škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tekerleğe nitrojen basımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Ben 3 yıldır  yazlık ve kışlık lastiklerimde hep nitrojen bastırdım ( ki bunu özellikle istemedim, lastik değişimini yaptığım yer, lastik oteli ve bu hizmeti fazladan bir ücret talep etmeden yapıyor). Çok memnunum, hiç bir defasında lastik basınçlarında azalma yaşamadım,  uzun yolda da ısınma sorunuyla karşılaşmadım.  

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: promethe;639831
 uzun yolda da ısınma sorunuyla karşılaşmadım.  



Uzun yolda ısınma nasıl bir sorun yaratıyor?


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;639841
Uzun yolda ısınma nasıl bir sorun yaratıyor?
Lastiğin aşırı ısınması, lastiğin tahrip olmasına ve ani hasarlara neden olabilir, bu da ani hava ya da basınç kaybına yol açabilir.  Yüksek hızlarda teker kontrolünü kaybetmekte muhtemel bir kazaya yol açacaktır,  en azından araç kontrolünde büyük sıkıntı  yaşanacaktır  diye düşünüyorum.

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Aşırı ısınma farklı bir durum tabi. Onun nedenleri farklıdır


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Tekerin ısınması iç basıncın artması demektir. O da konfor kaybıdır.



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: rsimsek;639872
Tekerin ısınması iç basıncın artması demektir. O da konfor kaybıdır.


Soğukken ölçtüm 32, otoyolda 220 km sonra aynı manometremle ölçtüm 33 çıktı. Bunun yaratacağı konfor kaybı ihmal edilecek kadar küçüktür  ;)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Basıncı düşük lastik daha çok ısınır ve patlama riski taşır,


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Lastiklerin ısınması daha çok hava sıcaklığı, sürekli fren vesair durumlara bağlı. Doğru tespiti basınç ve sıcaklık sensörlü arkadaşlar verebilir. Yani kapalı yerde 24-25 derece olan bir teker, sıcakta bir kaç saatlik yolda ne kadar ısınıyor, ısındığında basınç ne kadar değişiyor?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;640002
Lastiklerin ısınması daha çok hava sıcaklığı, sürekli fren vesair durumlara bağlı. Doğru tespiti basınç ve sıcaklık sensörlü arkadaşlar verebilir. Yani kapalı yerde 24-25 derece olan bir teker, sıcakta bir kaç saatlik yolda ne kadar ısınıyor, ısındığında basınç ne kadar değişiyor?


Benim yaz aylarında uzun süreli kullanımda 48 dereceye kadar çıktı basınç farkı 2-3 bar kadar artıyor. Kış aylarında 18-20 derece anca oluyor basınç farkı olarak 1-2 bar artıyor. Eğer denk gelirse foto çekip atarım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Eyvallah Mehmet bey, normal durumlarda fazla bir fark yapmıyor demek ki.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Değişim daha çok dış ortam sıcaklığına bağlı birde yoğun fren kullanılıyorsa o da biraz etkiliyor.


Çevrimdışı kaan22

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;639990
Basıncı düşük lastik daha çok ısınır ve patlama riski taşır,


Aynen dikkat etmek gerek


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Soldaki resim soğuk lastik, sağdaki dış ortam sıcaklığı 32 derece ve ortalama 10-15 km kullandım, 3/2 si 70-80 km hız 3/1 ş.içi.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Mehmet bey, öncelikle bizim için tecrübe edip paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Aşırı bir fark olmasa da 2-3 psi yine de hissedilebilecek bir değerdir. Çok aşırı sıcaklık farkları olan bölgeler arasında seyahat edilmiyorsa dikkat edilecek bir durum oluşturmayacaktır.