škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Titreme Sorunu..

kadir_ · 33 · 19228

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bu aralar araç olduğu yerde dururken rolantinin titreşimi direksiyona vuruyo ve titreme yapıyor bunun sebebi ne olabilir acaba?
 
Birde ilk çalıştımadan 1-2 km sonra 1 viteste araba hareket halinde stop ediyormuş ara sıra bunun nedeninide anlayamadım lpg den diyicem ama pek sanmıyorum..
 
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Vites geçer geçmesine ama her zaman o kadar şanslı olmayabilir, gidiverir dişliler...


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;44843
Bu aralar araç olduğu yerde dururken rolantinin titreşimi direksiyona vuruyo ve titreme yapıyor bunun sebebi ne olabilir acaba?

Birde ilk çalıştımadan 1-2 km sonra 1 viteste araba hareket halinde stop ediyormuş ara sıra bunun nedeninide anlayamadım lpg den diyicem ama pek sanmıyorum..
 
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D
Aynı sorunlar kuzenimin arabada olduydu çalıştırdığında titriyodu 1, 2 km sonra istop ediyodu.Lpg yle ilgili bişey değiştirdiler sorun halloldu.sizinkide yüzde 75 lpg ile ilgilidir.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
banada lpg gibi geldi.aracın mı var derdin var.neyse hallolur inş.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


ahmettatlı

  • Ziyaretçi
vites geçişi debriyaj balatasındandır aşınmış veya bi problem olabilir
 
titreşim ise yani böyle bi arava varsın olsun titresin baba yani :D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;44843
Son olarakta özel bir soru geçen gün otobanda giderken babam debriyaja basmadan vites geçirdiğini idda etti ben pek inanmadım ama o çok şaşırdı nasıl oldu anlamadım ne ses geldi ne bir tıkırtı normal vites geçişi gibi acayip debriyaja takmış durumda kafayı :D

 
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
 
Örnek ele alalım;
 
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
 
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;44917
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
 
Örnek ele alalım;
 
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
 
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.

 
Ne teşviği allah korusun babam otobanda böyle bişey yaptığını fark etmiş şaşkındı açıkcası bende ne ses ne sarsıntı bişey hissetmedim şahsen :)
 
Ama dediğiniz doğru 2-3 sene önce debriyaj balatası yapışmıştı araba çalışmıyordu bile ne hikmetse servisten bi arkadaş komşumuzdu o sıralar çocuk arabayı çalıştırdı sanırım o gaz verirken bir boşluk oluyormuş o sırada vitesi geçiriyodu inanmazsını bu şekilde 25 km yol yapıp servise götürdü arabayı:)
 
@dgn
 
Dediğin sorun bizdede vardı atiker sistem varken regülatör dağılınca yapıyordu ama bu ona pek benzemiyor ne hikmetse 1.viteste yapıyormuş bunu yani normal hızlı giderken yada diğer viteslerde böyle bir sorunumuz yok bakalım..


Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Kadir'im dediğin arıza yüksek oranda lpg olabilir.Ama onla alakalı değilse Kelebek boğazı kirlenmiştir yada arızalanmıştır...

vites değiştirme olayına gelince debriyaja basmadan vitese geçirmek dişlilerede zararlı baskıyada zararlı.Baskıyı parçalayabilme ihtimali var.Onun için böyle şeyleri denemek bile tehlikeli :):):)
20V Turbo
Laurin&Klement..


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bakalım önce lpg ciye uğrayalım kışlık bakımı yapılsın olmadı diğerlerinin peşine düşücez artık..


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
lpg ile ilgilidir arabayı2 hafta benzinde kullandık ne bi titreme nede başkabirşey ama gaza kullanmaya başladık 2 gündür gazda titriyo
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;44917
Aracın hızı, takmak istediğiniz vitesin o anki motor devri ile aracı ulaştıracağı hıza eşitse vites debriyaja basmadan takılabilir.
 
