škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia bobin, buji ve buji kablo değişimi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
2011 octavia 1.6 mpi bse motor aracim 102 bin km. 2 aydir çekiş kontrol sistemi arızası ve motor ariza ışığı yakiyordu. Seyrekte olsa ne zaman yapacagida belli olmuyordu. Devir ve çekiş düşüyor, araç tekleme ve gaz yememeye başlıyordu. Kontağı kapatip açınca düzeliyor. Akü zayıflamıştı acaba ondanmi dedik gecen ay akuyü değiştik ama gene yapmaya başladı. ELM 327 cihaz ile teşhiste p0351 hata kodu aldim. Bugün şaşmaza ustama gittim bilgisayara bağladı. Bi sürü hata kodu aldi. Abi bobin , buji ve buji kablolarını degistircez, boğaz kelebeği temizligi yapıcaz dedi. Dedin yapalım. Malzeme 400 tl tuttu. İnşaallah ariza düzelmiştir.

Aldigimiz kodlar 300,301, 302, 303, 304 baskalqrida vqrdi.














Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Mehmet bey, tek tek yapıp deneyebilirdiniz. Benim Yeti'de de benzer olay olmuştu. Buji kablolarının bobine  giren tarafı ve bobin giriş yeri oksitlenmişti. Yolda başıma geldiği için bulabildiğim usta hem kabloları hem bobini değiştirdi. Çıkan parçaları yanıma aldım, bir kaç gün sonra kontrol ettiğimde dediğim oksitlenmeyi gördüm ve temizleyip yeni takılanları söküp geri taktım, halen çalışıyor. Bunun akabinde bana o an durumu açıklamayan ustayı, telefonla arayıp yaptığının dürüstlükle, helal dairesiyle ne kadar alakalı olup olmadığını sordum.

Boğaz kelebeğini de kendim temizlemiştim. Onun da kurumlanarak yapış yapış olması kelebeğin hareketini kısıtlayabilir. Yerinden sökmeden temizleyici ile 3-4 fısfıs yapmak yeterli. İçeri kaçan çözücü de zamanla uçup gider ya da yanar.

Bende 3 nolu silindirde arıza diye hata kodu çıkıyordu. Ben enjektörde olmasından korkmuştum.


Çevrimdışı UgurUgurlu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Bizim 2016 Fabia'da da benzer sorun oldu geçenlerde. Ateşleme hatası verdi bilgisayar. Bobin değişecek dendi. 400 lira verdim değişimle birlikte, bobini 370 liraya aldıklarını söylediler. 60bin bakımında da bujileri değiştirmiştim, 4 bujiye 280 lira ödemiştim parçacıda.

Sizin parçalar 400 lira tuttu demeniz aklımı karıştırdı. Şimdi internetten baktım, bobinde epey bir kazık yemişim galiba. Gittigidiyorda 250 liraya var bizim parça. Gerçi usta da almadan önce 200 liraya hallolur demişti, bir iki ay önce 150 liraya aldık bobini demişti. Sonra zam gelmiş 370'e aldık dedi. Gittiğim yer tanıdık diye hiç sorgulamamıştım.

Düzenleme:
Usta bobinlerden biri bozuk ama diğerlerinin de ömrü çok uzun olmayabilir. Yetkili servis olsa buji ve bobinlerin hepsini değiştirir. Biz bir tane değiştiriyoruz, diğerleri bozulana kadar dedi. Yakında diğerlerinden de sorun yaşar mıyım emin değilim. Rölantide titreme sorunu hafif devam ediyor gibi, her zaman olmuyor gerçi ama bugün yine hissettim.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Recep bey bobin motor fotografindaki gorunen hava motorunun altinda. Önce onu sokmek gerekiyor. Bujilerde manifold altinda zahmetli yerde. Bilgisayarda tümü hata verince komple yeniledik zaten takim satılıyor. Takimdan birini takip digerlerini takmamak sonradan akim düzensizliği yapar. Bobinde zaten tek parca her silindire ayri bobin degil. Egr valfini sizin dediginiz gibi temisledi ustam. Hava borusunu cikartip spreyi 3,4 kez püskürttü zaten o ara motor bayiliyor. Araci 50,60 km benzinde sür dedi. Gitmeden fiyat arastirdim , arastirmama göre uygun olunca degistirtim.

Ugur bey parca fiyatlari benim aracta uygun gibi. Hele bujiler takim 50 tl. Tsi lerde cok ucuk rakamlar var. Bobinde bizde tek parça sizde tek tek sanirim.

Bu arada led tv tamiri ilede uğraşıyoruz. Led tk. Da 2,3 led patlayınca komple bir sira veya tümü yanmıyor. Sadece pqtlak olan ledi değiştirdiğimizde bi sure sonra digerleride patliyor. Komple değişim daha sorunsuz bir sonuc veriyor. Bu iste boyle 30 bin volt gecen bi kablonun zamanla ozelligini yitirmesi normal ve tk olarak degismek en iyisi.
« Son Düzenleme: 08 Mart 2019, 19:08:59 Gönderen: mdindas »


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Benim TSI motorda da ateşleme bobini ve  kablolar benzer.


