škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 tdi 2004 model fabia aracım yol tutmuyor:(

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı oxmoxtox

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
aracımı sanayiye götürdüm.şöyle arabayı bir salladılar,amörtisörler yağ kaçırıyor mu ona baktılar bir şey yok dediler.valla ben anlamadım acaba bu arabaların yol tutuşu mu kötü yoksa benim arabam mı sıkıntılı anlamadım.lastik basınçlarını ön 32 arka 30 olarak fabrika çıkışa göre ayarlıyorum.daha yeni lastik aldım continental 185 60 15 çaplarında.lastik desem alakası yok.bir de sadece çukurlarda lak diye bir ses geliyor bunuda anlamadım.amörtisörleri değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi.ve marka olarak fabrika çıkışı olan blisten markayı tercih edeyim.
paylaşımlarınızı ve deneyimlerinizi bekliyorum.


fabialife

  • Ziyaretçi
öncelikle rot balanscıya gidip ön düzeni kontrol ettirin. size değişmesi gereken parça varsa söyler.
yol tutmuyor derken ne gibi şikayetleriniz var onu belirtin ona göre yardımcı olmaya çalışalım.
bir de aracınız hb. mi sedanmı onu belirtin.
ben sedan kullanmadım ama 3 yıl fabia I choice kullandım.kendi seğmentinde onun üzerine yol tutan araba yoktur.


Çevrimdışı oxmoxtox

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
aracım hatbackdir.ön düzen için rot balansa soktum bazı düzeltmeler yapıldı.rot-balansla ilgili bir sıkıntım yok.yani normal bir viraja otobanda 90 km hızla araba resmen yatıyor.ve tekerlekler kayma eğilimine geçiyor.ve arabam çok zıplıyor yolda.benim arkadaşın 2010 hyundaı accenti var aynı yollarda gidiyorum o kötü araba bile savrulmuyor anlamış değilim doğrusu.acaba sebep amörtisörler mi?bozuk bile olmasa üzerinden yıllar geçtiği için özelliğini yitirmiş olabilir mi acaba?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Fabia 1 sınıfının en başarılı yol tutuşuna sahip arabasıdır. VW'nin kullandığı amortisörler başına bir şansızlık gelmediği sürece en sağlam amortisörlerden biridir. Sağlıklı şekilde binlerce km dayanır. Başına sıradışı kaza, darbe gibi bir olay gelmediği sürecede kolay kolay patlamazlarda. Kafanıza takılan durum çok göreceli bir durum, görmeden yorumda bulunmakta pek sağlıklı olmuyor. Lakin Türkiye'ye ithal edilen arabalar yollarımızdan dolayı olması gerekenden daha yüksek yollanıyorlar, dikkat ederseniz çamurluk ile teker arasında çok orantısız bir boşlukta vardır, olması gerekenden de çok çok yüksek bir arabadır standart helezonları ile, bu durum negatif etki ediyor araç üzerinde.


Çevrimdışı oxmoxtox

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
evet doğru aracım biraz yüksek kalıyor açıkçası.tabi bir de arabamı bir başkasının kullanması gerekiyor.belki de olması gereken yol tutuşu da budur.ama ben yine de iyi bir ön düzenciye gidip arabamı kontrol ettirmem gerekiyor



Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
a dan z ye yürüyen aksamın kontrol edilmesi gerekli

bir çok parça olduğu için tahmin etmek zor

fabiaların yürüyen aksamı sınıfının en sağlamlarından belki de en sağlamıdır

izmirde olsaydınız, tavsiye edebileceğim bir yer var rot balans için.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Fabia yol tutmuyorsa %90 amortisör, %10 ön düzen diyorum.


Çevrimdışı oxmoxtox

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
ben izmirliyim.haziran ayında izmire geleceğim.zaten bakımlarını orada yaptıracağım.zahmet olmazsa yerin ismini verirseniz sevinirim.amörtisörleri de herhalde oradan alırım.ne önerirsiniz monreo reflex mi blisten(orjinal kendi üzerindeki amörtisör) mi ya da başka bir marka mı?


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
hocam tamir-bakım için otolab bosch car service i öneririm her türlü işlemi yapıyorlar bir araç için baya memnun kalmıştım. yeri yaşar üniversitesinin hemen arkasında. amortisör markası konusunda bir bilgim yok ama ben herhalde orijinali tercih ederdim.

sadece rot balans için ise bornova 3. sanayide koçtaşın hemen arkasında batı lastik var. rot-balansı orada yaptırmıştım. işinin ehli, profesyonel çalışan bir işletme. son model premium lüks araçların rot balansını yapıyorlar. lazerli sistem kullanıyorlar. son derece memnun kaldım.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı oxmoxtox

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
sağolun birkan bey teşekkür ederim.en kısa zamanda bu duruma çözüm bulmam gerekiyor.malum araç yol tutmazsa o aracın üzerine binmek ahmaklık olur açıkçası.dediğiniz yerlere uğrayacağım.ilgilendiniz teşekkürler.


fabialife

  • Ziyaretçi
vectra, astra, corsa, toyota, honda, leon hepsini aldım, kullandım sattım.
3 yıl da fabia choice kullandım ve onun kadar yol tutanını da görmedim, onun  kadar mükemmel frenleme yapanını da.
bildiğim virajlı yollarda hiç gazdan ayağımı çekmezdim.
senin arabadan tek farkı lastikler orjinal olarak 195-50/15 idi.
senin arabanın ya lastikleri orjinal ebadında değil, ya amortisörlerde ya da ön düzende bir problem var.


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı oxmoxtox

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
lastiklerim fabrika çıkışı turanza 185 55 15.ben daha yeni sıfır continental 4 mevsim 185 60 15 taktırdım.yine fabrika verilerine göre yüksüz ön 32 arka 30 bar basıyorum.amörtisör bilyelerine baktırmadım.zaten geniş bir ön düzene sokacağım.ben vanda öğretmenim buranın yollarını çok kötü ne ayar kalıyor ne de parça.izmire gittiğimde ön düzen ve amörtisörlere baktırmayı düşünüyorum.bir de arabam çelik jantlı acaba bunun olumsuz bir katkısı olabilir mi?