škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Octavia 1.6 TDI Ambiente Manuel -İzlenimler-

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar biliyorsunuz aracı alalı bayağı oldu. Araç hakkında yorumlarım ile başlamak istiyorum.. :)  Bu başlık altında sorularınıza da yanıt verebilirim..

Dış Tasarım:


- Araç benim önden çok hoşuma gidiyor. Farlar gülümsüyormuş izlenimi  veriyor ve aynısını Mercedesin C serisinde kullanması aracın her önüne  baktığımda bana mutluluk veriyor.. :D

- Arka Tasarım güzel görünüyor ama bagajın eğilmli yapısı sanki eksikmiş  izlenimi veriyor. Oraya bir eksik var ama ne olduğunu çıkaramıyorsunuz.  Sanıyorum geriye baktığınızda bagajın bittiği noktayı görebilmeniz için  eğimli yapılmış. :) Ben "C" formlu stopları beğeniyorum. Biraz eski ama kötü değil.

- Araca yandan baktığınızda tahmin ettiğinizden daha kısa olduğunu  farkediyorsunuz. Araç çok geniş, iç mekandaki her alanı kullanıyor.  Dışına baktığınızda tahmin ettiğinizden çok daha kısa olduğunu  farkediyorsunuz.

- Araca bir bütün halinde baktığımızda sportif bir araç değil; ama benim  gözümde hala genç görünüyor, yeni bir tasarım izlenimi veriyor. Arka  stoplar için ise aynı şeyleri söylemek zor.

İç Mekan:


- Sürücü kapısını açtığınızda sizi ilk karşılıyan sade ve kullanım  kolaylığı sunan bir iç mekan oluyor. Hemen sürücü koltuğuna  kuruluyorsunuz. O da ne! Nerede bunun tuşları diye direksiyona  bakıyorsunuz. Fazla aranmaya gerek yok; çünkü tuş felan yok! Orta  donanımlı bir araç aldınız; ama çok fonksiyonlu direksiyona sahip  olmaması sizi şaşırtıyor. Zaten sis farı ve park sensörlerinin parası  cebinizden çıktı. Bu biraz ağır kaçıyor ama sineye çekiyorsunuz. Bunun  üstüne kol dayama olmaması ve sadece Konfor paketi ile Ambiente  donanımında alınabilmesi(Ambiente Optimal ve Elegance donanımında  standart) size keşke 2000 Tl verseydim dedirtebilir.

- Gösterge panelinin görünümü çok sade. üst donanımda üstünde beyaz bir  şerit var ve daha elit görünmesini sağlıyor. Alt donanımlarda buna sahip  değilsiniz. Direksiyondan değil ama silecek kolunda da olsa yol  bilgisayarını kontrol etmeniz için tuşlara yer verilmiş. Hiç olmazsa  bunu koymuşlar diyorsunuz. Yol Bilgisayarı gayet geterli. Tabi ki üst  donanımda daha çok bilgi var; ama bunda da aradığınız herşeyi  bulabiliyorsunuz.

- Radyo butonları da gayet basit yapılı ve kullanışlı. Hızlı bir şekilde  ayarlanabiliyor. Kullanımı kolay. 8 hopörlör sayesinde ses gayet net.  Son sesi açıp dinlemedim; ama zaten orta seviyelere çekseniz bile 3.  kattaki komşunuz pürüzsüz bir şekilde duyabiliyor.. :) (Biraz şikayet aldık ta :++: )

- Araç malzeme kalitesi olarak iyi. üst kısımlarda yumuşak plastik,  görünmeyen yerlerde ise sert plastik var; ama çok rahatsız etmiyorlar.  Tıkırtıya neden olmuyorlar.

- Arka tarafa geçtiğinizde çok geniş bir iç mekan gene sizi karşılıyor.   ön koltukları en arkaya çekseniz bile binilebilecek, yolculuk yapılacak  mekan var. Gayet güzel, gene üst donanımda arka koltukta kol dayama var  ama kimin umrunda.. :D Arkada oturanın büyük ihtimalle kol dayamayla işi olmayacak.. :)

Motor:


- Kontağı çeviriyorsunuz ve sürüşe başlıyorsunuz. Motor çok güzel  gürültülü olduğu söylenemez. Benzincide benzinli ile karıştırdı  pompacı.. :) Kapakta yazan dizeli görünce bu dizel mi dedi.. :D

- Motor gayet güzel gidiyor, torku sayesinde kalkışlarda birinci sırada  oluyorsunuz. Yüksek hacimli eski araçlara kafa tutabiliyorsunuz  kalkışlarda. :)  Yüksek hızlara kolayca çıkıyor 160 üstünü denemedik; ama oraya kadar  gayet güzel bir izlenim verdi. Bu motorla az yakmak için bir tiyo. Belli  bir hızla gidin. 140 ile giderken o hızda sabit durursanız benzinlikte  büyük ihtimalle yüzünüz güler. O civarlarda bile yakıt tüketimi 4.5  gösteriyordu.(Anlık Tüketim Değeridir)

- Aracı sıkıştırıp, ara hızlanmalarda birinci olmaya çalışdığınız  ve her kalkışta yanınızdakine fark atmaya çalışmanız durumlarda bile 5  dk uslu gittikten sonra 7 lt lik bir tüketimle karşılaşıyorsunuz. Kısaca  bu motor insanı mutlu ediyor.

