škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2 ci el fiyatları ve pazarı dezavantajları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı medcezir03

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 161
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar  1,6 tdı elegance dgs oktavia mı temmuz 2013 de aldım şuan da kulanımından ve tercihimden dolayı memnunun ve satmayı, degiştirmeyi düşünmüyorum.  ama aracın 2. ci el fiyatlarına ve elden çıkarmada zorlandığını görmek beni düşündürüyor, üzüyor. Temmuz 2013 de baktığım araçlardan golf ve jetta 1.6 tdi dgs higline ile oktavia AYNI FİYATTI!!! (68.000 tl) araştırabilirsiniz. gel görki şimdi 2. ci elde  10.000-15.000 tl golf ve jetta daha yüksek oktavia ya göre  ayrıca taleplisi ve elden çıkarması da çok kolay oktavia  ya göre. böylesine kullanımı konforu jetta ve golf e göre çok iyi olan bu araç niye bu kadar 2. ci elde değersizleşiyor. tabiki marka takıntısı ama bunun da mağduru biz oluyoruz. sevdiğin bir değerin erimesine için elvermiyor. acaba diyorum bol bol reklam mı versek  :d sizin görüşlerinizi de merak ediyorum.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
en büyük etkenlerden biri olur olmaz her şeyin sorun gibi yansıtılması.

Jetta nın traktör gibi çalışam TDI motoru var ama ben bir kez şikayet duymadım bu konu ile ilgili. Bizdeyse en ufak ses büyük yalıtım sorunu olarak lanse ediliyor. Durum böyleyken 2. el değer kaybına şaşmamak gerekir.

bir de bunda marka algısı da var tabii. İnsanlar hala skoda yı eski bildikleri skoda zannediyor. Ama 2-3 yıl içinde bu olgunun tamamen değişeceğine inanıyorum.

Satma konusuna gelirsek acil bir durum olmadıktan sonra 0 alıp hemen 2 yıl sonra satmak zaten her marka için büyük zarar. 0km alınıyorsa bence en azından 4 yıl sonra satılmalı ki 4 veya daha yaşlı araçlar için zaten makul fiyatlar verlince araçlar satılıyor.


Çevrimdışı Korhan06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Mrb. Arkadaşım 2. el değerinin düşük olması bir çok nedene dayalı: İnsanlar marka düşkünü olmuş, sabit fikirli yaklaşımlar sözkonusu. Bunları aşmak uzun zaman ister. Ayrıca Skoda markasının/firmasının da bu konuda sorumluluğundan bahsedebiliriz. Yeterince tanıtım, reklam vs. yapılmıyor, farkındalık yaratılmıyor. TV ve radyo reklamlarında "das oto" sürekli tekrarlıyor, Skoda da tık yok. Ancak, son birkaç yıldır Skoda'dan ziyade Octavia ve Süperb insanların aklına yer etti ve dilinden düşmüyor. Dikkat edilirse yine skoda denilmiyor. Maalesef bu konuda bir çok kişi ve kurumun epey gayret göstermesi gerekir. Marka olmak çok zor.


Çevrimdışı medcezir03

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 161
    • Profili Görüntüle
umarım skoda da üstüne düşen reklam işini yapar.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2015, 22:42:14 Gönderen: medcezir03 »


Çevrimdışı chimarea23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
Öncelikle piyasada golf ve jetta algısı var. Bu algı bence yeni çıkan superble biraz kırılır.

Daha sonra kendimi de dahil ettiğim bir tespit var. Oktavia ile tanışanlar genellikle enteresan bir şekilde tanışıyorlar. İzlemlerim doğrultusunda passat alamayan jetta, jetta alamayan Oktavia alıyor. Aşağı yukarı 10 bin tl farkla birbirini takip ediyorlar. Golf ün ayrı bir yeri var. Golfe niyeti olan zaten jetta da almaz octavia da almaz.

İkinci el piyasası biraz garip. Ama octavia her geçen gün biraz daha değerini arttırıyor. Sıfır alınan octavia 5 yıl sonra satılırsa sahibini pek üzmez ama 1-2 yıla satılırsa ozaman ciddi zarar ettirir.


Çevrimdışı hakan mehmet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chimarea23;515089
Öncelikle piyasada golf ve jetta algısı var. Bu algı bence yeni çıkan superble biraz kırılır.

Daha sonra kendimi de dahil ettiğim bir tespit var. Oktavia ile tanışanlar genellikle enteresan bir şekilde tanışıyorlar. İzlemlerim doğrultusunda passat alamayan jetta, jetta alamayan Oktavia alıyor. Aşağı yukarı 10 bin tl farkla birbirini takip ediyorlar. Golf ün ayrı bir yeri var. Golfe niyeti olan zaten jetta da almaz octavia da almaz.

