škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

TDI Triger Kayışı değişimi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fatih.yalcin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar;
Geçen hafta dsg güncelleme işlemi için yetkili servisteydim.
aracım 2011 model 2010 ağustos trafiğe çıkışlı.Triger değişiminin 4 yıl yada 180.000 km de yapılması gerektiğini belirttiler.Aracım şu anda 62.000 km de fakat 4 yılını doldurdu.25.000 km iken garantiden devirdaim pompası değişmişti.Triger seti değişimi ücreti yetkili serviste devirdaim pompası hariç 750 TL miş.Aranızda triger değişimi yaptıran var mı?Özel servis fiyatı ne kadar?


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Eğer yıl dolduysa değişin. Zamanla çatlıyor kayış. Özel serviste 500-650 arası tutabilir.


Çevrimdışı skodafanı

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Triger Kayışı Ne Zaman Değiştirilmelidir?

Biraz sonra sizlere parçalarından bahsedeceğiz ancak ön bilgilendirme olarak, trigerin ikinci büyük yaptığı işi söylemek istiyoruz. Su dolaşımı görevinde bulunan devridaim pompasının da çalışabilmesi yine triger setine bağlıdır. Peki triger kayışının değişmesi gerekiyor mu? Motor için bu kadar hayati önemi olan bu parça kesinlikle bir masraf olarak görülmemesi gerekiyor. Çünkü birçok kişi değişimi sonrası çıkacak fatura bedelinden korkar. Genelde değişimde parça fiyatı kadar da işçilik alınır.

Konumuza geri dönecek olursak; trigerin belirlenen ömrü 3 yıldır. Mantıksal çerçevede olaya bakarsak, hiç durmadan aktif çalışan bir unsur için yeterli bir süredir. Otomobil üreticileri bu sete verdikleri sağlıklı kullanım kilometresi 80 bin ile 100 bin kilometre arasındadır. Peki, sahip olduğumuz aracın trigerinin daha fazla gideceğini düşündük diyelim? Şimdi de sizlere oldukça kritik bir noktaya değineceğim. Kullanım süresi olarak 4 yıl veya kilometre olarak 120 bin km gittiğinizi farzedelim.

Sürekli çalışmaktan dolayı yapısı bozulan kayış, bir süre sonra yukarıda bahsettiğimiz supap ve devri daim işlemlerini yapamayacak. Hiç beklemediğimiz bir anda ise kayış yerinden çıkacak veya kopacak. Böyle bir senaryo gerçekleştiği takdirde motor size hiç bir şekilde zaman tanımayacak. Sonuç bölümünde ise eğilmiş bir supap ve ondan dolayı zarar görmüş bir piston! Maliyet bakımından arabasına göre değişiyor ancak ortalama olarak 3 bin TL ile 15 bin TL arasında büyük faturalar çıkmaktadır.

Triger Kayışı Koparsa Ne Yapmalıyız?

Triger kayışının koptuğunu anlayabiliyor muyuz? Kesinlikle çok net bir şekilde anlıyorsunuz. Çünkü kopmayla birlikte motordan anormal derecede gürültü gelir. Yani bu sistem çalışmasının tamamen anormalleştiği ve çalışan parçaların tabiri caizse ters mantıkla çalıştığının işaretidir. Eğer ki siz bu sesi duyduktan sonra, durmuş bir motoru tekrar marşla çalıştırmak isterseniz normal olarak motor yeniden gelen emirleri uygulamaya çalışacaktır. Belki de zarar görmeyen parçaları, sizin ikinci kez çalıştırmak istemenizle bozacaksınız. Yapılması gereken tek şey olduğumuz yerde aracımızı kıpırdatmamak ve bir çekici çağırmak. Tekrar etmem gerekirse motordan gelen hafif veya şiddetle gelecek gürültüde “kesinlikle” aracınızı sağa çekerek beklemelisiniz.

Kaynak