škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

D-S Konumu Yakıt Karşılaştırma ve Kullanımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhabalar.

  • DSG şanzımanlarda bulunan S konumunu genellikle hangi durumlarda kullanıyorsunuz?

  • Yakıt üzerinde denemeleriniz olduysa eğer D moduna oranla ne kadar çok tüketime sahip?

  • Sürekli S konumunda kullanmanın şanzımana herhangi bir zararı olur mu?
Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı volvox007

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Merhaba, araci daha devirli ve cabuk hizlanmalar yapmak istediginizde S modunda kullabilirsiniz ben oyle yapiyorum. Duzenli olarak S modunda kullanmadigim icin yakit ekonomisini hesaplamadim hic. ama yuksek devirlerde tuketimin artmasi orantili olarak yakit tuketiminin de artisina neden olacaktir.

Surekli S modunda kullanmanin sanzimana zarari olmaz hatta daha uzun araliklarla vites gecisi yapacagi icin debriyaj balatasinin omrunu uzatir, tek dezavantaj yukarda belirttigim gibi yakit sarfiyati olur.

Bunlar tamamen pratik bilgilerimin yorumudur, herhangi bir teknik bilgi icermemektedir.

Ben S modundan cok triptronik olarak kullanmayi tercih ediyorum, kontrolun bende olmasi performansli kullanim icin S modundan daha iyi oluyor.

SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Tamer06

  • Çılgın Detaycı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 841
    • Profili Görüntüle
Örneğin D7 ile gidiyorsunuz dip gaz yaptınız araç hızlanmak için D5 e geçti, yolun durumuna bağlı tabi. D ile giderken S'e atınca araç performans için en uygun vitesi seçecektir, örneğin D7 ile giderken S'ye atınca araç S3'e geçer daha performanslı sürüş sunar.
S modunda vites sakin kullanımda dahi yaklaşık 3.000 devirde atıyor, en fazla S6'ya kadar yükseliyor, sürekli kullanımda yakıt tüketimi artacaktır. Ne kadar doğru bilmem ama sürekli S'de kullanmak şanzıman'ın ısınmasına neden olmaktaymış.


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tamer06;612774
Örneğin D7 ile gidiyorsunuz dip gaz yaptınız araç hızlanmak için D5 e geçti, yolun durumuna bağlı tabi. D ile giderken S'e atınca araç performans için en uygun vitesi seçecektir, örneğin D7 ile giderken S'ye atınca araç S3'e geçer daha performanslı sürüş sunar.
S modunda vites sakin kullanımda dahi yaklaşık 3.000 devirde atıyor, en fazla S6'ya kadar yükseliyor, sürekli kullanımda yakıt tüketimi artacaktır. Ne kadar doğru bilmem ama sürekli S'de kullanmak şanzıman'ın ısınmasına neden olmaktaymış.


İvmelenme bittiğinde rampada değilseniz S7 ye çıkıyor ...


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11091]Tamer06[/MENTION] acaba s6 ya kadar çıkıyor derken 6000 devire kadar çıkmayı mı kastettınız? S modunda da 7. vitese çıkmıyor mu normalde?


Çevrimdışı Tamer06

  • Çılgın Detaycı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 841
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;612792
[MENTION=11091]Tamer06[/MENTION] acaba s6 ya kadar çıkıyor derken 6000 devire kadar çıkmayı mı kastettınız? S modunda da 7. vitese çıkmıyor mu normalde?

Yaklaşık 2 haftadır DSG kullanıyorum :) şimdiye kadar gözlemlerim ve forumdan okuduklarıma dayanarak yazmıştım. :) S6'dan kastım vites olarak, ama  [MENTION=13991]mojaverock[/MENTION] hocamın dediğine göre ivmelenme bittikten sonra şanzıman S7'yi görüyormuş. Sanırım s6 dan s7'ye geçiş biraz uzun sürüyor.


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
S7 ye çıkıyor ama en ufak güç gereksiniminde hemen S6 ya düşüyor . bende çok nadir gördüm S7 yi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tamer06;612774
Örneğin D7 ile gidiyorsunuz dip gaz yaptınız araç hızlanmak için D5 e geçti, yolun durumuna bağlı tabi. D ile giderken S'e atınca araç performans için en uygun vitesi seçecektir, örneğin D7 ile giderken S'ye atınca araç S3'e geçer daha performanslı sürüş sunar.
S modunda vites sakin kullanımda dahi yaklaşık 3.000 devirde atıyor, en fazla S6'ya kadar yükseliyor, sürekli kullanımda yakıt tüketimi artacaktır. Ne kadar doğru bilmem ama sürekli S'de kullanmak şanzıman'ın ısınmasına neden olmaktaymış.
- 70km/s sabit hızda D7' de giderken S' e alırsam ama gaz pedalının konumunu değiştirmezsem S6 oluyor.
- 70km/s sabit hızda D7' de giderken tam gaz yaptığımda en fazla D4' e aldığını gördüm.
- D7' de giderken, eğer gazı sabit tutuyorsanız, S' ye aldığınızda S3' e geçmez. S mod da olsa gaz pedalının konumunu da gözetir DSG. Ha D7' de giderken S' ye alıp tam gaz yaparsanız alabileceği en küçük vitese alır; ancak ben hiç 7' den 3' e geldiğini görmedim.
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2017, 18:53:12 Gönderen: Uğur Akar »
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Araç henüz rodaj döneminde o yüzden S konumuna alıp deneme fırsatım olmadı :)
Peki S veya D konumunda aracın yaptığı maksimum hız değişiyor mu?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;612896
Araç henüz rodaj döneminde o yüzden S konumuna alıp deneme fırsatım olmadı :)
D veya S farketmez. Yeter ki aşırı yüksek devirlerde uzun süreler sabit gitmeyin. Yoksa D olmuş S olmuş çok da farkı yok.
Alıntı yapılan: Fabia II;612896
Peki S veya D konumunda aracın yaptığı maksimum hız değişiyor mu?
Tabii ki değişmiyor. Sadece S' te son sürate D' ye göre daha çabuk ulaşılır o kadar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!