škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ABS mi? Lastik mi? Sorunlu...

mygokhan · 184 · 51195

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
ABS' nin zaten aracı kontrollü durdurmaya kızaklamadan durdurmaya yaradığını biliyorum :)

Benim derdim sık sık ABS'nin devreye girmesinin hangi etkenden kaynaklandığııdır..

Pazar günü deneme yapacağım zaten..O zaman belli olacak ..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


octaviaman

  • Ziyaretçi
Kullanım değişikliğim yok diyorsun ama tekrarlayalım eğer daha kısa mesafede süratlenip yine kısa bir mesafede durma isteğine dayalı frenajın yoksa,lastikler de tamamsa en doğrusunu servis söyler.Acaba abs sensörlerinden olabilir mi?diye düşünüyorum.Belki bir temizlik,belki bir arıza....Haydi Servise


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;17034
ABS' nin zaten aracı kontrollü durdurmaya kızaklamadan durdurmaya yaradığını biliyorum :)
 
Benim derdim sık sık ABS'nin devreye girmesinin hangi etkenden kaynaklandığııdır..
 
Pazar günü deneme yapacağım zaten..O zaman belli olacak ..

 
lastik....
karlastıgı ile abs geç devreye girerken normal lastık daha erken devreye gırer...denedim gördüm:)


Çevrimdışı emrtkn

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
    • http://www.etaelektromarket.com.tr
Yani bizim burada bi hafif rampa aşağı yol var,o yolun başlangıcındaki yol ise kötü.
O yüzden bende hafif frene dokunuyorum ABS devreye gidiyor,sadece ara sıra orada oluyor.
Yani sürekli değil ;)
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;17029
yol durumu lastık durumu ve sıcak soguk lastıkle dıskler buna sebep olabılır kanısındayım.
ama abs arabayı erken durdurmaz sadece manevra kabılıyetı ıle durmana yardım eder.arada ben denerım abs çalısıyormu dıye panık fren yaparım ılk etapta sankı durmayacakmıs gıbı gelıyor ama duruyo.
ben abs frenin 100km/ h da panik frende 38-42 m de durduğunu okumuştum.normal frenli araçlarda ise 100 km hızda 70 m ye kadar anca durduğunu okumuştum.yani abs anti blokaj sistemini yerine getirirken hızda da mesafeyi kısalttığını okudum,yanlışsam düzeltin.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
konuyla alakasız ama 200 le giderken frene patlatın bi :) değil ABS devreye girmesi yavaşladığı bile hissedilmiyor :lol:


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;17084
ben abs frenin 100km/ h da panik frende 38-42 m de durduğunu okumuştum.normal frenli araçlarda ise 100 km hızda 70 m ye kadar anca durduğunu okumuştum.yani abs anti blokaj sistemini yerine getirirken hızda da mesafeyi kısalttığını okudum,yanlışsam düzeltin.

 
ABS fren sistemi tekerlekler bloke olacağı an fren merkezinin yolladığı basıncı azaltır. Sensörler, tekerlekler bloke olacağı an basıncı azalttığı için aracınız durmadan yürümeye devam edecektir.Aracımızın durma mesafesi zemin kayganlaştıkça uzayacak.kaygan zeminlerde ABS dahi size bir fayda sağlamayacak. Hem aracınız çok uzun mesafede duracak hem de direksiyonu çevirseniz bile sağa sola yön almayacaktır.
bunu demek istedim.yol şartlarına göre abs...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bir testte panik frende 100km/ h hızda Roomster'ın 37 metrede durduğunu okudum, dergi hala elimde.
 
Zaten 40 m'den uzun mesafede duran araç için pek iyi konuşmuyorlar :aman:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Eğer sağa sola manera yapmayacaksanız, kupkuru asfaltta sert fren yapıp tekerlekleri kilitlerseniz araç daha kısa mesafede durur. ABS varsa, tekerlekleri kilitlememek için tamamen durmasını engeller. Bu da bir-iki metre de olsa fren mesafesini uzatır.
Kumlu bir zeminde giderken de tekerleklerin kilitlenmesine müsaade etmez ABS. ABS olmayan bir araçta kumlu zeminde sertçe fren yapıldığında tekerlek kilitlenerek ön kısmında takoz vazifesi görebilecek ufak bir kum tepesi oluşturur ve bu da daha kısa mesafede durmaya yardımcı olur.:wnk:
Bu bilgileri vakt-i zamanında ABS' nin yavaş yavaş standart hale gelmeye başladığı dönemde, Auto Show dergisinde okumuştum.


