škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araç muayene aralıkları kısalıyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Muayene edilen araçların neredeyse yarısının ‘ağır kusurlu' çıkması üzerine Trafik Eylem Planı hazırlandı. Buna göre muayene kriterlerinin ağırlaştırılması ve muayene aralıklarının düşürülmesi öngörülüyor.


inShare
Yorum: 115
 

Türkiye'de her yıl binlerce vatandaşın hayatını kaybetmesine yol açan trafik kazalarında, sürücülerin hatalarının yanı sıra araçların güvensiz olmasının da etkili olduğu tespit edildi. Son yıllarda ‘özel sektör aracılığı' ile gerçekleştirilen araç muayene işlemleri sonucunda, muayene edilen araçların neredeyse yarısı ‘emniyetsiz ve ağır kusurlu' çıktı. Buna göre, trafikte seyreden her iki araçtan birisi emniyetsiz ve ağır kusurlu olarak kullanılıyor.
 
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla hazırlanan ve hafta başında Resmi Gazete'de yayınlanan ‘Trafik Eylem Planı' çerçevesinde yapılan çalışmalarda, araçların güvenliği ile ilgili ilginç sonuçlara ulaşıldı. Eylem planının hazırlıkları aşamasında yapılan çalışmaya göre, 27 Mart 2012 tarihi itibariyle 12 milyon 852 bin araç muayene edildi. Söz konusu araçların, 5 milyon 218 bininin ilk muayenede, ‘emniyetsiz ve ağır kusurlu' olduğu belirlendi. Yani gerçekleştirilen ilk muayenede, 100 araçtan 41'i ‘kullanılması sakıncalı' bulunarak, muayenesine onay verilmedi.
 
Mevsimine göre lastik dönemi
 
Söz konusu araçların yüzde 96'sı ikinci randevuda muayene onayı alabildiler. Muayene sonuçları, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı tarafından masaya yatırıldı. Buna göre, trafikteki can ve mal kayıplarının en aza indirilmesi için, muayene kriterlerinin daha da ağırlaştırılması öngörüldü. Özellikle, basında sık sık yer alan, ‘kiralık lastik' ile muayeneye gidilmesine yönelik tedbirler artırılacak. Örneğin kış lastiklerinin bölgelere ve kış şartlarına göre zorunlu hale getirilmesi, muayene aralıklarının daha da düşürülmesi gibi tedbirler üzerinde duruluyor.
http://gundem.milliyet.com.tr/arac-muayene-araliklari-kisaliyor/gundem/gundemdetay/03.08.2012/1575800/default.htm
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
15 günde bir gidelim bari, ulan ülke iyiye gideceğine hergün daha kötüye gidiyor, muayenesiz ve ağır kusurlu araçları bu şekildemi azaltacaklar.
Herifin kafası basmıyorsa sen istersen saat başı muayene yaptırt.
İyi o zaman bende 3 senede bir 0 km araç alırım, kapısından içeri bile girmem Tüv'ün hadi bakalım.
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Benim Favorit geçecekti bir seferde ama ruhsatta şase numarasının sadece son 6-7 numarası yazdığı için "emniyetsiz" olarak yazmışlardı.
Arka cama su püskürtmeyince de ağır kusurlu yazıyorlar mesela.
Emniyetsiz olan veya ağır kusurlu olan araçların sayısının bu gibi manevralarla şişirildiği kanaatindeyim.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Mümkün değil, ferah tutun gönlünüzü bir cacık olmaz. TÜV'ün ilk açıldığı zamanlarda elemanına tornavidayı soktular, kan döküldü resmen. Onun üzerine az daha makul hale geldi, şimdi daha da rahat, ha bir de bunun üzerine daha sertleştirme olacak he mi, millet kılıç kalkan dalar birbirine, bende dalarım valla. Öyle yaptım olduyla olmaz bu işler, sorun başka yerde, muayene ile ne alakası var lan adama küfrettiriyorlar oruç ağız. Kusurlu araç yok mu var, güvenliği tehlikeye atacak şekilde var tabi ama bu oran öyle değil, sorun eğitimde eğitim. Okul yüzü görmemiş adamlar zorunlu olunca dışardan şişirme okul bitirildi hepsinede uydurmadan belge verildi. Altında kaput araba dibine kadar basıyor, kavşağa geliyor ışığın rengini bilmiyor anlamını geç. Neyse, yeter darlandım.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bu doğrultuda radikal bi şeylerin yapılması ŞART.

Niye mi?

Daha geçtiğimiz aylarda bi arkadaş Passat CC ile gerede'nin kemikli rampasında bi tır'a arkadan girdi, tır'ın dorsesi CC'nin yarısına kadar girdi (ama A sütunu bile sağlam kaldı o başka...) Arabanın sağ yarısındaki yolcu kısımlarına dorse girdi yani, Allah'tan arkadaş yalnızdı, ona bi şey olmadı.

