škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

İlk Metrobüs

Ziyaretçi · 33 · 12363

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
İlk Metrobüs Alfa Romeo' dan:




 Bizlerin metrobüs ile tanışması 3-4 yıllık bir geçmişe sahip ama  dünyada bu asfalt treninin kullanıldığı başka metropoller de var.  Görünen o ki, trafik sıkıntısı artarak sürdükçe de hep olacak. Nüfusun  16 milyona dayandığı İstanbul’da sorunlarına rağmen çok kolay kabul  gördü ve şehrin vazgeçilmezlerinden biri haline geldi. Kimi zaman  yokuşları çıkamadı, yolcular inip onu itti, kimi zaman arka arkaya  dizilip uzun arıza konvoyları yarattılar… Metrobüs familyasından körüklü  otobüsleri genelde Doğu Bloku ülkeleri tercih ederken Avrupa’da ilk  metrobüs benzeri “uzun otobüs” ilk olarak İtalya’da kullanılmış. Bunda  şaşıracak bir şey yok ama şaşırılabilecek konu İtalyan metrobüsünün  üreticisi! Milanolu otomobil üreticisi Alfa Romeo, Avrupa’nın ilk  metrobüsünü 1940 yılında kullanıma sunmuş. Markanın 1950′lerde ürettiği  belediye otobüsleri var. Ateşli İtalyan 1976′da da New York taksi  ihalesi için özel bir minibüs prototipi geliştirmişti…
 
 

Alıntı : http://i-motoring.com/ilk-metrobus-alfa-romeodandi





Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
Metrobüsün tanımı kendisine özel yoldan çalışan otobüs ise Troleybus le aynı şeyler diyebiliriz. Yani her nekadar şuanki trafikte nefes aldırsada çok yeni ve çağdaş bir çözüm değil Almanlar 1882 de kullanmaya başlamışlar. :)



Dünyada Geçmişi

İlk troleybüs 29 Nisan 1882 tarihinde Berlin'in banliyösünde kurulmuş olan sistemdir. Kurulan bu sisteme Ernst Werner von Siemen "Elektromote" adını vermiştir.

Türkiyede Geçmişi

1947 yılında, Türkiye'nin ilk Troleybüs Şebekesi Ankara'da kurularak hizmete açılmıştır. 1 Haziran 1947’de 10 adet Brill marka, 1948’de yine 10 adet FBW marka troleybüs ; Ulus - Bakanlıklar hattında hizmete girmiştir. 1952’de alınan 13 MAN araçla birlikte, Ankara’da çalışan troleybüs adedi; 33’e ulaşmıştır. 1979-1981 döneminde trafiği aksattıkları ve yavaş gittikleri gerekçesiyle hizmetten kaldırıldılar. İstanbul'da da kullanılmıştır.


Çevrimdışı Fsı Turbo

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;339379
Baki ile binmiştik biz buna  :)


Abi Baki dediğiniz şahısın soyadı nedir?Kayalar mı?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Fsı Turbo;339599
Abi Baki dediğiniz şahısın soyadı nedir?Kayalar mı?

Değil        ;)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Blackbird;339595
Metrobüsün tanımı kendisine özel yoldan çalışan otobüs ise Troleybus le aynı şeyler diyebiliriz...
Bence diyemeyiz zira troleybüs normal yolları, caddeleri kullanarak yol alır. Belli bir şeritten daha uzağa gidememesi havaî hatla olan bağlantısının kopmaması gerektiğindendir. Metrobüsün yolu ise tamamen kendisine özeldir. Sivil araçların girmesi yasaktır.

Keşke İstanbul' daki metrobüs' leri içten yanmalı motorlu olanlardan değil de troleybüs gibi elektrik motorlulardan yapsalardı. O zaman daha iyi olurdu.


Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
Zorunlu güzargahından dolayı aynı kulvarda değerlendirdim ama Troleybüs daha gelişmiş bir teknoloji galiba (Elektirkli motorundan dolayı) :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Blackbird;339913
Zorunlu güzargahından dolayı aynı kulvarda değerlendirdim ama Troleybüs daha gelişmiş bir teknoloji galiba (Elektirkli motorundan dolayı) :)
Herkesin kullandığı yolu kullanıyor ancak üçlü prizinden (!) uzaklaşamadığı için belli bir kısımda gidebiliyor. Zamanında %100 Türk yapımı troleybüsümüz de vardı.:wnk: Çok ahım şahım bir teknolojisi olacağını zannetmiyorum.


Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
1882 yılında Siemens amcanın yapabildiği bir şeyi sene 2012 kendi yerli üretimimizle biz yapsaydıkta tanesine 1,2 milyon dolar veripte yokuş çıkamayan şuan akibetini bilmediğim Phileas metrobusleri almasaydık(capacity 450 bin euro), sonrada cari açık var ithalat yapmayın canım sizde diye saçma sapan konuşmasak iyi olurdu sanki. :)

Neyse benim aklım ermez vardır bir bildikleri.:)


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Metrobüs Falan Hikaye Tek Çözüm Bana Göre Metro :)


Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;340015
Metrobüs Falan Hikaye Tek Çözüm Bana Göre Metro :)


Tabiki çağdaş olan çözüm o ama metronun km maliyetinin 10 da1 ne metrobüs yapılıyor, maliyette bizim için önemli.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Blackbird;340011
...tanesine 1,2 milyon dolar veripte yokuş çıkamayan şuan akibetini bilmediğim Phileas metrobusleri...
Şu anda o otobüsler Avcılar-Zincirlikuyu hattında kullanılıyorlar. Zincirlikuyu-Kadıköy hattında da çalışabilirler ancak Kadıköy-Zincirlikuyu hattında çalışamıyorlar.:wnk: Araçların bir suçu yok. Gâvur onu düz yolda kullanılması için yapmış. Tam yüklü düz yolda gidecek diye de şanzıman oranlarını ona göre ayarlamış. E tabii biz Uzunçayır-Altınizade arasındaki rampaya, üstelik de yükleme kapasitesinin 2 katı yükle vurunca, hepsi tırtladı.:D Seçime yetiştirmek için 6 ayda yapılan bir yatırım ancak bu kadar olabilir. Yalnız yukarıda Allah var, bu haliyle bile büyük rahatlık.


Db1

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;340213
Şu anda o otobüsler Avcılar-Zincirlikuyu hattında kullanılıyorlar. Zincirlikuyu-Kadıköy hattında da çalışabilirler ancak Kadıköy-Zincirlikuyu hattında çalışamıyorlar.:wnk: Araçların bir suçu yok. Gâvur onu düz yolda kullanılması için yapmış. Tam yüklü düz yolda gidecek diye de şanzıman oranlarını ona göre ayarlamış. E tabii biz Uzunçayır-Altınizade arasındaki rampaya, üstelik de yükleme kapasitesinin 2 katı yükle vurunca, hepsi tırtladı.:D Seçime yetiştirmek için 6 ayda yapılan bir yatırım ancak bu kadar olabilir. Yalnız yukarıda Allah var, bu haliyle bile büyük rahatlık.


Abi afedersin de sokayim oyle rahatliga. Bir musteriye gidiyorum tek yol ya merobus ya da deniz otobusu. Arabayla gitmeye kalksam gunde 4-5 saatim yolda gececek. Gecen binmek zorunda kaldim, Altunizade'de inince oksijen carpti. Adamlar havalandirmayi acmiyorlar.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ulysses;340217
Abi afedersin de sokayim oyle rahatliga. Bir musteriye gidiyorum tek yol ya merobus ya da deniz otobusu. Arabayla gitmeye kalksam gunde 4-5 saatim yolda gececek. Gecen binmek zorunda kaldim, Altunizade'de inince oksijen carpti. Adamlar havalandirmayi acmiyorlar.
Ya düşün işte, bu bile ne rahatlık deniyor.:wnk: Düşün işte İstanbul' daki toplu taşımanın ne hallerde olduğunu.:rm:

Havalandırmaya gelince; klima filtrelerini orijinal değil de Çin malıyla değiştirmişler, klimaların alayı ya bozuk ya da üfleme kabiliyetleri kalmamış.:D


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;340231
Ya düşün işte, bu bile ne rahatlık deniyor.:wnk: Düşün işte İstanbul' daki toplu taşımanın ne hallerde olduğunu.:rm:

Havalandırmaya gelince; klima filtrelerini orijinal değil de Çin malıyla değiştirmişler, klimaların alayı ya bozuk ya da üfleme kabiliyetleri kalmamış.:D


Oturmuş bunu araştırmış ya :D servis garajlarına mı gidip sordun ne ettin :D
Pembe fillerin zamanı geliyor :D