škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

octavia'nın artı ve eksileri

ayaman · 95 · 21910

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cnrndm;511836
serhat bey yaptığın yorumlara bende yorum yapmak istiyorum.

- geçen gün kullandığım fluence de bile amortisörler çok daha yumuşak ve gürültüsüzdü.
- Yakıt deposunu fullediğimde yaklaşık 1/4Ü boşalana kadar her frenlemede depodan yakıt sesi gelmektedir. Hatta forumda bu konuyla ilgili aynı fikirde olan bir sürü insan var.
- depo 55 lt değil 50 lt dir. aracın kataloğunda yazmaktadır.

-aracımın elegance donanımlı ve yolcu kemer ikazı bulunmamaktadır.
- kapıları açtığınızda akan sular, bagajı açtığınızda kenarlarda kalan sular hatta bagaj içine akan sular ve tavanda biriken suların ön cama akan sular tamamen su tahliye sorunlarının belirtisidir.
- aynalar VW grubu ile aynı değil. Evet aynanın kasası aynı ama bizdeki siyah çerçevenin kalınlığı dolayısıyla ayna camı çok küçük kalıyor. Passat da kullandım ve bariz fark var aralarında.

Zannetmeyin ki ben başka araç kullanıyorum .1,5 yıldır octavia elegance 1,6 tdi dsg kullanıyorum. Aracımdan çok memnunum ama keşke yazdığım sorunlar olmasaydı. Lütfen objektif olalım yorumlarımızı yaparken. Bazı arkadaşlar diyorlar ki müzik açınca sunroof tıkırtısı yada depodaki çalkantı sesi duyulmuyor, rahatsız olmuyorum . o zaman sürekli müzik dinlemek zorundamıyız araçta? Lütfen objektif yorumlar yapalım.



Fluence'i hiç karıştırmayın bence. Onun süspansiyonları gerçekten aşırı yumuşaktır. Ayrıca lastik yanakları da geniş, 205-60-16 kullanıyor. O yüzden 74 model ford taunus gibi yaylanıyor yolda. Ama yol tutuşu tam bir felaket. okadar yumuşak süspansiyona göre bu da normal zaten.


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
-Bu yakıt deposundaki sesi ben de hiç duyamadım.
-Rüzgar sesi var ama diğer arabalardan daha kötü olduğunu düşünmüyorum; yol sesi ise pek almıyorum.
-Süspansiyonlarını normal buluyorum, işyeri arabası fluence evet daha yumaşak ama benim arabayla girdiğim virajlara aynı hızda fluence ile giremiyorum savurcak gibi duruyor.
-Su birikmesi filan hiç dikkatimi çekmedi.
-Ön camlardaki tıkırtı sesi ise camlar kirli/tozluyken oluyor, serviste teyit etti bunu; asıl camlar yarı açıkken kapıyı kapattığınızda gelen ses daha rahatsız edici.
-DSG'den ise genelde memnunum, düşük devirlerde gitmek istemediğimde S konumuna alıyorum; özellikle yokuş aşağı inerken motor freni yapmak istediğimde kullanıyorum güzel oluyor.
-Depoyla ilgili de katologda yazan 50 lt. Dün Gölbaşı dönüşü AND Otomotive gelmeden sağda OPET var, sürüş mesafesi 5 km derken (yani 5 km'lik yakıt kalmıştı) ve benzin göstergesi dipteyken yakıt aldım, pompanın başında bekledim atınca bıraktırdım ve tam 48 lt aldı. (Çok heyecan verici olmasına rağmen manyaklık olduğunu kabul ediyorum ama başka türlü de merakımı gideremeyecektim sanki:))


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cnrndm;511836
serhat bey yaptığın yorumlara bende yorum yapmak istiyorum.

- geçen gün kullandığım fluence de bile amortisörler çok daha yumuşak ve gürültüsüzdü.
- Yakıt deposunu fullediğimde yaklaşık 1/4Ü boşalana kadar her frenlemede depodan yakıt sesi gelmektedir. Hatta forumda bu konuyla ilgili aynı fikirde olan bir sürü insan var.
- depo 55 lt değil 50 lt dir. aracın kataloğunda yazmaktadır.

-aracımın elegance donanımlı ve yolcu kemer ikazı bulunmamaktadır.
- kapıları açtığınızda akan sular, bagajı açtığınızda kenarlarda kalan sular hatta bagaj içine akan sular ve tavanda biriken suların ön cama akan sular tamamen su tahliye sorunlarının belirtisidir.
- aynalar VW grubu ile aynı değil. Evet aynanın kasası aynı ama bizdeki siyah çerçevenin kalınlığı dolayısıyla ayna camı çok küçük kalıyor. Passat da kullandım ve bariz fark var aralarında.

Zannetmeyin ki ben başka araç kullanıyorum .1,5 yıldır octavia elegance 1,6 tdi dsg kullanıyorum. Aracımdan çok memnunum ama keşke yazdığım sorunlar olmasaydı. Lütfen objektif olalım yorumlarımızı yaparken. Bazı arkadaşlar diyorlar ki müzik açınca sunroof tıkırtısı yada depodaki çalkantı sesi duyulmuyor, rahatsız olmuyorum . o zaman sürekli müzik dinlemek zorundamıyız araçta? Lütfen objektif yorumlar yapalım.

 Haklısınız yakıt deposu konusunda yanılmışım doğru 50 lt.
 
 Fluence C sınıfı ama ben genelde bu kıyaslamaya katmıyorum. Focus - Jetta- Civic  - Corolla belki Ceed gibi araçlar ile kıyaslıyorum. Fluence ne bileyim C sınıfındaki kalite hissini vermiyor bana.
 
 Bendeki 2005 Colt da yolcu kemer ikazı vardı :) Maksatlarını anlayamadım.

 Su ile ilgili problem hiç yaşamadım, depo sesi için çok kulak kabarttım ama yok benim arabada, Aynalar ise Golf'un aynaları ile aynı yada Leon'un ama daha dikkatli bakacağım. Dediğiniz gibi siyah şerit belki daha geniştir.


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ozan SARAÇ;511852
-Depoyla ilgili de katologda yazan 50 lt. Dün Gölbaşı dönüşü AND Otomotive gelmeden sağda OPET var, sürüş mesafesi 5 km derken (yani 5 km'lik yakıt kalmıştı) ve benzin göstergesi dipteyken yakıt aldım, pompanın başında bekledim atınca bıraktırdım ve tam 48 lt aldı. (Çok heyecan verici olmasına rağmen manyaklık olduğunu kabul ediyorum ama başka türlü de merakımı gideremeyecektim sanki:))

Dün yakıt alırken erişim mesafesi 35 kilometre idi, fullenince araç 44 litre yakıt aldı. Daha önce de 15 km kaldığında dikkat etmiştim yine 44 litre almıştı, kitapçıkta 6 litrenin yedek yakıt tankı olduğu yazıyor.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
2014 1.6 TDI DSG Ambition Yeti'mi almadan önce Octavia'da ciddi anlamda düşünmüş ve gözüm bir yandan da onda kalmıştı Octavia Yeti'den fiyat olarakta ucuzdu önceki 6 aracımda C sınıfıydı ve son 3 tanesi biri sıfır E15 2011 Corolla sedan ve benzinli manuel araçlardı 10 yıl Corolla kullandım bu yüzden C sınıf sedan Octavia düşünmüştüm fakat şimdi kronik denebilecek ve bazı eksi yönlerini gördükçe iyi ki tercih etmemişim diyorum çünkü bu bahsedilen hiç bir sorun Yeti'de yok yüksek hızlarda bile gayet stabil güvenli ve konforlu ses vs vs yok sedan bir araçtan ve Corolla'dan sonra içimde bir acaba vardı ama geçiş yaptığım Yeti beni her anlamda Corolla'dan daha çok memnun ediyor ve mükemmel yol tutuşu konforu ile gerçekten şaşırtıyor. Belki bunda aracın üstünde gelen Michelin lastiklerin önemi ve aracın boş ağırlığının 1445 kg olmasının etkisi çok büyüktür. Ben Yeti'de orta kol dayamanın biraz geri konumlandırılması ve USB girişinin olmamasının ( MDI girişi var ve ara kablo ile sorun çözülüyor ) dışında hiç bir sorun ve hata göremedim bulamadım.
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2015, 23:09:44 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı Furki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Octavia'nın en büyük eksikliği leylek olması ( 17 jant ) o da yay ile rayına oturuyor :) gerisi sıkıntı yok


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Şu kemer ikaz olayını çok anlamıyorum doğrusu.

O kemer herhangi biri ya da sistem ikaz etmeden takılmalı. Daha bu tür teknolojiler yokken ben daha araba çalışmadan hangi koltukta olursa olayım (arka da dahil) takardım kemerimi.

Benim kafamda olan için zaten ikaz gereksiz. Bizim vatandaş ikaz ediyor diye sahte kemer tokasından, kemeri arkadan yerine geçirip kemeri bağlamak yerine üzerine oturan vatandaş. Ona ikaz olsa ne olur olmasa ne olur.


Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;511947
Şu kemer ikaz olayını çok anlamıyorum doğrusu.

O kemer herhangi biri ya da sistem ikaz etmeden takılmalı. Daha bu tür teknolojiler yokken ben daha araba çalışmadan hangi koltukta olursa olayım (arka da dahil) takardım kemerimi.

Benim kafamda olan için zaten ikaz gereksiz. Bizim vatandaş ikaz ediyor diye sahte kemer tokasından, kemeri arkadan yerine geçirip kemeri bağlamak yerine üzerine oturan vatandaş. Ona ikaz olsa ne olur olmasa ne olur.


benim kemer ikazı kapalı mesela 1 km yol gidicem carcar ötüyo şehir dışına çıkıyosan dediğin gibi zaten takmıyosan uyarıyada gerek yok susar dersin


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ben şu ana kadar hiçbir sorunsuz marka ve model görmedim.

Mesela Pistte F-430 da kullandım, yüz binlerce euro luk aracın derisi yıpranmıştı.

Unutmayın ki biz güzelim ülkemin vergi sistemi yüzünden aslında 35-40bn Tl lik bir araca 80bin TL ödüyoruz. Beklentiniz de 80 bine göre değil, 40 bine göre olsun lütfen. Ha durumu olan isteyen gider 80 binlik arabayı alır. Ama imkanlar buna el veriyorsa, beklentiler de uzayda olmamalı :)

Bir de eğer bu aracın eksileri cidden kullanıcıların canını sıkacak boyutta ise, araçtan bu kadar huzursuz iseniz satın gitsin. Niye sizi huzursuz eden, her seferinde canınızı sıkan bir arabayla yıllar km ler geçirip canınızı sıkasınız ki

Kimse bu kadar sorunlu bir arabaya binmek istemez, ee silah zoruyla illa bineceksin diyen de yok :

Hazır model yeni ve km düşükken satın gitsin. Daha sorunsuz gördüğünüz marka ve modellere yönelin o zaman.

İsteyen yumuşak süspansiyonu için Fluence alsın, veya sözü geçen dier modellerden alsın. :)

E yok satmam bu araba onlardan iyi diyorsanız da o zaman lütfen gereksiz eleştirileri de bırakın.


Çevrimdışı ayaman

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar şu süspansiyon olayı wv grubunun neredeyse tamamında orta sertlikte süspansiyon kullanılıyor. Diğer wv aracı kullananlar çok iyi bilir. Yumuşak süspansiyon yeni araçlarda pek kullanılmıyor sebebi ise virajlarda çok yatması güven vermemesidir. Ama genel olarak araca baktığınızda gerçekten parasının hakkını fazlasıyla veriyor. yol tutuşu desen on numara ki ben direksiyona geçince deli gibi kullanırım virajlara manyak gibi girerim en ufak bir şekilde çizgisini şaşmıyor, malzeme ve işçilik çok çok başarılı kaldı ki sınıfında en büyük rakibi jetta ona da her konuda fark atıyor. Daha ne olsun.


Çevrimdışı ayaman

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Ben bir daha alacak olursam hiç düşünmeden yine skoda alırım.


Çevrimdışı mstfthr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
adamlar bizim bozuk yollara göre araç yapmadığından süspansiyona pek takılmıyorlar demekki daha çok yol tutuşuyla ilgileniyorlar.ayrıca octavianın audi a3 sedandan hiçbir farkı yok süspansiyon rüzgar sesi lastik sesi ikisindede aynı bence jettadan dahada üstün


Çevrimdışı um1t

  • Octaviarnus
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
oktavia'nın tek eksisi, jettadan ucuz olması ve donanımsal olarak jettaya fark atması .. gerisi tırı vırı ..


Çevrimdışı kcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 521
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: um1t;512012
oktavia'nın tek eksisi, jettadan ucuz olması ve donanımsal olarak jettaya fark atması .. gerisi tırı vırı ..

 
 kesinlikle katılıyorum ve birdaha araba alsam oktavia veye sperb alırım


Çevrimdışı a_satik

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Arkadaş lar ben iyikide octavia almışım diyorum. Param bütçem buna yetiyordu. Bir corolla falan tercih etmedim. Fakat şu an tercihimden memnunum.