škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.5 tsi titreme

ysn06 · 27 · 9491

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ysn06;658377
https://gyazo.com/9158524c996ab10a3512f834a55a68e0, ekleyecek yeri bulamadım link şeklinde attım ,sadece rölantide oluyor bu sorun bazende yapmıyor,çok garip bi durum düzenli değil ama çogu zaman yapıyor ara sırada yapmıyor not:araç 1.5 tsi dsg act sport paket octavia

Motorla şase baglantısının arasında elastik takozlar var. Motorun ve yolun yarattığı  saseyle motor arasındaki vıbrasyonunu sonumler.

Rolanti devrındeki frekans aracın bu ekipmanlarındaki frekansa denk gelip girişim yapıyordur. o denk gelen devirden cıkarınca kesiliyordur.

2 turlu basit bir çozumu olabilir.
Ya rölanti devrini biraz yukarı ötelenecek
atıyorum rolanti devri 800 rpm ise 825 ila 840 arasına ötelenir. 700 ise 720 ile 735 arası gibi.
bu yakıt tuketimini artırmaz araca da bır zararı olmaz.

ikincisi motor takozlarındaki elestik elemanların uzerindeki basıncı bir miktar değiştirmekle olur ancak bu işlemi yetkili servisle üreticiye kadar yazısmalar yapılması gerekir bu zahmete gireceklerini hiç sanmam.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2020, 16:18:37 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Bu TSI 1.5 motor ile gelen kronik kanguru efekti problem ise briskoda'ya bakmakta fayda var. Ben TSI kullanmadığımdan araştırmadım belki bu problem çözülmüş olabilir. Problem motor takozlarıyla alakalı değil gibi. Motor takozlarında veya ayaklarında bir kırılma/çatlak olsa, bu her devirde farklı şiddetlerde sürekli hissedilirdi. Daha çok ateşlemedeki bir sıkıntıya benziyor. Yanma odasına enjektör yakıt gönderirken, her saniye farklı sayıda gönderiliyor. Bir odaya 8 diğer odaya 6 püskürtme yaparsa, pistonların ürettiği güçte farklar oluşmayacak mıdır?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kanguru efektine çözüm bulamadılar henüz, yazılım güncellemesine rağmen Briskoda'dan aktarayım.

Manuel 1.5 TSI derdi


Çevrimdışı ysn06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
galiba çözümü bulunasıya  kadar biraz sabretmek lazım çünkü sanayi veya servise gitsem bobini değiştirefcek enjektör değiştirecek belki onlarca sağlam olan parçayı değiştirip para alıacaklar  kanguru probleminin neden oldugu bulunasıya kadar servisin cevabıda herhalde kroniktir diyip gecmek olucak


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ysn06;658383
galiba çözümü bulunasıya  kadar biraz sabretmek lazım çünkü sanayi veya servise gitsem bobini değiştirefcek enjektör değiştirecek belki onlarca sağlam olan parçayı değiştirip para alıacaklar  kanguru probleminin neden oldugu bulunasıya kadar servisin cevabıda herhalde kroniktir diyip gecmek olucak


Ben 1,4 TSİ kullanıcısıyım benzini ne zaman Shell'den alsam araba bir aptallaşıyor hem rölanti hem ilk çalıştırma belki gidişi performanslı gibi ama motorun sesi bile artıyor. Çoğu firmaları denedim ve en iyi sonucu Petrol Ofisi'nden aldım. Bizim TSİ motorlar çok seçici Benzin ve Yağ konusunda o yüzden bir yerini kurcalatmadan önce yakıt değişikliği ile deneyin, PO dışında farklı marka kullanmayın denemekte fayda var kaybedecek bir şey yok.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Buji, buji kabloları ve ateşlemeye giren kısımda oksitlenme olabilir. Başıma gelmişti, çok daha belirgindi. Sarsıntı yanında çekiş düşüklüğü vardı. Bobine giren kablo ucu ve bobin girişi oksitlenmişti. Temizleyince düzeldi.


Çevrimdışı salcek

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Hocam motorada her hangi bir yerde yağ buharı varmı bence emme manifoldunda hava kaçağı olabilir


Çevrimdışı ysn06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
hocam götürmeye gerek duymadım artık alıştım ve arabanın çekişinde gidişinde,yakıt tüketimden birşey yok  kafaya takmıyorum hatta arkadaşlarım arabadayken bile onlarada sordum fark ediyomusunuz diye fazla paranoyak oldum yapacak birşey yok ,arabanın motoru bana arıza çıkarmadığı  ve çekişi düşmediği sürece göz ardı edebilirim ki daha garantisi var 2 yıl daha


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Bende 1.5 TSİ kodiaq var . Şuan 8 bin Km de ama aldığımdan beri var . Yazın start stop çok devreye girdiği için hissedilmiyordu ama şimdi dururken rölantide
Hissediliyor ve N ye alınca kesiyor titreme o sırada devir de dalgalanıyor


Çevrimdışı mersan51

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
1.5 Tsi motorun ilk versiyonları olan DADA ve DACA kodlu motorlar için yapılan yazılım güncellemesi sorunu tam anlamıyla çözebilmiş değil. 2019 yılı itibariyle üretime geçen DPCA ve DPBA kodlu güncellenmiş ve benzin partikül filtresine sahip olanlarda ise sorunun çözüldüğü söylenmekte. Şahsi düşüncem 1.4 tsi’de olduğu gibi zaman içinde motorun sorunlarından arınacağıdır. Ayrıca eski sürümlerde yazılım güncellemesi ile sorunun çözülememiş olması, motorun tasarımsal veya donanımsal birtakım eksikleri olduğunu gösteriyor. Her ne kadar üretim öncesi motorun testleri yapılsa da, önemli olan nihai kullanıcı olan bizlerin testinden geçebilmesi. Herkese kazasız belasız sürüşler dileğiyle.


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mersan51;658932
1.5 Tsi motorun ilk versiyonları olan DADA ve DACA kodlu motorlar için yapılan yazılım güncellemesi sorunu tam anlamıyla çözebilmiş değil. 2019 yılı itibariyle üretime geçen DPCA ve DPBA kodlu güncellenmiş ve benzin partikül filtresine sahip olanlarda ise sorunun çözüldüğü söylenmekte. Şahsi düşüncem 1.4 tsi’de olduğu gibi zaman içinde motorun sorunlarından arınacağıdır. Ayrıca eski sürümlerde yazılım güncellemesi ile sorunun çözülememiş olması, motorun tasarımsal veya donanımsal birtakım eksikleri olduğunu gösteriyor. Her ne kadar üretim öncesi motorun testleri yapılsa da, önemli olan nihai kullanıcı olan bizlerin testinden geçebilmesi. Herkese kazasız belasız sürüşler dileğiyle.

Benim araç 2020 motor muhtemel en erken 2019 üretimdir . Yani yazılım ile düzelebilir mi . DPca olduğunu nasıl anlayacağız


Çevrimdışı mersan51

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ruhsatın motor numarası kısmından aracınızın motor kodunu öğrenebilirsiniz. Yabancı forumlardan takip edebildiğim kadarıyla DPCA kodlu motor için herhangi bir yazılım güncellemesi bulunmamakta. Ancak bu konuda en doğru bilgiye yetkili servislerce sistem üzerinden sorgulama yaparak ulaşılabilir.