Geçen hafta aynı rampada aynı senaryo 2 kişi olması lazım vefat etti.

Çoğu ölümlü kazada kamyon altına giren küçük araçlar va dikkat edin. Halbuki ağır vasıtalar dahil tüm araçların dorselerinde otomobillerin tampon hizalarında koruyucu panelleri olması gerekiyor. Bunu yapmayan bence arkada ölen vatandaşın vebali ile gider...

Ve yine özellikle minibüs,otobüs, ağır vasıtaların muayene hariç yollarda da sıkı sıkıya kontrol edilmeleri gerekiyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Sen gel de Ümraniye' deki kamyonları gör. Bildiğin baraj kamyonu şehrin içinde cirit atıyor.:(


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
AB üyesi ülke kapılarından belli standartları karşılamayan dorseyle giremiyorsunuz, yurt dışı çalışan tırla sadece yurt içinde kalan tırların farkını anında anlarsınız biraz dikkatli bakın. Belli bir mesafeye kadar arka tamponu inmek zorunda, yan taraflar zaten kapalı olacak v.s. bu ufak bir detay, diyorum ya sorun başka yerde, çözüm bu değil, zaten özelleşmedimi, Tüv kaç sene oldu zaten, demek olay bu da değilmiş görüldü.


Çevrimdışı *CEM*

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 472
    • Profili Görüntüle
Ya arkadaş ilk önce ehliyetleri düzenleyin....İnsanlar yürümesini bilmeden ehliyet alıyor bunları muayene et ilk önce.Trafikteki öküzlerden sonra araçlara bakın.


Çevrimdışı hakangemini

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Ben 18 yıllık Lada Samara araç ile muayeneden tek seferde geçiyordum.  Ama arabama da bakıyordum. Bir yerinden en ufak anormal olduğunu  hissettiğim bir ses geldiğinde sanayide alıyordum soluğu. Bilinçli olmak  lazım. Muayene sıklığı birilerine rant sağlamak için bence.


Çevrimdışı ekicimert

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakangemini;384073
Ben 18 yıllık Lada Samara araç ile muayeneden tek seferde geçiyordum.  Ama arabama da bakıyordum. Bir yerinden en ufak anormal olduğunu  hissettiğim bir ses geldiğinde sanayide alıyordum soluğu. Bilinçli olmak  lazım. Muayene sıklığı birilerine rant sağlamak için bence.


olay aynen o


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakangemini;384073
Muayene sıklığı birilerine rant sağlamak için bence.

Bakınız bademgiller
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakangemini;384073
Muayene sıklığı birilerine rant sağlamak için bence.

Haberi okur okumaz benimde aklıma ilk olarak bu geldi. Kazalarda hataların %90'ı sürücülerdedir bence. Aracı muayene edeceğine ehliyet almayı zorlaştırsınlar.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
aslında bize sıkıntı versede doğru iş yolda o kadar araba görüyorumki ya farının biri yanmıyor ya da fren lambası. daha bugün bir tane gördüm önümde arka fren lambaları yanmıyordu. arka camdaki lamba yanmasa gömecektim arkadan.
 
 birde sis farı yakmayı anlamıyorum. görüşü etkilemiyor. ama karşısındakinin gözünü fevkalade etkiliyor.


Çevrimdışı e.g.uysal

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;384891
aslında bize sıkıntı versede doğru iş yolda o kadar araba görüyorumki ya farının biri yanmıyor ya da fren lambası. daha bugün bir tane gördüm önümde arka fren lambaları yanmıyordu. arka camdaki lamba yanmasa gömecektim arkadan.
 
 birde sis farı yakmayı anlamıyorum. görüşü etkilemiyor. ama karşısındakinin gözünü fevkalade etkiliyor.


Aynen hocam. Benim de trafikte en nefret ettiğim şey tertemiz havada sis farının açılması. Sadece sis farı da değil, gereksiz parlak farlar takılıyor araçlara. Karşıdan gelen araçlar resmen insanı kör ediyor.

Hopa'da polis sis farına ceza kesmeye başladı bu sene. Rahatladık bir nebze olsun. Ama çevrede sürekli konuşulanlar, arabama kim ne karışır, bir modifiye zevkim var şeklinde.

Zaten çevremde gördüğüm modifiye anlayışı, parlak far, sis farı, yerlere sarkan tampon ve tırdan çok ses çıkaran egzozdan ibaret. İftar vakti dışında evimin balkonunda oturamıyorum sesten.

Neyse çok uzattım.