- Bu motor hakkında pek kötü bir izlenimimiz olmadı. Tek olumsuz  izlenimimiz motorun eski benzinli araçlarımıza göre geç ısınması oldu.  Kafadan 10-15 dk sürmek gerekiyor motorun ısınması için. Açıkcası motor  ısınmadan klimanın adam akıllı çalıştığı söylenemez ki Adana gibi bir  yerde bile bu durum bazen bir sorun olabiliyor.. :)

Şimdilik bu kadar izlenimlerimiz. Devamı gelecek.. :)
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2012, 21:43:39 Gönderen: HasanK »



Çevrimdışı yasin90

  • .......
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 883
    • Profili Görüntüle
Öncelikle Allah kaza bela vermesin

Motor tüketim olarak gayet iyi, okulda yakın arkadasımda 2010 golf 1.6tdi 90bg modeli var.Isınma probleminden o da çok şikayetçi ankaranın ayazında kıışın araba 10dk dan önce kesinlikle ısınmıyor
ANKARA içi mobilya, özel dolap vs itinayla yapılır, müracaat ben :)


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
dizellerin özelliği geç ısınmasıdır, zaten en erken ısınan dizel 7-8 dk da ancak tam ısınır...
not:bu foruma takılmaya başladığımdan beri skoda lara sempatim oluştu... :)


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
İnceleme için teşekkürler..

Alıntı yapılan: Sertan_c;314574
not:bu foruma takılmaya başladığımdan beri skoda lara sempatim oluştu... :)

Aynen bendede öyle.. :ok:


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ben simdi bir kez daha Skoda aldigim icin, ayri bir keyiflendim:)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Fieasta 1.4TDCi epey çabuk ısınıyor VW Grup araçların dizellerine göre. En azından 3-4 km sonunda camların buğusunu çok rahat çözüyor.:wnk:


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar dizeller doğası gereği zaten geç ısınırlar ancak kaloriferi açmak için de illaki hararet göstergesinin 90'a gelmesini beklemenize gerek yok; ibre kımıldadı mı en düşük seviyede açın kaloriferinizi. üflediği hava her durumda içerideki havadan daha sıcak olacaktır. hararet arttıkça yükseltirsiniz kademeyi.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;314737
arkadaşlar dizeller doğası gereği zaten geç ısınırlar ancak kaloriferi açmak için de illaki hararet göstergesinin 90'a gelmesini beklemenize gerek yok; ibre kımıldadı mı en düşük seviyede açın kaloriferinizi. üflediği hava her durumda içerideki havadan daha sıcak olacaktır. hararet arttıkça yükseltirsiniz kademeyi.

Açıyoruz da donacağız.. :D İçeriyi soğutuyor sanki..:++::++:  10 dk normal konumuna geliyor; ama biz şehir içinde 10 dk yolu zor gidiyoruz. Tek sıkıntımız bu ama onun dışında 4*4'lük.

Babam bunu aldıktan sonra Superb gördü oğlum önümüzdeki sene şunlarla takasa girelim bu araba çok boş diyordu.. :D


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
ha bir de asıl amaç kendinizi değil de motoru daha çabuk ısıtıp yakıt sarfiyatını azaltmaksa o durumda sıcaklık ayarını tamamen en soğuk konuma getirin. motor daha çabuk ısınır. ben örneğin lpg li escort la araç daha çabuk lpg ye geçsin diye soğuk konumda bırakıyorum ayarı, kalorifer radyatöründe su dolaşmayınca daha çabuk ısınıyor motor ve lpg ye daha çabuk geçiyor, yoksa zaten çok geç ısınıyor 4-5 km de ancak geçer lpg ye...


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;314779
ha bir de asıl amaç kendinizi değil de motoru daha çabuk ısıtıp yakıt sarfiyatını azaltmaksa o durumda sıcaklık ayarını tamamen en soğuk konuma getirin. motor daha çabuk ısınır. ben örneğin lpg li escort la araç daha çabuk lpg ye geçsin diye soğuk konumda bırakıyorum ayarı, kalorifer radyatöründe su dolaşmayınca daha çabuk ısınıyor motor ve lpg ye daha çabuk geçiyor, yoksa zaten çok geç ısınıyor 4-5 km de ancak geçer lpg ye...

amaç kendimizi ısıtmak. :D Zaten bunun yakacağı ne ki. :haha: Yaksa ne olur ki ayrıca. Arabayı alalı 2 ay oldu 250 km felan anca yaptık. :)


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
zaten kızım sana söylüyorum gelinim sen anla niyetiyle yazdım, senin değilse de birinin işine yarar belki bu bilgi...
ayrıca yakacağı da bir çok lpg li araç kadar vardır en az...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Skoda'lar bir ısındımıda cehenneme çevirir yalnız içeriyi :D Benim arabamda daha alındığından beri kademesi 2'yi geçemedi :D hamam hamam :D bir defasında hızlı ısınsın diye 3'e almıştım, yoğun trafikte unuttum gitti, genelde rezistans pozisyonunda kullanırım, unuttum yolcu konumuna aldım, yüzüme kaynar su döküldü sandım :D 4. kademe falan daha hiç kullanmadım nerdeyse, çalışıyor mu diye bakmışımdır o kadar :D
Dizel'de geç ısınır ama olsun :) hayırlı olsun gayet güzel arabalar hepside :) güle güle kullansın herkes :)


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler..

Biliyorum bir ısınıyor tam ısınıyor. 10 dk sonra klimayı kapatıyoruz biz direk.. :D 3'ü aldık mı pişiyoruz ben direk sıcaklığı orta seviyeye çekiyorum genede çare olmuyor.. :D