İkinci el piyasası biraz garip. Ama octavia her geçen gün biraz daha değerini arttırıyor. Sıfır alınan octavia 5 yıl sonra satılırsa sahibini pek üzmez ama 1-2 yıla satılırsa ozaman ciddi zarar ettirir.


yok hocam inan öyle değil. benim 2012 elegance arabam vardı 2014 de sattım 50900 almıştım. 44500 e sattım. bence 2 yaş araç için çok makul fiyat. hani bu toplumdaki algı artık değişiyor.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yaklasik 6 bin tl lik farkla satmak avantajli degil ki. belki 3-5 yil sonra satsaniz daha az fiyata verirsiniz ama en azindan kullandiginiz sure ve km ile amorti etmis olursunuz.

Acil durum disinda 0 alip hemen satmak genelde uzer.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
başlığı görünce DSG Dizel Elegance 2013 model 45 bin km ye kadar olanları internette arattım. 1 tane istisna dışında fiyatları 71.500 ile 78.750 TL arasında değişiyor. yüksek olan şu anda alırsanız ara. 87 bin lira demiş, aracı 45 binde. bu da demek oluyor ki 10 bin altına verecek. yanılıyorsam düzeltin biz bu araçları 2013 yılında 65 bin civarından 70 bin civarı fiyata kadar almıştık. ben aldığımda temmuz 2013 te fiyatı 68.400 TL idi. (küçük hatalar olabilir rakamlarda)

kendi aracıma bakıyorum bugün alsam 93 bin civarında olacak. aracım 36 binde satacak olsam 80 den aşağı vermem. ben aracı 76.500 TL verip aldım.

aslında 2013 yılında alanların, vergilerin ve euronun birden artmasıyla, araçları birden değer kazandı. sonraki yılları bilemem. onlar o kadar avantajlı olmayabilir.

kısacası benin şu anda aldığım fiyattan yükseğe satma ihtimalim var. :)


Çevrimdışı chimarea23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
2013 den sonra hemen vergi uygulaması oldu. 2013 de sıfır alanlar karda.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Bence sorun şu insanlar marka algısı üzerinden araçlarını değerlendiriyorlar. Araçlar  birebir aynı olsun birinde skoda diğerinde ww logosu olsun. Aynı kişiler belli bir süre her iki aracı da kullansın ve sonra değerlendirmeleri istensin. Sonuçda insanların birçoğu böyle bir deneyde birçok yönden skodayı çok daha fazla eleştirecektir. Maalesef marka algısı objektiviteyi bozuyor..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Şunu eklemek isterim ki bir Jetta ile Octavia arasında oldukça fazla detay fark var. Kullanırken bunları fark edemeyiz ancak araçlar sökülünce görülebilecek farklardır bunlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Birbirine yakın zamanlarda youtube A octavia 1.4 TSI ve jetta 1.2 TSI 0-200 Hızlanma videosu yükledim. Octaviaya 2-3bin kişi,  jettaya 60küsur bin kişi bakmış.


Çevrimdışı medcezir03

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 161
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;515144
başlığı görünce DSG Dizel Elegance 2013 model 45 bin km ye kadar olanları internette arattım. 1 tane istisna dışında fiyatları 71.500 ile 78.750 TL arasında değişiyor. yüksek olan şu anda alırsanız ara. 87 bin lira demiş, aracı 45 binde. bu da demek oluyor ki 10 bin altına verecek. yanılıyorsam düzeltin biz bu araçları 2013 yılında 65 bin civarından 70 bin civarı fiyata kadar almıştık. ben aldığımda temmuz 2013 te fiyatı 68.400 TL idi. (küçük hatalar olabilir rakamlarda)

kendi aracıma bakıyorum bugün alsam 93 bin civarında olacak. aracım 36 binde satacak olsam 80 den aşağı vermem. ben aracı 76.500 TL verip aldım.

aslında 2013 yılında alanların, vergilerin ve euronun birden artmasıyla, araçları birden değer kazandı. sonraki yılları bilemem. onlar o kadar avantajlı olmayabilir.

kısacası benin şu anda aldığım fiyattan yükseğe satma ihtimalim var. :)


selam, konu başlığında da belirttiğim gibi bizim aldığımızda (temmuz 2013) octavia,jetta,golf ün aynı donanım seviyelerinin fiyatlarının 3 ü de 68000 tl idi. Ancak şuan octavianın 2. eli 70-75 bandındayken jetta ve golf 80-85 civarında benim değinmek istediğim ve üzüldüğüm nokta buydu. zaten octavianın  jetta ve golfe göre daha konforlu ve kaliteli olduğunu hepimiz biliyoruz. akif hocanın yayınladım diye belirttiği youtube örneğindeki gibi bizim aracı 2-3 bin kişi incelerken golfü,jettayı 60-70 bin kişi inceliyor.Umarım bu algı ve skoda ön yargısı kalkar ve octavianın değerini herkes anlar...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
2. Eli düşük olsun ki,  biz alalım.. Biz Memurların Sıfır araba alma şansı artık kalmadı..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Yalnız kalite anlamında Golf hepsinden öndedir. Senelerdir diğer üreticiler Golf' ü tahtından indiremedi ve VW Golf' ün kalitesinden taviz vermedi, vermeyecek. Misal platformlar aynı ama Jetta' da motor ve yol sesi daha fazla içeride.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!