škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2007 Cerato 1.6 CRDI EX Comfort ilk izlenimler...

turker · 66 · 39876

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Arkadaşlar bugün Ceratoyu hayırlısıyla aldım, Ankara'dan getirdim kendilerini. Önce fotoğrafları paylaşalım:

















Aracın künyesi:

2007 model Kia Cerato 1.6 CRDI EX Comfort
115 HP, 260 Nm.

149 bin km'de. Fiyatı da yazalım madem, 22 bin tl.

Aracın üzerinde yepyeni Lassa lastiklerle beraber, az kullanılmış kışlıkları da verdi sahibi sağolsun. Baya vakit geçirdik beraber, çok da yardımı oldu  Ankara'da...

Neden Cerato :

Aracı önceden forumlarda baya incelemiştim. Özellikle çekişi ve kalitesi ile kullanıcılarını baya memnun eden bir alet olduğu aşikardı. Piyasada bi Toyota kadar bilinmediği için fiyatları da makul. Şu devirde şu paraya alınabilecek en makul dizel gibi görünüyordu. İç ve dış tasarımı da gayet hoşuma gidiyordu. İş sadece icraate kalmıştı.

Motor :

Önceden kullandığım dizellerden Cordoba çok gürültülü gelmişti, Getz ve Era'da fazla gürültü yoktu fakat onlarda da aradığım kalite hissi açıkçası eksikti. Picanto bile bazı yönleriyle onlardan kaliteli idi. PSA dizellerini motor ustama sorduğumda liftteki bir Focus'u (150 bin km'de) gösterip bu km'lerde hortumlar motor vs yağ içinde kalıyor, alma demişti. Hyundai/Kia dizellerini methetmişti dayanıklılık açısından.

Cerato 1450 kg'lik ağırlığına rağmen o kadar çevik ki, benzinli arabadaki atiklik hissini bende fazlasıyla karşıladı... Ankara'dan Karabük'e gelirken Gerede'ye kadar 100 küsür km otobanda 150-160 km/h ile sürdüm. O uzuuuun rampalarda o kadar şaşırttı ki beni, premium markaları bile rahatlıkla geçtim. 10 km'lik Cankurtaran yokuşu'nun dibinden tepesine kadar 150'nin altına inmedim. Keza diğer Çamlıdere ya da Kızılcahamam kavşakları civarındaki dik rampalarda hiç hız kesmediğim gibi gaza yüklenmeyi denediğimde daha da hızlandığını görmek bana farklı bir dünyada olduğumu hissettirdi.

Motor şehirler arasında çok çok fevkalade, eskiden Karabük'ten Ankara'ya havaalanına yolcu yetiştirmek için Cordoba dizel ile yardırmışlığım var fakat onda limitleri hissediyordum. Bunda henüz bir limit mimit görmedim, kaçla gitmek istersen izin veriyor. Kısacası Y A R D I R K İ N G...

Tüketim:

Ankara şehir içinde 6.5 civarı bir tüketimimiz oldu. Sonra otobana girmeden yol bilgisayarını sıfırladım ve biraz da yetişmem gereken bir sınav yüzünden yardırking modunda geldim. Otobanın girişinden çıkışına kadarki yol bilgisayarı hız ortalamam : 140 km/h, yakıt ortalamam 6.5 litre. Nasıl bastığımı bildiğim için tüketim bana makul geldi.

Otobandan çıktıktan sonra yine 90 km civarı bir bölünmüş karayolu var. Tabi biraz hızım düştü fakat Karabük'e vardığımda hız ortalamam 133 km/h, yakıt ortalamam 6.2 idi.

Karabük'e girdikten sonra yol bilgisayarını yine sıfırladım ve 30-40 km şehir içi yol yaptım. Bu 30-40 km içinde 2-3 defa araba ile teste çıkıldı, bunun dışında aceleden dolayı yine ekonomi dışı bi kullanım, ve ortalamam 7.0.

Tüketim tahminim:

Eko modda şehir dışı 4'ü, şehir içi 5.5 - 6'yı bulacağımı zannediyorum. Araba bana o izlenimi verdi. Haftasonu daha sakin kullanırım muhtemelen, bi denerim...

Ses ve yalıtım:

Araçta motor sesi kesinlikle rahatsız edici değil. Mesela 3 silindirli 1.5 Getz'e göre sessiz, VW 1.4 TDI'ya göre çok sessiz. Focus 1.6 ayarı diyebilirim. Sürüş esnasında motor neredeyse duyulmuyor. Yalnız lastik sesi var araçta. Bu seti eskitebilirsem bir sonrakini yumuşak hamurlu seçip azaltabilirim belki. 170-180 km/h gibi kaput civarından rüzgar sesi geliyor. Önceden seyrettiğim bi cerato videosunda da 200 civarı bu sesi duymuştum fakat turbodan zannetmiştim. Meğer rüzgar sesiymiş. Ben bu sesi tecrübe ettiğimde yağmur geliyordu ve şiddetli yanal rüzgar vardı.

Kokpit:

Bence yeterince elit. Kumandalar falan çok ergonomik. O ortadaki 3 yuvarlaktan birine basınca camlarda buğu çözme, diğeri iç sirkülasyon, diğeri de klimayı açıyor. Aynı zamanda çevrilen kumandalar bunlar... Direksiyon 2005 Astra Twinport ya da 2011 Focus Comfort direksiyonu gibi kalın ve kalitesiz deri değil, Octavia'daki gibi ince (bakire ceylan derisi :D) kıvamda ve kaliteli. LX donanımında olmayan, EX Comfort'larda (ve daha fazlası ile Advance'lerde) olan kapı içi kromajlar, ön konsoldaki gümüş kaplı kısım iç mekanı baya değiştiriyor. Sırf o yüzden LX almadım, EX takip ettim. Ayrıca EX Comfort'ta (orta donanım) 2. hava yastığı,  yol bilgisayarı ve deri direksiyon da mevcut. Yol bilgisayarının bir eksiği var, o da anlık tüketim ekranı yok. Sadece ortalama veriyor.

Şanzıman:

Vites geçişleri kemikli ve şıkır şıkır. Ama hoşuma gitti... Biraz yolları uzun tutulmuş o kadar... 5. viteste 2500 devirde 120 kmh yapıyor. Dolayısıyla 180 kmh için 3700 devir falan yetiyor. Zaten hız kavramımı resetledim resmen. Bu arabanın 150'si sanki 100 gibi. Rampa mampa şaka gibi geliyor. Hızı da hissettirmiyor. Uzun yolda dizel olarak Pejo 407 ve Cordoba tecrübem oldu, onlar da zevkli makinalar, hele PSA dizelleri baya ekonomik ama bu kadar tat almamıştım :D

Diğer :

Ses sistemi orta halli, ne iyi ne kötü deyim, ama henüz cd takmadım radyo kullandım sadece. Şimdilik bu kadarı aklıma geliyor, zamanla yazarım herhalde. Siz de sorarsanız faydalı olur...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bir de ağırlık faktöründen bahsedeyim, Cerato sanki ağırlığı ile yol tutuyor gibi. Skoda'lardaki gibi virajın aksine dengeleyici bir mekanik alt sistem yerine ağırlığın etkisi büyük gibi hissettim. 180'i aşmasamda o hıza kadar yol tutuş zaafı hissetmedim. Sadece otobanda 1-2 yerde ters eğim ya da rüzger etkisi gibi durumlardan hız kestim o kadar.


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Öncelikle teşekkürler güvenilir bir kaynaktan yorumları aldık. Bende beğeniyorum hatta düşündümde Ceratoyu fakat Tr de hakettiği değeri görmedi Kia imajındna dolayı sanırım.

Şasesi eski 323 lerle aynı platform. Ağırlığı yakıtı çok etkiliyor diye duymuştum.Bagajıda yeterli arkalar kampana mı ? Ses yalıtımı yapılabilir davlumbazlara keçe gibi.Lastikler daha yumuşak seçilebilinir.Fazla sorun çıkarmıyor bu araçlar.

Sizin araçta temiz görünüyor içi dışı maşallah.güle güle binin diğer gözlemlerinizide bekliyorum.


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun güle güle kullanın.Türkiyede değerini bulamamış güzel araçlardan biridir.
Bir sevda bizimkisi.....


Çevrimdışı mariachi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Hastayım bu arabaya.. Maşallah...  allah kaza bela dert tasa sıkıntı vermesin. Sevdiklerinizle birlikte güzel günlerde binersiniz inşallah.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Maşallah, tork canavarı  :ok:
 
Kazasız belasız sürmen dileğiyle
 
Artık seni de polisaj kulübüne alalalım  :D
 
Kil+AG SRP+Wax  :wax:


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Masallah, arac temiz, dik duruyor,
Iyi günlerde kazasız belasız kullanın,


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Yine detaylı süper bir inceleme olmus yürekten teşekkür ediyoruz :ok:


Çevrimdışı fairstar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun ilker kazasız belasız kullanman dileğiyle,güzel diri bir araç birde alaşım jant taktınmı tadından yenmez:rock1:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
O kadar yazdım, bişeyler oldu hepsi silindi :(

Neyse hayırlı olsun diyeyim öncelikle, devamını sonra yazarım :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun abi güle güle bin
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Arkadaşlar tek tek hepinize teşekkür ederim iyi dilekler için,

Alıntı yapılan: lrfan;347744
Maşallah, tork canavarı  :ok:
 
Kazasız belasız sürmen dileğiyle
 
Artık seni de polisaj kulübüne alalalım  :D
 
Kil+AG SRP+Wax  :wax:

Hocam ben de onu diyecektim :D :D :D

Yakında başlarım sanırım... Önce bi forumu okumam lazım...

Alıntı yapılan: fairstar;347753
hayırlı olsun ilker kazasız belasız kullanman dileğiyle,güzel diri bir araç birde alaşım jant taktınmı tadından yenmez:rock1:

Alaşım jant olarak orjinalini bulursam düşünürüm fakat onun haricinde bu kapaklar da hoşuma gidiyor.

Alıntı yapılan: mygokhan;347754
O kadar yazdım, bişeyler oldu hepsi silindi :(

Neyse hayırlı olsun diyeyim öncelikle, devamını sonra yazarım :D

Önceki gün de bana oldu, arabayı almadan önce, neyse boşver eksik olma...

Bir de kampana konusu vardı, onu alıntılamayı unutmuşum,
Arkalara bakmadım bi bakayım yazarım...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bir diyeceğim de, bu arabanın 110 bin km'de olanına da bakmıştık ama bu 150 bin olmasına rağmen gerçekten çok temiz, diğer 110 bindekinde turbo ıslığı çok barizdi, bunda daha derinden geliyor. Kilometre önemli ama çok da takmamak lazım temizse... Bazen tersi de mümkün bundaki gibi...


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
O Turbonun Daha En Az 200,250 Gideri Var , Motordan Bahsetmiyorum Zaten Ömürlük Motor :D Hatırladıgım Kadarı İle Uzun Yolda Kullanılan 1.6 CRDİ İ30 A 600000 Demi Ne Sadece Turbo Değiştirmişlerdi :)