škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Triger Zincirinin Kopması Bizim Araçlara Zarar Vermezmi?

xufuk · 11 · 18201

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı xufuk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Selam arkadalar Başlıktan anlayacağınız gibi sorum Yeni Araçlarda zincir veya kayış Koptuğunda Motor Yapılması Gerekiyor Komple Bir Buçuk Milyar üzerinde masraf oluyor Ama bizim Favolarda Sadece Zincir Değişimi Oluyor mu ?.
Arkadaşımın Şahini Triger Kayışı Kopardı Eyvah dedik Ama 30 Lira Kayış Masrafıyla kurtuldu Usta SLX motor olsaydı Yanmıştın Dedi Aracı 1994 Model Bizimde Araçlar böylemi merak ettim Tecrübesi olan Arkadaşların cevaplarını bekliyorum..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Eksantrik mili dönerek supapların açılmasını sağlar. Bu dönüş hareketini de ya bir zincir vasıtasıyla ya da kayış vasıtasıyla direkt olarak kranktan alır. Eksantrik zinciri veya kayışı koptuğunda açık konumda bulunan -ki açık kalan illaki vardır- supaplar olduğu gibi kalır; ancak krank mili hâlâ dönmeye devam ettiği için ve dolayısıyla piston da hareket ettiği için açık kalmış supaplara çarparak eğilmelerine, kırılmalarına ve dolayısıyla da silindir üst kapağında hasar oluşturur.

Toyota' nın VVT-i motorlarında zincir kullanılıyor; diğer motorlarındaysa kayış. Kayışlı tipte, supaplar açık kalsa bile pistonlar supaplara vurmayacak şekilde hareket ettiği için masraf sadece kayış sök-tak ve belki de senteye getirmek için işçilik oluyor. Belki Şahin' de de böyle bir durum vardır, belki de çok büyük şans. Bunu da tam bilemiyorum.

Favorit' in zinciri gevşeyerek ses yapar. Gevşeme çok fazla ise, avans ayarı yerinde durmayıp sürekli değişken bir hal alıyor. Bu da doğal olarak performans ve tüketime etki ediyor.

Şimdiye kadar kopmuş zincir hiç duymadım. Ha kopmaz mı? Kopabilir tabii ki. Nihayetinde kul yapısı.:wnk:


Çevrimdışı xufuk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Bilgiler için Sağolun Arkadaşın şahini Yolda E5 Te Gece Yarısı Koptu Motor Stop edince LPG ve ya Başka bir sorun Düşündüğümüz için Defalarca Marş Bastık Acaba üstten Egzantirik olsa idi Masraf yaparmıydı Alttan egzantirikli diyemi bir şey olmadı demiştim.
Bu arada Kayılı Olanlarında Koptuğu zaman Büyük masraf açtığını biliyorum Günümüzde bir çok Yeni Nesil Araç Kayışlı..


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bence koparsa ne olur diye düşünmektense bakımlarını düzgün zamanda yapıp sükreli kontrol ederek binin aracınıza :) zira zincirde kayışta durup dururken kopmaz.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: xufuk;105486
Bilgiler için Sağolun Arkadaşın şahini Yolda E5 Te Gece Yarısı Koptu Motor Stop edince LPG ve ya Başka bir sorun Düşündüğümüz için Defalarca Marş Bastık Acaba üstten Egzantirik olsa idi Masraf yaparmıydı Alttan egzantirikli diyemi bir şey olmadı demiştim.
Bu arada Kayılı Olanlarında Koptuğu zaman Büyük masraf açtığını biliyorum Günümüzde bir çok Yeni Nesil Araç Kayışlı..
Eksantriğin altta veya üstte olması fark etmez. Supapların konumu ona göre tasarlandıysa pistonlar çarpmayabilir.
Kayışlı olan da kopsa, zincirli olan da kopsa eğer pistonlar supaplara çarparsa masraf büyük olur; ancak zincirin kopma ihtimali kayışa nispetle daha düşük olduğu için genelleme yapılarak "zincirliler kopmaz" denilir. Halbuki kopacaksa zincirli de kopabilir.


Çevrimdışı xufuk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Tabiki Konrolleri Bakımları Tam olmalı Ama bendeki Merak Neden Böyle oluyor diye Motor Merakı Acaba Yeni nesil araçlarda sıkıltırma Oranı yüksek diyemi Pistonlar subaplara yakın oluyor  Yosa üstten veya alttan egzantirikten dolayımı diye bilgi Paylaşımı olsun istedim Birde Eski Araçlarda Masrafa yol Açmaması yeni araçlar büyük masraf yapması ilginç Geldi !!!!


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Yeni nesil araçlarda başa sarılan derttir kayış. Aslında iki sisteminde birbirine göre artı ve eksi yönleri bulunuyor ama zincir kullanılsa hem değişim aralığı uzar hemde kopma riski düşük olduğu içinde masraf açmaz, gerçi Uğur'un belirttiği gibi supap grupları ona göre tasarlansa çarpma ve eğilmede olmayabilir. İşin içerisinde bir çok teknik detay giriyor yalnız burada. Kayış sistemi sessiz ve hafiftir, değişimi ise çok daha pratiktir. Zincir ise hem sesli hemde ağırlığı artırır, değişimi ise pek pratik değildir. Koptumu hepsi kopuyor, zincir kopartan araç var olmaz mı, zincir diye güvenmemek lazım o nedenle.
Tofaş'lar da durum biraz daha farklı, bende kopartıpta masraf açmayan biliyorum. Bende geçen ay oturdum komple kayışları değiştirdim, kayışlar görüntüde tertemizdi ama 5 yılı dolduruyordu(kimyası sertleşmeye başlamıştır,içinde fiber lifler bulunsada) birde devirli çok kullanıldı, kafamda sürekli duracağına değiştim en iyi markayla. Kayışlı sistemler zincire göre çok daha sıkı kontrol edilip değişmeli. Ama bunun yanında 7-8 sene 90-100 binleri aynı kayışla devirmiş arabalarda biliyorum :) şans işi.


Çevrimdışı xufuk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Bence Egzantirik milinden Dolayı Şahine zarar vermedi üstten egzantirikli olsa idi subapları kırar eğerdi ortadan olduğu için bir şey olmadı..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: xufuk;106078
Bence Egzantirik milinden Dolayı Şahine zarar vermedi üstten egzantirikli olsa idi subapları kırar eğerdi ortadan olduğu için bir şey olmadı..
Eksantriğin üstte, altta veya yanda olması hiç bir şey ifade etmez bu konuda. Asıl mesele zincir veya kayış koptuğunda supapların açık olup olmadığıdır. Zira piston supaplar açıkken vurur supaplara. Eksantrik nerede olursa olsun supapları açmakla görevlidir. Supapları açtı ve kayışı veya zinciri koptuysa, o supaplar açık olarak kalır.


Çevrimdışı xufuk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;106243
Eksantriğin üstte, altta veya yanda olması hiç bir şey ifade etmez bu konuda. Asıl mesele zincir veya kayış koptuğunda supapların açık olup olmadığıdır. Zira piston supaplar açıkken vurur supaplara. Eksantrik nerede olursa olsun supapları açmakla görevlidir. Supapları açtı ve kayışı veya zinciri koptuysa, o supaplar açık olarak kalır.

Ben ustanın Yalancısıyım S Motorsa bişey olmaz demişti slx ise Masrafın büyük Daha sonra gidip sordumuzda neden böyle S motorda egzantirik ortada slx de üstte diye dedi. ee ozaman eski motorlar daha iyiymiş dedim oda ama slx ler daha verimli dedi.
 
Sanırım Altan egzantirikli motorlarda zincir kotuğunda veya kayış kendi fikrim tamamen piston subapları yukarı ite biliyor çünki egzantiriğin ağırlığı yok subaplar boşta Ama üsten egzatirikte subapları tutan egzantirik olduğu için pistonların vurmasıyla geri gitmiyor ve zarar veriyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: xufuk;106833
Ben ustanın Yalancısıyım S Motorsa bişey olmaz demişti slx ise Masrafın büyük Daha sonra gidip sordumuzda neden böyle S motorda egzantirik ortada slx de üstte diye dedi. ee ozaman eski motorlar daha iyiymiş dedim oda ama slx ler daha verimli dedi.
 
Sanırım Altan egzantirikli motorlarda zincir kotuğunda veya kayış kendi fikrim tamamen piston subapları yukarı ite biliyor çünki egzantiriğin ağırlığı yok subaplar boşta Ama üsten egzatirikte subapları tutan egzantirik olduğu için pistonların vurmasıyla geri gitmiyor ve zarar veriyor.
Alttan (veya bloktan) eksantrikte de supap iticileri var.:wnk: Yani gene eksatrik bir şekilde ağırlığını hissettirmiş oluyor.