Örnek ele alalım;
 
Araç boşta hafif eğimli bir yolda gidiyor. Motor devri 750 devir (yani rölanti) olsun. 2. vitesiniz ise 1000 devirde 15 km/s yapıyor olsun. Eğer hızınız 15 x (3/4) ise, 2. vitese debriyaja basmadan geçebilirsiniz.:ok:
 
Öte yandan bunu hiç denemedim. Açıklama arkadaşıma ait; ve kendisi benim yanımda bu olayı defalarca kez gerçekleştirdi.:ok: Zararının olmadığını garanti edemem. O yüzden bu verdiğim bilgi teşvik edici görülmesin.
:+1: evet arkadaslar debriyajsız araba gidiyor,  
3-4 sene önce arefe günü aksam saatlerinde Renault Clio aracımın debriyaj teli koptu, 3 den 4 e atarken koptu, debriyaj bosa dustu, tamda sollama yaparken oldu, saga yanasıp durmam, action oldu biraz:hanz:,
yapacak bisey yok, hava kararıyor, bayramda araba lazım,
az ilerdeki taksicilerden yardım istedim, sagolsun taksici bir arkadas aldı arabayı 10 km debriyajsız sanayiye kadar götürdü, zamanında böyle Bursadan Kocaeline geldim ben dedi,
yani araba zorda kalırsanız araba debriyajsızda gidebiliyor, sadece 5. vitese gecmiyor, en fazla 4. vitesle gidiyosunuz,
1. vitesdeyken marsa sürekli basıp, titreterekde olsa arabayı kaldırıyorsunuz, sonra devrini aldırırsanız tüm viteslere geciyor sıkır sıkır, yani 1 le kökleyip yapıp 2 ye, 2 ile kök yapıp 3 e, 3 le kök yapıp 4 e gecirebiliyorsunuz,
taksiciye debriyaj telim kırıldı dedigim zaman, abi ben götürürüm seni dedigim zaman acayip sasırmıstım, sonrasında meraktır ya bende denedim bi kac kez, gercekten oluyor, devrini iyice alınca vites debriyaja basmadan geciyor,
Araca zararı olabilir, ama yolda kalıncada mükemmel bir yöntem bence,
sahsen bayram arefesi ilac gibi gelmisti bana,


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
evet debriyajsız ustalık hallerinde geçirebilmek mümkün. bizim traktörlerde bende debriyaj kullanmam (hidrolik kepçe ile ileri geri yaparken saatlerce bacağınız kopar, debryajlari sert full mekanik :)), vitesten alır vitese atarım. tabi onlar demir yığını, motor devirleri düşük sorun olmuyor.

hele bi tutturamayın geçmesin o vites gıyyyyykkkkk layıverir kol dişli sürter ve ciddi aşınır, tehlikedir. aman diyim. :)


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
1. soru  için  motor kulakları  diyorum
 
2. soru  için  kesin bişey söylenmeyeceğinden laf kalabalığı yapmadan  pas geçtim
 
3. soru için  biraz  laf salatası  lazım ;
 
önce şanzımanın içinde tüm dişlilerin döndüğünü bilin  vites  geçirirken herhangi bir dişli teması  kenetlenmesi  olmuyor.
 
sadece  mevcut  durumda  hali hazırda boşta dönen dişlilerden bizim vites kolu ile seçtiğimizin çıkış miline senkromeçler yardımıyla kilitlenmesi olayı vites değiştirmedir :)
 
sadece geri vites dişlisi senkromeçsizdir  ve kara düzen  düz  kesim  dişlilerden oluşur bunun geçmesi  için aracın  durur  vaziyette olması  ve  dişlilerin denk gelmesi lazım  yoksa vites seçilmez, azcık  haraket  etsekte geri vites geçmez çünkü  haraket esnasında çıkış mili dönüyor geri vites dişlisi ise sabit.
(BMW nin getrag  şanzımanında nası oluyorsa  geri vites  araç  haraket  halindeyken giriyor gözümle  gördüm  mükemmel  bişey :D )
 