Çevrimdışı toGah

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 423
    • Profili Görüntüle
    • http://www.togah.com
normaldir böyle şeyler, hepimizde oluyor. mesela tam frene bastığın yerde hafiftem tümsek çukur vs kesik vs.vs.vs. bi yerden geçiyorsun.  araç sanki fren yokmul gibi anlamsız bir şekilde abs devreye giriyor ve kayıyor.

banada 2-3 defa oldu fazla takmamak lazım böle şeyleri.


Çevrimdışı YÜKSEL

  • Forumun Abisi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Sert frende, özellikle rampa aşağı inerken benim fabiada da oluyor. Özellikle yerde hafif tozlanma varsa.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. MONTAIGNE... :dede:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Bizim arabaların ABS'si bir başka dalga.Aynı benzer mevzuyu zamanında bende belirtmiştim,zırt pırt devreye giriyor diye.Bu yollardaki yeni moda boyalı tırt tırt zeminler var mesela onların üzerinde frene dokunur dokunmaz takur tukur ABS devrede anında.Aslında ABS'nin belli bir hızdan sonra devrede olması gerekir,düşük hızda ABS iyilikten çok zarar verir çünkü.Düşük hızda zaten sağa sola kaçmana gerek kalmadan durman daha emniyetli ama ABS olunca işler sarpa sarıyor,araba öne öne atlıyor çivi batırılmış arap tayı gibi.20-30 km hızda ABS'nin işi ne,Alman güvenlik diye saçmalamış biraz :) İşin ilginç yanı ABS'nin bende kış aylarından daha çok yaz aylarında devreye girdiğine şahit olmuşumdur.Tek aklıma gelen zeminden dolayı daha kontrollü gittiğimden dolayıdır sanırım.ABS'li arabalarda lastik,lastik durumu ve rot-balans çok etken yalnız,davranışı direk değişiyor.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
hız konusunda Baki Kaptanıma katılıyorum.


birde şu izlenimimi paylaşayım, kışın ultra yavaş giderken, mesela 10 la, frene koyup hafif hafif buzda metrelerce sürüklendiğimi bilirim, kııyyyyyykkkkk diye resmen kayıyordu ama ABS devreye girmiyordu???


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Mesela geçen Opel Comboya önlere lastik aldık.Continental Premium contact 1 (Eski desen ama 09 üretimi) LAstikçiyi zengin ettik yahu :D

Neyse frenaj ve ABS olayı çok değişmiş..ABS kolay devreye girmiyordu..

Ama şunuda tespit ettim.Soğuk lastikte araba daha çok kayıyor.Belkide benim sorun lastiklerin soğuk olması..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;17556
hız konusunda Baki Kaptanıma katılıyorum.


birde şu izlenimimi paylaşayım, kışın ultra yavaş giderken, mesela 10 la, frene koyup hafif hafif buzda metrelerce sürüklendiğimi bilirim, kııyyyyyykkkkk diye resmen kayıyordu ama ABS devreye girmiyordu???

Tam tersi benzeri bende de olmuştu,yani yüksek hızda.Önümde bir tane 5.20'i kattım arkadan iteliyorum bunu kovalaşıyoruz,140-150 falan böyle gidiyoruz ben yol istiyorum :hanz: aramızda 5 metre var-yok yapıştım direk buna ben :hanz: ilerde trafik durdu asıldım frenlere no panic no stres bende,benim araba direk yapıştı asfalta ve ABS girmedi devreye :hanz: BMW öndeki Land Rover'a arka sayfadan manşete çıktı :hanz: benim arabanın şu ana kadarki 10 nomre frenajlarından biridir,yılın fren oscar heykelciğini kaldırdık :hanz: direksiyonu öptüm sevdim:hanz: Bir tuhaf bizim ABS'ler,devreye girse cart ayşe teyze olur muyduk?olmazdık sağa kaçış alanım vardı:hanz: