škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Felicia' nın Conta Sorununu Nasıl Çözerim?

Ziyaretçi · 2 · 17250

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Skoda Felicia'nın conta sorununu nasıl çözerim?
 
 
2000 model Skoda Felicia 1.3 MPi kullanıcısıyım. Aracım 70.000 km'de ve 1.3 motorun (Favorit-Felicia) kronik sorunu olan üst kapak contasının işlevini yitirmesi olayı aracımda gerçekleşmekte.
 
Bu araçların contaları çok hassas. Aracımda hararet problemi olmasa bile 60-70 bin km'de bir contanın ömrü bitiyor ve kaçırmaya başlıyor. (Bundan önce de 10 yıl kadar aynı motor bloğuna ve soruna sahip Skoda Forman kullandım). Ben de bu soruna kökten bir çözüm bulabilmek için çelik conta kullanmayı düşünüyorum. Ancak bir tanıdığım çelik contanın da işlevini yeterince iyi yapamadığını söylüyor, bu ne kadar doğrudur? Ayrıca piyasada aracıma göre çelik conta bulabilir miyim? Bulamazsam yaptırabilir miyim? Bu konuda sizin bir öneriniz var mı?
D.Ş.
 
Skoda Felicia veya aynı motoru taşıyan Favoritler'de var olan 1.3 litre motorun silindir kapak conta sorunları genelde soğutma sisteminde var olması gerekli antifrizin olmaması veya var olanın her yıl yenilenmemesi sonucunda oluşmakta, soğutma sıvısındaki asileşme sonucunda contanın su kanalları çürüyor. Ancak bu çürüme ile conta yanması oluşmuyor.
Hararetli çalışan bu motorların silindir kapağı ve motor blok yüzeylerinin kalitesiz olan üretim malzemeleri ve silindir kapak saplamalarının yetersiz sıkma sorunlarının da eklenmesiyle belli sürelerde oluşuyor. Conta su kanallarının çürümesi, malzemenin de çarpılması ile zaten sıkma sorunu olan silindir kapağı ve blok arasında gevşemeler başlar ve sonuçta da conta yanar.
Ben bugüne kadar 100 bin km yapan araçlarda bu olumsuzluklara sık sık rastladım. Ancak sorunu gidermek sadece çelik ya da farklı özelliklerde, çürümeyen yanmayan malzemeden üretilen conta ile gidermek ne yazık ki mümkün değil.
Çelik veya benzer sert malzemelerin koruma özelliklerini gerçekleştirmeleri için öncelikle silindir kapak civatalalarının özelliklerinin iyileştirilmeleri gerekir ki bu da motor blokunun saplama yuvalarının ve saplama sıkma kapasitelerinin yeterli özelliklerde olmamasından dolayı mümkün değildir. Korunmanın çaresi kaliteli antifriz kullanılması ve bunun her yıl yenilenmesi, ayrıca 30-40 bin km'de bir silindir kapak saplamalarının sıkma tork ayarlarında tekrar sıkılması.
 
Alıntı : http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=8930


Çevrimdışı uğur

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Allahtan bizde şimdiye kadarki favorit-forman ve felicialarda olmadı bu sorun :)