Çevrimdışı UgurUgurlu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Evet bizde bobinler ayrı ayrı, 4 tane var. Rölantideki titreme devam ediyor benim, tek tek çıkarıp deneyeyim dedim ama elim de pek yatkın değil sanırım, yapamadım. 3 ve 4 için motor kapağını da sökmek gerekiyor sanırım, elim oraya girmeyecek gibi. Yine bir ustaya gideceğim galiba. Çok önemli bir şey değilmiş gibi duruyor ama o titreme insanı sinir ediyor.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı ilkerA5

  • SkodaTR
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Mehmet Bey bizim araçlar aynı kilometrelerde birbirine yakın :) demekki bu kilometrelerde benzer sorunlar oluşuyor.

2011 mpi, tüp yok. 95 bin km. Son 1 aydır yaşadığım bir sorun 5 kez başıma geldi.

Birkaç test yaptım.

1. Durum : Sürekli yüksek devirde kullanmak 4000-5000 devirin altına düşmeden 15 dakika kadar kullandığımda ortaya çıktı.
2. Durum : Sabit hız -90km/h- 4.vites, ASR OFF, 15 dakika sürekli kullanımda da gerçekleşti.

Sadece devirli kullanımda bu sorunu yaşadığım yönündeki  tezim çürümüş oldu.

1. durumda ilk önce ASR ışığı yanıyor, araç güçten düşüyor, 1 saniye sonra egzoz ışığı yakıyor ve gaz yemiyor, gazı köklesende araç o an olduğu hız ile veya biraz daha altında gitmeye devam ediyor zamanla hız azalıyor. Sağa çekip kontak kapat-aç yaptım. Işıklar sönmedi. 3 dakika bekleyip tekrar çalıştırınca ışıklar söndü. (ASR ve egzoz ışığı)

Güç kesme/gaz yememe yaşadığım için ve ASR ışığı yakmasından ötürü ilk önce elektronik bir sorun olduğunu düşünerek ASR sensörünün false positive sinyal gönderdiğini düşünmüştüm. Tabi kitapçığa göre ABS, ASR ve ESP sensörleri tek bir ışığa o da ASR kaygan zemin ışığına bağlı olduğu için ve araçta ESP olmadığından her ışık yaktıktan sonra sert fren yaparak ABS’nin çalışıp çalışmadığını test ettim. Çalışıyordu. (Min 50-60km/h hızla giderken ani frende fren pedalının küt küt küt yaparak geri tepki vermesi).


2. durumda ASR OFF tuşuyla ASR’i deaktif ederek sabit hızla orta devirde uzun süreli kullandığımda hiç ASR ışığı yakmadan sadece egzoz ışığı yandı ve yine güç kesilmesi, gaz yememe, 5 saniyede bir tekleme sorunu yaşadım. Sağa çekip stop ettim yeniden çalıştırdım. Egzoz ışığı sönmedi. Bende yola devam ettim 1 dakika kadar egzoz ışığı yanarak ve araç dip gaz olmasına rağmen 80km/h hızı geçmiyordu bu şekilde giderken vites küçülttüm 110-120 km hıza çıktım sorun gitti ışık söndü. ASR OFF iken sorunu yaşamış olmam, sorunun ASR sensörü ile ilgili olmadığını düşündürtüyor.

Bundan önce bir aracı sollarken başıma geldi araç bir anda gazı kesiyor gaz yemiyor çok riskli bir durum sıklaşmaya başladı. 1 haftada 3 kez yaptı.

Makineye bağlattığımda hata kodlarını görmedim ama ateşleme arızası demişlerdi yarın tekrar cihaza bağlatıp hata kodlarını öğreneceğim. Muhtemelen sizinkiyle aynı sorun.

Belki bir başka arkadaşımızın başına gelebilir diye tüm detaylarıyla anlattım.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
İlker bey. Sizin yazdığınız sorun benimkinin aynısı.
Aracın bu esnada verdiği hata kodlarını ELM327 cihazda ben göremedim. Sanayide bilgisayara bağlandığında görünüyor hepsi.

Hata kodları Ateşleme ile ilgili kodlar, yakıt karışımı ile ilgili kodlar, Çekiş kontrol sistemi ile ilgili kodlar gibi hepsini veriyor sistem. Araç arızaya geçtiğinde ASR tuşuda devreye girmiyordu.

Aracın km.ye bağlı olarak standart arızası. Nette araştırdım bu arızalar sık görülüyor. Çözüm benim değiştirdiğim bobin , kablo ve bujileri tümden değiştirmek.


Çevrimdışı ilkerA5

  • SkodaTR
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Ben Ankara'da değilim. Yahya ustayı aradım uzun yolda sıkıntı olur mu diye yavaş yavaş gel dedi. Aslında 4 buji, 4 bobin, 1 ünite sipariş verip basit bir işlem ama Ankara dışındaki ustalara güvenemiyorum. 500 km yol yapacağım Yahya usta için :)))

Bende hata kodunu okuyan cihazlardan almayı düşünüyorum araştırmaya başladım. ELM 327 başlangıç seviyesi sanırım 30 liraya satıyorlar.


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Eğer tekleme, titreme varsa bobin bağlantı yerlerine bujilerden gelen kısım sökülerek bakılabilir. Çünkü o kısım oksitlenebiliyor. Söküp tekrar yerine takmak bile etkili olabilir. Sökmüşken buji tarafları da kontrol edilmeli. Bu kontrol işi sizi gereksiz bir masraftan kurtarabilir.;)