garantiler ne olacak?

Cevap: Temel ilkeye göre kim zarar verirse zararı o tazmin eder. Bu bir ürün veya hizmet için bir genel sorumluluk ilkesidir. Satıcı veya imalatçı bir aracın müşteriye satıldığı an o araçta mevcut olan kusurlardan sorumludurlar. Bir bağımsız servis iyi yapmadığı bir işten ve satış sonrası hizmetleri kapsamında kullanılan yedek parçalardan sorumludur.

Soru: Bagımsız sevislerin aracın normal garanti dönemi içersinde bakım yapma ve tamir etme hakları varmıdır?

Cevap: Araç üreticilerinin, yasalara aykırı olarak, araç sahibinin garanti haklarının verilmesini bakım ve tamir işlerininin sadece kendi yetkili servisleri tarafından yapılması veya sadece araç üreticisinin markasını taşıyan yedek parçalar kullanma şartına bağlama hakkına sahip değillerdir. Dolayısı ile araç sahipleri diledikleri bağımsız servislerde bu işlemlerini yaptırma hakkına sahiptirler.

Soru: Tüketici aracını bağımsız bir servise bırakırsa garanti hakkını kaybetme tehlikesi ile karşılaşılabilirmi?

Cevap: 2005/4 Grup muafiyeti tebliği aracın noral bir bakımını veya tamirini bağımsız bir servise yaptırdığı için tüketicinin araç üreticisine karşı garanti hakkını kaybetmeyeceğini belirtmektedir. Örneğin ; aracın yağının bağımsız bir serviste değiştiilmesi nedeniyle araç üreticisi genel olarak garantiyi reddedemez. Bozuk role veya otomatik kapı camı değişimi buna öenek olabilir. Buna karşın, zarar bağımsız servisin bozuk parça kullanması veya ihmalkar çalışmasından kaynaklanıyor ise, durumun sorumlusu bağımsız servistir ve işi yapan kişinin ürüne ilişkin yasal sorumluluları üstlenmesi gerekir.

Soru: Bir araç üreticisinin yasal garanti yükümlülüklerini veya diğer garanti haklarını sadece kendi yetkili servis ağında kendisinin tedarik ettiği yedek parçaları kullanarak bakım ve tamir koşuluna bağlama hakkı varmıdır?

Cevap: Araç üreticileri verecekeri garantileri, verilen servis hizmetlerinin sadece kendi yetkili servisleri tarafından verilmiş olması veya sadece kendi yedek parçaları ile yapılmış olmasına bağlayamazlar. Aksi takdirde, araç sahiplerinin araçlarını istedikleri servislerde tamir ettirme özgürlüklerini zedelemiş olurlar.


Hocam merhaba, paylaşım için teşekkürler.
2007 yılında yürürlüğe giren bu yasa üzerinden yaklaşık 12 yıl geçmiş oluyor eğer yasa birebir böyle ise, araştırmadım vaktim olmadığı için.
Lakin, şayet doğru ise bu konuda eminim ki, bakımlarını yetkili serviste yaptırmadığı için mağdur edilen bir çok müşteri olmuştur. Benim merak ettiğim, bu müşterilerden bir yada bir kaçı bu yasaya dayanarak mahkemede itiraz hakkını kullanmak sureti ile dava açmış mıdır? Açılan/sonuçlanan herhangi bir dava(emsal niteliğinde) mevcut mudur? Mevcut ise sonuçları ne/neler olmuştur?
Gördüğüm kadarı ile, servislerde bakım yaptırma taraftarı olmamakla birlikte, belirli bir karşı düşünceniz, öfkeniz var gibi.
Yukarıda belirttiğim soruların cevapları sizde varsa ve paylaşabilirseniz memnun olurum.

Not: Bende körü körüne serviste 3-4 kat fazla ödemekten dolayı mutlu değilim. Fakat bu noktada yasal anlamda bizleri tamamen koruyan bir mevzuat var mı emin değilim. Emin olsam bile, uzun sürecek davalar ,süreçler yaşamak isteyeceğimi hiç sanmıyorum.

Teşekkürler.