škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

CS, CSi Derken

Ziyaretçi · 3 · 4520

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
CS, CSi Derken                              



                           

BMW’nin  1970 ve 1980’li yıllardaki başarılı grafiğinin temeli, 1960’larda  motorlara yapılan yatırımlara dayanıyordu. Yepyeni motor jenerasyonu,  hacimleri 1.5 litre ile 3.4 litre arasında 4 ve 6 silindirli  makinelerden oluşuyordu. Bu kuşağın ilk uygulandığı model ise 1500  Serisi oldu. Onu 1600, 1800 ve 2000 Serileri izledi. Saydığımız bu  modellerin arasında en “fiyakalı” olan, 1965’te 2000 Serisi’nden  geliştirilen coupe versiyon 2000 CS’ti. Karoser tasarımı Karman  tarafından şekillendirilen spor otomobil, daha 1965 yılında BMW’nin  1960’lı yıllara vedası gibiydi. Ama bu füturistik hatlara karşın120 HP  gücünde dört silindirli motorun 2000 CS için oldukça zayıf kaldığı  konuşuluyordu. Eleştirileri dikkate alan BMW, 1968 Eylül’ünde 6  silindirli bir motorla donattığı 2800 CS’i piyasaya çıkardı. Sıralı altı  silindirli bu motor, otomobilin burum yapısının uzamasına yol açmıştı.  Yeniden tasarlanan kaput ve ızgara, daha saldırgan bir görünüm  yaratmıştı. 4660 mm boyundaki otomobilin ön kısmında klasik BMW böbreği  bulunuyordu. Dört adet yuvarlak farla şekillenen ön tasarım o zamana  kadar görülmemiş bir kişilikli tasarımı ifade ediyordu. 2635 mm’lik aks  mesafesine sahip otomobilin kabini bir spor otomobil için oldukça geniş,  ince sütunlar sayesinde de ferah görünüyordu. 2800 CS’de kullanılan  krom kaplamalı marşbiye çıtaları ve enine konumlandırılmış arka sinyal  ve stop lambaları 2000 CS’ten aynen alınmıştı. Otomobilin performansı da  en az görünümü kadar etkileyiciydi. Coupe versiyon ile aynı anda satışa  sunulan sedan versiyonda da kullanılan 2788 cc hacimli sıralı altı  silindirli motor, 170 HP maksimum güç üretiyordu. Motorun, eleştiri  toplayan 2000 CS’e göre 50 HP güçlenmesi, otomobilin daha şık ve  aerodinamik bir görünüm kazanmasına yaramıştı! 2800 CS’de helezon yaylar  ve McPherson tipi üçgen alt salıncaklı ön süspansiyon sistemi ve esnek  yapılı bir arka aksın kullanılması, yol tutuşu çok iyileştirirken  konforu da artırıyordu.

 

CS  Serisi modellerinin karoserleri Karman tarafından üretilirken  otomobilin montajı Osnabrück’te tamamlanıyordu. Otomobilde belki dönemin  Amerikan otomobilleri gibi çok lüks donanımlar yoktu ama tipik Alman  hatasızlığı gören herkesi etkiliyordu. Otomobilin kokpiti sportifliği  kadar kullanışlılığıyla da puan topluyordu. Ön koltukların genişliği  yolculuk konforunu artırsa da arkadaki kısıtlı alan sanki sadece  çocuklara ayrılmış gibi bir görüntü yaratıyordu.
 3.0 CSL’ye yolculuk!
 2800 CS modelini 1971 yılında 3.0 CS ve 3.0 CSi  modelleri izledi. Bu modeller aynı gövde üzerinde yaşanan teknolojik  sıçramayı, dolayısıyla artan performansı müjdeliyordu. 3.0 CSi’de  Bosch’un D-Jetronik isimli benzin enjeksiyon sistemi kullanılıyordu. Her  iki yeni modelde de kullanılan fren diskleri, 2800 CS’nin kampanalı  frenlerinin yerini aldı. Yine aynı yıl üretilen 3.0 CSL, karoserinin  bazı bölümleri alüminyumdan oluşan ve 3.0 CS’ye göre 130 kg daha hafif  bir yarış otomobiliydi. 1972 yılının son aylarında 3.0 CSL’in 3003 cc  hacimli ve enjeksiyonlu bir versiyonu da tanıtıldı.
 CSL’nin motor hacmi, 1973 yılında 3153 cc’ye  yükseltildi. Ön, arka ve tavan spoylerleri, yüksek süratlerde otomobilin  yol tutuşunu iyileştiriyordu. CSL, Avrupa ve Amerika’da düzenlenen  asfalt yarışlarında başarılı sonuçlar alsa da Porsche’yi tahtından  indirmenin zevkini tadamadı.

 

Dünya  1974 yılında petrol krizine girerken BMW bu duruma cevap olarak 2.5  CS’yi üretti. Otomobilin 2.5 litrelik 6 silindirli motoru, 6000 d/d’de  150 HP gibi “düşük” bir güç üretiyordu. Ama bu otomobil, 3.0 CS’ten 6000  mark daha ucuza satılmasına karşın pek rağbet görmedi. Daha açık  söylemek gerekirse tam bir fiyasko oldu ve BMW, müşteri kitlesinin  ucuzluktan hoşlanmadığını öğrendi! Öyle ki 2.5 CS, sadece 844 adette  kalan toplam satış rakamıyla BMW tarihinin en az satılan modeli olmuştu!  Fikir vermek açısından 3.0 CS, 11063 adet, 2800 CS, 9339 adet ve 3.0  CSi de 8199 adet satılmıştı!
 BMW CS Serisi, ailecek 200 km/s hızı aşabilen soylu bir familyaydı.  2800 CS, 206 km/s maksimum hıza sahipken enjektörlü motora sahip 3.0  CSi, 240 km/s hız yapabiliyordu. Bu değerler, 1970’lerin koşullarında  bugün birçok spor otomobilde gördüğümüz 300 km/s civarı hızların  yarattığı etkiyi yaratıyordu! Ama asıl ilginç olan, BMW’nin  müşterilerini zamanının ilerisindeki bu müthiş otomobillerin göz  kamaştıran performanslarıyla oyalarken araştırma laboratuarlarında M  Ailesi’ni geliştiriyor olmasıydı!

 
 



Alıntı : http://i-motoring.com/cs-cs-csi-derken-m


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Off tank bunlar, bu CSI'lerin şu kasalarına hastayım
 


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;246857
Off tank bunlar, bu CSI'lerin şu kasalarına hastayım
 


İdolüm arabalardan biridir, nabzımı direk etkiler :rm: