škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2019 superb style tavsiye eder misiniz?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bloodline;652449
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin hocam. Sorun olmazsa size maliyetini sorabilir miyim?[/QUOTE

Teşekkürler hocam. 198 Araç bedeli 4500 hurda araç ve işlem bedelleri tuttu. Normalde aracı peşin alacaktım fakat 70.000 tl faizsiz kredi imkanı varmış. O nedenle kredi kullandım, kredi kullanımlarında garanti uzatma 2800 ve kasko 1900 zorunluymuş. 4700 de bunlara vermiş oldum.

Normalde garanti uzatmam hatta diğer aracın ilk yıldan sonra bakımını bile dışarda yaptırdım fakat bu araçta DSG'ye güvenemedim.


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: Forever;652456
Alıntı yapılan: Bloodline;652449
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin hocam. Sorun olmazsa size maliyetini sorabilir miyim?[/QUOTE

Teşekkürler hocam. 198 Araç bedeli 4500 hurda araç ve işlem bedelleri tuttu. Normalde aracı peşin alacaktım fakat 70.000 tl faizsiz kredi imkanı varmış. O nedenle kredi kullandım, kredi kullanımlarında garanti uzatma 2800 ve kasko 1900 zorunluymuş. 4700 de bunlara vermiş oldum.

Normalde garanti uzatmam hatta diğer aracın ilk yıldan sonra bakımını bile dışarda yaptırdım fakat bu araçta DSG'ye güvenemedim.


DSG için uzatılmış garantiye gerek yok.
Aracın bakımını 15 bin KM de bir ya da yılda bir serviste yaptırıyorsanız, şanzıman ve motor 5 yıl garanti kapsamında idi. VW servisinden aldığım bilgiye göre 7 yıla çıkmış bu süre.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: baba63;652464
Alıntı yapılan: Forever;652456


DSG için uzatılmış garantiye gerek yok.
Aracın bakımını 15 bin KM de bir ya da yılda bir serviste yaptırıyorsanız, şanzıman ve motor 5 yıl garanti kapsamında idi. VW servisinden aldığım bilgiye göre 7 yıla çıkmış bu süre.


Yok hocam o tamamen şehir efsanesi, servisin keyfine sizin uğraşmanıza kalmış. Aslında bu sadece sorunlu olan DSG şanzumanlı araçları satabilmek ve bu sayede müşteriyi servise bağlama yöntemi.
Bu konuda en az esnek olan skoda servisleri. Arkadaşın 2 ay önce garantisi dolan servis bakımlı aracında DSG arızasına 14bin masraf çıkardılar, bir kuruş indirim yapmadılar. Babamın 5 yaş leonundaki arıza ücretsiz çözüldü. Üstelik araç bakımları sanayide yapılmıştı. Bir bakımı serviste yapıp garantiye soktular. VW de biraz uğraşırsanız 1 bakımı serviste yaptırmak şartı ile garanti kapsamında işi çözüyor.
Zaten DSG dışındaki hiç bir arızayı iyi niyet garantisine sokmuyorlar. Mantıken düşündüğünüzde de araçta motor ve şanzuman dışında arıza yapacak parça yokki. Servis bakımlı araç garantili ise aracı satarken 7 yıl garantili diye satması gerekmez mi?


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: Forever;652471
Alıntı yapılan: baba63;652464


Yok hocam o tamamen şehir efsanesi, servisin keyfine sizin uğraşmanıza kalmış. Aslında bu sadece sorunlu olan DSG şanzumanlı araçları satabilmek ve bu sayede müşteriyi servise bağlama yöntemi.
Bu konuda en az esnek olan skoda servisleri. Arkadaşın 2 ay önce garantisi dolan servis bakımlı aracında DSG arızasına 14bin masraf çıkardılar, bir kuruş indirim yapmadılar. Babamın 5 yaş leonundaki arıza ücretsiz çözüldü. Üstelik araç bakımları sanayide yapılmıştı. Bir bakımı serviste yapıp garantiye soktular. VW de biraz uğraşırsanız 1 bakımı serviste yaptırmak şartı ile garanti kapsamında işi çözüyor.
Zaten DSG dışındaki hiç bir arızayı iyi niyet garantisine sokmuyorlar. Mantıken düşündüğünüzde de araçta motor ve şanzuman dışında arıza yapacak parça yokki. Servis bakımlı araç garantili ise aracı satarken 7 yıl garantili diye satması gerekmez mi?


İlginç hocam. Demek ki servisten servise fark var. Ben bizzat en yetkiliden duydum bunları ve tecrübe de ettim. 2011 model AUDİ A6 aracımın Multitronic vitesinde sorun çıktı. Garantisi de biteli bayağı olmuştu. İyi niyet garantisi vardı diye 28 bin TL'lik faturasına tek kuruş ödemedim. VW ve Skoda'ya sık gidip geliyorum. Şahit oluyorum. Birçok aracın iyi niyet garantisi sürüyor diye şanzımanlarındaki yüksek miktarlı sorunlar ücretsiz çözüldü. Motor haricinde torpido kapağı vb şeylerde arıza çıkabiliyor tabi bunların olasılıkları düşük.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: baba63;652473
Alıntı yapılan: Forever;652471


İlginç hocam. Demek ki servisten servise fark var. Ben bizzat en yetkiliden duydum bunları ve tecrübe de ettim. 2011 model AUDİ A6 aracımın Multitronic vitesinde sorun çıktı. Garantisi de biteli bayağı olmuştu. İyi niyet garantisi vardı diye 28 bin TL'lik faturasına tek kuruş ödemedim. VW ve Skoda'ya sık gidip geliyorum. Şahit oluyorum. Birçok aracın iyi niyet garantisi sürüyor diye şanzımanlarındaki yüksek miktarlı sorunlar ücretsiz çözüldü. Motor haricinde torpido kapağı vb şeylerde arıza çıkabiliyor tabi bunların olasılıkları düşük.


Haklısınız hocam, octavia forumuna bakarsanız bu sorunu ücretsiz çözdüren de var, belli oranda parça ve işçilik indirimi alabilen de. Serviste bir tanıdığım var, DSG'nin sorunu yıllardır çözülmüyor, bizde müşteriyi servise bağlıyoruz diyor ve DSG'nin üç çeşit arızası dışında hiçbir arızanın iyi niyete girmediğini söylüyor. 1- Mekatronik, 2- Kavrama 3- vites kolu mekanizması

Birde işin şu tarafı var, doğuda insanlar daha yardımsever. Aracı Malatyadan aldım. Cadde de kime ne sorduysam içtenlikle cevapladı, adres tarif ettiler, hatta yanımıza düşüp bizi götürdüler. Konya'da olsa yanlış tarif edip arkandan gülerler.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;652475
Alıntı yapılan: baba63;652473

Haklısınız hocam, octavia forumuna bakarsanız bu sorunu ücretsiz çözdüren de var, belli oranda parça ve işçilik indirimi alabilen de. Serviste bir tanıdığım var, DSG'nin sorunu yıllardır çözülmüyor, bizde müşteriyi servise bağlıyoruz diyor ve DSG'nin üç çeşit arızası dışında hiçbir arızanın iyi niyete girmediğini söylüyor. 1- Mekatronik, 2- Kavrama 3- vites kolu mekanizması

Birde işin şu tarafı var, doğuda insanlar daha yardımsever. Aracı Malatyadan aldım. Cadde de kime ne sorduysam içtenlikle cevapladı, adres tarif ettiler, hatta yanımıza düşüp bizi götürdüler. Konya'da olsa yanlış tarif edip arkandan gülerler.

Malatya'dan aynı gün aracı alıp ayrıldığınızı düşünerek cevap yazmadım yoksa bende yardımcı olmaya çalışırdım. Aracımın şimdiye kadar tüm yıllık bakımlarını (3 yıldır) Miram Servisinde yaptırdım. Sıfır araç alımı olarak bilemem ancak servis bakımı olarak Miramı beğeniyorum müşteri ile ilgileniyorlar servis bakım fiyatı,silecek,aksesuar v.b fiyatı olarak da Elazığ ilinde bulunan servise göre daha uygun olduğunu söyleyebilirim, sorduğumuz sorularda en azından konuya daha hakimler. Zaten Audi, VW, Seat ve Skoda bayiliğini Malatya'da Miram Oto yapıyor müşteri ilişkilerinde ve yardımcı olmalarında onunda etkisi olabilir diye düşünüyorum. Bir Malatyalı olarak insanımız hakkındaki olumlu düşünceleriniz adına size teşekkür ediyorum. Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın inşaallah...
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2019, 19:07:14 Gönderen: Rifle44 »


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;652480
Alıntı yapılan: Forever;652475


Malatya'dan aynı gün aracı alıp ayrıldığınızı düşünerek cevap yazmadım yoksa bende yardımcı olmaya çalışırdım. Aracımın şimdiye kadar tüm yıllık bakımlarını (3 yıldır) Miram Servisinde yaptırdım. Sıfır araç alımı olarak bilemem ancak servis bakımı olarak Miramı beğeniyorum müşteri ile ilgileniyorlar servis bakım fiyatı,silecek,aksesuar v.b fiyatı olarak da Elazığ ilinde bulunan servise göre daha uygun olduğunu söyleyebilirim, sorduğumuz sorularda en azından konuya daha hakimler. Zaten Audi, VW, Seat ve Skoda bayiliğini Malatya'da Miram Oto yapıyor müşteri ilişkilerinde ve yardımcı olmalarında onunda etkisi olabilir diye düşünüyorum. Bir Malatyalı olarak insanımız hakkındaki olumlu düşünceleriniz adına size teşekkür ediyorum. Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın inşaallah...


Teşekkürler hocam, biraz yorucu yolculuk oldu. Akşam üzeri aracı almaya karar verdik ve Miram otoya biz yarın geliyoruz dedik. Gece eşimle yola çıkıp, sabah aracın imzalarını attık. Öğretmen evinde biraz dinlenip akşam üzeri aracı aldık gece konakladık ve ertesi gün MAlatyayı gezerek döndük. Eski Malatya, Somuncu baba güzel yerlerdi. Bakırcılar çarşısındaki Güngör kebap ve Darende Gül kebapa uğrayıp müthiş lezzetleri de tatmış olduk.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Dizel aracı olanlara bir konu danışmak istiyorum.
Araç şuan 900km de fakat dün akşam işten dönerken durduğumda start/stop devreye girmedi ve 1000 devir üzerinde çalışmaya başladı, eve geldiğimde de fan açıktı. Sonra akşam yine aracı kullanmam gerekti, kısa bir sürüşte yine araç 1000 devir üzerinde rölantide sabitlendi, durduğumda yaklaşık 5 dakika yine fan çalıştı.
Sabah işe gelirken rejenerasyon yapıyordur diye biraz yüksek devirde kullandım, stop ettiğimde fan çalışıyordu.
Adblue sistemi eklenmiş bir araçta 750km si uzun yol toplam 900km de rejenerasyona girmesi normal mi sizce.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;652491
Dizel aracı olanlara bir konu danışmak istiyorum.
Araç şuan 900km de fakat dün akşam işten dönerken durduğumda start/stop devreye girmedi ve 1000 devir üzerinde çalışmaya başladı, eve geldiğimde de fan açıktı. Sonra akşam yine aracı kullanmam gerekti, kısa bir sürüşte yine araç 1000 devir üzerinde rölantide sabitlendi, durduğumda yaklaşık 5 dakika yine fan çalıştı.
Sabah işe gelirken rejenerasyon yapıyordur diye biraz yüksek devirde kullandım, stop ettiğimde fan çalışıyordu.
Adblue sistemi eklenmiş bir araçta 750km si uzun yol toplam 900km de rejenerasyona girmesi normal mi sizce.


AdBlue'nun görevi mazotun yanmasıyla ortaya çıkan NOx gazlarının seviyesini düşürmektir. Egzoz gazlarına karışarak işini görüyor. Motor dururken görev yapamaz.

Start/stop sistemi, akü seviyesi yetersiz olduğu durumlarda devreye girmez. Mesela klima açıksa devreye girmez. Kısa sürüşlerde akü seviyesi yeterli doldurulmadığında yine çalışmaz. Aküyü yeterli seviyeye çekmek için motoru kısa süre 1000 devirde tutar. Yüksek devirin etkisi var mı bilgim yok. Rejenerasyon yapılması için bilgisayarın tıkanıklık algılaması gerekir. Yeni araçta da bu olamaz.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;652491
Dizel aracı olanlara bir konu danışmak istiyorum.
Araç şuan 900km de fakat dün akşam işten dönerken durduğumda start/stop devreye girmedi ve 1000 devir üzerinde çalışmaya başladı, eve geldiğimde de fan açıktı. Sonra akşam yine aracı kullanmam gerekti, kısa bir sürüşte yine araç 1000 devir üzerinde rölantide sabitlendi, durduğumda yaklaşık 5 dakika yine fan çalıştı.
Sabah işe gelirken rejenerasyon yapıyordur diye biraz yüksek devirde kullandım, stop ettiğimde fan çalışıyordu.
Adblue sistemi eklenmiş bir araçta 750km si uzun yol toplam 900km de rejenerasyona girmesi normal mi sizce.

Start stop sisteminin devreye girmesi siz de tahmin edersiniz ki birçok değişkene bağlı dediğinize göre muhtemelen rejenerasyon durumundan dolayı devreye girmemiş olabilir. Ekonomik modda şehir içi kulanımlarda ve araç bir kaç gün yattığında rejenerasyon oluyor genelde. Bir süre gözlemleyin. Birde şunu söylemek istiyorum start stop sistemini araca her bindiğimde kapatıyorum. Sadece uzun süren ışıklarda gerekirse devreye manuel olarak alıyorum. 3 yıldır akü sorunu yaşamadım ve zamansız erken devreye girip geç çıkmasındansa ayrıca akü sıkıntısıyla uğraşmaktansa bunu tavsiye ederim. Çünkü geçen bakımda servise gittiğimde moll marka akülerde birçok kişinin aküsünün boşaldığı yönünde bilgiler aldım yeni araçlarda Varta marka akü olduğunu söylediler. Benim akümde moll marka ama çok şükür problem yaşamadım. Start stop olayını genelde kullanmasanız iyi olur bunun rejenerasyonada faydası olacaktır. Ayrıca şehir içinde eco modu kullanmayın buda hem gaz tepkisini düşürüyor hemde düşük devir kullanıldığından kurumların yanması güçleşiyor. Ayrıca tesadüf müdür bilmiyorum ama dsg sorununu yaşayanların bir çoğunu eco modda kullananlarda gördüm bugüne kadar.
« Son Düzenleme: 27 Eylül 2019, 22:06:57 Gönderen: Rifle44 »


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
10 yıldır passat, superb ve leon araçları kullanıyorum, aslında start/stop devreye girmemesi gibi bilgileri rejenerasyonun başladığını belirtmek için vermiştim. TDI araçlar ortalama 1000 km'de rejenerasyona girdiğini biliyordum ama satış görevlisi Adblue olan araçların daha seyrek rejenerasyona girdiğini söylemişti. Fakat biraz araştırınca DPF ve SCR sistemlerinin birbirinden bağımsız olduğunu anladım. Euro 6.2 ile azot oksit gazlarının oranı düşürülmüş ve DPF yasal sınıra kadar filtreleme yapamadığı için Adblue eklenmiş.

Forumda insanlar sürekli soruyordu, dizelin akibeti ne olacak diye. Anlaşılan o ki dizel, arz talep dolayısıyla bitecek. SCR gibi filtreleme sistemleri ilk maliyeti ve bakım maliyetlerini artıracak. DPF temizliği için uzun yola çıkıp gazlamak yakıtı artıracak derken dizelin avantajı kalmayacak. SCR sistemi neredeyse egsoza takılmış bir motor gibi, onlarca parçadan oluşuyor.

Depo, şamandıra, depo içinde ısıtıcı, SCR ECU'su, SCR katalizörü, pompa, SCR enjektörü ve SCR'nin devreye girip girmemesini denetleyen onlarca sensör.


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;652376
Çok hızlı bir alışveriş ile style paket superbi aldım. İstanbul yerine ikinci el aracıma daha fazla fiyat verip yeni aracı daha hesaplı veren Malatya Miram otoyu tercih ettim. Malatyaya yakın olan herkese tavsiye ederim, tüm VAG grubunun bayiliğini yapıyorlar ve çok yardımcı oldular. Ayrıca benim bir talebim olmadığı halde orjinal bagaj havuzu ve havuzlu paspası hediye ettiler. Cam filmini ise cüzzi bir ücret karşılığı yaptırdım. Hurda araç bedelini ben ödedim ama aracı onlar bulup işlemleri yaptılar.



Ve superbte arka çocuk kilidi otomatik hale gelmiş, arka cam kilidi tuşunu ikiye bölmüş sağ ve sol için ayrı çalışan çocuk kilidi/cam kilidi yapmışlar. Ayrıca araç Euro 6.2 emisyona sahip dolayısıyla Adblue gelmiş ve Adblue bitince mazot olsa da araç çalışmıyormuş. Multimedya sistemi android auto uyumlu ve telefona yükleyince sorunsuz çalıştı.
Hocam öncelikle aracınız hayırlı  olsun,  kazasız belasız iyi günlerde kullanın.  Sizin ikinci el aracınıza kaç lira verdiler? Bende de 2015 active 1.4 125bg Superb  var 50bin km'de, bazen değişsem mi acaba diyorum Style paketle.

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;652543
Forumda insanlar sürekli soruyordu, dizelin akibeti ne olacak diye. Anlaşılan o ki dizel, arz talep dolayısıyla bitecek.

Bu konuda güncel durum şu: Toyota içten yanmalı motoru tamamen terk etmedi. Hibritten devam edeceğini açıkladı. BMW yaklaşık bir 10 sene daha dizel üreteceğini söylüyor. PSA zaten verimli motor konusunda uzmanlaştığından 20 sene kadar daha üretilebileceğini söylüyor. VAG ise grubun altında yer alan ultra lüks markalardan Porsche'nin elektrikli araç konusundaki yatırımlarıyla ileriki yıllarda elektrikli araç piyasasını, ortak parça kullanımı ve maliyet düşürme politikasıyla tekrar yön verecek. Almanya'nın üst makamlarından bir adam, Alman üreticilerin elektrikli araç konusunda neden halen atılım yapmadığı konusunda şirketlere bir nevi aba altından sopa gösterdi. Yalnız ondan sonra halen dizel konusunda gelişmeler devam ediyor.

Kısaca, dizel motor benzinli motordan daha verimli olmayı sürdürdükçe, binek otomobillerde kullanımı devam edecek. Hatta dizel skandalına rağmen, Almanya'da dizel motorlu araç satışı oldukça yüksek orana sahip. Birkaç tane istatistik tutan sayfadan baktım. Sanıldığı gibi bir algı da yok. Halen dizel çatır çatır satılıyor. V6 benzin motorlu Audi'lerin karma yakıt tüketimlerini 6 litrelere çektikleri gerçeği de var. Maliyeti ve tüketimi benzinin üstüne çıkmadıkça dizel motor gelişmeye devam edecek. Bosch'un CO2 ve NOX salınımını düşüren çalışmaları da mevcut. Araçlara entegre edildiğinde, talep varsa arz gelir.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2019, 22:08:19 Gönderen: octa »


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;652555
Bu konuda güncel durum şu: Toyota içten yanmalı motoru tamamen terk etmedi. Hibritten devam edeceğini açıkladı. BMW yaklaşık bir 10 sene daha dizel üreteceğini söylüyor. PSA zaten verimli motor konusunda uzmanlaştığından 20 sene kadar daha üretilebileceğini söylüyor. VAG ise grubun altında yer alan ultra lüks markalardan Porsche'nin elektrikli araç konusundaki yatırımlarıyla ileriki yıllarda elektrikli araç piyasasını, ortak parça kullanımı ve maliyet düşürme politikasıyla tekrar yön verecek. Almanya'nın üst makamlarından bir adam, Alman üreticilerin elektrikli araç konusunda neden halen atılım yapmadığı konusunda şirketlere bir nevi aba altından sopa gösterdi. Yalnız ondan sonra halen dizel konusunda gelişmeler devam ediyor.

Kısaca, dizel motor benzinli motordan daha verimli olmayı sürdürdükçe, binek otomobillerde kullanımı devam edecek. Hatta dizel skandalına rağmen, Almanya'da dizel motorlu araç satışı oldukça yüksek orana sahip. Birkaç tane istatistik tutan sayfadan baktım. Sanıldığı gibi bir algı da yok. Halen dizel çatır çatır satılıyor. V6 benzin motorlu Audi'lerin karma yakıt tüketimlerini 6 litrelere çektikleri gerçeği de var. Maliyeti ve tüketimi benzinin üstüne çıkmadıkça dizel motor gelişmeye devam edecek. Bosch'un CO2 ve NOX salınımını düşüren çalışmaları da mevcut. Araçlara entegre edildiğinde, talep varsa arz gelir.


Siz tüketilen yakıt açısından bakıyorsunuz ama egsoz emisyon normlarını avrupa belirliyor ve birinci amaç çevre kirliliği. Şu bir gerçek Avrupa ciddi gelir kaynağı olan otomotiv sektörünü baltalamaz ama kendisinide zehirlemez. Almanya'da son 5 yılda dizel araç oranı %60'tan %45'e gerilemiş. Alman hükümeti Euro4 ve 5 motorları yasakladı ve araçlarda iyileştirmeye gitme sorumluluğunu da üreticilere yükledi. Üreticilerde iyileştirme maliyetli olduğu için eski araçları yenileri ile değiştirip eskileri Bulgaristan vs gibi doğu avrupa ülkelerine gönderdi.
Euro 4 te NOx salınımı 0,25 iken Euro 6 da 0,08'e Euro 6,2 ile daha aşağı çekildi. Aslında ben bunları filtrelemek için yapılan yatırım dizel araç fiyatlarını artırınca dizelin avantajlı olmaktan çıkacağını söylemek istedim. Şuan zaten elektrikli araçta verim istenen düzeyde değil tek seçenek hibrit ve benzinli motor. TSI motorun verimi aslında dizelle yarışır durumda.
Ayrıca bir galon ham petrolden üretilen dizel yakıt benzinin yarısı kadar ve bu mazot ağır vasıtalarda kullanmaya ancak yetiyor. Dünyanın büyük çoğunluğu benzinli araç kullandığı için denge sağlanabiliyor. Dizel araç sayısı arttıkça dengesizlikte artıp dizel yakıt fiyatları artacak.
Mesela Türkiyede günde 9 milyon litre benzin, 63 milyon litre motorin kullanılıyor. Türkiye ve Avrupa rafine ettiği benzini dışarı satıp dışardan motorin satın alıyor.
Tabiki Bosch dizel motorun bitmesini istemez ve yatırım yapmaya devam eder çünkü common rail teknolojisini 90'lı yıllarda Fiat geliştirdi fakat parasızlıktan Bosch'a patentini sattı. İlk CR dizel bosch, delphi, ford ve peugeot ortaklığında üretildi. Küçük hacimli motorları PSA grubunun fabrikasında Fransa'da, büyük hacimli motorlarda Volvo, Ford ortak fabrikasında (sanırım ingilterede) üretildi. Aslında HDI. TDCI bir alman motoru. CR dizel üretmek isteyen her firma halen Bosch'a patent ücreti ödemek zorunda.


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Nerede ve ne zaman okuduğumu hatırlamıyorum ama başlık aklımda kalmış. Türkçesi
"En az giden benzinli kadar gidip, en hızlı dolan benzinli kadar olmadıkça"

Tesla o zaman 260km yapıyordu.

Elektrikli otoların yollarda, benzinli ve dizelin yerini alması için basit hesap yapılmış. Bence de doğru bir hesap.


Şu an benzinli bir araç bir depo ile 450/550km yapıyor ortalama. Dolumu ise 5dk.

Öncelik bakılacak yer burası değil ama!

Öncelik; yıllardır büyüyen fabrika, atölye ve yan sanayide istihdam edilen milyonlarca insanın ne olacağı?

Bu kadar büyük iş kapısının radikal kararlar ile kapatılması mümkün değil. Sadece elektrik tercih eden ülkeler üretici olmadığı gibi, nüfusu az geliri yüksek ülkeler.

Ülkede bazı şehirlere dizel yasağı getirmek ise, farkındalık yaratmak, pazar oluşturmak, markalarını ön plana çıkarmak için reklamlarda kullanmak.



Kısaca;  fosil yakıt devam edecek ve buna bağlı araç kullanımı verimlilik artışı ve teknolojik gelişim ile motor hacimlerinin küçülmesi, zehirli salınımın azaltılması esasına dayanarak devam edecektir.