škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

3 kere uyari sesi gelip aracim 3-5 sn hiz kesiyor

Ry_40 · 13 · 4629

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ry_40

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Sa arkadaşlar 2006 model 1.6 lpgli octavia elagance aracim var son bir haftadir ara ara 3 defa uyari sesi geliyor ve el freni,kaygan yol, abs işiği yaniyor arac 3-5 saniye hiz kesiyor sonra işiklar sönüyor ve normale dönüyor bunun sebebi nedir yardimci olursaniz sevinirim teşekkürler


Çevrimdışı onat

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
o bizim arabada da olmuştu bizdede 2001 octi elegance var o ışıklar yanıp sönüyodu akşamına yolda kaldık aküyle motoru bağlayan kablo kopmuş



Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
geçen ay benzer sorunları yaşıyordum. buji, buji kabloları ve bobin değişti. Herşey düzeldi. Araç daha seri oldu.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41746


Çevrimdışı ilkerA5

  • SkodaTR
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Merhaba Rıza Bey, sorunun kaynağını bulabildiniz mi benzer bir sorun yaşıyorum. Yardımcı olabilir misiniz?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
rıza bey ateş almaya geldi ve gitti sanırım. Unutmuştur burdaki konuyu. Bobin kablo ve bujileri değiştir. Çok sıkıntılı bir yerde yapar arızayı sap gibi kalırsın yolun ortasında. Araç sollamaya kalkarsın arkanda da araç olur Allah muhafaza.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Ateşleme sisteminde sorun olabilir. VAG-COM ya da ELM327 ile hata koduna bakılmalı. Benzer sorunla karşılaşmıştım. Bujiden gelen kablolardan birinin ateşleme bobinine giren kısmında oksitlenme vardı. Şehir dışında yolda mecbur kaldığımız özel servis hem kabloları hem de bobini değişti ve 475 TL gibi bir masraf aldı. Para fazla gelince çıkan malzemeleri yanıma aldım. Bir kaç gün sonra evde malzemeleri inceleyince sadece bir kablonun bobin kontağında oksitlenme olduğunu gördüm. O kısmı temizleyip hem çıkan bobini hem kabloları geri takınca o gün bugündür sorunsuz çalışmaktalar. Basit bir sorun için benden onca parayı alana hakkımı helal etmiyorum. Akabinde arayıp kendisine de bu durumu ilettim. Bu işin hırsızlıktan farkı var mı?


Çevrimdışı ilkerA5

  • SkodaTR
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Bu sorunun kaynağı bobinden kaynaklı. Bobin ve buji kablolarının kesin değişmesi gerekiyor. Buji bitmişse bujilerinde yenilenmesi gerekli. Yaşayarak öğrendik. Yaklaşık 90.000 km de iken yaptı. Aynı motora sahip golf lerde de aynı sıkıntı varmış. Octavia mpi benzinli. Bremi marka kablolar, Beru veya Bosch marka bobin. Bujiler NGK. Belki aynı sorunu yaşayan olursa bilgilensin diye ekliyorum.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Buji yanması aslında arıza değil, bujilerin belirli bir km ömrü var periyodik değişmesi gereken.
Vatandaş bakımı sanayide yaptırdığı için buji periyodik değişimi zamanında yapılmıyor bozulan buji zamanla kablosunu yakıyor bobinleri patlatıyor/yakıyor.
Araç ilk bakımdan itibaren periyodik km de değişimi gereken sarf parçaları sanayide bile olsa değişimi zamanında yapılmış olsa bu tip problemlerin yaşanması en aza indirilmiş olur.
Benzinli/enjektörlü araç kullanıp "arabamda yakıt filtresi yok" iddiasında bulunan milletiz, halbuki yakıt filtresinin bile değişim periyodu var..


Çevrimdışı ilkerA5

  • SkodaTR
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blue Rapid;652035
Buji yanması aslında arıza değil, bujilerin belirli bir km ömrü var periyodik değişmesi gereken.
Vatandaş bakımı sanayide yaptırdığı için buji periyodik değişimi zamanında yapılmıyor bozulan buji zamanla kablosunu yakıyor bobinleri patlatıyor/yakıyor.
Araç ilk bakımdan itibaren periyodik km de değişimi gereken sarf parçaları sanayide bile olsa değişimi zamanında yapılmış olsa bu tip problemlerin yaşanması en aza indirilmiş olur.
Benzinli/enjektörlü araç kullanıp "arabamda yakıt filtresi yok" iddiasında bulunan milletiz, halbuki yakıt filtresinin bile değişim periyodu var..


60bin km ye kadar yetkili serviste tüm bakımlarını km veya yılı dolmadan yaptırmış ve sonrasında sadece 75bin ve 90bin bakımlarında özel servis kullanmış (özel servis meşhur işinin ehli bir usta) birisi olarak dipnot: 90bin bakımında bujilerim yenilendi NGK. 94bin km de bu bobin ve buji kablosu sorununu yaşadım. Bu şans veya ihmal değil. Kronik olduğunu düşünüyorum. Forumdan aynı araç Mehmet Bey'in 105bin km de, yine forumdan bir başkasının 100bin km de, servise gittiğimde 90-110bin km arasında olan Golf'lerde, A3'lerde özetle BSE motor olan tüm araçlarda bu sorunun yaşandığına şahit oldum.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9125]ilkerA5[/MENTION] Mercedes in buji değişim periyodu "Buji değişimi (benzinli, 4 silindirli motorlu araçlarda her 45.000 km/36 ayda bir)" https://www.mercedes-benz.com.tr/passengercars/being-an-owner/bakim-ve-onarim.pi.html/being-an-owner/bakim-ve-onarim/servis-surecimiz/bakim  mercedes gibi kaliteli aracın bujisi 45000km yada 3 yıl da bir değişimi yapılıyorsa skodanın bujileri ne kadar sürede değişmeli bilmem artık..