škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araclarimiz soğuk havalara uygunsuz mu?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nuri şahbazlar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Merhabalar arkadaşalar. 2017 superb 1.6 tdi aracım bugünlerde havaların soğuk gitmesinden dolayımıdır nedendir bilmiyorum tabiri caizse kafayı yedi.
Önce uzun far asistanı ve şerit takip asistanı devreye girmedi. Ekranda ön camı temizleyin diye uyarı çıktı temizledim ancak olmadı. Ardında havanın -1 derece olmasından dolayı arka cam buz tutmuştu yaklaşık 30 km yol yapmama rağmen buz çözücü orayı bir türlü çözemedi. Böyle birşeyle karşılaşan oldu mu? Pazartesi servis randevum var. Gitmeden bilgi almak istedim.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Far asistanı ve şerit takip sistemi sensör ve radar kirli olduğu için hata vermiştir.
Buz çözücüyü bilemiyorum.benim araba beş dkda çözüyor.


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Buz çözücü de sıkıntı var 30dk çok, radar uzun far doğal yıkansın geçer

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Çekya bizden beter iklime sahip soğuk açısından, gözden kaçan bir şey vardır.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Benim 2011 klasik octide 8 senedir yapmadigi seyleri yapmaya başladı. Gecen hafta asr ışığı yandi surekli şimdi kesti. Bugunde sol kisa far ampulu yanmiyor. Yarin bakıcaz patlakmi gevsekmi.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Mekanik olarak ampul vs gibi durumlar farklı ama elektronik problemlerin peşi sıra ard arda gelmesi bana sadece akü kaynaklı olabileceğini düşündürüyor. Akü denilen baş belası da soğukla doğru orantılı şekilde problem çıkarıyor. Heleki soğuk havalarda yeterince şarj olamadan stop ediliyorsa. Nuri Bey aküyü kontrol ettirdiniz hiç?


Çevrimdışı bertugdogan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Benim aracımda 2017 superb comfort tdi arka cam rezistansı sıkıntısı bende de var. Çok geç acıyor yada tam açamıyor buğuyu, buzu. Öteki donanımlar aracımda olmadığı için yorum yapamıyorum.


Çevrimdışı nuri şahbazlar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Bugün servise götürdüm yine standart meşhur bilgisayarlarına bağladılar ön camdaki kameranın orası içinden buğulanma yapmasından dolayı aktif olmuyormuş. Arka camlar ile ilgili herhangi birşey yok diyip geçtiler. Önceden 3-5 dk içerisinde çözülen buzlar şimdi 30 dkda çözülüyormuş gibi yapıyor. Aküyü hiç baktırmadım aracım daha henüz 1 yaşında 14000 km'de. Daha öncesinde 2013 model focus kullandım 0 km aldım o aracıda bir kere bile akü değiştirmedim ve sadece saf su doldurdum ve beni tam 4,5 yıl götürdü ve öylede sattım. Sattığım adam bile hala kullanıyor aynı aküyü. Eğer aküyle ilgili bir sıkıntı varsa paramızı çöpe atmışız demektir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nuri şahbazlar;645989
Bugün servise götürdüm yine standart meşhur bilgisayarlarına bağladılar ön camdaki kameranın orası içinden buğulanma yapmasından dolayı aktif olmuyormuş. Arka camlar ile ilgili herhangi birşey yok diyip geçtiler. Önceden 3-5 dk içerisinde çözülen buzlar şimdi 30 dkda çözülüyormuş gibi yapıyor. Aküyü hiç baktırmadım aracım daha henüz 1 yaşında 14000 km'de. Daha öncesinde 2013 model focus kullandım 0 km aldım o aracıda bir kere bile akü değiştirmedim ve sadece saf su doldurdum ve beni tam 4,5 yıl götürdü ve öylede sattım. Sattığım adam bile hala kullanıyor aynı aküyü. Eğer aküyle ilgili bir sıkıntı varsa paramızı çöpe atmışız demektir.


Akü konusunda şöyle soyleyim: Benim ekim 2017 alımı Octavia aracım neredeyse 6 ayda bir akü sarjı ıstıyor. bunu da enerji ihtiyacı yuksek bildirimi ve otomatık start stopun devreye girmemesi aynı zamanda ilk çalıştırmada marsın geç almasından anlıyorum. Soguk havalarda sıkıntı daha fazla.
Aracı nasıl kullandıgıma gelince, evden metro istasyonuna kadar haftada 5 gun gidiş 1,5 km, donüş 1,5 km aracı kaldırma ve park etme arası ışıklar dahil 5-10dk maximum. Haftasonu soguk havada anaya babaya veya yakın avmye git gel en cok 10 km...!!!
Benim kullanım asırı uç berbat bir kullanım. Bu durumda araç veya akuyle alakalı bir durum yok benımle alakalı.
Ama sizinde aku bir miktar dolamıyorsa ve ya bir sekilde asırı desarj olduysa ya da akuden bir sekilde guç çeken bır ekipman varsa ve akü sarjı dogru değilse sıze pek cok aracta olmayan ikazları varmıs gıbı gosterebilir.

Orneğin benimkinde bırkere kızdırma bujisi ikazı veriyor ve oto s/s hata: da diyor. normalde gerçekten kızdırma bujisi hatası olsa aracın çekişi hissedilir derecede düşmeli ama aracın çekisinde bir şey yok, hatta aracı stop edip tekrar calıstırınca bu hata gidiyor.
2 gun önce araç hiç çalışmadı. bu sıkıntıyı yaşayacağımı önceden tahmin ettiğim için ŞOK marketten 30 tl ye 60A'lik takviye kablosu almıştım.
Sagolsun biri yardım etti takviyeyle calıstırdım bir miktar şarj olması için 15 20 dk rolantide kullandım vs. vs.

Yine sen bilirsin ama araçta pek cok hatayı varmıs gibi peşi sıra geliyorsa karsına ve reel olarak bu hataları gozlemleyemiyorsan, ya da bir süre sonra gidiyor ve ya aracı kapatıp tekrar çalıştırdığında hata yok oluyorsa öncelikli olarak akü kontrolünü yaptırmalısın. Bunu da gerçekten adam gibi aküyü kontrol edecek bırı yapmalı. Ha aküde bişey yoksa ya da şarjı tamsa ve hala hatalar varsa araçta amenna, illa başka şeyleri kontrol etmelisin. Ama aküde ufakda olsa bir sıkıntı varsa (sıkıntı derken akü bitmiş ölmüş değil. yeterince şarj olamıyorsa bile yeter) ilk etapta başkabirşey aramamalısın. Önce onu halledip sonra diğer yerlerı kurcalamalısın.

problem sadece buğu ve buz çözmeyse o devre hattının kontrolu gerekir bir de akü şarjı. Ama ilk mesajında peşi sıra pek cok hata da aldıgından bahsetmiştin ki bu akla ilk akü kontrolünü getirmeli.

Akü kontrolü ve gerekliyse redrösör şarjı da çok basit ve çok ucuz bir şey, işi bilen bir oto elektrikçisi yapıyorsa güvenli bir çözüm ayrıca.

Kolaylıklar dilerim, inşallah kısa sürede ve masrafsız problemine çare bulabilirsin. Çözümü bulunca bilgilendir lütfen gercek sorun ne merak ettim dogrusu.


Çevrimdışı nuri şahbazlar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Söylediklerinizde tamamıyla haklısınız hocam ben ona birşey demiyorum. Benim isyanım onca para döktüm daha 1. yaşını yeni doldurmasına rağmen sıkıntılar baş görmesi çok rahatsız edici. Akü zayıflar şarj olmaz vs. olur. Ama diyelim ki sıkıntı aküden her yıl akümü alcaz bu arabaya çok komik bir hal olur. Ama yinede teşekkürler cevabınız için. Çözümü bulduğumda inşallah sizlerle paylaşıcam.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nuri şahbazlar;645995
Söylediklerinizde tamamıyla haklısınız hocam ben ona birşey demiyorum. Benim isyanım onca para döktüm daha 1. yaşını yeni doldurmasına rağmen sıkıntılar baş görmesi çok rahatsız edici. Akü zayıflar şarj olmaz vs. olur. Ama diyelim ki sıkıntı aküden her yıl akümü alcaz bu arabaya çok komik bir hal olur. Ama yinede teşekkürler cevabınız için. Çözümü bulduğumda inşallah sizlerle paylaşıcam.


Hayır tabiki akü almayacağız, sadece akunun duzgun şarj etmek yeterli. Bunu kısa mesafede yapamayan dinamoya takviye olarak evlerde kullanabileceğimiz şarj aleti satın alıp arada şarj etmekten gecer. ama problem sadece akü şarjı ise. Birde eski aracla yenisini kıyaslama eski aracın daha az konforlu oto s/s olmayan bir aractır bunda oto s/s de var.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429

şu linkteki konuya bir bak 10 sayfa ve pek cok yararlı bilgi var sana epeyde yardımcı olur.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Superb'im gecen gun mars basmadi... 20 aylik bir arac... Servis cagirdim; 1 saatte geldi ve takviye ile isi cozdu... Belki bildiginiz seyler ancak, aldigim bilgi ve birkac tavsiyeyi burada sizlerle paylasmak istedim...
Genel Bilgi:
Özellikle kış aylarında akü marş basmama/araç çalışmama probleminin yaşanmasının en büyük nedenlerinden biri; hava sıcaklığının düşmesiyle birlikte aracın marş akımı ihtiyacının artması ve akünün kimyasal yapısından dolayı mevcut enerjisinin belli oranda (ortam sıcaklığına bağlı olarak) azalmasından kaynaklanmaktadır. Mesela; 27 derecede diyelim ki akü %100 dolu olsun. Herhangi bir deşarj durumu yok. Fakat ortam sıcaklığı "0" dereceye düştüğünde %100 dolu olan akü enerjisinin %65, -18 dereceye düştüğünde %40’ını verebiliyor. Aracın ilk marş akımı ihtiyacı da sıcaklık düştükçe 27 derecede %100, 0 derecede %155 ve  -18 derecede %210 birim şeklindedir.
Bu durumdan dolayı araç ve akü üreticileri de akü seçimi/tasarımı yaparken, aracın ilk marş akım değerinin 2 ila 2,5 katı yüksek değerdeki aküyü (CCA-Marş Basma Gücü*) seçerek, bu dezavantajlı durumu engellemeyi amaçlamaktadırlar. Örneğin, binek araçlarda ortam ve motor sıcaklığına bağlı olarak ilk marş akımı ihtiyacı 50A-200A arasında değişmektedir. Binek araçlar için tasarlanan akülerde belirtilen CCA (Marş Basma Gücü) değeri de araca göre değişmekle birlikte en az 400A değerlerinden başlamaktadır. Araç kullanıcılarının kış aylarına girmeden önce akülerinin %100 dolu konuma yakın seviyelerinde olup olmadığını akü yetkili servislerinde kontrol ettirmeleri gerekmektedir. Akünün durgun voltajı veya akü açık sistem bir akü ise elektrolit yoğunluğu ölçülerek akünün doluluğu hakkında fikir sahibi olunmalıdır.  Akünün durgun voltajı 12,40V ve altı ise doluluk oranı %75 ve altı seviyelerindedir, dolayısıyla bu tip durumlarda akünün mutlaka “redresör şarjı” işlemi ile tekrar %100 seviyelerine ulaştırılması gerekmektedir. (alıntıdır)

Tavsiyeler:
Goruldugu gibi, bu konu sadece Skoda ile sinirli degil, tum arac sahiplerini ilgilendiren bir durum...
1. Araclarimizin elektronik donaniminin belli kisimlari, arac park halindeyken de calismakta ve guc tuketmektedir.
2. Dolayisiyla, ortam sicakligina bagli olarak, aku verimliligi de yukaridaki bilgiler cercevesinde azalmaktadir.
3. Dizel araclarda, yakit isiticisi ilk etapta devreye girdiginden, benzinli araclara gore daha fazla guc cekmektedir.
4. Gunde yapilan 5-10 km arasi surusler bile, ozellikle soguk ortamlarda akunun yeterli sarj etmesini saglamamakta, bu sure icinde istenen seviyede sarj edilemeyen aku, her gun azalan bir gucle, sonunda marsi calistirmaz hale gelebilmektedir.
5. Bu nedenle, ozellikle kis aylari suresince daha uzun km yapmak ve akunun ihtiyaci olan sarj seviyesini yakalamak gerekir.
6. Aracin uzun sure yatmasi, guc seviyesini dusurecek ve aracin calismamasina yol acacaktir.

Yani kissadan hisse, aracta aku problemi istenmiyorsa, biraz km yapip, yakit harcamak sart gibi gorunuyor... Kirk katir mi, kirk satir mi? cinsinden bir ikilem var ortada...
Ya, araci az km ile devamli takviye akuyle dolasacagiz, ya bosalmis akuyu yenisiyle degistircegiz, ya da bol bol km yapip yakit tuketecegiz... :-(
Sevgilerimle
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2019, 13:01:30 Gönderen: EnginT »
Engin Tunçay


Çevrimdışı Sergewralı

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Benim aracım 2018 superb 1.6 tdi.havalar soğuğundan beri bende sorun yaşıyorum,geç çalışma veya ilk marşta çalışmama,arka cam buğu ve buzu geç çözme,ön farlarda ve arka stoplarda buğulanma.bunlar fazlasıyla canımı sıktı,arabadan bile soğudum üstelik alalı 8 ay oldu ve henüz 12bin km yaptım.


Çevrimdışı nuri şahbazlar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Servise götürdüm bu söylediklerimizin hepsi normalmiş beyefendi :) ne diyeyim binerim bi 10 sene satarım kafasındayım artık pek kafa yormuyorum :)