neden debriyajsız  geçtiğine  gelirsek ;
 
hali hazırda motor  devri  ile  dönen dişliler var  ve  bizim  seçtiğimiz kilitlenmiş vites sonucu belli  bir hız  kazanmış  çıkış mili  var. eğer vitesi  dişlilerde yük  yokken  boşa  çıkarabilirsek  ve  motor devrini  uygun  ayarlayp bir üst  vitese debriyajsız  sokmayı denersek hızlar  eşitse senkromeç sistemine  iş kalmadan vitesi  sokarız  hiç  bişeyde  olmaz :)
 
ama dişlilerin üzerinde  yük olmaması  lazım yani  gaz  verme  esnasında motor torku etki ediyorken kilitlenmiş vitesin çıkması  çok zor.
 
Motosiklet  kullananlar  debriyajsız  vites değiştirmedi mi  hiç ?  oda  tamamen  aynı mantık  ama  motosikletin  senkromeç sistemi  biraz  daha  farklı  onlar  dog box  mantığı çalışıyor ama  hız  eşitleme  mevzusu onlarda da var.
 
özetle  dişliler  sürekli temas  halinde ve dönüyor debriyaja  basınca vites  seçerken  senkromeçler  hız  eşitliyor  ve  seçilen vites  çıkış miline  kilitleniyor.
 
eğer  bunu  biz  ayarlarsak  debriyajada  senkromeçe  de  iş  kalmadığından  vites  geçiyor..
geçmezse   carrrrttt  diye  çıkan  ses  dişlilerden  değil   senkromeçlerden  geliyor.
 
bu  dede güzel bir ingilizce ile şanzıman olayını iyi  anlatıyor  buyrun  izleyin :D
 
http://www.youtube.com/watch?v=-lAXy3teCLw


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Geri vites olayında bi ispat, (Ahmet Abi senkromeç öter düzeltmesi için tşk, öğrenmiş oldum) arabanız tam durayazmışken, mini bi hareket varken R ye takın kol gücünüzle arabayı biraz yavaşlatır, şanzımanı kütletirsiniz, yani ileri azıcık giderken geçer, ama zarar tabi.

=bu arada boşta giderken tüm dişliler dönüyor ya, alt yazı geçelim yavaş dönüyolar, az yağlama oluyor, yani boşa uzun süre atmasanız iyi=


günlerden bi gün, bizim otomatik vites kocaayak frontera ile tırmanıyorum, anlık tüketim 35-40 larda, yol inişe sardı, gazı bıraktım, cut off yok haliyle 7-8 anlık çekiyor, büyük sevinç olsada benim için rahat duramadım, vitesi tutup N ye çektim, hızımda orta, tam emin değilim ama 30-40 falan değil daha fazla. neyse N ye alınca 4 litre falan yazmaya başladı, öle gidim bari dedim, iniş bitti tekrar D ye alma zamanıydı, bende yanlışlıkla D yerine tahmin ettiğiniz üzere R ye almışım...

düğmesini bırakmamla beraber, hiç bi frenleme gücü ile duramayacağınız kudretle durdum... cayıııır cayyıırrr kaydı jip. şanzıman kaya gibiymiş dağılmadı, ama 4x4 de olsa daha da iyi dururmuşum bu sonucu çıkardım :++: :++: :++:

hız çok önemli, yüksek olsa Allah muhafaza yanlışlıkla dağılabilirdi bile.

Getrag içinse hakkaten sanayide çakallardan duyardım, bi araştırayım, 70 le giderken tekerleri geri sardırmak, vauuuvv...


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Hakan yağlama olayını iyi yakalamışsın :ok:
 
şaftı olan(arkadan itiş) araçlar için uzun süre boş sakıncalı
 
ama bizim araçlarda (önden çekiş)  ise değil zira ön tekerleklerin döndüğü her an diferansiyel dönyor ve yağı çalkalattırıyor içerde..
 
bizim için trafik ışıklarında beklemek sakat :kiki: